Skocz do zawartości

Badania techniczne -orurowanie pojazdu


SKP Kęty

Rekomendowane odpowiedzi

... troszkę poniosło, ale de facto chyba wiem co ma na myśli.

Wielu z Was nie potrafi podać konkretniejszych powodów, dla których nie wykona pozytywnego przeglądu jego auta.....

 

Dzięki, tak naprawdę to bardziej niż o sam przegląd chodzi czy mogę w ogóle wyjechać autem na drogę, dostać przegląd/czy nie :D , trafić mądrego policjanta :D ale prokurator po zdarzeniu drogowym :(:(:( , tego najbardziej się boje, tu jak udowodnią, że nie mam racji to może zaboleć...dziś rzadko który policjant, dzięki lekturze tego forum, na kontroli wie więcej niż ja o wymogach technicznych co do mojego zestawu, ale zachciało mi się sprawdzić, czy auto wykonane w innym celu uda się zaadaptować na przegląd- chce je okleić reklamą ...jak się dowiem że nie mogę wyjechać na drogę zmienię plany.

 

Ps.

co do zderzaka tylnego często na przedłużanych ciężarówkach/przyczepach z tyłu przymocowana jest standardowa belka stalowa z wnęką na rejestracje i lampy, może taka belka a nie samoróbka "lepiej" spełni wymogi

albo inny seryjny z innego samochodu albo z innego typu ale od tej samej marki, czy w ogóle ktoś może odrzucić, jeśli element jest nie od tego typu auta ale z tej samej marki i typoszeregu np sprinter furgon i sprinter paka- oczywiście jeśli pasują do uchwytów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • antek69

    11

  • Norbert Jezierski

    9

  • blakop

    8

  • kowal

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

co do zderzaka tylnego często na przedłużanych ciężarówkach/przyczepach z tyłu przymocowana jest standardowa belka stalowa z wnęką na rejestracje i lampy, może taka belka a nie samoróbka "lepiej" spełni wymogi
Na taki element są wymogi w przepisach. Tobie polecam przeczytać Dz.U. z 2003 Nr 32 poz. 262 par. 7 pkt. 5. Tam masz wymogi dla zderzaka w takim pojeździe jak twój.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"5. Dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 1 stycznia 1966 r. do dnia 31 grudnia 1994 r. dopuszcza się, aby zderzak lub urządzenia ochronne, zabezpieczające przed wjechaniem pod niego innego pojazdu, odpowiadały następującym warunkom:mój 81

 

1) odległość dolnej krawędzi od powierzchni jezdni nie może przekraczać 700 mm;da się zrobić

 

2) odległość od tylnego obrysu pojazdu nie może przekraczać 600 mm;0mm nie przekracza

 

3) szerokość nie może być mniejsza od szerokości pojazdu o więcej niż 100 mm z każdej strony pojazdu; jeżeli składa się z więcej niż jednego elementu, dopuszcza się między elementami przerwę w kierunku poziomym o długości nieprzekraczającej 600 mm;może być dwuczęściowy

 

4) końce powinny być zaokrąglone w kierunku do przodu;

 

5) powinny mieć odpowiednią wytrzymałość i być dobrze zamocowane.odpowiednia wytrzymałości czyli nie za mocny i nie za słaby, lepiej z jakiegoś innego auta zaadaptować

 

Dzięki bardzo ważna podpowiedz, czytałem za dwa razy ale ominąłem czas rejestracji, i trzymałem wersję że nie muszę mieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak, ala trzepak-przecież ma nic nie wystawać....koła poza obrys...a tak wracając do wystających kół, na jakiej podstawie prawnej w sklepach z gratami do terenówek (w Niemczech też), można kupić atestowane paro cm odsadzenia-dystansy do kół, jak producent uzasadnił zastosowanie tego elementu w aucie, wystawianie, no dobra od razu poszerzenia opylą, ale zmiana toru jazdy/osią skrętu, wspominana w innych postach tego forum, jest jakby fikcją z takim dokumentem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale do offroad-u trzeba dojechać "onroad-em", myślisz że w dokumentach dopuszczeniowych stoi napisane "wolno używać z wyłączeniem drug publicznych"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę i podzielę się informacją, ale to tak jak z wpisem w DR terenówki przyczepy o 150% wyższym DMC, nikt ze znajomych niedowierza, że to tylko na pole i do lasu (do którego też nie można też wjeżdżać :):) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Tak samo jak wewnętrznej albo i gorzej.

 

A w tej kwestii kłania się opcja szukaj. Zostało to już opisane na forum, a nic w tej kwestii się nie zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 years later...

Witam.
Odświeżam temat. Klient chce samodzielnie wykonać i zamontować dwa typy orurowania do swojego samochodu terenowego typu pickup do 3,5t zarejestrowanego na terytorium RP w 1997r. Typy orurowań:
- orurowanie przednie zakrywające prześwit pod pojazdem  przez dziką zwierzyną,
- orurowanie tylnej skrzyni ładunkowej, aby zapewnić stabilność  ładunkom tam przewożonym.
Dziennik Ustaw 2015.305 w paragrafie §7 ust. 11. mówi o tym, że orurowanie musi być homologowane, ale dla pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy na terytorium RP po dniu 20 X 2007r.
Czy po dokonaniu takich zmian, pojazd będzie spełniał warunki techniczne umożliwiające poruszanie się po drogach publicznych?

Dołączam dwa przykładowe zdjęcia dla lepszego zrozumienia mojego pytania.

1.jpg

2.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

11. W przypadku samochodu osobowego, samochodu ciężarowego lub pojazdu specjalnego, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 3,5 t, przednie orurowanie lub dodatkowy przedni zderzak, mające służyć do ochrony pojazdu przed uszkodzeniami w razie zderzenia  z innym przedmiotem, mogą być zamontowane wyłącznie w pojazdach, dla których zostały homologowane. Przepis ten nie dotyczy urządzeń, o masie poniżej 0,5kg, które przeznaczone są wyłącznie do ochrony reflektorów. Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007r.

Data wyrażnie podana 20 X 2007

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Rafi90 napisał:

A gdzie napisał pytający że takie orurowanie będzie wyspawane w garażu?

 

4 godziny temu, sven napisał:

Klient chce samodzielnie wykonać i zamontować dwa typy orurowania do swojego samochodu terenowego

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok  nie dopatrzyłem ,

a :"Dotyczy pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu 20 października 2007r." ?

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie starszy niż 2007 (I rej.) to może szaleć. Dla młodszych aut tylko homologowane. I tu się zaczną schody, czy certyfikat jakiś tam to można uznać i takie tam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Rafi90 napisał:

Ok  nie dopatrzyłem

 

Nie. Ty nie dopatrzyłeś daty tylko informacji o tym, że to samoróbka.

 

Bo jak sam piszesz:

 

4 godziny temu, Rafi90 napisał:

A gdzie napisał pytający że takie orurowanie będzie wyspawane w garażu? Może będzie kupione

 

A już Ci Daniel zacytował, że autor wyraźnie napisał:

 

8 godzin temu, sven napisał:

Klient chce samodzielnie wykonać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy inaczej warto odpowiedzieć wprost na pytanie zadane przez autora , więc...

3 godziny temu, blakop napisał:

Będzie starszy niż 2007 (I rej.) to może szaleć...

 

8 godzin temu, Rafi90 napisał:

Ja nie widzę przeciwwskazań żeby orurowanie jak na załączonych obrazkach zamontować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.