Skocz do zawartości

Nowy samochód specjalny a dodatkowe BT


Admiral

Rekomendowane odpowiedzi

@Paprockno właśnie stąd moje pytanie - afera, która może finalnie całkowicie sparaliżować PRM. Oferują 4x4 z DMC 3500 kg, z drugiej zaś strony, inni twierdzą, że nie istnieje na świecie podmiot, który wyprodukuje karetkę z takimi parametrami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale o tym nikt nie wie ile one ważą. Znaczy niewiedzę udają. W każdym razie stan faktyczny zawarty w dokumentacji potwierdza masy zgodne z przepisami. I co pan panie zrobisz, jak nic pan panie nie zrobisz. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie. Tylko potem prokurator na karku jak we Wrocławiu, gdy coś się stanie. No ale cóż, nie jestem osobą od przejmowania się takimi rzeczami. Pójdę z papierami, zarejestruję i tyle. 

Edytowane przez Admiral
.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko żeby nie było lamentu na badaniu. Bo za niezgodność parametrów technicznych pojazdu z wymaganiami
rozporządzenia o warunkach technicznych można wyłapać wynik negatywny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Admiral napisał:

dyrekcja nie homologuje tych pojazdów

Ale ma wiedzę, że te pojazdy są niezgodne z warunkami technicznymi a i tak wypuści je na drogi, zamiast od dostawcy ściągnąć odpowiedni haracz za brak możliwości eksploatacji tych pojazdów, tak aby następnemu nie przyszło do głowy choćby o kilogram zrobić wałka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adam1501ja wszystko rozumiem, mam podobne podejście do Ciebie, dlatego zadałem ten szereg pytań, ale co ja biedny żuczek mogę zrobić? Jest przetarg, jest oferta. Dostawca deklaruje, że towar jest zgodny z wymaganiami i tyle. Na nic są głosy sprzeciwu, artykułu z podlinkowanej wcześniej gazety. Beton, beton i jeszcze raz beton. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Admiral napisał:

Jest przetarg, jest oferta. Dostawca deklaruje, że towar jest zgodny z wymaganiami i tyle.

Na podstawie fałszywej deklaracji (niezgodność ze specyfikacją) jak najbardziej można unieważnić przetarg, ale urzędniczy beton za priorytet ma otrzymanie własnej wypłaty niż kopanie się z dostawcą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.08.2021 o 13:37, danielg539 napisał:

Za ciężkie karetki to temat stary jak świat i dopiero analiza jakiegoś wypadku drogowego otworzy co niektórym oczy...

Nie ma chyba drugiego takiego pojazdu, który ma tak restrykcyjne wymagania przy procesie homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no. Jak weźmiesz na badania pusty pojazd, minimalnie zatankowany to może tak to wygląda. Problem się rodzi, gdy masz pacjenta 180 kg na paca, 3 ratowników na pokładzie, 2 butle tlenowe, respirator i cała resztę osprzętu. Zobacz @sad_madman co wysyłał wcześniej Paprocki. Ja nie wiem, czy udzielający homologację nie mają świadomości, że te 500-600 kg deklarowanej ładowności to lipa? Samo paliwo i ad blue to 100 kg, dodatkowe akumulatory, stopnie obrotowe, belki świetlne itd. Jak tak to wszystko zsumujemy to możemy być wdzięczni ustawodawcy, iż zabronił ITD kontrolować transporty sanitarne i medyczne, choć mimo wszystko dla szarego Kowalskiego jak ja mnie to błąd. 

Edytowane przez Admiral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak się liczy masę pojazdu gotowego do jazdy w przypadku ambulansu ? W żadnym pojeździe nie przyjmuje się, że pasażer waży 180kg. Przyjmuje się określone masy z przepisów - np. 68, 71, 75 gdzie jest konkretnie wyszczególnione ile przyjmuje się do obliczeń. Tak samo jak limit wyposażenia - bierze się pod uwagę czy jest to ambulans klasy A, B czy C.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, sad_madman napisał:

Wiesz

że nie cytuje się w całości postu poprzedzającego ?

A jesteś już prawie 6 lat na tym forum. Aż tak odporny na wiedzę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, sad_madman napisał:

 W żadnym pojeździe nie przyjmuje się, że pasażer waży 180kg. . Tak samo jak limit wyposażenia - bierze się pod uwagę czy jest to ambulans klasy A, B czy C.

 

 

No tak, pacjenci bariatryczni nie zostali uwzględnieni. Proponujesz ratować ich życie od razu pogrzebowym, tak? Może tam w badaniach homologacyjnych jest to bez znaczenia. Limit wyposażenia powiadasz? Klasy ambulansu? Wytłumaczysz to Niedzielskiemu, bo jak na razie dają dofinansowania np. na ambulans specjalistyczny typu B, albo karetkę transportową typu C, co do definicji ma się jak siodło do świni. Na papierku zawsze wszystko wygląda świetnie, ale jak widzisz są jeszcze organy, które te Twoje rewelacje sprawdziły i wyszło jak wyszło :D

Edytowane przez Admiral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, sad_madman napisał:

Wiesz jak się liczy masę pojazdu gotowego do jazdy w przypadku ambulansu ?

Ale to jest mało istotne. Na dzisiaj ten parametr nie obowiązuje na badaniu. A z resztą jakby nie liczył, to i tak nie może przekraczać d.m.c. - tak czy nie? Wystarczy gimnastyki z masami Quadów. Przy nich też tak zdefiniowali masy, że ni przypiął, ni przyłatał do ustawy. O dowodzie to nawet nie wspomnę.

Od siebie dodam, że (nie) dotknąłem się kamperów pohomologowanych drugoetapowo z Fiatów Ducato. Jak dobrze sobie przypominam, to na pierwszoetapowej tablicze d.m.c. określona była na 3650 kg, a po zabudowie hotelowej zmniejszyło się na 3500 kg, dziwnym trafem. OK - nie wnikam. Jednakże powodem niedotknięcia się tych pojazdów była omyłkowo określona ładowność w dowodzie, bo wynosiła 120 kg przy 2959 kg masy własnej i sześciu miejscach na pokładzie. Niestety tylko pojazdy z tabliczkami i dowody rejestracyjne od nich widziałem. Szkoda, że nie było homo. Przynajmniej bym wiedział, czy te 120 kg to był zwykły błąd pisarski przez omsknięty palec z klawy podczas rejestracji, czy ktoś z babolami wystawił oświadczenie o danych technicznych pojazdu niezbędnych do jego rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Admiral napisał:

No tak, pacjenci bariatryczni nie zostali uwzględnieni. Proponujesz ratować ich życie od razu pogrzebowym, tak? 

Muszę Cię mocno zasmucić ale żadne badanie homologacyjne nie przewiduje tego że pasażer jest bariatryczny.

32 minuty temu, Admiral napisał:

Limit wyposażenia powiadasz? Klasy ambulansu? Wytłumaczysz to Niedzielskiemu, bo jak na razie dają dofinansowania np. na ambulans specjalistyczny typu B, albo karetkę transportową typu C, co do definicji ma się jak siodło do świni. 

Na świni nigdy nie jeździłeś ? Trochę trudno ale chwila radochy jest. Problemem jest to, że norma PN-EN1789 tak jakby dla niektórych nie istniała, przyznam że jakiś czas już nie śledzę naszych przepisów ale do tego momentu nie była ona zaimplementowana do naszego prawa. W przetargach występował taki wymóg ale ambulans z punktu przepisów nie musiał tego spełniać. 

2 minuty temu, Paprock napisał:

Ale to jest mało istotne. Na dzisiaj ten parametr nie obowiązuje na badaniu. A z resztą jakby nie liczył, to i tak nie może przekraczać d.m.c. - tak czy nie?

Oczywiście nie można przekroczyć DMC. W przypadku ambulansów wiele firm trzyma się dosyć mocno przepisów i naprawdę nawet te klasy C zbudowane na Sprinterze jakoś potrafiły się zmieścić w tym limicie lub przekraczały go w małym procencie. Mój wywód nie ma na celu bronić nie wiadomo czego tylko zasadności tego, że przeciążony ambulans o te 100-200kg nie stanowi zagrożenia.

 

7 minut temu, Paprock napisał:

Jednakże powodem niedotknięcia się tych pojazdów była omyłkowo określona ładowność w dowodzie, bo wynosiła 120 kg przy 2959 kg masy własnej i sześciu miejscach na pokładzie.

W przypadku kampera jest przewidziane wzorem ile trzeba przewidzieć zapasu na ewentualne rzeczy podręczne. Pozostałe elementy wyposażenia, które są przytwierdzone traktuje się jak pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to jest przykre, że badania nie przewidują. Widocznie za mało się im smaruje, żeby przewidywali. Co do normy - nie zgodzę się. Każdy oferent musi przedłożyć dokument potwierdzający, iż dany ambulans jest zgodny z aktualną normą PN:EN1789 (o ile zamawiający tego wymaga). No ale w dalszym ciągu to deklaracja  także dokument czysto hipotetyczny ;). Co do przekroczonego DMC - może w ogóle zrezygnujmy z tego parametru? Co to za różnica, czy waży 3500 czy 4500, skoro jest bezpiecznie. :D

 

EDIT:

 

Aż przypomniała mi się sytuacja sprzed 3-4 lat, jak w ramach koleżeńskiej pomocy przewoziłem koledze 150 km minikoparkę. Jak mnie dorwali i zaczęli musztrować, że VW Touareg jest nieodpowiednim pojazdem do ciągnięcia przyczepki o DMC 2500 załadowanej kopareczką 2 tony z delikatnym haczykiem to zacząłem obawiać się o dalsze życie. 

Edytowane przez Admiral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sad_madman napisał:

W przypadku kampera jest przewidziane wzorem ile trzeba przewidzieć zapasu na ewentualne rzeczy podręczne. Pozostałe elementy wyposażenia, które są przytwierdzone traktuje się jak pojazd.

A sześcioro pasażerów to co ? Amba, temat tabu, coś nieistniejącego, nieistotnego ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Admiral napisał:

No i to jest przykre, że badania nie przewidują. Widocznie za mało się im smaruje, żeby przewidywali. 

Komu Ty chcesz smarować ?

7 minut temu, Admiral napisał:

Każdy oferent musi przedłożyć dokument potwierdzający, iż dany ambulans jest zgodny z aktualną normą PN:EN1789 (o ile zamawiający tego wymaga). 

Przecież tak właśnie napisałem. Wymogu prawnego takiego nie ma aby ambulans był zgodny.

10 minut temu, Admiral napisał:

No ale w dalszym ciągu to deklaracja  także dokument czysto hipotetyczny ;). 

Gdyby nie to, że każda z tych firm ma na to raport z badań...

11 minut temu, Admiral napisał:

Co do przekroczonego DMC - może w ogóle zrezygnujmy z tego parametru? Co to za różnica, czy waży 3500 czy 4500, skoro jest bezpiecznie. :D

Czy gdzieś pisałem o 4500 ?

6 minut temu, Mecher napisał:

A sześcioro pasażerów to co ? Amba, temat tabu, coś nieistniejącego, nieistotnego ?

Masa pojazdu się zgadza. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.