Skocz do zawartości

Potrzebna pomoc przy zmianach konstrukcyjnych


Qnick

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Potrzebuję pomóc znajomemu ze zmianami konstrukcyjnymi z ciężarowego na osobowy i miejsca z 2 na 5. Auto sprowadzone z Danii jakiś czas temu zarejestrowane w kraju jako sam. ciężarowy podrodzaj : kombi. Chce mieć osobowy 5 miejsc. Problem w tym że mieszka w Ostrołęce i ma do mnie trochę daleko. Potrzebuje kogoś kto nie będzie się bał zrobić zmian "po staremu" czyli rachunek i oświadczenie z warsztatu o zmianach konstrukcyjnych bo to nie BB-Van tylko AC-kombi. Ma wszystko jak trzeba czyli kanapa pasy i zagłówki, ale wszędzie gdzie nie pojechał do tej pory każdy chce oświadczenie producenta lub jednostkę uprawnioną lub jeszcze TDT. Przedstawiciel producenta powiedział 950 zł za papier TDT 1000 zł za badanie a wg. przepisów to nie jest potrzebne bo jest nadwozie AC a nie BB.

Jeśli jest ktoś z okolicy Ostrołęki kto by chciał podjąć się tego tematu proszę o kontakt na priv no chyba że też nie ruszacie takich tematów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, LukaszK napisał:

A czy AC nie dotyczy tylko pojazdów należących do kategorii M1?

AF też należy do M1 a są N1 o podrodzaju AF :)

Tak ma w Cepiku ciężarowy podrodzaj: kombi nie mi rozstrzygać kto to tak zarejestrował :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Qnick napisał:

sam. ciężarowy podrodzaj : kombi

To akurat mógł ale nie musiał być myk aby prowadzić dalszą procedurę - a Cepik 😁

Jak na razie to żółte seicento - coś więcej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Qnick napisał:

to nie BB-Van tylko AC-kombi.

 

To jest VAN z błędną klasyfikacją, więc diagności mają rację i nikt nie zaryzykuje uprawnień.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, IVVO napisał:

To akurat mógł ale nie musiał być myk aby prowadzić dalszą procedurę - a Cepik 😁

 

Była jedyna okazja przy pierwszym OBT na określenie czegoś, co nie będzie sprawiało w przyszłości problemów jak tytułowy samochód. Ale coś nie pykło 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponadto literalnie przepis mówi o nadwoziu BB, a nie podrodzaju VAN. Dlatego takie "ciężarowe-kombi" można spokojnie pod to podciągnąć, więc jest szansa umoczyć i się nie wybronić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie do całości wątku, to po mojemu w zmianie rodzaju z ciężarowego na osobowy oraz zwiększeniu liczby siedzeń nie za bardzo idzie o roztrząsanie mylnego podrodzaju, a o potwierdzenia badaniami, oświadczeniami aktualnego stanu pojazdu już po wprowadzonych zmianach.

Czyli potwierdzenia na pasy, siedzenia wraz z isofixami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Paprock napisał:

Czyli potwierdzenia na pasy, siedzenia wraz z isofixami.

Omijając procedurę PIMOTU lub producenta - bo to kombi😁a bazując na G45.20Z

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Rafi90 napisał:

Była jedyna okazja przy pierwszym OBT na określenie czegoś,

Była ale ktoś dał ciała :) i jest jak jest

24 minuty temu, IVVO napisał:

Omijając procedurę PIMOTU lub producenta - bo to kombi

No właśnie o to chodzi, skoro to kombi (Peugeot 307 SW czyli typowy kombiak) a nie BB. Wydać tysiąc a nie to jednak spora różnica :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da rady przycwaniakować i na mylnym podrodzaju bazować. Też kiedyś próbowałem robić zmiany na dwie raty.

Potwierdzenie ma być wydane, na to, co przedstawiono do badań/opinii, a nie na to, co kiedyś w papierach stało, w dodatku babola zawierało.

Nie tędy droga.

Uzasadnienia do zmian przepisów zawierają takie tezy, jak to, że pojazd po zmianach ma odpowiadać wszelkim wymaganiom dla osobowego. Także ja bym uważał nawet w sprawach poduszek powietrznych lub kurtyn na dostawionych siedzeniach. Oczywiście wszystko zależy od standardowego wyposażenia takiego (osobowego) auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, michal_k napisał:

To niech wyda mniej na paliwo i jedzie do Ciebie.

Może i tak będzie trzeba ;)

Dobra można zamykać temat bo zaraz zacznie się bicie piany jak to na tym forum często bywa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bicie piany, tylko najprzódzi trza babola wyprostować a nie na nim bazować, bo lipa wychodzi.

Może łatwiej w pierwszej racie zmian przekwalifikowywać delikwenta na kombiaka, a potem druga rata konstrukcyjnych zmian. Tak, tak to ma wyglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Paprock napisał:

Nie bicie piany, tylko najprzódzi trza babola wyprostować

Dobra, to taki tok postępowania prowadzi do jednostki uprawnionej lub oświadczenia producenta i tak mu przekażę, bo jak wyprostuje podrodzaj to będzie VAN'em a jak będzie VAN'em to wiadomo co dalej :( Myślałem że mu to jakoś ogarnę ale macie rację. Dzięki za rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak już teraz jest niezgodność . Jak chcesz pozbyć się kwitów to możesz zrobić, ale szkoda by mi było dla kogoś du*y nadstawiać

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz mi odpowiedz jak widzisz dostawienie piątego miejsca do siedzenia w Pandzie czteroosobowej. Dla ułatwienia masz już osobowy, ale na razie jeszcze bez tylnych miejsc, tylko osobowy dwumiejscowy. Działaj. Czas przed kompem wart dobrych rad.

u-kawa1 gify, czateria, czat, obrazki, ikony, emotikony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, tobiasztj napisał:

A jak by tak zrobić ZK na osobowy bez zmiany ilości miejsc

Obstawiam, że nie załapie się na wzór "unijny" i powinien pozostać ciężarowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.