andrzejwilk Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Dzień dobry, zwracam się z zapytaniem odnośnie badania po montażu tzw. urządzenia hakowego, badanie przed pierwszą rejestracją, samochód ciężarowy. Czy mój tok rozumowania jest dobry? 1. Na chwilę obecną samochód to goła rama, samochód powyżej 3,5 t DMC, pojazd z Niemiec. Najpierw wykonuje badanie po zmianach konstrukcyjnych w trybie awaryjnym z opisem, następnie robię okresowe przed pierwszą rejestracją i DIP. Dwa osobne zaświadczenia, potrzebuje kwit z legalizowanej wagi oraz dozór UDT. Czy muszę w tym przypadku mieć fakturę na montaż urządzenia hakowego, jeżeli tak to od jakiej firmy z jakim kodem? Jeżeli pojazd nie posiadałby tablic rejestracyjnych, muszę go wysłać najpierw po PC, ponieważ bez tablic nie mogę wykonać badania po zmianach konstrukcyjnych? 2. Chciałbym rozważyć również inny przypadek, żeby nie zakładać drugiego wątku za jakiś czas. Jeżeli samochód miałby coś na sobie i nie byłaby to rama tylko przykładowo kontener, czy procedura jest taka sama jak w punkcie pierwszym? Z góry dziękuję za informację, klient się zgłosił do mnie a nie chce się wkopać, poniważ nie robiłem jeszcze takiego badania. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Jak jest wyrejestrowany w Niemczech , to ustal z WK gdzie pojazd będzie rejestrowany bo niektóre wydziały nie przyjmują badań po zmianach w pojeździe nie zarejestrowanym .drugi temat to tablice rejestracyjne przy badaniu dodatkowym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 (edytowane) 24 minuty temu, andrzejwilk napisał: samochód to goła rama Jeśli to "goła rama" to jest to pojazd do zabudowy / nie do zarejestrowania/ - po zabudowie jeśli to ma być hakowiec dozór i dopiero badanie Edytowane 23 Lipiec 2020 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejwilk Napisano 23 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 23 Lipiec 2020 Chodzi o to, że samochód przyjechał jako rama, i taką ma adnotację w dokumentach do rejestracji. Czyli jeżeli to była rama a teraz jest zamontowane urządzenie hakowe, to jeżeli nie ma tablic to muszę go wysłać po PC? Czy potrzebna jest faktura na montaż i czy robimy tak jak opisałem to powyżej, czyli opis zmian a potem DIP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Zacznijmy od tego co jest w dokumentach zagranicznych. Do ZK TR koniecznie, więc jeśli ich nie ma to w pierwszej kolejności WK. 10 minut temu, smaug napisał: niektóre wydziały nie przyjmują badań po zmianach w pojeździe nie zarejestrowanym Bezprawnie. Jeśli pojazd jest w CEP po prerejestracji, ma TR i ZDR lub PC, to wymagania rozporządzenia są spełnione. 1 minutę temu, andrzejwilk napisał: taką ma adnotację w dokumentach do rejestracji. Nie może być zarejestrowany pojazd niekompletny. Chyba, że jest nowy to musi przejść kolejny etap homologacji lub dopuszczenie jednostkowe, z pominięciem SKP. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Po tablice do WK, później robią zmianę, załatwiają dozór, następnie ty robisz ZK, potem OBT i rejestracja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 (edytowane) Kolego - czy on już jest po przebudowie - jeśli tak to dozór a przebudowujący powinien określić nowe parametry - a jeśli ich nie ma - to procedura z ważeniem - ZK itd Edytowane 23 Lipiec 2020 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejwilk Napisano 23 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 23 Lipiec 2020 W dowodzie rejestracyjnym niemieckim jest adnotacja: Lkw fahrgestell - czyli podwozie samochodu ciężarowego. Ok, czyli reasumując: 1) Jeżeli pojazd nie ma tablic, wysyłam go do WK po PC, jeżeli ma przechodzimy od punktu drugiego, 2) Ważenie pojazdu + UDT, 3) Pojazd zjawia się na badaniu, wykonuje badanie po zmianach, następnie okresowe+ DIP, 4) Ostatnia wątpliwość, czy potrzebuje faktury na montaż? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 (edytowane) 34 minuty temu, andrzejwilk napisał: czy potrzebuje faktury na montaż Nie - wniosek z opisem ZK + CEDiG z PKD / to jak by kombinowali z rodzajem/- ale w tym wypadku nie zmieniony będzie rodzaj pojazdu tylko podrodzaj więc właściwie to tylko UDT + masy Edytowane 23 Lipiec 2020 przez IVVO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Godzinę temu, andrzejwilk napisał: Lkw fahrgestell - czyli podwozie samochodu ciężarowego. Jak podwozie samochodu ciężarowego mogło być zarejestrowane w Niemczech? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Może to jest rejestracja czasowa , niektóre wk popierają się wpisem ze zgłoszenie zmian w pojeździe zarejestrowanym, za granica wyrejestrowany u nas jeszcze nie zarejestrowany i zgłoszenia nie mogą przyjąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 2 godziny temu, andrzejwilk napisał: Najpierw wykonuje badanie po zmianach konstrukcyjnych w trybie awaryjnym z opisem, następnie robię okresowe przed pierwszą rejestracją i DIP. Proszę specy ( dla zaspokojenia mojej dociekliwości) od trudnych pytań, przebudów itp. 1 . dlaczego by miało być najpierw wykonywane badanie dodatkowe (ZK) i to w trybie awaryjnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 1 minutę temu, cezary napisał: dlaczego by miało być najpierw wykonywane badanie dodatkowe (ZK) i to w trybie awaryjnym? Bo do DIP musisz wpisać aktualne dane, a jakby ktoś chciał trzepać diagnostę po łydkach, to przynajmniej kolejność BT zachowana. Zawsze można zrobić w pierwej OBT przed pierwszą rejestracją z 0.2.e, a potem ZK. Wtedy to i temat pojazdu w CEP załatwiony, o ile TR posiada, więc ZK na pełnym legalu. PS. Jakbym to przeczytał przed egzaminem na uprawnionego diagnostę samochodowego, to bym ni w ząb nie zrozumiał co właśnie napisałem. Taka dygresyjka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 1 godzinę temu, andrzejwilk napisał: Ok, czyli reasumując: Reasumując - wklej skan DR z tłumaczeniem, bo musimy ustalić, czy to jest pojazd "nowy" dopuszczony do ruchu czasowo, czy normalnie zarejestrowany, a potem zdekompletowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 4 minuty temu, aboz napisał: Zawsze można zrobić w pierwej OBT przed pierwszą rejestracją z 0.2.e, a potem ZK. Wtedy to i temat pojazdu w CEP załatwiony, o ile TR posiada, więc ZK na pełnym legalu. No właśnie o takie potwierdzenie mojego toku myślenia mi chodziło, przecież jak brak TR to dodatkowego i tak w zasadzie nie można zrobić ( chyba że z N). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 5 minut temu, cezary napisał: przecież jak brak TR to dodatkowego i tak w zasadzie nie można zrobić Dlaczego zakładasz, że pojazd jest bez TR? Jest wiele przypadków kiedy pojazd z zagranicy tablice posiada, a wtedy brak podstawy do odmowy wykonania DBT czy N, jak się klient uprze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 (edytowane) Tym bardziej iż prawdopodobnie ma dopuszczenie czasowe - na przejazd pod zabudowę - bo jest "gołą ramą" jak zaznaczył kolega w pierwszym pości - bez określenia podrodzaju - taki z I etapu - ciekawe czy I etapowe TZ przewidziała zestaw Edytowane 23 Lipiec 2020 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Nie zakładam braku tablic zawsze( oczywiście mowa o tzw. badaniu przed pierwszą rejestracją, po sprowadzeniu), dyskutujemy przypadek jak faktycznie TR by nie było i kolejności badań, nie ma TR to na pewno wykonamy OBT i wynik zależny od stanu faktycznego, natomiast dodatkowe, owszem można ale na pewno wynik N, są TR, to OBT + dodatkowe, wyniki zależne od stanu faktycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 6 minut temu, IVVO napisał: Tym bardziej iż prawdopodobnie ma dopuszczenie czasowe - na przejazd pod zabudowę I to jest clue sprawy. Mam w okolicy fabrykę MAN-a i często widuję "widelce" na próbnych niemieckich TR. One są wyłącznie na przejazd do firmy zabudowującej. Zresztą, o ile dobrze pamiętam, w dokumentach homologacyjnych jest zapis o dopuszczeniu do ruchu po dokonaniu zabudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejwilk Napisano 23 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 23 Lipiec 2020 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Nie wygląda to na dokument wystawiony na pojazd niekompletny! Najwyraźniej gość kupił pojazd ze zdemontowana zabudową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 I 12 lat mu zeszło na błądzeniu przy szukaniu firmy, która wykonuje zabudowy ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 No kiedyś składaki były rejestrowane, ale teraz chyba już nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Wychodzi MAN reklamowy/demonstracyjny/pokazowy. PODWOZIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Tylko zauważ iż wydany 2008 - u Niemca widocznie tak da się - 12 lat jako BDF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.