Wacek Napisano 5 Maj 2020 Share Napisano 5 Maj 2020 Jak w temacie , jeszcze są rejestrowane pojazdy z innymi literami jak PL Czemu diagności dopuszczają takie pojazdy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek8340 Napisano 5 Maj 2020 Share Napisano 5 Maj 2020 Jest to usterka drobna dopuszczająca pojazd do ruchu. A oznakowanie Pl jest w pełni traktowane to co jest na tablicy rejestracyjnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 5 Maj 2020 Share Napisano 5 Maj 2020 (edytowane) 28 minut temu, Wacek napisał: Czemu diagności dopuszczają takie pojazdy ? Jeżeli można przypisać usterkę [ UD ] 0.1.g , to czemu nie . Cytat 1) usterki drobne - usterki techniczne niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska; § 6 1. W przypadku gdy w pojeździe nie stwierdzono żadnych usterek lub stwierdzono usterki drobne, uprawniony diagnosta określa wynik badania technicznego pojazdu jako pozytywny i: (...) 3) informuje posiadacza pojazdu o rodzaju stwierdzonych usterek drobnych i konieczności ich usunięcia, zamieszczając stosowne adnotacje w zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu. Myślę, że dalej to powinny "działać służby ", bo [ UI ] na OBT to jakby " szeryfowanie " Edytowane 5 Maj 2020 przez leski66 interpunkcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 5 Maj 2020 Autor Share Napisano 5 Maj 2020 27 minut temu, leski66 napisał: szeryfowanie nie o to mi chodziło. 32 minuty temu, Tomek8340 napisał: Jest to usterka drobna dopuszczająca pojazd do ruchu zgadza się , ale czy co roku będzie to usterka drobna , bo klient ma to gdzieś i nie zerwie tego D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 5 Maj 2020 Share Napisano 5 Maj 2020 32 minuty temu, leski66 napisał: Myślę, że dalej to powinny "działać służby ", bo [ UI ] na OBT to jakby " szeryfowanie " Myślę, że to diagności w SKP powinni najbardziej "szeryfować" egzekwując Dz.U 2015 poz 776. jeśli komuś dajesz UD, to ma usterkę naprawić jak najszybciej, nie znaczy to, że może sobie z tym jeździć bo to UD 7 minut temu, Wacek napisał: co roku będzie to usterka drobna Przecież 0.1.g to UD i UI. Skupmy się na tym konkretnym przypadku. Jeśli ustawodawca daje możliwość zakwalifikowania tego jako UD, to w pierwszym roku zastosuję UD, natomiast jeśli na kolejnym OBT auto nadal będzie miało tą samą naklejkę, zastosuję UI to samo robię z podświetleniem tablicy, czy z "wyblakłymi" żarówkami od kierunkowskazów, wszystkie UD wpisuję w zaświadczenie i do systemu i każdemu tłumaczę, że za rok będzie już negatyw jesli będzie to samo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 5 Maj 2020 Share Napisano 5 Maj 2020 11 minut temu, dominik_z napisał: (...)jeśli komuś dajesz UD, to ma usterkę naprawić jak najszybciej, No OK, tylko jak to sprawdzić... - toć za posiadaczem pojazdu łazić nie zamierzam. Dlatego napomknąłem o " służbach ", które mają co do tego predyspozycje ( oczywiście jeżeli idzie o szeryfowanie ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 5 Maj 2020 Share Napisano 5 Maj 2020 A od kiedy w CEP są widoczne usterki, by diagnosta wiedział, że tak jest co roku ? Danie UI za to co w temacie uważam za nadużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 5 Maj 2020 Share Napisano 5 Maj 2020 (edytowane) 22 minuty temu, Mecher napisał: A od kiedy w CEP są widoczne usterki, by diagnosta wiedział, że tak jest co roku ? U mnie np. jest widoczna w CEP UD z poprzedniego roku jeśli ktoś dał. Edytowane 5 Maj 2020 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 9 godzin temu, leski66 napisał: toć za posiadaczem pojazdu łazić nie zamierzam. Ale nikt Ci nie mówi, że masz za pojazdem łazić, po prostu UD nie wpływa aż tak na BRD, że klient ma przyjechać i pokazać, że usterkę usunął. Jeśli nie zdążył przez rok, wtedy trzeba klienta zmotywować 🤑 7 godzin temu, Mecher napisał: są widoczne usterki są widoczne, jednak trzeba je najpierw do CEP wprowadzić, a nie tylko ustnie poinformować klienta o ich istnieniu. 7 godzin temu, yogi1984 napisał: U mnie np. jest widoczna U mnie również jest widoczna UD z poprzedniego BT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 11 godzin temu, Wacek napisał: jeszcze są rejestrowane pojazdy z innymi literami jak PL A może to diesel 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 8 godzin temu, yogi1984 napisał: U mnie np. jest widoczna w CEP UD z poprzedniego roku jeśli ktoś dał. Chodziło mi, ze taka możliwość jest w sumie od niedawna. Robiąc badanie rok temu, takiej możliwości jeszcze nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
keymil7 Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 22 minuty temu, Mecher napisał: taka możliwość jest w sumie od niedawna Co było a nie jest, nie pisze się w rejestr.... W Naszym przypadku dosłownie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 Ustawodawca część usterek zakwalifikował tylko jako UD, UI lub USZ i w takich przypadkach nie mamy wyboru, natomiast część usterek jest przypisane do dwu grup, a nawet wszystkich trzech i tu kłania się wiedza i umiejętność UDS jak je ocenić i czym ma to skutkować, ale powtarzam, na zasadzie umiejętności w danym czasie, w konkretnym egzemplarzu, a nie na "regule" bo coś tam, gdzieś tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 12 godzin temu, dominik_z napisał: w pierwszym roku zastosuję UD, natomiast jeśli na kolejnym OBT auto nadal będzie miało tą samą naklejkę, zastosuję UI I to jest właśnie szeryfowanie. Skoro w pierwszym roku te usterki nie stanowią wielkiego zagrożenia bezpieczeństwa to dlaczego w następnym jest już odwrotnie? Naklejka (zapewne dodatkowo o wymiarach innych niż w rozporządzeniu) nagle stała się niebezpieczna? Oczywiście masz prawo oceniać według widzimisię, ale moim zdaniem nie tędy droga. Zrobiłeś swoje (wpisując UD), a postępowanie klienta nie powinno Cię w ogóle interesować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 1 godzinę temu, Grzegorz Łódź napisał: A może to diesel I jednocześnie nalepka ekologiczna by mógł wjechać co centrum Szczecina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 (edytowane) Czy ta konkretna usterka ( znak " PL " ) spełnia te przesłanki ? : 13 godzin temu, leski66 napisał: 1) usterki drobne - usterki techniczne niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska; Odpowiem, że wg mnie tak ( wytłuściłem sens [UD] ) i raczej nie ma co pochylać się nad tym ( służby powinny działać ) Edytowane 6 Maj 2020 przez leski66 literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 50 minut temu, keymil7 napisał: Co było a nie jest, nie pisze się w rejestr.... Szczegół Swoje zdanie podtrzymuję, uważam takie postępowanie w tym temacie za nadużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 22 minuty temu, michal_k napisał: Skoro w pierwszym roku te usterki nie stanowią wielkiego zagrożenia bezpieczeństwa W takim razie po co ustawodawca daje możliwość zastosowania UI? A w jakim stopniu nalepka kontrolna zagraża BRD skoro za nią jest UI ? Tak samo można sobie tłumaczyć 6.2.10.a, skoro nadmiernie skorodowany błotnik może być UD, to w momencie kiedy będzie można włożyć rękę przez dziurę też zastosujmy UD, bo w którym momencie będzie to nadmierne skorodowanie żeby móc zastosować UI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 Zamówcie sobie w drukarni lub agencji reklamowej nalepki "PL" z logo waszej firmy i takiego gratisa klientowi na samochód. Wtedy nie będzie UD. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 6 Maj 2020 Autor Share Napisano 6 Maj 2020 26 minut temu, leski66 napisał: służby powinny działać Oczywiście powinny działać, ale nie zgodzę się z kolegą @michal_k, że 33 minuty temu, michal_k napisał: postępowanie klienta nie powinno Cię w ogóle interesować. Trzeba od klienta jakoś wyegzekwować , bo co roku pisać tę samą usterkę to przegięcie. Inni nie mają takich oznaczeń a on co vip ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 2 minuty temu, dominik_z napisał: W takim razie po co ustawodawca daje możliwość zastosowania UI? Zapewnia sądom pracę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 3 minuty temu, dominik_z napisał: W takim razie po co ustawodawca daje możliwość zastosowania UI? Żeby sobie wybrać Chodzi mi tylko o niekonsekwencję diagnosty w przypadku kiedy usterka się "nie pogorszyła", a jednak inaczej ją sklasyfikował. 2 minuty temu, Wacek napisał: Trzeba od klienta jakoś wyegzekwować , bo co roku pisać tę samą usterkę to przegięcie. Dla mnie to szeryfowanie (ale oczywiście zgodne z prawem). Diagnosta stwierdza usterkę i jego rola na tym się kończy. Co roku może konsekwentnie ją wpisywać i w czym problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 6 Maj 2020 Autor Share Napisano 6 Maj 2020 2 minuty temu, michal_k napisał: szeryfowanie nie, to nie jest tak jak myślisz, to bezczelność ze strony posiadacza pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 7 minut temu, michal_k napisał: Żeby sobie wybrać W takim razie już wiem czemu tak dużo "amerykańców" ( z czerwonymi kierunkowskazami) jeździ w Polsce... w końcu niezgodność .... pod względem barwy światła to też UD 13 minut temu, Grzegorz Łódź napisał: sądom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 6 Maj 2020 Share Napisano 6 Maj 2020 18 minut temu, Jacdiag napisał: Zamówcie sobie w drukarni lub agencji reklamowej nalepki "PL" z logo waszej firmy i takiego gratisa klientowi na samochód. To gratisy są już... " dozwolone " ? 10 minut temu, dominik_z napisał: W takim razie już wiem czemu tak dużo "amerykańców" ( z czerwonymi kierunkowskazami) jeździ w Polsce Jeszcze raz przytoczę sens usterki [UD] ( no do przemyślenia oczywiście ) : 56 minut temu, leski66 napisał: 1) usterki drobne - usterki techniczne niemające istotnego wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego i ochrony środowiska; A mrugający czerwony " kieruneczek " ma wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego ? Czy nie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.