Skocz do zawartości

polaris slingshot


przemekbosch

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

Czy robil ktos badanie po raz pierwszy takiego cuda gdzie jest tabliczka i vin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Czy brak homo nie przeszkadza w tym aby był ciągnikiem rolniczym

, oraz czy nie można by spróbować czterokołowy inny do przewozu rzeczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest traktorek i najlepiej zostawić go traktorkiem z ograniczoną prędkością.

Zmiany konstrukcyjne z traktorka na czterokołowca? No możnaby popróbować. Jednak łatwiej zostawić go traktorkiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JANUSZ60 napisał:

Czy brak homo nie przeszkadza w tym aby był ciągnikiem rolniczym

Nie, o ile spełnia warunki.

3 godziny temu, JANUSZ60 napisał:

czy nie można by spróbować czterokołowy inny do przewozu rzeczy

Moc za duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rasowy ciągnik jest zaiste homologowany w konkretnej kategorii. Niestety, to, co przerabiamy jest adaptacją Gada na potrzeby rolniczo-sadownicze u naszych sąsiadów za zachodnią miedzą. Spełnia ichnie jakieś warunki rejestracyjne (STVZO) i śmiga drogami od pola do pola. U nas też może zachowywać się na podobieństwo traktora, a nawet orać lub buraki kopać pod warunkiem, że będzie godność polskiego ciągnika trzymał i szybciej od wiadomej prędkości nie śmigał. Cała reszta do ogarnięcia. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o to ograniczenie prędkości to musi być taka adnotacja w dowodzie prawda? bo ostatnio był klient quadem zarejestrowanym już jako ciągnik rolniczy i nie miał w adnotacjach uwagi o ograniczeniu prędkości i powiedziałem że jest wymagane i mu nie zrobiłem przeglądu, no chyba że nie osiąga takiej prędkości co jest mało prawdopodobne raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30)w rubryce „ADNOTACJE URZĘDOWE” – wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji

 

g)„MAX. ... km/h” – podając wartość ograniczenia prędkości – dotyczy pojazdów objętych indywidualnym ograniczeniem  prędkości,

Co prawda taka adnotacja występować może , ale niech @michal_k się wypowie czy jest to w przypadku takich zmian wpisywane do DR.

Jak dla mnie to opinia rzeczoznawcy o ograniczniku prędkości by wystarczyła .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, BOY96 napisał:

No ale jakieś poświadczenie musi mieć?

Literalnie - niekoniecznie. Z drugiej strony jako diagnosta musisz zweryfikować prędkość, która będzie wynikała z jakiegoś dokumentu (np. opinii rzeczoznawcy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2020 o 21:48, Paprock napisał:

 pod warunkiem, że będzie godność polskiego ciągnika trzymał i szybciej od wiadomej prędkości nie śmigał. Cała reszta do ogarnięcia. :wink:

Tutaj muszę zadać głupie pytanie - który przepis konkretnie narzuca tę prędkość ? Pytam się ponieważ mniej więcej 2 lata temu TDT twierdziło, że pojazd homologowany na ciągnik rolniczy nie musi mieć żadnego ogranicznika prędkości. W warunkach technicznych jest taki zapis:

"maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o  więcej niż 3 km/h wartości
40 km/h, zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów; nie dotyczy ciągnika kategorii T5"

Mimo takiego zapisu człowiek z TDT powoływał się na to, że ograniczenie wynika z prawa o ruchu drogowym i tak naprawdę to od kierowcy zależy jak będzie jeździł (na drogach publicznych zgodnie z ustaloną prędkością a poza nimi może robić co chce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sad_madman napisał:

że pojazd homologowany na ciągnik rolniczy nie musi mieć żadnego ogranicznika prędkości.

Pod warunkiem, że jest to pojazd homologowany jako kat. T5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to kategoria T5 została zlikwidowana i może faktycznie ciągniki homologowane mają wyższe prędkości maksymalne ale nie zmienia to faktu, że muszą być homologowane a nie stworzone w wyniku zmian konstrukcyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamten pojazd o którym wspomniałem powstał właśnie poprzez homologację. Obecnie już w tym temacie nie mam obeznania ale z tego co kojarzę to nie miał on problemów z tym, że nie miał ogranicznika prędkości a na polskich drogach można go spotkać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie ciągniki homologowane po rozporządzeniu UE 167/2013 na kat. T ze znacznikiem b, nie muszą mieć ogranicznika prędkości do 40 km/h. O ile dobrze kojarzę, to V max dla nich to 120 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.