Skocz do zawartości

HAK z USA


Toyka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie. Czy dedykowany hak do danego samochodu jeżeli ma homologację na rynek amerykański, to po zamontowaniu go u nas , będzie podbity przez diagnostę i dostanę papier do WK ?
Pytam, bo chcę taki hak sprowadzić, tym bardziej, że polscy producenci haków robią "końcówki" do nich z homologacją E, więc pytanie czy wtedy taki zestaw by przeszedł ? (końcówka z kulą z homologacją od jednego producenta,  część główna bez homologacji od innego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże "E" oznacza komponent homologowany wg regulaminów EKG ONZ a małe "e" oznacza homologacje WE, która jest nadawana na terenie UE + niektóre państwa spoza niej. Dlatego - błagam nie myl pojęć i nie wmawiaj tego innym. Stany Zjednoczone nie podpisały porozumienia więc nie ma opcji aby ich hak spełniał wymagania ale już taki homologowany zgodnie z ECE55 na terenie Australii, Japonii czy nawet Pakistanu jak najbardziej  jest zgodny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,..czyli reasumując,...mogę zapomnieć o haku ze Stanów :/ Szkoda

Dzięki 

P.S. No chyba, że znacie jakiegoś "europejskiego" producenta, który robi haki z tym mocowaniem "kwadratowym" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, tak wiem, mam jucz wybrany z ich oferty i pewnie ostatecznie tak się będzie musiało skończyć,..chociaż wolałbym wejść w ten "Made in USA" i dlatego kombinuje jak "obejść" temat homologacji.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisał 

W dniu 8.07.2020 o 07:56, Toyka napisał:

haki z tym mocowaniem "kwadratowym" 

 

7 godzin temu, Toyka napisał:

 "Made in USA" 

a nie made in UE ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, blakop napisał:

Jak świat światem kombinowanie z obchodzeniem czegoś najlepiej załatwić łapówką. A o co konkretnie pytasz?

Blakop,..chodzi o to, że ten hak (rozmowa z infolinia producenta), nie ma homologacji na Europę. Więc pytanie czy na "papierach" ze Stanów diagnosta to klepnie ?,..ewentualnie jeżeli końcówka z kulą będzie miała homologację europejską, to można "klepnąć" cały zestaw ?

 

14 godzin temu, sad_madman napisał:

Co jest zaletą tej "amerykańskiej" wersji, że tak bardzo Ci na tym zależy ? 

- zaleta, czy może bardziej tym co mnie kusi jest rozwiązanie do podpięcia końcówki z kula,..można tu podpinać różne "dodatki", patenty. Łebskie te jankesy pod tym względem. Poza tym, nawet chyba hak i kula są na większe obciążenia,..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Toyka napisał:

można tu podpinać różne "dodatki", patenty

No to idąc takim tokiem myślenia, może zrobić z tego pojazd specjalny, np. pług śnieżny :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cezary,..powiem Ci, że nic już nie trzeba przerabiać. 4x4 już testowane w ferie  zimowe w Kościelisku rok temu,..szedł jak zły :biggrin:

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, Toyka napisał:

 Poza tym, nawet chyba hak i kula są na większe obciążenia,..

Mogą być, jednak nic więcej nie będziesz miał wpisane w DR odnośnie przyczep. Więc to akurat, nie ma znaczenia, nie zwiększy to masy jaką przewidział producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, no zgadza się,..to bardziej tak dla siebie, że zestaw jest mocniejszy :)
Zastanawia mnie tylko taki temat. Polscy producenci haków maja w ofercie te "kwadratowe" końcówki z homologacją, ale sama rama haka w takim aucie raczej na 99% nie ma homologacji na Europę, więc co (odpukać) w sytuacji kiedy pojawiłby się jakiś problem/kolizja z winy haka. Jak do tego podejdzie ubezpieczyciel ? Jeżeli miałoby coś "zlecieć" , oderwać się, to chyba byłby to problem kuli (wtedy homologacja na ten element) niż kwestia korpusu zestawu.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Toyka napisał:

co (odpukać) w sytuacji kiedy pojawiłby się jakiś problem/kolizja z winy haka

Jak wina będzie ewidentna to rozpocznie się śledztwo a potem sąd osądzi o winie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie,..nawet ogarniając temat za pierwszym razem na jakiś lewych papierach, to później i tak zawsze trzeba by się ślizgać. A żeby to ...:faint:

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2020 o 23:05, Mecher napisał:

a nie made in UE ...

Co wy macie z tym UE ? Hak może być z dowolnego państwa które ma akredytację do wystawienia homologacji na regulamin ECE55 lub z dowolnie od każdego producenta który posiada homologację na taki regulamin. 

 

20 godzin temu, Toyka napisał:

- zaleta, czy może bardziej tym co mnie kusi jest rozwiązanie do podpięcia końcówki z kula,..można tu podpinać różne "dodatki", patenty. Łebskie te jankesy pod tym względem. Poza tym, nawet chyba hak i kula są na większe obciążenia,..

Te dodatki i patenty to co to jest ? Bo wiesz, że rzeczy które tam można podpinać nie do końca można podpinać u nas ? No chyba, że mówimy to o jakichś maszynkach dla farmerów. Zakładam, że hamaka ani grill to nie planujesz tam montować. 

 

Ogólnie Steinhof sprzedaje homologowane końcówki do amerykańskich systemów montażowych. Teraz mnie zastanawia czy część "ramek" posiada homologację, która jest u nas akceptowana czy w części pojazdów ta "ramka" stanowi konstrukcję pojazdu (co wtedy wyeliminowałoby potrzebę homologacji) i dopiero kula ma homologację. Wydaje mi się, że w przypadku gdy w pojeździe występowała kula kuta to takie coś się zdarzało i zwyczajnie po drogach jeździ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, sad_madman napisał:

Co wy macie z tym UE ? Hak może być z dowolnego państwa które ma akredytację do wystawienia homologacji na regulamin ECE55 lub z dowolnie od każdego producenta który posiada homologację na taki regulamin.

Najpierw przeczytaj z zrozumieniem, nim  znów będzie ci się coś wydawać

Chodziło o MADE IN, a nie o homologacje, regulaminy czy akredytacje.

A dokładniej, że autorowi chodzi o to by był amerykańskiej a nie europejskiej produkcji. I przecież to była część odpowiedzi na post

W dniu 9.07.2020 o 22:43, sad_madman napisał:

Co jest zaletą tej "amerykańskiej" wersji, że tak bardzo Ci na tym zależy ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mecher napisał:

Chodziło o MADE IN, a nie o homologacje, regulaminy czy akredytacje.

On może być MADE IN ZANZIBAR ale ważne aby producent miał na niego homologację.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty rozumiesz po Polskiemu ?

On chce amerykański.  Koniec kropka. I w głębokim poważaniu ma zapewne też twój Zanzibar, tak jak i ja.

Jak rzeczywiście dalej nie rozumiesz dlaczego autor chce amerykański, to gadaj z nim, a od mojej osoby się od... ,.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.