FARMER Napisano 12 Maj 2010 Share Napisano 12 Maj 2010 Skoro posiada dokument homologacyjny do danego typu pojazdu to jest to zgodne z 32 ale jeżeli Klient kupił badziewie(do SEDICI) i jest kłopot.(bez papieru) to ma problem ponieważ nie może sobie podczepić "czyjegoś" świadectwa homologacji pod swój lub czyjś wyrób. Dobrze wiedzieć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ociec Napisano 13 Maj 2010 Share Napisano 13 Maj 2010 A jak sprawdzić czy rzeczywiście przedstawiona homologacja dotyczy "rurki" zamontowanej na pojeździe? a nie jest podczepiona do podrubki tej "homologowanej"? Czy jakieś oznaczenia mimo wszystko nie powinny znajdować się też na "rurce" aby można było z nią powiązać przedstawiony papier? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FARMER Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 Co w przypadku użytkowanego pojazdu sprowadzonego z zagranicy brak możliwości odczytu homologacji z elementów ? Decyduje data pierwszej rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bohdang Napisano 10 Czerwiec 2010 Share Napisano 10 Czerwiec 2010 Każdy przedmiot, który podlega homologacji, certyfikacji czy atestacji, musi być odpowiednio oznakowany. W czym więc problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antek69 Napisano 27 Marzec 2013 Share Napisano 27 Marzec 2013 Zastanawiam się czy takie orurowania były wogóle homologowane? I skąd na badaniu tech. mam wiedzieć kiedy orurowanie zostało zamontowane. DZ.U.192 z 2007 r - zmiana do DZ.U.32 5) w par 7 dodaje się ust 11 w przypadku samochodu osob. , ciężar. , lub specjalnego do 3,5 t przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak ..............mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach , dla których zostały homologowane............dotyczy to pojazdów zarejestrowanuch w Polsce po dniu 20. 10 2007 r. Nawiązując do tematu po latach, szukam infa czy mogę sam wykonać zderzak i znalazłem ten post, z którego dowiaduje się, że w autach rejestrowanych przed paźdz. 2007 mogą być niehomologowane zderzaki i orurowanie, czyli i wykonane samodzielnie, i tu pytanie czy mogą być aktualnie wykonane i do starego auta montowane, czy trzeba wykazać że montaż/wykonanie elementu było przed wspomnianą datą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Marzec 2013 Share Napisano 27 Marzec 2013 i tu pytanie czy mogą być aktualnie wykonane i do starego auta montowane, czy trzeba wykazać że montaż/wykonanie elementu było przed wspomnianą datą. Nie musisz wykazywać montażu przed datą, bo decyduje data I rejestracji, a nie montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 27 Marzec 2013 Share Napisano 27 Marzec 2013 i tu pytanie czy mogą być aktualnie wykonane i do starego auta montowane, czy trzeba wykazać że montaż/wykonanie elementu było przed wspomnianą datą. Jaja sobie robisz? A jak miałbyś udowadniać , że były przed 2007r?? Zakładam, że jeśli pojazd przed tą datą, to nikt nie będzie wnikał. Tyle że nie widziałem zapisu , że przed 10-2007r. mogą być nie homologowane - co oczywiście nie znaczy , że go nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antek69 Napisano 27 Marzec 2013 Share Napisano 27 Marzec 2013 Jaj se nie robię, w innym poście przerabiam terenówkę/ciężarówkę na vat-3- aktualnie. A zderzak będzie dorabiany do tej przeróbki i ciężko udowodnić, że przeróbka teraz a dopasowany zderzak czekał od sześciu lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 27 Marzec 2013 Share Napisano 27 Marzec 2013 11. (35) W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antek69 Napisano 27 Marzec 2013 Share Napisano 27 Marzec 2013 O q...znowu pod górkę, ja potrzebuję tył. Obciąć pół auta jakoś się by się upchło, a zderzak, żeby nie chlapały koła robi problem, jeśli wolno przebudować nadwozie osadzone na ramie samonośnej, to musi być sposób na zamocowanie zderzaka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Marzec 2013 Share Napisano 27 Marzec 2013 O q...znowu pod górkę, ja potrzebuję tył. Chyba z górki, bo tył nie jest "limitowany" warunkami technicznymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antek69 Napisano 27 Marzec 2013 Share Napisano 27 Marzec 2013 Czyli tylni zderzak z ładnej wyoblonej rurki fi50 można dorobić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Marzec 2013 Share Napisano 27 Marzec 2013 Czyli tylni zderzak z ładnej wyoblonej rurki fi50 można dorobić... Może. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 27 Marzec 2013 Share Napisano 27 Marzec 2013 tył nie jest "limitowany" warunkami technicznymi nie rób dywersji ... tył ma więcej wymagań niż przód "warunki" § 7. 4. ... 5. ... 6. ... 7. Zderzaka lub urządzenia ochronnego, o których mowa w ust. 4, nie wymaga się na: 1) pojeździe, którego konstrukcja uniemożliwia wjechanie pod niego innego pojazdu; 2) pojeździe i przyczepie samowyładowczej; 3) ciągniku siodłowym; 4) przyczepie dłużycowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Marzec 2013 Share Napisano 27 Marzec 2013 nie rób dywersji ...tył ma więcej wymagań niż przód Przecież Antek chce ten zderzak stworzyć we własnym zakresie - czyli będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 28 Marzec 2013 Share Napisano 28 Marzec 2013 Przecież Antek chce ten zderzak stworzyć we własnym zakresie - czyli będzie Zderzak powinien być homologowany: § 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: ( w skrócie mają cechy homologacyjne) Ponieważ o zderzakach jest mowa w przepisach homologacyjnych. "4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antek69 Napisano 28 Marzec 2013 Share Napisano 28 Marzec 2013 Ten par trzeba interpretowaćw całości i w poście rok temu nikt ni zanegował mojego toku myślenia: "Cytat: § 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: .... .... 2. Przepis ust.1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi. ..... Pozwolę na chwilkę powrócić do tematu, skoro ustawodawca wymienił w drugim podpunkcie tylko pięć instytucji odpowiedzialnych do zastosowania się do wyżej wymienionego paragrafu to inni z w.w. już nie muszą. Rozwijając myśl,"...stosuje się do..... oraz podmiotów montujących...."- czy "przysłowiowy Kowalski Jan" montująca we własnym aucie generator , jest "podmiotem go...", wg. mnie nie, byłbym jeśli wykonam to odpłatnie/nie u siebie. Oczywiście można i z drugiej strony po co wymieniać/wyszczególniać do kogo stosuje się przepis, jeśli miałby się stosować do wszystkich- ustawodawca miał na myśli podmioty wyraźnie handlujące czy odpłatnie wyk. usługi , założył że świadomy właściciel źle swemu autu nie zrobi. Troszkę to jak z bimbrem - na własne potrzeby można. To jest moja interpretacja mogę się mylić, proszę o sugestię."-Tyle z zeszłego roku, co prawda jeden z kolegów podał paragraf zezwalający po stwierdzeniu niezgodności z rzemiosłem motoryzacyjnym na negatywny PT, ale zderzak to nie urządzanie, tylko prosty element zamocowana na odpowiedniej wysokości, do którego chcę przymocować chlapacze, które nomen omen może nie muszę mocować bo "paragrafy opisujące położenie fartuchów zakończone są kwestią ; fartuchów nie wymaga się w pojazdach o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie" a "Zderzaka lub urządzenia ochronnego, o których mowa w ust. 4, nie wymaga się na: 1) pojeździe, którego konstrukcja uniemożliwia wjechanie pod niego innego pojazdu;" co ma miejsce w mojej skróconej terenówce .... galimatias ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Dzień dobry. Skoro zaczep kulowy (hak) ma być zdemontowany... To jakie rurki, jakie przeróbki, jakie kangurki i inne zawieszki do nadwozia mocować. Zamieniać fabryczne wykonane z plastycznego tworzywa sztucznego na stalowe jak byk twarde, hartowane, stalowe, by na swej drodze masakrowały każdą zawalidrogę, przeszkodę. Znaczek Mercedesa jest na "zawiasie", Jaguar zrezygnował ze statuetki na masce, składane lusterka zewnętrzne powymyślano nie dlatego, że na parkingach ciaśniej (łamią się w obie strony), a klamki obłe, albo we wnękach pochowane, więc gdzie z tymi rogami... Antypody i Afryka dzika Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
antek69 Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 Co jest niezabronione, to jest dozwolone. Też chciałbym żyć w kraju w którym wszyscy przepisowo wszystko używają/żyją, miałbym dobrą pracę i nie potrzebował bym starym autem jeździć, inni zgodnie z zaleceniami władz i producentów też by dbali o swoje auta, tylko po co wtedy PT. Szanowni koledzy diagności dostaliście władze i zarzucacie innym, że bezprawnie rogi do aut dokładają- ale wedle jakiego prawa to bezprawie. W innych postach z policyjnych radiowozów się wyśmiewacie, bo lampek mają za dużo, tam rzeczywiście stoi konkretny przepis ile sztuk, jakiego rodzaju-sprawa czysta, a w moim przypadku...obcięty tył auta na ramie, specjalnie stworzonej przez producenta bo i on wypuszcza wiele różnych zabudów na jednej obliczonej i sprawdzonej ramie, wyszły koła do tyłu i chce zasłonić je chlapaczami, które muszę gdzieś przymocować, w oryginale zderzak(też stalowy) trochę dłuższej paki potrzebuje, dlatego chcę coś ładnie dorobić...obstawiam dobre piwo, że 50% stacji nawet nie poznała by, że auto miało przeróbki- rok produkcji 1981, robota fachowo zrobiona jak oryginał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Kwiecień 2013 Share Napisano 2 Kwiecień 2013 dostaliście władze Chyba troszkę Kolega przesadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 3 Kwiecień 2013 Share Napisano 3 Kwiecień 2013 dostaliście władze Na potęgę posępnego czerepu!!! Mam władzę!!! Chyba troszkę Kolega przesadza A raczej myli władzę z wymaganiem przestrzegania prawa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
esy Napisano 3 Kwiecień 2013 Share Napisano 3 Kwiecień 2013 dostaliście władze Chyba troszkę Kolega przesadza Przecież taką ,,Władzę''może mieć również ,,antek69'' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Kwiecień 2013 Share Napisano 3 Kwiecień 2013 To taki masz teraz nadruk na koszulce Psuj? Kolegę "antek69" może troszkę poniosło, ale de facto chyba wiem co ma na myśli. Wielu z Was nie potrafi podać konkretniejszych powodów, dla których nie wykona pozytywnego przeglądu jego auta. Po prostu nie, bo nie. I taka postawa faktycznie może oburzać kogoś, kto troszkę w te przepisy zajrzał i coś pojęcia ma... Ponieważ badania techniczne nie podlegają kontroli administracyjnej tak jak decyzje wydawane w sprawach rejestracji, to właściciel pojazdu wobec "nie" diagnosty jest w zasadzie bezsilny. Ani poskarżyć za bardzo nie ma się komu i jak. Taka sytuacja niestety może prowadzić do frustracji klientów SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 3 Kwiecień 2013 Share Napisano 3 Kwiecień 2013 wobec "nie" diagnosty jest w zasadzie bezsilny. Może wybrać stację, która powie "tak" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 3 Kwiecień 2013 Share Napisano 3 Kwiecień 2013 Może wybrać stację, która powie "tak" Niby tak, wolny kraj, wolny rynek. Tylko pytanie podstawowe jak to świadczy o środowisku?? Jeden powie NIE, drugi TAK - dziwić się później, że klient zdezorientowany i ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.