Skocz do zawartości

Pytanie opisowe


BartekRambo

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie z 8 lipca godzina 8.00

 

Opisz ustawienie zbieżności kół tylnych auta osobowego 2490kg. oraz czynności wstępne.

 

Z góry dzięki za prawidłową odpowiedź bo niestety poległem na opisówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jakie znaczenie ma MW czy DMC? Przecież chodziło tylko o: sprawdzenie warunków pomiaru w danych producenta (obciążenie, ciśnienie w oponach itp.), przegotowanie pojazdu do pomiaru, montaż przyrządów, kompensację bicia, odczytanie zmierzonych wartości, porównacie ich z wartościami wzorcowymi i ew. korektę, jeśli się odbiegają od wartości fabrycznych, a konstrukcja zawieszenia to umożliwia. Jakby to dokładniej opisywać to mają 10-15 zdań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Czolgista napisał:

Ale jakie znaczenie ma MW czy DMC? Przecież chodziło tylko o: sprawdzenie warunków pomiaru w danych producenta (obciążenie, ciśnienie w oponach itp.)

Inna jest tolerancja ciśnienia w ogumieniu w zależności od DMC!!! Zapamiętajcie nic w pytaniu na egzaminie nie jest podawane bez przyczyny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nam na kursie tłukli do głów, że "w pytaniach zawsze jest jakaś zmyłka", więc jak to w końcu jest?

Ja bym napisał coś w stylu "sprawdzić i uzupełnić ciśnienie w ogumieniu, tak aby było zgodne z nominalnym oraz mieściło się w tolerancji podanej przez producenta", wtedy wilk syty i owca cała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czolgista napisał:

w tolerancji podanej przez producenta ...

... dla danego rozmiaru opony oraz obciążenia

 

np.

2141192403_bmwcinieniawkoach.thumb.png.b809e8599b7ea287368b909514232647.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, adam1501 napisał:

W zależności od rodzaju pojazdu

A poproszę o rozwinięcie, co ma rodzaj pojazdu do czynności przygotowawczych, pomiaru i ewentualnej regulacji geometrii kół tylnych. 8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło o ten zapis:

Cytat

1. Pomiar sił hamowania hamulcem roboczym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków:
1) ciśnienie w ogumieniu nie może różnić się od nominalnego więcej niż o:
a) ± 0,1 bara albo ± 0,01 MPa dla motocykla, motoroweru i samochodu osobowego,
b) ± 0,2 bara albo ± 0,02 MPa dla pozostałych pojazdów;
2) hamowanie powinno być dokonywane tylko hamulcem badanym,

Niestety odnosi się on tylko do pomiaru sił hamowania a w przypadku pomiaru ustawienia kół ciśnienie należy doprowadzić do wartości nominalnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2020‎-‎07‎-‎15 o 07:41, MCH82 napisał:

Jakie to auto?  W niektórych tylu się nie ustawia.

nie ustawia ale sprawdza .pamiętaj - na badaniu się sprawdza , nie reguluje , sprawdza nawet na sztywnej belce .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, piter1973 napisał:

nie ustawia ale sprawdza .pamiętaj - na badaniu się sprawdza , nie reguluje , sprawdza nawet na sztywnej belce .

Chyba czytać to ja umiem wiec o co ci chodzi? 

W dniu 14.07.2020 o 20:21, kawasaki napisał:

 

Opisz ustawienie zbieżności kół tylnych auta osobowego 2490kg

Czy coś niezrozumiałego jest w tym pytaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z 01.07 godz. 8.00 

Podaj i opisz przystosowania konstrukcyjne do badania dodatkowego na przewóz towarów niebezpiecznych, pojazd zarejestrowany 30.06.2017, kategorii N3, EXII. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu ‎2020‎-‎07‎-‎18 o 09:03, MCH82 napisał:

Chyba czytać to ja umiem wiec o co ci chodzi?

 spoko , bez unosin , chodzi o czytanie i zrozumienie - odpowiedz na egzaminie ,że  na sztywnej belce się nie reguluje i egzamin oblany . skoro w pytaniu jest prośba o opis czynności przy  ustawieniu czy nawet kontroli zbieżności osi tylnej to trzeba opisać po kolei  czynności  . rodzaj zawieszenia nie ma tu żadnego znaczenia.

W dniu ‎2020‎-‎07‎-‎21 o 08:44, Paulina napisał:

Pytanie z 01.07 godz. 8.00 

otwieramy cz 9 umowy ADR i czytamy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 21.07.2020 o 08:44, Paulina napisał:

Pytanie z 01.07 godz. 8.00 

Podaj i opisz przystosowania konstrukcyjne do badania dodatkowego na przewóz towarów niebezpiecznych, pojazd zarejestrowany 30.06.2017, kategorii N3, 

Koleżanko a nie było w pytaniu kiedy samochód zjawił się na stacji. Bo haczyk w tej opisówce może jest w tym z jakiego aderu brać wymagania. Czy 2017/2018 Czy 2019/2020.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kawasaki napisał:

Koleżanko a nie było w pytaniu kiedy samochód zjawił się na stacji. 

To oczywiste iż nigdy nie będzie chodziło o rok/dwa/trzy wstecz czy w przód.

Data zjawienia się na stacji jest dniem egzaminu.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisuję zbieżność proszę bardziej doświadczonych o ewentualne uwagi bo w środę mam opisówkę i chciałbym mieć pewność, że to co napisałem jest prawidłowe.

 

USTAWIENIE ZBIEŻNOŚCI I CZYNNOŚCI WSTĘPNE AUTO OSOBOWE

- pomiar przeprowadzamy na ławach pomiarowych

-wyrównanie ciśnienia do wartości nominalnej

- sprawdzenie stanu opon rozmiary stan czy równy bieżnik, czy jednakowe opony na osi

- sprawdzenie zawieszenia luzy stan

- zakładamy uchwyty do głowic pomiarowych na wszystkie koła

- zakładamy głowice pomiarowe

- podnosimy auto do wykonania kompensacji bicia kół (dokonujemy poprzez obrót każdym kołem)

- pomiarów dokonujemy przy takim obciążeniu dla jakiego producent podał mierzone parametry

- podkładamy obrotnice pod przednie koła a pod tylne płyty rolkowe aby utrzymać poziom auta

- naciskamy kilkakrotnie na przód i tył pojazdu celem prawidłowego ułożenia zawieszenia

- poziomujemy głowice pomiarowe i blokujemy zespoły pomiarowe

- blokujemy pedał hamulca

- odblokowujemy obrotnice

- ustawiamy kieronicę do jazdy na wprost skręcamy w prawo np. o 20stopni potem w lewo też o 20 stopni

- odczytujemy mierzone parametry

- kąt pochylenia koła

- zbieżność połówkową i całkowitą

- kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy

 

regulacja

- ustawiamy kierownicę w poziomie do jazdy na wprost i blokujemy, pedał hamulca zablokowany

- ustawiamy zbieżność kół tylnych

- ustawiamy zbieżność kół przednich

- regulujemy kąt pochylenia kół i ile producent przewidział taką możliwość

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BEZ REGULACJI!!!

Tylko pomiar geometrii! (zbieżność jest tylko jednym z kilku parametrów) i porównanie wyników z danymi katalogowymi/producenta. Pomiarów dokonujemy dla obu osi, nie zapominaj o pomiarze maksymalnych skrętów kół oraz równoległości i śladowości osi.

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy producenci wymagają także dodatkowych czynności przygotowawczych 

BMW - dodatkowe obciążenie pojazdu, tak samo jak niektóre modele Opla. W Bmw ważna bywa ilość paliwa w zbiorniku.

Niektóre Mercedesy - parametry geometrii zależne od wysokości przodu i tyłu pojazdu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2020‎-‎08‎-‎16 o 11:21, kawasaki napisał:

regulacja

- ustawiamy kierownicę w poziomie do jazdy na wprost i blokujemy, pedał hamulca zablokowany

- ustawiamy zbieżność kół tylnych

- ustawiamy zbieżność kół przednich

- regulujemy kąt pochylenia kół i ile producent przewidział taką możliwość

jeśli chodzi o regulacje to zbieżność jako ostatnia , regulując kąty zmienia się tez zbieżność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2020 o 08:44, Paulina napisał:

Pytanie z 01.07 godz. 8.00 

Podaj i opisz przystosowania konstrukcyjne do badania dodatkowego na przewóz towarów niebezpiecznych, pojazd zarejestrowany 30.06.2017, kategorii N3, EXII. 

 

Drodzy forumowicze mam pytanie odnośnie tego właśnie pytania. Moje wątpliwości wynikają z tego że w przewodniku po badaniach technicznych przy takim pytaniu autor  pisze w odpowiedzi wymagania z tabelki adr a parę pytań dalej przy takim samym pytaniu rozszerza to o wymagania działu 9.3 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.