Paprock Napisano 15 Sierpień 2021 Share Napisano 15 Sierpień 2021 https://gazetawroclawska.pl/wroclawskie-karetki-sa-za-ciezkie-wiekszosc-w-ogole-nie-powinna-jezdzic-ale-innych-nie-ma/ar/c1-14715834 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 15 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 15 Sierpień 2021 @Paprockno właśnie stąd moje pytanie - afera, która może finalnie całkowicie sparaliżować PRM. Oferują 4x4 z DMC 3500 kg, z drugiej zaś strony, inni twierdzą, że nie istnieje na świecie podmiot, który wyprodukuje karetkę z takimi parametrami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 15 Sierpień 2021 Share Napisano 15 Sierpień 2021 39 minut temu, Admiral napisał: inni twierdzą, że nie istnieje na świecie podmiot, który wyprodukuje Może da radę ten co "wystrugał" Tur-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Sierpień 2021 Share Napisano 16 Sierpień 2021 Za ciężkie karetki to temat stary jak świat i dopiero analiza jakiegoś wypadku drogowego otworzy co niektórym oczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Sierpień 2021 Share Napisano 16 Sierpień 2021 Komu i na co, skoro dyrekcja pogotowia ma w poważaniu warunki techniczne i bezpieczeństwo z tym związane i wprowadza te pojazdy na drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 16 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 16 Sierpień 2021 @adam1501ale dyrekcja nie homologuje tych pojazdów. A często gęsto dostarczane są z wyposażaniem, czyli wagę pojazdu gotowego do jazdy powinni znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Sierpień 2021 Share Napisano 16 Sierpień 2021 Ale o tym nikt nie wie ile one ważą. Znaczy niewiedzę udają. W każdym razie stan faktyczny zawarty w dokumentacji potwierdza masy zgodne z przepisami. I co pan panie zrobisz, jak nic pan panie nie zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 16 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 16 Sierpień 2021 (edytowane) No dokładnie. Tylko potem prokurator na karku jak we Wrocławiu, gdy coś się stanie. No ale cóż, nie jestem osobą od przejmowania się takimi rzeczami. Pójdę z papierami, zarejestruję i tyle. Edytowane 16 Sierpień 2021 przez Admiral . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Sierpień 2021 Share Napisano 16 Sierpień 2021 Tylko żeby nie było lamentu na badaniu. Bo za niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami rozporządzenia o warunkach technicznych można wyłapać wynik negatywny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 16 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 16 Sierpień 2021 @Paprockjuż tyle zdążyłem się od Was nauczyć. Dyrekcja otrzymała moje aluzje, zrobią co chcą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 16 Sierpień 2021 Share Napisano 16 Sierpień 2021 Godzinę temu, Admiral napisał: dyrekcja nie homologuje tych pojazdów Ale ma wiedzę, że te pojazdy są niezgodne z warunkami technicznymi a i tak wypuści je na drogi, zamiast od dostawcy ściągnąć odpowiedni haracz za brak możliwości eksploatacji tych pojazdów, tak aby następnemu nie przyszło do głowy choćby o kilogram zrobić wałka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 16 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 16 Sierpień 2021 @adam1501ja wszystko rozumiem, mam podobne podejście do Ciebie, dlatego zadałem ten szereg pytań, ale co ja biedny żuczek mogę zrobić? Jest przetarg, jest oferta. Dostawca deklaruje, że towar jest zgodny z wymaganiami i tyle. Na nic są głosy sprzeciwu, artykułu z podlinkowanej wcześniej gazety. Beton, beton i jeszcze raz beton. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Sierpień 2021 Share Napisano 17 Sierpień 2021 16 godzin temu, Admiral napisał: Jest przetarg, jest oferta. Dostawca deklaruje, że towar jest zgodny z wymaganiami i tyle. Na podstawie fałszywej deklaracji (niezgodność ze specyfikacją) jak najbardziej można unieważnić przetarg, ale urzędniczy beton za priorytet ma otrzymanie własnej wypłaty niż kopanie się z dostawcą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Sierpień 2021 Share Napisano 17 Sierpień 2021 8 godzin temu, danielg539 napisał: za priorytet ma otrzymanie własnej wypłaty niż kopanie się z dostawcą... Raczej za ustawiony przetarg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 17 Sierpień 2021 Share Napisano 17 Sierpień 2021 W dniu 16.08.2021 o 13:37, danielg539 napisał: Za ciężkie karetki to temat stary jak świat i dopiero analiza jakiegoś wypadku drogowego otworzy co niektórym oczy... Nie ma chyba drugiego takiego pojazdu, który ma tak restrykcyjne wymagania przy procesie homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 17 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 17 Sierpień 2021 (edytowane) No, no. Jak weźmiesz na badania pusty pojazd, minimalnie zatankowany to może tak to wygląda. Problem się rodzi, gdy masz pacjenta 180 kg na paca, 3 ratowników na pokładzie, 2 butle tlenowe, respirator i cała resztę osprzętu. Zobacz @sad_madman co wysyłał wcześniej Paprocki. Ja nie wiem, czy udzielający homologację nie mają świadomości, że te 500-600 kg deklarowanej ładowności to lipa? Samo paliwo i ad blue to 100 kg, dodatkowe akumulatory, stopnie obrotowe, belki świetlne itd. Jak tak to wszystko zsumujemy to możemy być wdzięczni ustawodawcy, iż zabronił ITD kontrolować transporty sanitarne i medyczne, choć mimo wszystko dla szarego Kowalskiego jak ja mnie to błąd. Edytowane 17 Sierpień 2021 przez Admiral Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 17 Sierpień 2021 Share Napisano 17 Sierpień 2021 (edytowane) Wiesz jak się liczy masę pojazdu gotowego do jazdy w przypadku ambulansu ? W żadnym pojeździe nie przyjmuje się, że pasażer waży 180kg. Przyjmuje się określone masy z przepisów - np. 68, 71, 75 gdzie jest konkretnie wyszczególnione ile przyjmuje się do obliczeń. Tak samo jak limit wyposażenia - bierze się pod uwagę czy jest to ambulans klasy A, B czy C. Edytowane 17 Sierpień 2021 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Sierpień 2021 Share Napisano 17 Sierpień 2021 A 7 minut temu, sad_madman napisał: Wiesz że nie cytuje się w całości postu poprzedzającego ? A jesteś już prawie 6 lat na tym forum. Aż tak odporny na wiedzę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 17 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 17 Sierpień 2021 (edytowane) 25 minut temu, sad_madman napisał: W żadnym pojeździe nie przyjmuje się, że pasażer waży 180kg. . Tak samo jak limit wyposażenia - bierze się pod uwagę czy jest to ambulans klasy A, B czy C. No tak, pacjenci bariatryczni nie zostali uwzględnieni. Proponujesz ratować ich życie od razu pogrzebowym, tak? Może tam w badaniach homologacyjnych jest to bez znaczenia. Limit wyposażenia powiadasz? Klasy ambulansu? Wytłumaczysz to Niedzielskiemu, bo jak na razie dają dofinansowania np. na ambulans specjalistyczny typu B, albo karetkę transportową typu C, co do definicji ma się jak siodło do świni. Na papierku zawsze wszystko wygląda świetnie, ale jak widzisz są jeszcze organy, które te Twoje rewelacje sprawdziły i wyszło jak wyszło Edytowane 17 Sierpień 2021 przez Admiral Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Sierpień 2021 Share Napisano 17 Sierpień 2021 (edytowane) coś nie wyszło ... Edytowane 17 Sierpień 2021 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Sierpień 2021 Share Napisano 17 Sierpień 2021 40 minut temu, sad_madman napisał: Wiesz jak się liczy masę pojazdu gotowego do jazdy w przypadku ambulansu ? Ale to jest mało istotne. Na dzisiaj ten parametr nie obowiązuje na badaniu. A z resztą jakby nie liczył, to i tak nie może przekraczać d.m.c. - tak czy nie? Wystarczy gimnastyki z masami Quadów. Przy nich też tak zdefiniowali masy, że ni przypiął, ni przyłatał do ustawy. O dowodzie to nawet nie wspomnę. Od siebie dodam, że (nie) dotknąłem się kamperów pohomologowanych drugoetapowo z Fiatów Ducato. Jak dobrze sobie przypominam, to na pierwszoetapowej tablicze d.m.c. określona była na 3650 kg, a po zabudowie hotelowej zmniejszyło się na 3500 kg, dziwnym trafem. OK - nie wnikam. Jednakże powodem niedotknięcia się tych pojazdów była omyłkowo określona ładowność w dowodzie, bo wynosiła 120 kg przy 2959 kg masy własnej i sześciu miejscach na pokładzie. Niestety tylko pojazdy z tabliczkami i dowody rejestracyjne od nich widziałem. Szkoda, że nie było homo. Przynajmniej bym wiedział, czy te 120 kg to był zwykły błąd pisarski przez omsknięty palec z klawy podczas rejestracji, czy ktoś z babolami wystawił oświadczenie o danych technicznych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 17 Sierpień 2021 Share Napisano 17 Sierpień 2021 29 minut temu, Admiral napisał: No tak, pacjenci bariatryczni nie zostali uwzględnieni. Proponujesz ratować ich życie od razu pogrzebowym, tak? Muszę Cię mocno zasmucić ale żadne badanie homologacyjne nie przewiduje tego że pasażer jest bariatryczny. 32 minuty temu, Admiral napisał: Limit wyposażenia powiadasz? Klasy ambulansu? Wytłumaczysz to Niedzielskiemu, bo jak na razie dają dofinansowania np. na ambulans specjalistyczny typu B, albo karetkę transportową typu C, co do definicji ma się jak siodło do świni. Na świni nigdy nie jeździłeś ? Trochę trudno ale chwila radochy jest. Problemem jest to, że norma PN-EN1789 tak jakby dla niektórych nie istniała, przyznam że jakiś czas już nie śledzę naszych przepisów ale do tego momentu nie była ona zaimplementowana do naszego prawa. W przetargach występował taki wymóg ale ambulans z punktu przepisów nie musiał tego spełniać. 2 minuty temu, Paprock napisał: Ale to jest mało istotne. Na dzisiaj ten parametr nie obowiązuje na badaniu. A z resztą jakby nie liczył, to i tak nie może przekraczać d.m.c. - tak czy nie? Oczywiście nie można przekroczyć DMC. W przypadku ambulansów wiele firm trzyma się dosyć mocno przepisów i naprawdę nawet te klasy C zbudowane na Sprinterze jakoś potrafiły się zmieścić w tym limicie lub przekraczały go w małym procencie. Mój wywód nie ma na celu bronić nie wiadomo czego tylko zasadności tego, że przeciążony ambulans o te 100-200kg nie stanowi zagrożenia. 7 minut temu, Paprock napisał: Jednakże powodem niedotknięcia się tych pojazdów była omyłkowo określona ładowność w dowodzie, bo wynosiła 120 kg przy 2959 kg masy własnej i sześciu miejscach na pokładzie. W przypadku kampera jest przewidziane wzorem ile trzeba przewidzieć zapasu na ewentualne rzeczy podręczne. Pozostałe elementy wyposażenia, które są przytwierdzone traktuje się jak pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Admiral Napisano 17 Sierpień 2021 Autor Share Napisano 17 Sierpień 2021 (edytowane) No i to jest przykre, że badania nie przewidują. Widocznie za mało się im smaruje, żeby przewidywali. Co do normy - nie zgodzę się. Każdy oferent musi przedłożyć dokument potwierdzający, iż dany ambulans jest zgodny z aktualną normą PN:EN1789 (o ile zamawiający tego wymaga). No ale w dalszym ciągu to deklaracja także dokument czysto hipotetyczny ;). Co do przekroczonego DMC - może w ogóle zrezygnujmy z tego parametru? Co to za różnica, czy waży 3500 czy 4500, skoro jest bezpiecznie. EDIT: Aż przypomniała mi się sytuacja sprzed 3-4 lat, jak w ramach koleżeńskiej pomocy przewoziłem koledze 150 km minikoparkę. Jak mnie dorwali i zaczęli musztrować, że VW Touareg jest nieodpowiednim pojazdem do ciągnięcia przyczepki o DMC 2500 załadowanej kopareczką 2 tony z delikatnym haczykiem to zacząłem obawiać się o dalsze życie. Edytowane 17 Sierpień 2021 przez Admiral Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Sierpień 2021 Share Napisano 17 Sierpień 2021 5 minut temu, sad_madman napisał: W przypadku kampera jest przewidziane wzorem ile trzeba przewidzieć zapasu na ewentualne rzeczy podręczne. Pozostałe elementy wyposażenia, które są przytwierdzone traktuje się jak pojazd. A sześcioro pasażerów to co ? Amba, temat tabu, coś nieistniejącego, nieistotnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 17 Sierpień 2021 Share Napisano 17 Sierpień 2021 7 minut temu, Admiral napisał: No i to jest przykre, że badania nie przewidują. Widocznie za mało się im smaruje, żeby przewidywali. Komu Ty chcesz smarować ? 7 minut temu, Admiral napisał: Każdy oferent musi przedłożyć dokument potwierdzający, iż dany ambulans jest zgodny z aktualną normą PN:EN1789 (o ile zamawiający tego wymaga). Przecież tak właśnie napisałem. Wymogu prawnego takiego nie ma aby ambulans był zgodny. 10 minut temu, Admiral napisał: No ale w dalszym ciągu to deklaracja także dokument czysto hipotetyczny ;). Gdyby nie to, że każda z tych firm ma na to raport z badań... 11 minut temu, Admiral napisał: Co do przekroczonego DMC - może w ogóle zrezygnujmy z tego parametru? Co to za różnica, czy waży 3500 czy 4500, skoro jest bezpiecznie. Czy gdzieś pisałem o 4500 ? 6 minut temu, Mecher napisał: A sześcioro pasażerów to co ? Amba, temat tabu, coś nieistniejącego, nieistotnego ? Masa pojazdu się zgadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.