Skocz do zawartości

Polaris L7e rejestracja.


Lew850

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, michal_k napisał:

ma pierwszeństwo przed prawem krajowym

 

Oj, już niedługo, premier już pyta TK.

 

Edytowane przez grzegorz70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, grzegorz70 napisał:

 

Oj, już niedługo, premier już pyta TK.

 

Niemiecki Trybunał Konstytucyjny chyba już od ponad 15 lat twierdzi, iż prawo krajowe jest ponad prawem unijnym. Ostatni taki wyrok był w zeszłym roku i był mocno komentowany m.in. w polskim internecie.

Ale jakoś nikt nie robi z tego problemu w stosunku do Niemiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 10 months later...

Do motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów objętych świadectwem homologacji typu WE pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą 2002/24/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 marca 2002 r. w sprawie homologacji typu dwu- lub trzykołowych pojazdów mechanicznych i uchylającą dyrektywę Rady 92/61/EWG (Dz. Urz. WE L 124 z 09.05.2002, str. 1) albo zarejestrowanych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej do dnia 1 stycznia 2016 r. stosuje się wymagania dotyczące mas określone w załączniku do dyrektywy Rady 93/93/EWG z dnia 29 października 1993 r. w sprawie mas i wymiarów dwu- i trzykołowych pojazdów silnikowych

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dalej w 93/93/EWG

Cytat

1.9. maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta

oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w pkt 1.6 (masa w stanie gotowym do jazdy - w naszym przypadku G) wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w pkt 1.7 - 75 kg) od masy zdefiniowanej w pkt 1.8. (DMC pojazdu - F2)

Cytat

3.2.3. Maksymalne ładowności użytkowe zgłoszone przez producenta dla trzy- lub czterokołowych pojazdów silnikowych są następujące:

3.2.3.4. pojazdy czterokołowe inne niż lekkie:

3.2.3.4.2. do przewozu osób:
200 kg;

Podstawiając twoje dane do wzoru 601 - (366+75) = 601 - 441 = 160

Czyli wszystko w normie. Trzeba wytłumaczyć w wydziale że jest różnica między ładownością oraz ładownością użytkową.

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo się rozróżnia ładowność od ładowności użytkowej podanej przez producenta albo prościej i może bardziej zrozumiale - do tych ładowności podanych w warunkach technicznych trzeba dodać 75 kg i wtedy jest dobrze. Czyli jest 75 kg na naszą korzyść, tłumacząc najprościej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.