Skocz do zawartości

SI CEP - kłopoty z certyfikatem VPN


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 30.05.2020 o 12:30, IVVO napisał:

Tak dla uporządkowania

-wchodzimy https://sd.coi.gov.pl/

- logujemy się cepik/cepik

- wybieramy zakładkę z listy  VPN - otwieramy

- pobieramy Cert_infrastruktura_2019.zip i wypakowujemy np do folderu 

- na każdy wypakowany plik a jest ich 3 klikamy prawym myszki "Zainstaluj certyfikat" i OK/Ok itd

- Uruchamiamy Cisco

 

Dla VPN Klient robimy tak samo?? U nas w sobotę działalo, a dzisiaj od rana nie można się połączyć przy pomocy VPN Client. Klikam na Connect, chwilę pomysli i koniec, nawet komunikat żaden się nei wyświetla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik " W-wa oprogramowania stacyjnego " jestem zawiedziony takim info. po uruchomieniu programu...

CEP.JPG.9ca2e92a1863fb7aa17d653c80e96ad7.JPG

A Panu Panie @Norbert Jezierski dziękuję za udostępnienie instrukcji naprawy, mimo iż nie jestem użytkownikiem Pana oprogramowania.

Jeszcze raz : Wielkie Dzięki :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę do końca mojej pracy wszystko działało bezproblemowo, a nic nie kombinowałem z podmianą certyfikatów.

Dzisiaj rano przychodzę do pracy i jestem przygotowany na problemy, a tu nadal wszystko działa bezproblemowo! Sprawdziłem to na moim aucie. Bez problemu łączy się i zasysa dane z CEPiKu. Chyba, że wysypie się na etapie wysyłania.

Wnioskuje, iż problem został naprawiony.

 

Czy awaria opisana tutaj:

https://www.dobreprogramy.pl/Jeden-z-glownych-certyfikatow-SSL-wlasnie-wygasl.-Fala-awarii-w-internecie,News,108137.html

właśnie dotyczyła także nas?

 

Pozdr. R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Paprock napisał:

No! I tym się różni FIRMA od instytutu! 

Co mogę powiedzieć... Dali " plamy na całej linii ", na tą chwilę są u mnie pod kreską. 8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, magentis2 napisał:

AnyConnect

@magentis2

a z jakim serwerem VPN się łączysz?

Edytowane przez radekd2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po wykonaniu czynności wyskakuje "certificate validation failure". Wcześniej używany był VPN Client, teraz zainstalowałem AnyConnect i wyskakuje owy błąd. Jakiś pomysł ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem procedurę jak koledzy opisali i nadal ten sam komunikat, czyli: AnyConnect was not able to establish a connection to the specified secure gateway.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dzwonimy do hepldesku COI to informują, że w przypadku Cisco AnyConnect trzeba wykać procedurę opisaną powyżej, a w przypadku VPN Client połączenie wpowinno być stabilne. Ale u nas na VPN Client nie ma połączenia. Czyli jak ktoś ma VPN Client, to nie powinien instalować tych plików, na to wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz, zaraz  Panowie: czyli jeżeli ktos nie zrobi tak jak opisuje Pan Norbert zostanie pozbawiony możliwosci pracy z certyfikatem bo była awaria na zawsze, czy też MC naprawi awarię i będzie można pracować dalej ? Bo ja nie rozumiem, naprawa trwa, czy sami mamy naprawiać, powiem, że jestem trochą wkurzony, tym bardziej, że mam problemy z zalogowaniem się na cepik, nie przyjmuje logowania. Bo czuję że zaraz sami sobie więcej namieszamy w komputerach.

Edytowane przez yatsek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yatsek, to co opisujesz wystąpiło u mnie w sobotę. Niczego nie dotykałem, niczego nie usprawniałem.

Dziś rano wszystko samo już działało, więc sobotnie badania powysyłałem.

Mało tego, bo powysyłałem bez wklepywania z ręki żadnych informacji o "awaryjnym trybie". Poszło i tyle.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za szybkie działanie oczywiście należą się brawa dla Autora oprogramowanie, pod warunkiem , że są zasłużone.

Ja jestem ciekaw dlaczego VPN nie działał, jeśli wygasła ważność certyfikatu, to wiadomo było o tym zdecydowanie wcześniej i można było uprzedzić użytkowników o ewentualnych problemach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna jest ta awaria. Jak pisałem już wcześniej, niby padło wszystko, a u mnie działa bez żadnej podmiany certyfikatów. Pracuje na Cisco AnyConnect.

Teraz, GABIUSZ napisał:

Za szybkie działanie oczywiście należą się brawa dla Autora oprogramowanie, pod warunkiem , że są zasłużone.

Ale autor oprogramowania StacjaSQL nie odpowiada za ważność certyfikatów zainstalowanych na platformie obsługiwanej przez ministerstwo cyfryzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku problem z Cisco AnyConnect rozwiązany. Próbowałem 20 razy, aż w końcu spróbowałem czegoś innego. Podczas instalacji certyfikatów, w oknie Kreator importu certyfikatów - Zapraszamy! nie zaznaczamy domyślnej opcji: Bieżący użytkownik, tylko należy wybrać drugą opcję: Komputer lokalny.

Wszystko działa jak należy.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Paprock napisał:

Niczego nie dotykałem, niczego nie usprawniałem.

No Ty nie, ale informatyk za pewne " całą niedziele poświęcił " , bo wiedział, że będzie ( wielki krzyk ):evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedługo informacji z COI w przypadku połączenia za pomocą Client Cisco VPN stary  VPN Client połączenie działa stabilnie, a u nas jednak nie działa, czyli robiy w trybie awaryjnym, bo istrukcja opisana powyżej dotyczy tyko AnyConnect.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.