Skocz do zawartości

HAK z USA


Toyka

Rekomendowane odpowiedzi

Ja zauważyłem, że wszystko masz w głębokim poważaniu. Dyrektyw unijnych czytać nie będziesz, regulaminów czytać nie będziesz, różnicy między "e" a "E" zapewne też nie widzisz, zależności geograficzne jakieś nakładasz na produkty... Jak już wspomniałem w innym temacie - masz cechy idealne na polskiego urzędnika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, sad_madman napisał:

Ja zauważyłem, że wszystko masz w głębokim poważaniu. 

Ciebie zdecydowanie.

Nie masz nikogo bliższego w rodzinie, czy mają cie dość, że do mnie się czepiłeś, jak rzep psiego ogona ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2020 o 09:44, sad_madman napisał:

Co wy macie z tym UE ? Hak może być z dowolnego państwa które ma akredytację do wystawienia homologacji na regulamin ECE55 lub z dowolnie od każdego producenta który posiada homologację na taki regulamin. 

 

Te dodatki i patenty to co to jest ? Bo wiesz, że rzeczy które tam można podpinać nie do końca można podpinać u nas ? No chyba, że mówimy to o jakichś maszynkach dla farmerów. Zakładam, że hamaka ani grill to nie planujesz tam montować. 

 

Ogólnie Steinhof sprzedaje homologowane końcówki do amerykańskich systemów montażowych. Teraz mnie zastanawia czy część "ramek" posiada homologację, która jest u nas akceptowana czy w części pojazdów ta "ramka" stanowi konstrukcję pojazdu (co wtedy wyeliminowałoby potrzebę homologacji) i dopiero kula ma homologację. Wydaje mi się, że w przypadku gdy w pojeździe występowała kula kuta to takie coś się zdarzało i zwyczajnie po drogach jeździ. 

1. producent ze Stanów (CURT), twierdzi, że nie ma homologacji na Europę więc jeżeli dobrze rozumiem ECE55 się w to wpisuje ?

2. Hehe, tak tego typu dodatki, ale to tak bardziej pod siebie, że w razie "W" można coś tam wymodzić i podłączyć. 

3. W tym przypadku to "ramka" dołączana, na tej zasadzie jak bym kupił zestaw od Steinhofa czy Hak Pol bo to SUV Hyundai,..to co piszesz to chyba bardziej w pickup-ach gdzie pewnie wychodzą fabrycznie z miejscem na podpięcie samej kuli.

 

Reasumując, jeżeli nie ma przynajmniej ECE55 , to nie ma co bić piany, bo tematu nie da się obejść, żeby finalnie w miarę mieć spokojny sen, a tym bardziej nie stresować diagnosty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.07.2020 o 09:44, sad_madman napisał:

Teraz mnie zastanawia czy część "ramek" posiada homologację, która jest u nas akceptowana czy w części pojazdów ta "ramka" stanowi konstrukcję pojazdu (co wtedy wyeliminowałoby potrzebę homologacji) i dopiero kula ma homologację

Tak czy owak sprzęg musi posiadać tabliczkę znamionową a jakoś nigdy nie widziałem samej kuli z tabliczką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielg539 napisał:

jakoś nigdy nie widziałem samej kuli z tabliczką

Dosłownie dziś rano robiłem sprawdzenie haka marki Steinhof, który miał dwie tabliczki - jedna na ramie z homo EU, druga na kuli homologowana na ECE55. Co ciekawe, obie tabliczki zawierały pełne dane wymagane dla sprzęgów (m.in. uciąg, nacisk dop., oznaczenie kuli, nr homo. itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, aboz napisał:

Dosłownie dziś rano robiłem sprawdzenie haka marki Steinhof, który miał dwie tabliczki - jedna na ramie z homo EU, druga na kuli homologowana na ECE55. Co ciekawe, obie tabliczki zawierały pełne dane wymagane dla sprzęgów (m.in. uciąg, nacisk dop., oznaczenie kuli, nr homo. itp.).

Pytanie, czy puściłbyś chociażby ramę na takiej normie ?
image.thumb.png.7ed74cb9b06c2ae48f83193fa35a89b9.png
 

Edytowane przez Toyka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Toyka napisał:

Reasumując, jeżeli nie ma przynajmniej ECE55 , to nie ma co bić piany, bo tematu nie da się obejść, żeby finalnie w miarę mieć spokojny sen, a tym bardziej nie stresować diagnosty :)

8. Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające, o których mowa w Regulaminie nr 55 EKG ONZ. Połączenia elektryczne urządzeń sprzęgających powinny być wykonane w sposób zgodny z aktualnym poziomem wiedzy inżynierskiej zapewniający bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Poziom wiedzy jest opisany w normach: PN-ISO 1724, PN-ISO 3731, PN-ISO 3732, PN-ISO 1185.

Tak mówią przepisy. Zapewne dla starszych pojazdów diagności przepuszczą też haki homologowane zgodnie z dyrektywą, lub jeszcze wcześniejszymi odpowiednikami. 

 

Tak w ogóle to auta z takimi "amerykańskimi" złączami widuję (wczoraj np.) czyli ktoś "klepie" to i nie wiadomo czy to robi z niewiedzy czy tak po prostu. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Toyka napisał:

czy puściłbyś chociażby ramę na takiej normie ?

Jak ma ECE R55, to nie widzę problemu. Inaczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Czyli podsumowując, chcą korzystać z haka typu "usa" z kwadratem, to zarówno belka jak i wpinana kula muszą mieć homologację która u nas obowiązuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.