Pugi Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 Witam Szanownych Panów diagnostów, Mam pytanie. Chciałem kupić sobie autko Peugeot 807 2.0 HDI 107KM (110KM) rok produkcji 2002. Chciałem mieć możliwość podczepiania przyczepki lekkiej o jak największym DMC (wiem max 750kg). Auto posiada hak holowniczy wbity w dowodzie jednak w pozycji O.2 są jedynie kreski. O.1 ma wartość 1345kg Czy duży będzie problem z ustaleniem O.2 dla tego pojazdu? Może on nie jest w stanie ciągać przyczep bez hamulca? (dziwne) Sporo czytałem przed zalogowaniem o przebojach z francuzami i obawiam się, że to kolejna tego typu sytuacja... Może któryś z Panów zna wartości typowe dla tego auta? Na chwilę obecną nie uzyskałem jeszcze więcej informacji od sprzedawcy, a pytałem miedzy innymi o wartość w polu F3 w DR. Pozdrawiam serdecznie, Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fuks Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 z tego co pamietam w pewnym katalogu, po tym co podałeś chyba większość miała O.2 na poziomie 750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 Wygląda to na czyjeś niedopatrzenie i O2 powinno być wpisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pugi Napisano 7 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 7 Lipiec 2020 13 minut temu, danielg539 napisał: Wygląda to na czyjeś niedopatrzenie i O2 powinno być wpisane. Czy jest to trudne do naprostowania? Da się to załatwić na podstawowej stacji czy zostaje jedynie OSK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 A na historiapojazdu.gov też ni ma nic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pugi Napisano 7 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 7 Lipiec 2020 1 minutę temu, Mecher napisał: A na historiapojazdu.gov też ni ma nic ? Czekam na te dane. Mam jedynie numer rejestracyjny pojazdu na tę chwilę. Trudny kontakt ze sprzedającym bo jest w pracy. Publicznie dostępny jest więc chyba mogę podać. PO 8405W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 (edytowane) Na tej stronie potrzebny do wpisania nr rejestracyjny, nr VIN i data pierwszej rejestracji Na historiapojazdu nie ma podanej masy przyczepy Edytowane 7 Lipiec 2020 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pugi Napisano 7 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 7 Lipiec 2020 1 minutę temu, Mecher napisał: Na tej stronie potrzebny do wpisania nr rejestracyjny, nr VIN i data pierwszej rejestracji Jakbym to wszystko miał to bym głowy diagnostom nie zawracał Bardziej mnie interesuje czy jeśli byłby taki przypadek że poza brakiem O.2 puste jest także F.3 to czy da się to naprostować jakoś (względnie prosto). Nie chce kupić auta z hakiem na który zaczepić mogę czapeczkę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 (edytowane) F3 nie ma problemu jest na tabliczce znamionowej Juz pisałem, na historia pojazdu nie ma masy o2 podanej do niego Podają dla niego 650 lub 750 kg masę O2 w katalogach Edytowane 7 Lipiec 2020 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 Czy pojazd był sprowadzony z zagranicy? Jeżeli tak to być może diagnosta nie wpisał masy podczas pierwszego przeglądu. Aby uzupełnić masę trzeba wykonać ustalenie danych i jak będziesz przerejestrowywał pojazd to dane zostaną uzupełnione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 Godzinę temu, fuks napisał: z tego co pamietam w pewnym katalogu, po tym co podałeś chyba większość miała O.2 na poziomie 750 Jeśli to katalog z centralnej części kraju to nawet i 0 kg dla O2 podaje ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbitur Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 Nie mąć chłopakowi w głowie.🙁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pugi Napisano 7 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 7 Lipiec 2020 37 minut temu, Mecher napisał: Jeśli to katalog z centralnej części kraju to nawet i 0 kg dla O2 podaje ... Auto obecnie w Poznaniu zarejestrowane. Będzie rejestrowane na dolnym śląsku. Co do tego kto jakie katalogi ma i gdzie to znam się raczej słabo. To raczej wiedza dla specjalistów 😎 Widzę jednak, że uśredniona opinia mówi iż da się to jakoś odkręcić aby miało ręce i nogi a nawet poprawny wpis w polu O.2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 Dla tego pojazdu masy przyczep to (prawdopodobnie, bo mam mało danych): O1 - 1850 kg, O2 - 650 kg. Ten pojazd był prawdopodobnie ciężarowy i stąd O2 brak w DR. 807.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 Ja w BMW E34 też miałem puste pole dotyczące przyczepy bez hamulca a z hamulcem już można było ciągnąć. Ciekawe jest to, że swojego czasu kilka takich wpisów znalazłem na forach podczas gdy inni mieli ten wpis uzupełniony ? Wynika to z jakiś braków w dokumentacji przy ściąganiu takiego auta z zagranicy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 Po prostu na stacjach pracują artyści niereformowalni. Błąd powstał podczas pierwszej rejestracji. Prawdopodobnie auto było z kraju gdzie wpisują mało danych do zagranicznego DR, a krajowy spec z SKP nie ustalił nic ponad to co musiał. Już O1 zostało określone błędnie, bo na podstawie różnicy F1 i F3, co jak widać dało wynik nieprawdziwy. Z kolei O2 w ogóle mu się nie chciało szukać, a F3 się wtedy nie wpisywało obowiązkowo i mamy kompletny obraz sytuacji. Autora pytania czeka wizyta na SKP gdzie jest ktoś w miarę bystry i ma dostęp do katalogu - najlepiej ITS. Na podstawie TZ i innych dokumentów pojazdu powinno być możliwe ustalenie brakującego O2 i F3, jak również korekta błędnego O1. Koszt takiego ustalenia to 60zł, a zaświadczenie z badania dołączasz do dokumentów o rejestrację z prośbą o korektę danych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablos Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 Pojazd nowy zakupiony w kraju jako ciężarowy 5 osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 Jak krajowy to homologacja powinna być dostępna a nawet jeśli jej nie ma to po numerze homo odczytanym z TZ lub DR powinno udać się ustalić masy przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 7 Lipiec 2020 Share Napisano 7 Lipiec 2020 Takie dane widoczne są w CEP Cytat DANE POJAZDU --------------------------------------------------------------- numer rejestracyjny: PO8405W marka pojazdu: PEUGEOT model pojazdu: 807 rok produkcji: 2002 data I rejestracji w Polsce: 2002-10-21rodzaj pojazdu: SAMOCHÓD OSOBOWY numer nadwozia/podwozia/ramy: VF3EBRHWB130***** --------------------------------------------------------- DANE TECHNICZNE POJAZDU --------------------------------------------------------------- pojemność silnika: 1997 moc silnika: 80 masa własna: 1645 masa całkowita: 2505 dopuszczalna masa całkowita: 2505max masa przyczepy z hamulcem: 1345 liczba osi: 2liczba miejsc ogółem: 7 liczba miejsc siedzących: 7 katalizator: N maksymalny dopuszczalny nacisk osi: 13 --------------------------------------------------------------- A tak było kiedyś (wg infocar) Cytat 10/09/2004 - rejestracja pojazdu Rodzaj Operacji Kod GUS URZĄD MIASTA W POZNANIU Data pierwszej rejestracji 2002-10-21 Data rejestracji 2002-10-21 Dane homologacyjne Rodzaj pojazdu Rodzaj SAM.CIĘŻ.SPECJALIZOW. Podrodzaj O LADOWNOSCI DO 2t - FURGON Przeznaczenie UNIWERSALNY Marka SAM Model PEUGEOT E 807 SR Dane techniczne Rok produkcji 01/01/2002 Sposób produkcji fabryczny Pochodzenie pojazdu nowy zakupiony w kraju Pojemność silnika 1997.0 Moc silnika 80.0 Masa 0 Liczba miejsc siedzących 5 Liczba miejsc ogółem 5 Ilość osi 2 Informacje o paliwie Rodzaj paliwa podstawowego ; benzyna bezołowiowa Cytat 22/12/2005 - korekta Rodzaj Operacji Kod GUS URZĄD MIASTA W POZNANIU Data pierwszej rejestracji 2002-10-21 Data rejestracji 2002-10-21 Dane homologacyjne Rodzaj pojazdu Rodzaj SAMOCHÓD OSOBOWY Podrodzaj VAN Marka PEUGEOT Model 807 SR Dane techniczne Rok produkcji 01/01/2002 Sposób produkcji fabryczny Pochodzenie pojazdu nowy zakupiony w kraju Pojemność silnika 1997.0 Moc silnika 80.0 Masa 1645 Liczba miejsc siedzących 7 Liczba miejsc ogółem 7 Ilość osi 2 Informacje o paliwie Rodzaj paliwa podstawowego olej napędowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 Zatem błąd powstał na SKP w trakcie zmian konstrukcyjnych i z pewnych nieścisłości systemu. Pojazd był rejestrowany w czasach, kiedy w DR nie było ani O2, ani F3 (co mu wpisali w przyczepę - nie wiadomo, ale raczej to co w homo) W opisie zmian w tamtych czasach również się tych danych nie podawało (można było to zrobić w adnotacjach, ale nie robił tego żaden diagnosta). Więc dane przepadły "na zawsze". Dodatkowo diagnosta się pobawił i zmienił sobie O1. Ostatecznie z tych danych i tak nie wynika gdzie była I rejestracja, a tok wyprostowania jest taki jak napisałem. PS. Co do pozostałych nieścisłości - rodzaj paliwa ktoś wpisał co było pod ręką, bo to i tak nigdzie "nie szło"; markę większości ciężarówek tego typu trzeba było wprowadzać do katalogu SAMEM, bo w katalogu inaczej się nie dało, podobnie rzecz się miała z klasyfikacją; były to ostatnie dni funkcjonowania systemu POKED, bo tak się składa, że akurat Poznań jako ostatnie miasto w Polsce, z dość dużym opóźnieniem do reszty kraju zaczął stosować system POJAZD. Przepraszam - jeszcze inaczej! Pojazd był od początku w Poznaniu. Data 2004/09/10, to jest po prostu data, w której właśnie w Poznaniu zaczął być stosowany POJAZD. A procedura opisana powyżej miała miejsce podczas rejestracji w 2002. Jako ciekawostkę dodam, że przed zalaminowaniem DR zapis "SAM" był zakreślany pisakiem, a na rubrykę rodzaj pojazdu przykładało się gotową pieczątkę "SAM. CIĘŻAROWY", tak, żeby zakrywała pierwotny wpis z kompa o specjalizowanym (ewentualnie dopisywało się w uwagach, a rubrykę z przodu też przekreślało mazakiem). Takie były czasy. Zatem w 2004 nie było żadnej operacji na pojeździe - to tylko data systemowa. Zwyczajnie po 3 latach na pierwszym badaniu były od razu ZK. Aha - masa własna tez była 0, bo co się męczyć i ja wpisywać, jak to też nigdzie "nie szło". Do kompa wpisywało się absolutne minimum tego, co szło na DR. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 (edytowane) 16 godzin temu, blakop napisał: Po prostu na stacjach pracują artyści niereformowalni. Błąd powstał podczas pierwszej rejestracji. 16 godzin temu, pablos napisał: Pojazd nowy zakupiony w kraju jako ciężarowy 5 osobowy. Dobre , dobre... Edytowane 8 Lipiec 2020 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 I znowu czegoś nie rozumiesz? Popatrz na kolejność postów. Na początku nie było informacji o tym skąd jest pojazd, więc padło założenie, że zza granicy. Kiedy autor podał, że jednak krajowe, to wyszło na to, że jednak błąd musiał powstać podczas ZK. Natomiast to gdzie pojazd jest teraz zarejestrowany to już w ogóle nie ma znaczenia, więc te Twoje cytaty są mniej zrozumiałe niz słynne wzory matematyczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 Teraz, blakop napisał: Na początku Na początku to ktoś się w wyrocznie zabawił. 2 minuty temu, blakop napisał: są mniej zrozumiałe niz słynne wzory matematyczne. czyli jednak były nie zrozumiałe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Lipiec 2020 Share Napisano 8 Lipiec 2020 I wyrocznią pozostał, bo błąd - przynajmniej w zakresie O.1 i tak i tak powstał na SKP!! Ktoś się w odejmowanki pobawił. Pewnie jakiś specjalista gdzie wszędzie by coś odejmował. Nawet wiem kto to może być. A wzór jasne, że zrozumiały, bo w końcu autor przyznał to co ja napisałem, a nie Ty. Coś jeszcze? PS. Umiesz pisać pełnymi zdaniami bez ciągłego cytowania? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pugi Napisano 8 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 8 Lipiec 2020 Kurde jakbym wiedział, że to moje pytanie taką lawinę wywali to chyba bym go nie zadawał. Mimo wszystko dziękuje za wszelkie informacje i pomoc w zrozumieniu o co z tym autem chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.