Skocz do zawartości

Samochód osobowy - Hybryda


Sucre9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie odnoście pojazdów  hybrydowych. Mam pojazd z Niemiec, Diesel + Silnik elektryczny.

Jak zaznaczyć w danych pojazdu, żeby w WK było wszystko dobrze ? Dane pojazdu --> Paliwo --> D + EE

Czy taka informacja wystarczy ? Na dokumencie identyfikacyjnym w pozycji 35. Rodzaj paliwa mam Wysokoprężny/ D, EE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Sucre9 napisał:

D + EE

👍 

A rodzaj silnika i paliwa to akurat ja wpisuje nie wysokoprężny i D+EE a dwupaliwowy (DP) i D+EE.

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wybrał:

rodzaj zasilania silnika -H  (hybryda)

rodzaj paliwa- D/EE

Dwupaliwowy to moim zdaniem taki który pracuje jednocześnie na 2 paliwach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wojteczek napisał:

rodzaj zasilania silnika -H  (hybryda)

To nie hybryda tylko zasilanie wodorem.

 

5 minut temu, wojteczek napisał:

Dwupaliwowy to moim zdaniem taki który pracuje jednocześnie na 2 paliwach.

Mało który silnik pracuje na dwóch paliwach jednocześnie. P/LPG to dwupaliwowy.

 

Bez spoglądnięcia w homo nie dowiesz się czy to jest dwu czy jednopaliwowy. Z hybrydami jest o tyle problem, że różnie występują w homologacjach. Generalnie jeśli w zagranicznym DR występuje z dwoma rodzajami paliwa, to pisz DP, D/EE. Tylko nie sugeruj się oznaczeniami typu hybrid, bo to nie ma odzwierciedlenia w polskich przepisach. W wielu krajach jest to klasyfikacja podatkowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szlachetne FORUM to nie podrzędny komunikator w którym jedno i to samo powtarza się bez opamiętania.

Kolego @Sucre9  do unikania powielania służy "szukajka"!

 

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/10204-honda-civic-13-hybryt-rodz-paliwa/&do=findComment&comment=190108

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/11763-toyota-prius-hybrid/&do=findComment&comment=223720

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/15326-dane-do-dipu/&do=findComment&comment=287918

 

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sam nie wiem, wybrałem Wysokoprężny / D,EE. Wyszedłem z założenia, że wysokoprężny jest wiodącym zasilaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, yogi1984 napisał:

👍

A rodzaj silnika i paliwa to akurat ja wpisuje nie wysokoprężny i D+EE a dwupaliwowy (DP) i D+EE.

 

Nawet nie będę zgadywał, która apka tak podpowiada.

(Tak, wiem, że odpowiedzialność ponosi operator a nie autor oprogramowania.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, aboz napisał:

To nie hybryda tylko zasilanie wodorem.

Ja napisałem rodzaj zasilania nie rodzaj paliwa. Nie wiem kto na jakim programie pracuje, patronat ma obok kratki z rodzajem zasilania taki znak zapytania i tam są objaśnienia, czy prawidłowe trudno mi powiedzieć. Klikamy raz na ten ? i wyświetla rodzaje paliwa , klikamy drugi i wyświetla rodzaje zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale DiP pyta krótko:

35. Rodzaj silnika/rodzaje paliwa .....................................  ............../............ 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie ma co potrzeć co podpowiada apka lub program tylko co jest w ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA  rozporządzenie w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Paprock napisał:

krótko:

35. Rodzaj silnika/rodzaje paliwa ....

No i ten rodzaj to można by równie dobrze określić spalinowy tłokowy. Kiedyś pisaliśmy wysokoprężny/niskoprężny, teraz wymyślone jedno/dwu paliwowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z dwu paliwowym trzeba uważać bo chociażby takie Ople Flexi mogą być zatankowane bezołowiową, albo mixem z etanolem - i to jest przykład dwu paliwowego zasilania z jednego zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, mirek_handlarz napisał:

to jest przykład dwu paliwowego zasilania z jednego zbiornika.

Eee tam przykładem może być moja stara ETZ-ta bądź WSK-a, co tam do zbiornika się nie lało....😏.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z Wikipedią silnik dwupaliwowy to :

Silnik dwupaliwowy to najczęściej silnik spalinowy tłokowy, zasilany jednocześnie dwoma paliwami. Zazwyczaj pojęcie to stosuje się, gdy silnik wysokoprężny zasilany jest paliwem gazowym, na przykład gazem ziemnym albo gazem generatorowym.

W silniku wysokoprężnym zapłon następuje w momencie wtryśnięcia do komory spalania dawki oleju napędowego, który zapala się od rozgrzanego (sprężonego) gazu w komorze. Paliwa gazowe posiadają jednak dużą odporność na samozapłon (wyrażoną przez liczbę metanową), w związku z czym nie mogą się zapalić od samego sprężania. Z tego względu do zainicjowania spalania w komorze konieczne jest wtryśnięcie małej dawki oleju napędowego (tzw. dawki pilotującej).

W dniu 28.03.2020 o 15:28, mirek_handlarz napisał:

Ople Flexi mogą być zatankowane bezołowiową, albo mixem z etanolem

to chyba raczej FLEX-FUEL 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale skąd w ogóle problem, żeby w ten sposób o określać rodzaj silnika?

 

A ten na jakie paliwo pociska?

 

 

 

Nie ulega wątpliwości, że silnik jest tłokowy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dosyć ciekawe z tą lokomotywą.

Silnik trakcyjny jest napędzany parą, więc to lokomotywa na parę. A skąd się tam ta para wzięła to już inna para kaloszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, yogi1984 napisał:

A tu zgoła coś innego

 

Dlaczego coś innego? Czytam i czytam i nie zauważam czegoś innego. Jedyna różnica to taka, że Wiki ciśnie bardziej na Diesla.

Tu nie chodzi o szczegóły techniczne w jakich proporcjach, czasie i ilościach dane paliwo na ruch tłoka jest zamieniane, a o same możliwości spalania.

Jeżeli silnik będzie na ropę, gaz i spirytus chodził, to będzie trójpaliwowy.

Nie przypominam sobie abym w kilku homologacjach, które widziałem, spotkał się z "dwupaliwowym" mianem. To, skąd elektryka czerpie prąd zależy od spaliniaka i bywa, że z technologii odzyskiwania. Wtyczka w hybrydzie nie oznacza, że silnik jest dwupaliwowy. Czysty elektryk też przecież nie będzie dwupaliwowy choćby na tysiąc sposobów ładował swoje akumulatory.

Poza tym, nie mam zielonego pojęcia skąd wziął się ten "dwupaliwowy" galimatias. Za pioruna nie dzielę tak silników do DiP-u. W zupełności wystarczy: "wysokoprężny / D/EE".

A wszystko sprowadza się do tego, żeby jasność była w rejestrze stacji jak i obyło się bez problemów przy urzędowym okienku:

"19) w rubryce przy kodzie P.3 – wpisuje się rodzaj paliwa lub źródło mocy, stosując skróty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia, przedzielone ukośnikiem, jeżeli występuje więcej niż jeden rodzaj paliwa lub źródło mocy;"

No i w tematycznej hybrydzie mamy jeden rodzaj paliwa plus jedno źródło mocy. A takie rozwiązanie jak [P/LPG/EE] zapewne większość widziała w polskim dowodzie, co nie. ;-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, smaug napisał:

Silnik dwupaliwowy to najczęściej silnik spalinowy tłokowy, zasilany jednocześnie dwoma paliwami

A teraz z drugiej strony

Silnik dwupaliwowy to potoczna nazwa silnika spalinowego, tłokowego, przystosowanego do zasilania przez dowolnie długie okresy czasu wybranym z dwóch rodzajów paliwa o zasadniczo różnych własnościach. Najbardziej rozpowszechnione są silniki dwupaliwowe nadające się do zasilania albo benzyną, albo gazem palnym, skroplonym lub wysokosprężonym

 

 

Jak dla mnie to troszkę inne definicje ale każdy czyta i interpretuje po swojemu. A w DiPie co się znajdzie to i tak nikt do siebie nie bierze.

14 minut temu, Paprock napisał:

Czytam i czytam i nie zauważam czegoś innego. Jedyna różnica to taka, że Wiki ciśnie bardziej na Diesla

Jeśli więc nie ma różnicy według ciebie to widocznie inaczej to czytamy😉 I nie mam więcej pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.03.2020 o 09:38, aboz napisał:

To nie hybryda tylko zasilanie wodorem.

Już poprawiałem po kimś takiego kwiatka , auto rok wcześniej przyjechało z Francji.

W dniu 28.03.2020 o 09:38, aboz napisał:

Mało który silnik pracuje na dwóch paliwach jednocześnie. P/LPG to dwupaliwowy.

Miałem kiedyś klijenta klienta z CS volvo chodziło równocześnie na D i LPG

Edytowane przez Jacdiag
pisownia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, blakop napisał:

No to dosyć ciekawe z tą lokomotywą.

Silnik trakcyjny jest napędzany parą, więc to lokomotywa na parę. A skąd się tam ta para wzięła to już inna para kaloszy.

Bywało. że para nie pochodziła wcale ze spalania węgla a była tankowana do parowozu. Były kiedyś takie wynalazki jak parowozy bezogniowe miłośnicy kolejnictwa wiedza o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg Regulamin nr 120 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji silników spalinowych montowanych w ciągnikach rolniczych i leśnych podobnie jak Wikipedia 

2.6. „silnik dwupaliwowy” oznacza silnik zaprojektowany do jednoczesnego zasilania paliwem ciekłym i paliwem gazowym, które są oddzielnie mierzone, przy czym zużycie jednego z paliw w stosunku do zużycia drugiego paliwa może się zmieniać w zależności od warunków pracy;

Edytowane przez smaug
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.