Sucre9 Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 Witam, mam pytanie odnoście pojazdów hybrydowych. Mam pojazd z Niemiec, Diesel + Silnik elektryczny. Jak zaznaczyć w danych pojazdu, żeby w WK było wszystko dobrze ? Dane pojazdu --> Paliwo --> D + EE Czy taka informacja wystarczy ? Na dokumencie identyfikacyjnym w pozycji 35. Rodzaj paliwa mam : Wysokoprężny/ D, EE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 (edytowane) 17 minut temu, Sucre9 napisał: D + EE 👍 A rodzaj silnika i paliwa to akurat ja wpisuje nie wysokoprężny i D+EE a dwupaliwowy (DP) i D+EE. Edytowane 28 Marzec 2020 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 Ja bym wybrał: rodzaj zasilania silnika -H (hybryda) rodzaj paliwa- D/EE Dwupaliwowy to moim zdaniem taki który pracuje jednocześnie na 2 paliwach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 4 minuty temu, wojteczek napisał: rodzaj zasilania silnika -H (hybryda) To nie hybryda tylko zasilanie wodorem. 5 minut temu, wojteczek napisał: Dwupaliwowy to moim zdaniem taki który pracuje jednocześnie na 2 paliwach. Mało który silnik pracuje na dwóch paliwach jednocześnie. P/LPG to dwupaliwowy. Bez spoglądnięcia w homo nie dowiesz się czy to jest dwu czy jednopaliwowy. Z hybrydami jest o tyle problem, że różnie występują w homologacjach. Generalnie jeśli w zagranicznym DR występuje z dwoma rodzajami paliwa, to pisz DP, D/EE. Tylko nie sugeruj się oznaczeniami typu hybrid, bo to nie ma odzwierciedlenia w polskich przepisach. W wielu krajach jest to klasyfikacja podatkowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 (edytowane) Szlachetne FORUM to nie podrzędny komunikator w którym jedno i to samo powtarza się bez opamiętania. Kolego @Sucre9 do unikania powielania służy "szukajka"! https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/10204-honda-civic-13-hybryt-rodz-paliwa/&do=findComment&comment=190108 https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/11763-toyota-prius-hybrid/&do=findComment&comment=223720 https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/15326-dane-do-dipu/&do=findComment&comment=287918 Edytowane 28 Marzec 2020 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sucre9 Napisano 28 Marzec 2020 Autor Share Napisano 28 Marzec 2020 Właśnie sam nie wiem, wybrałem Wysokoprężny / D,EE. Wyszedłem z założenia, że wysokoprężny jest wiodącym zasilaniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 Godzinę temu, yogi1984 napisał: 👍 A rodzaj silnika i paliwa to akurat ja wpisuje nie wysokoprężny i D+EE a dwupaliwowy (DP) i D+EE. Nawet nie będę zgadywał, która apka tak podpowiada. (Tak, wiem, że odpowiedzialność ponosi operator a nie autor oprogramowania.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 Godzinę temu, aboz napisał: To nie hybryda tylko zasilanie wodorem. Ja napisałem rodzaj zasilania nie rodzaj paliwa. Nie wiem kto na jakim programie pracuje, patronat ma obok kratki z rodzajem zasilania taki znak zapytania i tam są objaśnienia, czy prawidłowe trudno mi powiedzieć. Klikamy raz na ten ? i wyświetla rodzaje paliwa , klikamy drugi i wyświetla rodzaje zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 Ale DiP pyta krótko: 35. Rodzaj silnika/rodzaje paliwa ..................................... ............../............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 2 godziny temu, Paprock napisał: Nawet nie będę zgadywał, która apka tak podpowiada Najlepsza😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 Może nie ma co potrzeć co podpowiada apka lub program tylko co jest w ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 2 godziny temu, Paprock napisał: krótko: 35. Rodzaj silnika/rodzaje paliwa .... No i ten rodzaj to można by równie dobrze określić spalinowy tłokowy. Kiedyś pisaliśmy wysokoprężny/niskoprężny, teraz wymyślone jedno/dwu paliwowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 Z dwu paliwowym trzeba uważać bo chociażby takie Ople Flexi mogą być zatankowane bezołowiową, albo mixem z etanolem - i to jest przykład dwu paliwowego zasilania z jednego zbiornika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 30 minut temu, mirek_handlarz napisał: to jest przykład dwu paliwowego zasilania z jednego zbiornika. Eee tam przykładem może być moja stara ETZ-ta bądź WSK-a, co tam do zbiornika się nie lało....😏. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Marzec 2020 Share Napisano 28 Marzec 2020 Skoro albo/albo, to nie jest dwupaliwowy. Dwupaliwowy to powiedzmy D/LPG - oba paliwa idą na raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 29 Marzec 2020 Share Napisano 29 Marzec 2020 Zgodnie z Wikipedią silnik dwupaliwowy to : Silnik dwupaliwowy to najczęściej silnik spalinowy tłokowy, zasilany jednocześnie dwoma paliwami. Zazwyczaj pojęcie to stosuje się, gdy silnik wysokoprężny zasilany jest paliwem gazowym, na przykład gazem ziemnym albo gazem generatorowym. W silniku wysokoprężnym zapłon następuje w momencie wtryśnięcia do komory spalania dawki oleju napędowego, który zapala się od rozgrzanego (sprężonego) gazu w komorze. Paliwa gazowe posiadają jednak dużą odporność na samozapłon (wyrażoną przez liczbę metanową), w związku z czym nie mogą się zapalić od samego sprężania. Z tego względu do zainicjowania spalania w komorze konieczne jest wtryśnięcie małej dawki oleju napędowego (tzw. dawki pilotującej). W dniu 28.03.2020 o 15:28, mirek_handlarz napisał: Ople Flexi mogą być zatankowane bezołowiową, albo mixem z etanolem to chyba raczej FLEX-FUEL Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Marzec 2020 Share Napisano 29 Marzec 2020 No ale skąd w ogóle problem, żeby w ten sposób o określać rodzaj silnika? A ten na jakie paliwo pociska? Nie ulega wątpliwości, że silnik jest tłokowy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 29 Marzec 2020 Share Napisano 29 Marzec 2020 2 godziny temu, smaug napisał: Zgodnie z Wikipedią silnik dwupaliwowy to : A tu zgoła coś innego http://silniki.co.pl/silnik_dwupaliwowy.html I komu wierzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Marzec 2020 Share Napisano 29 Marzec 2020 No to dosyć ciekawe z tą lokomotywą. Silnik trakcyjny jest napędzany parą, więc to lokomotywa na parę. A skąd się tam ta para wzięła to już inna para kaloszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 30 Marzec 2020 Share Napisano 30 Marzec 2020 13 godzin temu, smaug napisał: to chyba raczej FLEX-FUEL Przez roztargnienie nie użyłem cudzysłowu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Marzec 2020 Share Napisano 30 Marzec 2020 13 godzin temu, yogi1984 napisał: A tu zgoła coś innego Dlaczego coś innego? Czytam i czytam i nie zauważam czegoś innego. Jedyna różnica to taka, że Wiki ciśnie bardziej na Diesla. Tu nie chodzi o szczegóły techniczne w jakich proporcjach, czasie i ilościach dane paliwo na ruch tłoka jest zamieniane, a o same możliwości spalania. Jeżeli silnik będzie na ropę, gaz i spirytus chodził, to będzie trójpaliwowy. Nie przypominam sobie abym w kilku homologacjach, które widziałem, spotkał się z "dwupaliwowym" mianem. To, skąd elektryka czerpie prąd zależy od spaliniaka i bywa, że z technologii odzyskiwania. Wtyczka w hybrydzie nie oznacza, że silnik jest dwupaliwowy. Czysty elektryk też przecież nie będzie dwupaliwowy choćby na tysiąc sposobów ładował swoje akumulatory. Poza tym, nie mam zielonego pojęcia skąd wziął się ten "dwupaliwowy" galimatias. Za pioruna nie dzielę tak silników do DiP-u. W zupełności wystarczy: "wysokoprężny / D/EE". A wszystko sprowadza się do tego, żeby jasność była w rejestrze stacji jak i obyło się bez problemów przy urzędowym okienku: "19) w rubryce przy kodzie P.3 – wpisuje się rodzaj paliwa lub źródło mocy, stosując skróty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia, przedzielone ukośnikiem, jeżeli występuje więcej niż jeden rodzaj paliwa lub źródło mocy;" No i w tematycznej hybrydzie mamy jeden rodzaj paliwa plus jedno źródło mocy. A takie rozwiązanie jak [P/LPG/EE] zapewne większość widziała w polskim dowodzie, co nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 30 Marzec 2020 Share Napisano 30 Marzec 2020 17 godzin temu, smaug napisał: Silnik dwupaliwowy to najczęściej silnik spalinowy tłokowy, zasilany jednocześnie dwoma paliwami A teraz z drugiej strony Silnik dwupaliwowy to potoczna nazwa silnika spalinowego, tłokowego, przystosowanego do zasilania przez dowolnie długie okresy czasu wybranym z dwóch rodzajów paliwa o zasadniczo różnych własnościach. Najbardziej rozpowszechnione są silniki dwupaliwowe nadające się do zasilania albo benzyną, albo gazem palnym, skroplonym lub wysokosprężonym Jak dla mnie to troszkę inne definicje ale każdy czyta i interpretuje po swojemu. A w DiPie co się znajdzie to i tak nikt do siebie nie bierze. 14 minut temu, Paprock napisał: Czytam i czytam i nie zauważam czegoś innego. Jedyna różnica to taka, że Wiki ciśnie bardziej na Diesla Jeśli więc nie ma różnicy według ciebie to widocznie inaczej to czytamy😉 I nie mam więcej pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 30 Marzec 2020 Share Napisano 30 Marzec 2020 (edytowane) W dniu 28.03.2020 o 09:38, aboz napisał: To nie hybryda tylko zasilanie wodorem. Już poprawiałem po kimś takiego kwiatka , auto rok wcześniej przyjechało z Francji. W dniu 28.03.2020 o 09:38, aboz napisał: Mało który silnik pracuje na dwóch paliwach jednocześnie. P/LPG to dwupaliwowy. Miałem kiedyś klijenta klienta z CS volvo chodziło równocześnie na D i LPG Edytowane 1 Kwiecień 2020 przez Jacdiag pisownia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Marzec 2020 Share Napisano 30 Marzec 2020 17 godzin temu, blakop napisał: No to dosyć ciekawe z tą lokomotywą. Silnik trakcyjny jest napędzany parą, więc to lokomotywa na parę. A skąd się tam ta para wzięła to już inna para kaloszy. Bywało. że para nie pochodziła wcale ze spalania węgla a była tankowana do parowozu. Były kiedyś takie wynalazki jak parowozy bezogniowe miłośnicy kolejnictwa wiedza o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 30 Marzec 2020 Share Napisano 30 Marzec 2020 (edytowane) Wg Regulamin nr 120 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji silników spalinowych montowanych w ciągnikach rolniczych i leśnych podobnie jak Wikipedia 2.6. „silnik dwupaliwowy” oznacza silnik zaprojektowany do jednoczesnego zasilania paliwem ciekłym i paliwem gazowym, które są oddzielnie mierzone, przy czym zużycie jednego z paliw w stosunku do zużycia drugiego paliwa może się zmieniać w zależności od warunków pracy; Edytowane 30 Marzec 2020 przez smaug Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.