Skocz do zawartości

Badania techniczne -orurowanie pojazdu


SKP Kęty

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro posiada dokument homologacyjny do danego typu pojazdu to jest to zgodne z 32 ale jeżeli
Klient kupił badziewie(do SEDICI) i jest kłopot.(bez papieru)

to ma problem ponieważ nie może sobie podczepić "czyjegoś" świadectwa homologacji pod swój lub czyjś wyrób.

 

Dobrze wiedzieć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • antek69

    11

  • Norbert Jezierski

    9

  • blakop

    8

  • kowal

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

A jak sprawdzić czy rzeczywiście przedstawiona homologacja dotyczy "rurki" zamontowanej na pojeździe? a nie jest podczepiona do podrubki tej "homologowanej"?

Czy jakieś oznaczenia mimo wszystko nie powinny znajdować się też na "rurce" aby można było z nią powiązać przedstawiony papier?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Co w przypadku użytkowanego pojazdu sprowadzonego z zagranicy brak możliwości odczytu homologacji z elementów :D ? :?

Decyduje data pierwszej rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...
Zastanawiam się czy takie orurowania były wogóle homologowane? I skąd na badaniu tech. mam wiedzieć kiedy orurowanie zostało zamontowane.

DZ.U.192 z 2007 r - zmiana do DZ.U.32

5) w par 7 dodaje się ust 11

w przypadku samochodu osob. , ciężar. , lub specjalnego do 3,5 t przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak ..............mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach , dla których zostały homologowane............dotyczy to pojazdów zarejestrowanuch w Polsce po dniu 20. 10 2007 r.

 

Nawiązując do tematu po latach, szukam infa czy mogę sam wykonać zderzak i znalazłem ten post, z którego dowiaduje się, że w autach rejestrowanych przed paźdz. 2007 mogą być niehomologowane zderzaki i orurowanie, czyli i wykonane samodzielnie, i tu pytanie czy mogą być aktualnie wykonane i do starego auta montowane, czy trzeba wykazać że montaż/wykonanie elementu było przed wspomnianą datą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu pytanie czy mogą być aktualnie wykonane i do starego auta montowane, czy trzeba wykazać że montaż/wykonanie elementu było przed wspomnianą datą.

 

Nie musisz wykazywać montażu przed datą, bo decyduje data I rejestracji, a nie montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tu pytanie czy mogą być aktualnie wykonane i do starego auta montowane, czy trzeba wykazać że montaż/wykonanie elementu było przed wspomnianą datą.

Jaja sobie robisz?

A jak miałbyś udowadniać , że były przed 2007r??

Zakładam, że jeśli pojazd przed tą datą, to nikt nie będzie wnikał.

Tyle że nie widziałem zapisu , że przed 10-2007r. mogą być nie homologowane - co oczywiście nie znaczy , że go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaj se nie robię, w innym poście przerabiam terenówkę/ciężarówkę na vat-3- aktualnie. A zderzak będzie dorabiany do tej przeróbki i ciężko udowodnić, że przeróbka teraz a dopasowany zderzak czekał od sześciu lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11. (35) W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5 kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O q...znowu pod górkę, ja potrzebuję tył. :-(

 

Obciąć pół auta jakoś się by się upchło, a zderzak, żeby nie chlapały koła robi problem, jeśli wolno przebudować nadwozie osadzone na ramie samonośnej, to musi być sposób na zamocowanie zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tył nie jest "limitowany" warunkami technicznymi :)

nie rób dywersji ...

tył ma więcej wymagań niż przód :cool:

 

"warunki" § 7.

4. ...

5. ...

6. ...

7. Zderzaka lub urządzenia ochronnego, o których mowa w ust. 4, nie wymaga się na:

1) pojeździe, którego konstrukcja uniemożliwia wjechanie pod niego innego pojazdu;

2) pojeździe i przyczepie samowyładowczej;

3) ciągniku siodłowym;

4) przyczepie dłużycowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rób dywersji ...

tył ma więcej wymagań niż przód :cool:

 

Przecież Antek chce ten zderzak stworzyć we własnym zakresie - czyli będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież Antek chce ten zderzak stworzyć we własnym zakresie - czyli będzie

Zderzak powinien być homologowany:

§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków: ( w skrócie mają cechy homologacyjne)

Ponieważ o zderzakach jest mowa w przepisach homologacyjnych.

"4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten par trzeba interpretowaćw całości i w poście rok temu nikt ni zanegował mojego toku myślenia:

"Cytat:

§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:

....

....

2. Przepis ust.1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.

.....

 

Pozwolę na chwilkę powrócić do tematu, skoro ustawodawca wymienił w drugim podpunkcie tylko pięć instytucji odpowiedzialnych do zastosowania się do wyżej wymienionego paragrafu to inni z w.w. już nie muszą. Rozwijając myśl,"...stosuje się do..... oraz podmiotów montujących...."- czy "przysłowiowy Kowalski Jan" montująca we własnym aucie generator , jest "podmiotem go...", wg. mnie nie, byłbym jeśli wykonam to odpłatnie/nie u siebie.

Oczywiście można i z drugiej strony po co wymieniać/wyszczególniać do kogo stosuje się przepis, jeśli miałby się stosować do wszystkich- ustawodawca miał na myśli podmioty wyraźnie handlujące czy odpłatnie wyk. usługi , założył że świadomy właściciel źle swemu autu nie zrobi.

Troszkę to jak z bimbrem - na własne potrzeby można.

To jest moja interpretacja mogę się mylić, proszę o sugestię."-Tyle z zeszłego roku, co prawda jeden z kolegów podał paragraf zezwalający po stwierdzeniu niezgodności z rzemiosłem motoryzacyjnym na negatywny PT, ale zderzak to nie urządzanie, tylko prosty element zamocowana na odpowiedniej wysokości, do którego chcę przymocować chlapacze, które nomen omen może nie muszę mocować bo "paragrafy opisujące położenie fartuchów zakończone są kwestią ; fartuchów nie wymaga się w pojazdach o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie" a "Zderzaka lub urządzenia ochronnego, o których mowa w ust. 4, nie wymaga się na:

1) pojeździe, którego konstrukcja uniemożliwia wjechanie pod niego innego pojazdu;" co ma miejsce w mojej skróconej terenówce .... galimatias ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry.

Skoro zaczep kulowy (hak) ma być zdemontowany...

To jakie rurki, jakie przeróbki, jakie kangurki i inne zawieszki do nadwozia mocować.

Zamieniać fabryczne wykonane z plastycznego tworzywa sztucznego na stalowe jak byk twarde, hartowane, stalowe, by na swej drodze masakrowały każdą zawalidrogę, przeszkodę.

Znaczek Mercedesa jest na "zawiasie", Jaguar zrezygnował ze statuetki na masce, składane lusterka zewnętrzne powymyślano nie dlatego, że na parkingach ciaśniej (łamią się w obie strony), a klamki obłe, albo we wnękach pochowane, więc gdzie z tymi rogami...

Antypody i Afryka dzika :evil:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jest niezabronione, to jest dozwolone.

 

Też chciałbym żyć w kraju w którym wszyscy przepisowo wszystko używają/żyją, miałbym dobrą pracę i nie potrzebował bym starym autem jeździć, inni zgodnie z zaleceniami władz i producentów też by dbali o swoje auta, tylko po co wtedy PT.

 

Szanowni koledzy diagności dostaliście władze i zarzucacie innym, że bezprawnie rogi do aut dokładają- ale wedle jakiego prawa to bezprawie. W innych postach z policyjnych radiowozów się wyśmiewacie, bo lampek mają za dużo, tam rzeczywiście stoi konkretny przepis ile sztuk, jakiego rodzaju-sprawa czysta, a w moim przypadku...obcięty tył auta na ramie, specjalnie stworzonej przez producenta bo i on wypuszcza wiele różnych zabudów na jednej obliczonej i sprawdzonej ramie, wyszły koła do tyłu i chce zasłonić je chlapaczami, które muszę gdzieś przymocować, w oryginale zderzak(też stalowy) trochę dłuższej paki potrzebuje, dlatego chcę coś ładnie dorobić...obstawiam dobre piwo, że 50% stacji nawet nie poznała by, że auto miało przeróbki- rok produkcji 1981, robota fachowo zrobiona jak oryginał... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostaliście władze

 

 

6e4ca15c6c4c5d314513b3f4f235e833.jpg

 

Na potęgę posępnego czerepu!!! Mam władzę!!!

 

Chyba troszkę Kolega przesadza

 

A raczej myli władzę z wymaganiem przestrzegania prawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To taki masz teraz nadruk na koszulce Psuj? :)

 

:evil:

 

Kolegę "antek69" może troszkę poniosło, ale de facto chyba wiem co ma na myśli.

Wielu z Was nie potrafi podać konkretniejszych powodów, dla których nie wykona pozytywnego przeglądu jego auta. Po prostu nie, bo nie. I taka postawa faktycznie może oburzać kogoś, kto troszkę w te przepisy zajrzał i coś pojęcia ma...

Ponieważ badania techniczne nie podlegają kontroli administracyjnej tak jak decyzje wydawane w sprawach rejestracji, to właściciel pojazdu wobec "nie" diagnosty jest w zasadzie bezsilny. Ani poskarżyć za bardzo nie ma się komu i jak. Taka sytuacja niestety może prowadzić do frustracji klientów SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wybrać stację, która powie "tak" :P

Niby tak, wolny kraj, wolny rynek. Tylko pytanie podstawowe jak to świadczy o środowisku??

Jeden powie NIE, drugi TAK - dziwić się później, że klient zdezorientowany i ... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.