waw Napisano 5 Czerwiec 2020 Share Napisano 5 Czerwiec 2020 Jak w temacie. Rocznik 2003, Belgia mam: pojemność: 649cc moc: 61KM -> 44KW przy 6750 rpm (w dowodzie 12KW :) ) G: (gotowy do jazdy) 142kg (suchy 129kg) w dowodzie 217kg S = 1 wymiary: D/S/W: 2255/825/1245 Vin i tabliczka na główce ramy. Brakuje mi nacisków na obie osie oraz DMC. Będę wdzięczny za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 5 Czerwiec 2020 Share Napisano 5 Czerwiec 2020 z dowodu lub z tabliczki podaj nr. homologacji to będzie łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Czerwiec 2020 Share Napisano 5 Czerwiec 2020 "w dowodzie 217kg" = "DMC" A naciski oblicz indiańskim wzorem dzieląc 271 przez 2/5 na przód i 3/5 na tył. No tak mniej więcej coby zagrało wszystko. Orientacyjnie i na chybcika obstawiam 1.0 kN / 1,5 kN w wielkim, wielkim przybliżeniu. W zaniżonym przybliżeniu. Oj, poknociłem coś z arytmetyką. Nie 271, a 217 i 1,0 / 1,5 będzie GiT. Możesz też go postawić na jakimś amortyzatoro-hamulcowym sprzęcie i cokolwiek poważyć z jednoosobowym obciążeniem. Tak tylko piszę, żeby zaraz nie było: "to wiem, poważę jak przyjedzie, na razie szykuję same dane". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 5 Czerwiec 2020 Share Napisano 5 Czerwiec 2020 29 minut temu, Paprock napisał: A naciski oblicz indiańskim wzorem dzieląc 271 przez 2/5 na przód i 3/5 na tył. Wzorek przecież nazwany " szuwarowo-błotny ", a ogólnie : ekstra sprawdza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Czerwiec 2020 Share Napisano 5 Czerwiec 2020 (edytowane) To są niecne praktyki spoza 'zakresu', o których nie wolno głośno! Trzeba popatrzyć, co mówią opony, co podają katalogi, zatrzepotać rzęsami spoglądając z nadzieją prawdy w niebo i wpisać ustalony fakt. Tylko nie tak, jak Wąskiemu sufit spadł. Edytowane 5 Czerwiec 2020 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waw Napisano 5 Czerwiec 2020 Autor Share Napisano 5 Czerwiec 2020 54 minuty temu, smaug napisał: z dowodu lub z tabliczki podaj nr. homologacji to będzie łatwiej Homologatcion tipo: pusty prostokąt, dalej: P.V.A. 99/6552 40 minut temu, Paprock napisał: "w dowodzie 217kg" = "DMC" Jakoś powiem Tobie, że do mnie to nie mówi. Niby się składa w całość ale nie zostaje miejsce dla kierowców cięższych niż 75kg. Jedyną masą jaką mam podaną to właśnie te 217kg jako G w dowodzie. Katalogi podają suchy motur na 129kg, więc te 142kg to sobie obliczyłem z ichniej"G" - 75kg. I tak mi teraz brakuje miejsca na brzuch kierowcy... właściciel waży ponad 80kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Czerwiec 2020 Share Napisano 5 Czerwiec 2020 Niech i 120 waży. Zwyczajowo, ogólnie i na potrzeby homologacji przyjmuje się 75 kilogramów masy. A baniak na wachę w 90% ma być zalany. Jak nie pasi, to na fitnes, czy tam inną siłkę. Ja na zumba-senior chodzę i z motocyklowymi parametrami pod górkę sobie nie robię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 5 Czerwiec 2020 Share Napisano 5 Czerwiec 2020 Moim zdaniem Paprock ma rację te 217kg to DMC , zrobić UD oczywiste omyłki, ustalić G w przybliżeniu porównać z katalogiem i niech gania po bezdrożach. Tu zerkałem G też dużo mniejsze.https://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/Honda20.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kostek_gda Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 Witam, podpinam się pod temat. Mam do wykonania DIP w Honda XL700VA-8, Vin VTMRD13B08E009361. Motocykl sprowadzony z Anglii, data 1 rej. 01.03.2009. Data produkcji? Wg AUTOVIN rok modelowy 2008. Wg stronki podanej wyżej waga (dry-weight) 214kg. Odjąć od tej wagi 75kg dla pozycji G? Dziękuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 Raczej nie. Dry to suchy,czyli pusty. Po mojemu bez paliwa i bez kierującego. No rzuć okiem na niego i oceń. Jak duży byk, to może i więcej na pusto ważyć, a jak mały to i 150 kilogramów wystarczy. Co jest powpisywane w angielskim dowodzie? Po mojemu taki motur może mieć z 350/380 kilogramów dopuszczalnej masy, na którą złoży się masa na sucho + 15/20 litrów benzyny + kierowca + pasażer. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 Tu trochę danych technicznych ( tą masę własną zostawiłbym w spokoju ) : https://www.motocykl-online.pl/testy/Uzywana-Honda-XL700V-Transalp-Czy-warto-kupic-maszyne-z-drugiej-reki,11162,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kostek_gda Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 A to by pasowało ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 Bez komentarza jak instytut mas nie rozróżnia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 16 września 2019r miał 14591 mil " nalotu " . https://www.check-mot.service.gov.uk/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 Nie będę wstawiał danych z instytutu, żeby nie drażnić oczu @P... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 Eeee tam.... małe " gafy " i najlepszym się zdarzają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kostek_gda Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 Dziękuję za informacje i pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 Ależ wstawiajcie. Nie od dziś wiadomo, że ryba ode łba spsuta. Potem się ten zapach ciągnie, że diagnosta nie musi w masach się orientować ani w naciskach, bo za wzór ma przecież jeden jedyny i słuszny katalog z danymi. Homologowanymi danymi. A po prawdzie zerżnięte toto zostało bez chwili zastanowienia, co która masa oznacza i co za składowe zawiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 Godzinę temu, Paprock napisał: Nie od dziś wiadomo, że ryba ode łba spsuta. Z powiedzonka " za pewne " tak, ale ogólnie skrzela i oczy głównie decydują o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 To może zwierzęciu wyharatać skrzela a bebechy wypatroszyć coby dłużej świeższa pobyła. Co tam jeszcze... wnętrzności wypchać liśćmi pokrzyw? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 18 Czerwiec 2020 Share Napisano 18 Czerwiec 2020 13 minut temu, Paprock napisał: Co tam jeszcze... wnętrzności wypchać liśćmi pokrzyw? Widać, że " obozy ZHP " nie są Tobie obce . Git ! Ciekawi mnie jaka masa własna " poszła " do DIP-a . Ps świeżą to najlepiej uwędzić - mniam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 20 Lipiec 2020 Share Napisano 20 Lipiec 2020 W dniu 18.06.2020 o 13:38, Paprock napisał: Bez komentarza jak instytut mas nie rozróżnia! W przypadku pojazdów kategorii L, masa własna i masa pojazdu gotowego do jazdy są takie same. Tu nie ma wyliczanek na kierowcę. Poza tym instytut publikuje materiały, które utrzymał od producentów pojazdów lub TDT-u, więc do kogo te pretensje. Poza tym widziałeś kiedyś certyfikat zgodności z błędami? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.