ari94 Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 Witam serdecznie, z góry mówię, że jestem zwykłym kierowcą, nie pracuję na stacji. Chciałbym zadać 2 pytania profesjonalistom odnośnie auta osobowego - Skoda Rapid (liftback). 1. Po wygenerowaniu raportu ze strony "historiapojazdu" w jednym z podpunktów widnieje poniższy wpis (numery zamazuję X'ami aby nie ujawniać danych): Cytat Dodatkowe badanie techniczne Rodzaj badania dodatkowego: Po uczestniczeniu w wypadku Wynik badania: pozytywne Numer SKP: XXX/XXX/XX Odczytany stan drogomierza: XX XXX km (Uwaga. Stan drogomierza przy badaniu technicznym gromadzimy od 2014) Co można rozumieć przez ten wpis? czy auto było znacznie uszkodzone, czy może lekko? Czy jeśli jest to słowo "wypadek" to mam się obawiać, że to było znaczne uszkodzenie auta? Czy może np. zbita lampa, lub zarysowanie. Da się to jakoś sprawdzić? Czy jeśli jest mniejsze uszkodzenie to tam się pojawia słowo np. "kolizja" ? 2. Kolejne pytanie to o samochód osobowy zarejestrowany jako ciężarowy. Kazano mi zainstalować kratkę do liftbacka, natomiast z tego co widzę to nie ma takich kratek do kupienia, jest jedynie do spacebacka czyli z dużą klapą. W związku z tym czy wystarczy że kupię do bagażnika takie siatki z materiału - dwie po bokach i jedna rozłożona na podłodze bagażnika, czy w przypadku kontroli policji to zda egzamin? Z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daro92duc Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 Ad1. Nie dowiesz się jak mocna była ta kolizja/stłuczka. Jeśli uszkodzona byłaby tylko lampa to potrzebne byłoby badanie dodatkowe aby stwierdzić, że owa lampa czy np błotnik został naprawiony. Jeżeli tak widnieje w cepiku jak napisałeś to oznacza, że zostało wykonane badanie powypadkowe czyli po kolizji/wypadku. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Ad2. Kratka powinna spełniać odpowiednie wymagania, powinna być homologowana do danego typu pojazdu, zabezpieczająca przedostanie się bagażu do przestrzeni pasażerskiej w razie wypadku. Myślę, że zwykła siatka czy kratka nie będzie wzbudzała podejrzeń w przypadku kontroli policji lecz na badaniu okresowym może już diagnoście nie pasować Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 WIELKA GRA Odpowiadam na pytanie drugie. Takich kratek nie montuje się garażowym sposobem! Potrzebne szczegółowe informacje co do homologacji, daty pierwszej rejestracji, bo może być tak, że ta ciężarówka zwolniona jest z posiadania "kratki". Żadne siatki, żadne dywaniki. Krata/przegroda ma spełniać szczegółowe wymagania co do konstrukcji jak i wytrzymałości. Kontrola powinna zatrzymać dowód i skierować wniosek do naczelnika skarbówki, coby stwierdził ile vatu odliczono bokiem w przypadku lewej ciężarówki. Mówię o ciężarówce szemranej, nie spełniającej wymagań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 5 minut temu, Daro92duc napisał: Jeżeli tak widnieje w cepiku jak napisałeś to oznacza, że zostało wykonane badanie powypadkowe czyli po mocniejszej kolizji. Nie. To oznacza, że albo z dokumentów do rejestracji wynikało, że uczestniczył w kolizji/wypadku, albo miał zatrzymany DR przez OKRD w związku z kolizją/wypadkiem. To w żaden sposób nie świadczy o zakresie uszkodzeń. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 Odpowiadam na pytanie pierwsze. W ewidencji CEPiK gromadzi się dane o szkodach istotnych pojazdu. Jak również o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego w przypadku dzwonu lub mniejszych usterek wynikających z niechlujstwa: łyse opony, pourywane lusterka, popalone żarówki światełek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Daro92duc Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 Nie. To oznacza, że albo z dokumentów do rejestracji wynikało, że uczestniczył w kolizji/wypadku, albo miał zatrzymany DR przez OKRD w związku z kolizją/wypadkiem. To w żaden sposób nie świadczy o zakresie uszkodzeń.Jak zwał tak zwał, to właśnie miałem na myśli Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ari94 Napisano 7 Maj 2020 Autor Share Napisano 7 Maj 2020 Paprock, poniżej szczegółowe dane i w załączniku: Data pierwszej rejestracji 03.2014. Czy to auto jest zwolnione z posiadania kratki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kryczynski A Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 Na podstawie nr.homologacji pojazd nie musi mieć kratki . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 55 minut temu, ari94 napisał: Paprock, poniżej szczegółowe dane i w załączniku: Załącznik nie przypalił, ale rozumiem, że te dane spisane z dowodu rejestracyjnego, w którym numer homologacji stoi w rubryce [K], tak? Skoro tak, to krata przegroda niewymagana w takich pojazdach. Przyznam się, że często ciskam się o przegrodę/kratę, ale jak numer homologacji zobaczę to spuszczam przed klientem głowę i jak gdyby nigdy nic za robotę się łapię. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 12 minut temu, Paprock napisał: często ciskam się o przegrodę/kratę, ale jak numer homologacji zobaczę to spuszczam przed klientem głowę i jak gdyby nigdy nic za robotę się łapię. Przyznam się, że nie zrozumiałem powyższego, bierzesz DR w gałązki, lukasz, a tam stoi nr homo w rubryczce [K], to po co się ciskać ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 6 minut temu, cezary napisał: Przyznam się, że nie zrozumiałem powyższego, bierzesz DR w gałązki, lukasz, a tam stoi nr homo w rubryczce [K], to po co się ciskać ? Kolego! Zanim ja zaskoczę, że w rubrykę [K] czasami warto spojrzeć, to najczęściej klient odjeżdża już na słusznym fochu. I nie ma bata bym go skłonił do powrotu. Ostatnio SPECJALNY SEDAN Audi A8 podjechał, no i ZONK, bo nie wiedziałem co z autem począć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 Jak to odjeżdża? a zakres, procedury, cepik, pobrana opłata, DR w łapkach (Twoich), oj coś mnie @Paprock-u wkręcasz, nieładnie drwić sobie z kolegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Maj 2020 Share Napisano 7 Maj 2020 (edytowane) Nie drwię, ani nie wkręcam. U mnie na pierwszym planie ustalenie rodzaju badania, a żeby to zrobić, to muszę rzucić okiem na auto plus dowód. Następnie pobranie i weryfikacja danych z Centralnej Bazy. No, tylko, że ja bardzo pobieżnie zapodaję żurawia w dowód, a szczegółowiej to w rubrykę [K] dowodu. Ale często lookam na HAK, GAZ, ilość siedzeń i od razu informuję petenta o negatywnym wyniku dając tym samym wybór czy akceptuje taki finał sprawy, czy grzecznie odjeżdża szukać jelenia. 20 minut temu, ari94 napisał: Czyli zostałem wprowadzony w błąd podczas przeglądu Najprawdopodobniej. Ważna jest też data pierwszej rejestracji. Tu przepisy, które diagnosta, nie raptus, powinien ogarniać. Więcej w rozporządzeniu zwanym "Warunkami Technicznymi Pojazdów". § 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w: Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać następującym warunkom: 7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy w okresie od dnia 30 maja 1999 r. do dnia 31 grudnia 2016 r.; § 58. 3. Samochody ciężarowe objęte świadectwem homologacji typu pojazdu wydanym zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającą ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i zarejestrowane po raz pierwszy po dniu 29 kwietnia 2009 r. mogą nie spełniać warunku, o którym mowa w § 8 ust. 4 pkt 7. No, czyli w paragrafie 58 zawarli zwolnienie z paragrafu 8. Edytowane 7 Maj 2020 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 8 Maj 2020 Share Napisano 8 Maj 2020 10 godzin temu, Paprock napisał: Nie drwię, ani nie wkręcam. Tiaa... Bardziej przypomina mi to wiersz J. Tuwima o Grzesiu ...... No, ale to co jest " pod spodem " ratuje sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 8 Maj 2020 Share Napisano 8 Maj 2020 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 8 Maj 2020 Share Napisano 8 Maj 2020 Ja bardzo proszę wziąć się za poważną sprawę i za ścianą rozwikłać "bankowóz" oraz "pomarańczową" barwę świateł! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 8 Maj 2020 Share Napisano 8 Maj 2020 17 godzin temu, ari94 napisał: 1. Po wygenerowaniu raportu ze strony "historiapojazdu" w jednym z podpunktów widnieje poniższy wpis (numery zamazuję X'ami aby nie ujawniać danych): Jeżeli jesteś właścicielem auta do zadaj takie pytanie swojej ubezpieczalni. Niech sprawdzą czy była na pojeździe lub z polisy pojazdu likwidowana szkoda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.