Skocz do zawartości

Chevrolet Spark


hudy05

Rekomendowane odpowiedzi

Przy okresowym badaniu zatem pojawi się kłopot, bo jak nie zauważyć haka? Ktoś chyba nie przemyślał do końca tematu, bo pojazdy z TZ i F1=F2=F3 dziś się pojawiają.

 

Mam rozumieć, że producenci powyższych pojazdów zabraniają montażu haka? 

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adamos napisał:

Przy okresowym badaniu zatem pojawi się kłopot, bo jak nie zauważyć haka?

 

Odkręcić kulę i problem z głowy. Raz na rok to można ;)

Edytowane przez michal_k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, michal_k napisał:

Odkręcić kulę i problem z głowy.

 

Oczywiście ... :faint:

a z instalacji gazowej wymontować zbiornik i wrzucić koło zapasowe na swoje miejsce :evil:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz problem w samej belce z gniazdem do podłączania bagażnika? Ja na serio nie widzę problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda Kolego Leski. Tak było ale coś pękło, coś się zmieniło, bo na dzisiaj nie uświadczysz takiego wieszaka w ofercie Westfalii.

Brink coś tam ma, ale ja wiem czy przepis dopuszcza integrację bagażnika z nadwoziem przez sprzęty (wieszaki) pośredniczące?

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Godzinę temu, michal_k napisał:

Odkręcić kulę i problem z głowy. Raz na rok to można ;)

 

16 minut temu, michal_k napisał:

A widzisz problem w samej belce z gniazdem do podłączania bagażnika? Ja na serio nie widzę problemu.

 

Sorry, nic z tego nie kapuję.

Na belce jest tabliczka, a przynajmniej być powinna. Więc albo to jest niekompletny HAK i powinien spełniać wymagania dla HAKA w tym słuszna adnotacja. Albo to jest niekompletny wieszak, który też powinien być otabliczkowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Paprock napisał:

który też powinien być otabliczkowany.

 

A na jakiej podstawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na podstawie zdrowego rozsądku, żeby nie przywalić niesłusznie wyniku negatywnego. I na podstawie "warunków".

Co prawda "warunki" odnoszą się do sprzętów służących do ciągnięcia lub holowania i po to właśnie potrzebna jest tabliczka, aby nie popełnić gafy przy "wieszaku".

Już nie wspomnę, że czajnik bezprzewodowy tabliczkę znamionową nosi, a co dopiero inne sprzęty dystrybuowane w Polsce. 

Czyżby dodatkowe pedały do nauki jazdy mógłbym sobie sam wyspawać i zamontować a Pandzi coby wnuki szkolić w śmiganiu mechanicznym pojazdem.

Producent, logo, tabliczka, instrukcja. Dla mnie tyle w "wieszakowym" temacie. Nie ma znamion producenta i przeznaczenia, to N za brak tabliczki znamionowej na HAKU.

Sorry, lecz na gębę właściciele nie odróżnię haka od wieszaka.

Jakoś ci producenci co się parali/parają wytwarzaniem dodatkowego osprzętu tabliczkują tak haki jak i wieszaki.

No raczej nie robią tego dla żartu, tylko po to aby wiedzieć co jest hakiem a co wieszakiem.

Bo wedle własnej (szeryfowej ;-) ) interpretacji można wieszak powiązać z bagażnikiem, o którym wyraźnie wzmiankuje załącznik trzeci warunków technicznych.

 

I takim oto sposobem rozwikłała mi się teoria zniknięcia wieszaków z Westfalii. A bo to wiadomo czym taki wieszak jest? Ani to nie stuprocentowy HAK, ani stuprocentowy BAGAŻNIK. Takie nie wiadomo co, taki pseudo-integrator, taki pośrednik. Na drogę w komplecie z przyczepą nie można tego wypuścić, bo brak homologacji. Samym bagażnikiem też nie jest, a jakby nawet, to wiadomo, że bagażniki podlegają akredytacji, czyli pisma, wnioski, badania, koszty. To po co to robić jak sprzęt raczej bardzo niszowy, a są w ofercie przecież tak HAKI z homo jak i bagażniki z homo, które spokojnie można zintegrować z nadwoziem bez użycia tego niehomologowanego cudaka.

No taka prawda. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, michal_k napisał:

A widzisz problem w samej belce z gniazdem do podłączania bagażnika?

Widzę niekompletny sprzęg. Dokładnie tak samo niekompletny, jak pojazd 7 miejscowy z wymontowanym ostatnim rzędem siedzeń. Niby mocowania siedzeń w podłodze, pasy w słupkach, ale nie ma jak ocenić stanu samych krzeseł. Jak na takim haku dodatkowo brak TZ, to nawet nie wiem czy mam do czynienia z urządzeniem sprzęgającym czy wieszakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, aboz napisał:

nie wiem czy mam do czynienia z urządzeniem sprzęgającym czy wieszakiem.

 

Więc czy nie można przyjąć, że to mocowanie bagażnika? Zwłaszcza, że może nie będzie tam przykręcona kula, ale jakiś inny rodzaj połączenia z bagażnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Więc czy nie można przyjąć, że to mocowanie bagażnika? Zwłaszcza, że może nie będzie tam przykręcona kula, ale jakiś inny rodzaj połączenia z bagażnikiem.

Można też przyjąć, że siedzenia właściciel ma i są sprawne icon_wink.gif.37d1aacc1923477cc930217d69b57ec0.gif

 

W ogóle uważam, że akurat w przypadku haka, rozporządzenie niepotrzebnie rozszerza wymagania wynikające z ustawy. Ale skoro mamy co mamy, to czepiał się będę. I niekompletny sprzęg będzie u mnie przeszkodą do wyniku P.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.