Skocz do zawartości

Nowy samochód specjalny a dodatkowe BT


Admiral

Rekomendowane odpowiedzi

Ja nikomu smarować nie muszę, bo się tym nie zajmuję. Ale skoro masz jak na dłoni podane, że mimo tych wszystkich bzdet prokuratura zarekwirowała pojazdy, bo są przeważone to sam widzisz, że jednak smarowane było. Żadnego raportu z badań nie widziałem, i może to lepiej. Pewnie pojawiło by się więcej wątpliwości. Napisałeś o 200 kg, równie dobrze może być 1000 czy 2000 idąc tym tokiem rozumowania. Ja oczywiście rozumiem Twoje intencje i zamysł, ale fakty w stosunku do stanu prawnego jak widzisz nie idą w parze.

Jednym słowem - państwo z dykty i analogiczne do tego faktu przepisy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sad_madman napisał:

Masa pojazdu się zgadza. 

No z CEPIKiem się zgadza, to co w dowodzie. Przecież pisał.

A masa kierowcy i pasażerów do czego się wlicza ? Do masy własnej, że ci się zgadza ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Admiral napisał:

Ja nikomu smarować nie muszę, bo się tym nie zajmuję. Ale skoro masz jak na dłoni podane, że mimo tych wszystkich bzdet prokuratura zarekwirowała pojazdy, bo są przeważone to sam widzisz, że jednak smarowane było.

Przecież Twoja wypowiedź dotyczyła tego, że przepisy nie przewidują pacjentów bariatrycznych więc nie wiem co to ma teraz wspólnego z przetargiem.

14 minut temu, Admiral napisał:

Napisałeś o 200 kg, równie dobrze może być 1000 czy 2000 idąc tym tokiem rozumowania.

Dokładnie te same auta tylko o DMC 3.88t idą na Niemcy. Różnica polega tylko na tym co mają wpisane w papierach. Dlatego to 200kg dla mnie nie jest problemem.

14 minut temu, Mecher napisał:

No z CEPIKiem się zgadza, to co w dowodzie. Przecież pisał.

A masa kierowcy i pasażerów do czego się wlicza ? Do masy własnej, że ci się zgadza ? 

Zgadza mi się masa pojazdu. Jakby ktoś twierdził, że pojazd o masie własnej prawie 3.5 tony mógłby jeszcze zabrać 6 osób to jest głupota. Masa się zgadza, DMC się zgadza więc od razu widać, gdzie leży problem.

Edytowane przez sad_madman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, sad_madman napisał:

Masa się zgadza, DMC się zgadza więc od razu widać, gdzie leży problem.

A może ładowność dobrze wyliczyli a zmniejszyli masę własną ?

Skąd pewność, że masa własna się zgadza ? Bo tak by było najprościej wytłumaczyć wszystko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tylu osobach auto nie może tyle ważyć. Pasażer to 75kg a minimalna masa użyteczna dla Ducato o długości 6m oraz 6 osób to jest 120kg (dokładnie tyle wychodzi ze wzoru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jeżdżą nowe Sprintery rejestrowane jako specjalne, karetka, kategoria M1 z takimi danymi:

     DANE TECHNICZNE POJAZDU
---------------------------------------------------------------
pojemność silnika: 2987
moc silnika: 140
masa własna: 3104
masa całkowita: 4100
dopuszczalna masa całkowita: 4100
liczba osi: 2
max nacisk osi: 23.81
liczba miejsc ogółem: 4
liczba miejsc siedzących: 4
katalizator: B
maksymalny dopuszczalny nacisk osi: 23.81
 

Tak, że da się zrobić karetki powyżej 3500 tony :P

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapewne tzw. "kontener". Piękne ale zabójczo drogie zabawki. :P Mi osobiście rozchodzi się o Craftera. Wychodzi z 4x4 z 3500 DMC, ale i z 3880 DMC. Wyglądają identycznie, także albo coś w podwoziu jest zmienione, albo różnią się tylko TZ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Logen napisał:

Tak, że da się zrobić karetki powyżej 3500 tony :P

Oczywiście, że się da. Na przeszkodzie stoją tylko uprawnienia kierowców.

1 godzinę temu, Admiral napisał:

Wyglądają identycznie, także albo coś w podwoziu jest zmienione, albo różnią się tylko TZ. 

To są te same auta tylko 3.88t idą na Niemcy a 3.5t na Polskę.

30 minut temu, Mecher napisał:

I zaś bredzisz 

Albo ten twój wzór jest guzik wart

Ja mam inną koncepcję - skrobiesz sobie coś tam na tej stacji diagnostycznej i nie widzisz nic poza tym. Dlatego wypraszam sobie takie stwierdzenia w sytuacji gdy nie masz pojęcia na ten temat. Homologacyjnie dla kategorii M1 i N1 przyjmuje się 75kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla kierowcy tak, dla pasażerów nie. Więc możesz sobie wypraszać swoją niewiedzę, a nie wprowadzać w błąd. To, że wydaje ci się że masz rację, to rzeczywiście, TYLKO CI SIĘ WYDAJE.

No skrobię sobie na SKP , ale przynajmniej wiem ile kilogramów się liczy dla pasażera, a tobie żal tyłek ściska

Zresztą, już raz ci te bzdurne kilogramy wytknięto, a ty dalej odporny na tą wiedzę :516:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Mecher napisał:

Dla kierowcy tak, dla pasażerów nie. Więc możesz sobie wypraszać swoją niewiedzę, a nie wprowadzać w błąd. To, że wydaje ci się że masz rację, to rzeczywiście, TYLKO CI SIĘ WYDAJE.

Pojazdy kategorii M1 i N1

(..)

2.6.2. Rozkład masy pasażerów

2.6.2.1. Masa odpowiadająca masie każdego pasażera wynosi 75 kg.

2.6.2.2. Masa przypadająca na każdego pasażera jest umiejscowiona w punkcie odniesienia siedzenia (tj. w „punkcie R” siedzenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Koledzy! Wystarczy tego wzajemnego dopiekania bo to nie jest forum temu służące. Proszę zatem obydwu Panów o uzasadnienie swojego stanowiska aktami prawnymi dlaczego tak a nie inaczej, żebyśmy mogli czegoś się nauczyć. :wink: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lokalny "specjalista" powołuje się zapewne na masy podane w paragrafie

"Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu" 

§ 5. 1. Liczbę miejsc w pojeździe ustala się tak, aby:

          1) łączna masa osób znajdujących się w pojeździe nie powodowała przekroczenia jego dopuszczalnej masy całkowitej; masę pierwszej osoby przyjmuje się w wysokości 75 kg, a kolejnych w wysokości 68 kg, z zachowaniem warunków § 17 ust. 2 rozporządzenia o warunkach technicznych;

          2) zachowane były wymagania dotyczące miejsc oraz pomieszczeń przeznaczonych lub przystosowanych do przewozu osób, określone dla danego rodzaju pojazdu w rozporządzeniu o warunkach technicznych.

2. Jeżeli przepisy ustawy zezwalają na przewóz danym rodzajem pojazdu osób stojących lub leżących, poza łączną liczbą miejsc należy określić również zawartą w niej liczbę miejsc do stania i leżenia.

 

A ja opieram się na przepisach homologacyjnych (Rozporządzenie 1230/2012) które masę pasażera ustala na 75kg w przypadku kategorii M1/N1. Później wiadomo, że producent wystawia CoC a dalej drogę już znacie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś bawiłem się w takie badania homologacyjne i obciążając pojazd do DMC przyjmowaliśmy 75 kg na każde miejsce siedzące... w sumie myślałem, że chodzi głównie o to, że tak jest wygodniej (mieliśmy tylko obciążniki 25 kilogramowe hehe ;D), ale widocznie jest na to też jakiś przepis :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Logen napisał:

Kiedyś bawiłem się w takie badania homologacyjne i obciążając pojazd do DMC przyjmowaliśmy 75 kg na każde miejsce siedzące... 

W jakim celu to robiliście ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda tylko, że ta twoja wiedza przydatna mnie jako "lokalnemu specjaliście", jak gumiaki  do smokingu.

 

 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestań się kompromitować już. Napisałem skąd prawdopodobnie wzięło się 120kg w opowieści @Paprock, zostałem wyśmiany że "nie znam się" po to aby po sytuacji gdy podparłem  to aktem prawnym zostać skwitowanym tym, że Tobie to nie potrzebne. Nie masz pojęcia o rzeczach, które mają miejsce w procesie homologacji ale widzę, że do krzyku jesteś pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując: masy pasażerów w procesie homologacji i podczas badania technicznego pojazdu nie są z sobą niekompatybilne.

Może to powodować pewne komplikacje jeżeli, tak jak w przypadku tematycznych karetek, będziemy lawirowali wokół F1=3500kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.08.2021 o 20:51, sad_madman napisał:

Nie ma chyba drugiego takiego pojazdu, który ma tak restrykcyjne wymagania przy procesie homologacji.

Jeżeli chodzi o pojazd po zabudowie to być może i tak ale wszyscy są świadomi, że po włożeniu wyposażenia masa znacznie wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, sad_madman napisał:

Nie masz pojęcia o rzeczach, które mają miejsce w procesie homologacji

Ano nie mam, bo i co mnie to obchodzi. Jako lokalny specjalista nie liczę i nie będę liczył masy pasażera jako 75 kg, nawet jak ty będziesz kontrolował stację, na której będę pracował. I do czasu zmiany tego przepisu, ta wiedza jest mi niezbędna, jak gumiaki do fraka. 

I nic nie jesteś w stanie z tym zrobić. :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, sad_madman napisał:

W jakim celu to robiliście ?

A zdarzyło mi się zrobić z dwa badania z przechylaniem autobusu ;) najgorsze w tym wszystkim było załadowanie pojazdu... później to już zabawa ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, danielg539 napisał:

Jeżeli chodzi o pojazd po zabudowie to być może i tak ale wszyscy są świadomi, że po włożeniu wyposażenia masa znacznie wzrośnie.

Tylko, że duża część tego sprzętu nie wlicza się w masę pojazdu gotowego do jazdy. W przypadku klasy "C" masa przewidziana na ten sprzęt to 260kg i o tyle pojazd jest cięższy w gotowości do wyjazdu z pogotowia niż dane podane w dowodzie. Jeżeli ktoś ważył te pojazdy ze sprzętem medycznym to jest po prostu debilem. 

5 godzin temu, Logen napisał:

A zdarzyło mi się zrobić z dwa badania z przechylaniem autobusu ;) najgorsze w tym wszystkim było załadowanie pojazdu... później to już zabawa ;).

W Kobyłce ? Dla autobusu masz 68/71 kg dla pasażera oraz 75kg dla członka załogi.

9 godzin temu, Mecher napisał:

Ano nie mam, bo i co mnie to obchodzi. Jako lokalny specjalista nie liczę i nie będę liczył masy pasażera jako 75 kg, nawet jak ty będziesz kontrolował stację, na której będę pracował. I do czasu zmiany tego przepisu, ta wiedza jest mi niezbędna, jak gumiaki do fraka. 

I nic nie jesteś w stanie z tym zrobić. :icon_wink:

Ja wiem, że próbujesz mnie ściągnąć w dół do swojego poziomu a dalej będziesz mnie starał się wykończyć doświadczeniem. Wpierdzielasz się we wzory homologacyjne o których nie masz kompletnie pojęcia po to by pisać swoje brednie, że Tobie to nie potrzebne. Skoro nie masz o nich pojęcia to po co poprawiasz na źle ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.