Skocz do zawartości

Rejestracja nowego wozu strażackiego OSP.


Admiral

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry :)

 

Na początku chciałbym podziękować za pomoc udzieloną mi przez państwa w zakrasie DBT dla nowej karetki. Mam kolejne wątpliwości w kolejnej sprawie i liczę na ciekawą dyskusję i pomoc.

Lokalna OSP, w której służę dostała od miłościwie nam panujących nowy ciężki wóz bojowy marki MAN z zabudową STOLARCZYK. Na pojazd wydana jest: karta pojazdu (rodzaj: podwozie sam. ciężarowego), świadectwo homologacji I etapu (z adnotacją: zakaz rejestracji bez kolejnego etapu homologacji), oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji i ewidencji pojazdu (rodzaj: specjalny, przeznaczenie: pożarniczy, wszystkie masy od A do Z) wraz z adnotacją: na podstawie art. 70d ust.3 PoRD odstąpiono od obowiązku uzyskania świadectwa homologacji, faktura oraz certyfikat producenta. Jak zwykle uprzejma Pani z WK odmówiła rejestracji na "normalne blachy" bez BT o zmianach konstrukcyjnych. Czy według Państwa takie postępowanie jest słuszne w świetle przepisów? Czy pozostają czerwone blachy? Bardzo proszę o podstawy prawne do zapoznania się.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Admiral
błąd ort.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBT przed I rejestracją obowiązkowo.

Zmian konstrukcyjnych tu nie ma, bo pojazd niezarejestrowany.

Z tymi czerwonymi blachami - no cóż - formalnie nie są konieczne, ale w praktyce zaświadczenie z badania niejako z automatu ich wymaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostaliśmy od producenta dodatkowe BT + dokument identyfikacyjny pojazdu. Niestety, ale Panie twierdzą dalej, że powinno być BT o przebudowie ze zdjęciami. Dostanę jakąś podstawę prawną a propos tego, co Panowie wyżej napisali? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, adam1501 napisał:

Taki twór nie istnieje

Może dodatkowe - ustalenie danych, w norcomie przy tym badaniu jest dostępny załącznik DIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonano zapewne OBT przed pierwszą rejestracją i taki tok postępowania jest jak najbardziej OK tylko WK nie może tego strawić, bo nie wie, że są pojazdy zwolnione z obowiązku uzyskania homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, adam1501 napisał:

Taki twór nie istnieje.

Rodzaj badania: dodatkowe + DIP do tego. 
W uwagach: pojazd uprzywilejowany.

Edytowane przez Admiral
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinno być okresowe +dip i dodatkowe "jako uprzywilejowany" , może być na osobnych zaświadczeniach lub jednym wtedy rodzaj badania ; okresowe + dodatkowe .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im nie chodziło o zdjęcia jako zdjęcia. Za pewne domagają się zmian konstrukcyjnych, a zdjęcia do tego są wymagane. Drukowane w opisie zmian dokonanych w pojeżdzie.

Więc nie o zdjęcia, jak takie się WK rozchodzi, a o badanie dodatkowe - zmiany konstrukcyjne. Co zresztą w pierwszym poście napisałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Mecher napisał:

Więc nie o zdjęcia, jak takie się WK rozchodzi, a o badanie dodatkowe - zmiany konstrukcyjne. Co zresztą w pierwszym poście napisałeś.

Dokładnie tak, przepraszam jeżeli się źle wyraziłem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to do mnie było, to ja nie chce robić żadnych zmian. Prostowałem tylko wypowiedż autora tematu.

Bo do autora tematu nie, bo jaką on niby by poświadczył nieprawdę ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany konstrukcyjne dotyczą tylko pojazdów ZAREJESTROWANYCH. Art. 78.2.pkt 2 w świetle art. 81.11.pkt 3, który definiuje badanie ZK.

Do tego już we wcześniej cytowanych dokumentach od producenta masz podstawę, że pojazdy pożarnicze NIE PODLEGAJĄ obowiązkowi homologacji, zatem stosuje się wprost art.81.3!!!

Podaj co to za barany - z jakiego starostwa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, BOY96 napisał:

przy tym badaniu jest dostępny załącznik DIP

Do jakiego badania załącznikiem jest DIP?

 

18 godzin temu, BOY96 napisał:

dodatkowe - ustalenie danych

A przypis J wystawiania zaświadczenia z BT znany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię tylko jak jest w programie, czyli że teoretycznie można zrobić dodatkowe plus zaświadczenie DIP.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wiem, ale chodzi mi o to że ktoś tak mógł zrobić.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Mecher napisał:

Skoro wymaga tego załącznik do ZK.

Co dołączysz/zdjęcia czego wykonasz w przypadku zmiany mocy silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sinik, z góry, silnik z dołu, TZ + kod silnika jeśli da się odczytać.

Edytowane przez markes30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.