Skocz do zawartości

Montaż urządzenia hakowego


andrzejwilk

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, zwracam się z zapytaniem odnośnie badania po montażu tzw. urządzenia hakowego,  badanie przed pierwszą rejestracją, samochód ciężarowy. Czy mój tok rozumowania jest dobry?

1.  Na chwilę obecną samochód to goła rama, samochód powyżej 3,5 t DMC,  pojazd z Niemiec.  Najpierw wykonuje badanie po zmianach konstrukcyjnych w trybie awaryjnym z opisem, następnie robię okresowe przed pierwszą rejestracją i DIP. Dwa osobne zaświadczenia, potrzebuje kwit z legalizowanej wagi oraz dozór UDT. Czy muszę w tym przypadku mieć fakturę na montaż urządzenia hakowego, jeżeli tak to od jakiej firmy z jakim kodem? Jeżeli pojazd nie posiadałby tablic rejestracyjnych, muszę go wysłać najpierw po PC, ponieważ bez tablic nie mogę wykonać badania po zmianach konstrukcyjnych?

2. Chciałbym rozważyć również inny przypadek, żeby nie zakładać drugiego wątku za jakiś czas. Jeżeli samochód miałby coś na sobie i nie byłaby to rama tylko przykładowo kontener, czy procedura jest taka sama jak w punkcie pierwszym?

Z góry dziękuję za informację, klient się zgłosił do mnie a nie chce się wkopać, poniważ nie robiłem jeszcze takiego badania.

Pozdrawiam wszystkich.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest wyrejestrowany w Niemczech , to ustal z WK gdzie pojazd będzie rejestrowany bo niektóre wydziały nie przyjmują badań po zmianach w pojeździe nie zarejestrowanym .drugi temat to tablice rejestracyjne przy badaniu dodatkowym  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, andrzejwilk napisał:

samochód to goła rama

Jeśli to  "goła rama" to jest to pojazd do zabudowy / nie do zarejestrowania/ - po zabudowie jeśli to ma być  hakowiec dozór i dopiero badanie

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że samochód przyjechał jako rama, i taką ma adnotację w dokumentach do rejestracji. Czyli jeżeli to była rama a teraz jest zamontowane urządzenie hakowe, to jeżeli nie ma tablic to muszę go wysłać po PC?  Czy potrzebna jest faktura na montaż i czy robimy tak jak opisałem to powyżej, czyli opis zmian a potem DIP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego co jest w dokumentach zagranicznych. Do ZK TR koniecznie, więc jeśli ich nie ma to w pierwszej kolejności WK.

10 minut temu, smaug napisał:

niektóre wydziały nie przyjmują badań po zmianach w pojeździe nie zarejestrowanym

Bezprawnie. Jeśli pojazd jest w CEP po prerejestracji, ma TR i ZDR lub PC, to wymagania rozporządzenia są spełnione.

1 minutę temu, andrzejwilk napisał:

taką ma adnotację w dokumentach do rejestracji.

Nie może być zarejestrowany pojazd niekompletny. Chyba, że jest nowy to musi przejść kolejny etap homologacji lub dopuszczenie jednostkowe, z pominięciem SKP.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - czy on już jest po przebudowie - jeśli tak to dozór a przebudowujący powinien określić nowe parametry - a jeśli ich nie ma - to procedura z ważeniem  - ZK itd

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie rejestracyjnym niemieckim jest adnotacja: Lkw fahrgestell - czyli podwozie samochodu ciężarowego. 

Ok, czyli reasumując:

1) Jeżeli pojazd nie ma tablic, wysyłam go do WK po PC, jeżeli ma przechodzimy od punktu drugiego,
2) Ważenie pojazdu + UDT,
3) Pojazd zjawia się na badaniu,  wykonuje badanie po zmianach, następnie okresowe+ DIP,
4) Ostatnia wątpliwość, czy potrzebuje faktury na montaż?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, andrzejwilk napisał:

czy potrzebuje faktury na montaż

Nie - wniosek z opisem ZK + CEDiG z PKD / to jak by kombinowali z rodzajem/- ale w tym wypadku nie zmieniony będzie rodzaj pojazdu tylko podrodzaj więc właściwie to tylko UDT + masy

Edytowane przez IVVO
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, andrzejwilk napisał:

Lkw fahrgestell - czyli podwozie samochodu ciężarowego.

Jak podwozie samochodu ciężarowego mogło być zarejestrowane w Niemczech?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to jest rejestracja czasowa , niektóre wk popierają się wpisem ze zgłoszenie zmian w pojeździe zarejestrowanym, za granica wyrejestrowany u nas  jeszcze nie zarejestrowany i zgłoszenia nie mogą przyjąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, andrzejwilk napisał:

Najpierw wykonuje badanie po zmianach konstrukcyjnych w trybie awaryjnym z opisem, następnie robię okresowe przed pierwszą rejestracją i DIP.

Proszę specy ( dla zaspokojenia mojej dociekliwości) od trudnych pytań, przebudów itp.

1 . dlaczego by miało być najpierw wykonywane badanie dodatkowe (ZK) i to w trybie awaryjnym?

:disagree:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, cezary napisał:

dlaczego by miało być najpierw wykonywane badanie dodatkowe (ZK) i to w trybie awaryjnym?

Bo do DIP musisz wpisać aktualne dane, a jakby ktoś chciał trzepać diagnostę po łydkach, to przynajmniej kolejność BT zachowana. Zawsze można zrobić w pierwej OBT przed pierwszą rejestracją z 0.2.e, a potem ZK. Wtedy to i temat pojazdu w CEP załatwiony, o ile TR posiada, więc ZK na pełnym legalu.

PS. Jakbym to przeczytał przed egzaminem na uprawnionego diagnostę samochodowego, to bym ni w ząb nie zrozumiał co właśnie napisałem. Taka dygresyjka ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, andrzejwilk napisał:

Ok, czyli reasumując:

Reasumując - wklej skan DR z tłumaczeniem, bo musimy ustalić, czy to jest pojazd "nowy" dopuszczony do ruchu czasowo, czy normalnie zarejestrowany, a potem zdekompletowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aboz napisał:

Zawsze można zrobić w pierwej OBT przed pierwszą rejestracją z 0.2.e, a potem ZK. Wtedy to i temat pojazdu w CEP załatwiony, o ile TR posiada, więc ZK na pełnym legalu.

No właśnie o takie potwierdzenie mojego toku myślenia mi chodziło, przecież jak brak TR to dodatkowego  i tak w zasadzie nie można zrobić ( chyba że z N). :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, cezary napisał:

przecież jak brak TR to dodatkowego  i tak w zasadzie nie można zrobić

Dlaczego zakładasz, że pojazd jest bez TR? Jest wiele przypadków kiedy pojazd z zagranicy tablice posiada, a wtedy brak podstawy do odmowy wykonania DBT czy N, jak się klient uprze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej iż prawdopodobnie ma dopuszczenie  czasowe - na przejazd pod zabudowę - bo jest "gołą ramą" jak zaznaczył kolega w pierwszym pości - bez określenia podrodzaju - taki z I etapu - ciekawe czy I etapowe TZ przewidziała zestaw  

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładam braku tablic zawsze( oczywiście mowa o tzw. badaniu przed pierwszą rejestracją, po sprowadzeniu), dyskutujemy przypadek jak faktycznie TR by nie było i kolejności badań, nie ma TR to na pewno wykonamy OBT i wynik zależny od stanu faktycznego, natomiast dodatkowe, owszem można ale na pewno wynik N, są TR, to OBT + dodatkowe, wyniki zależne od stanu faktycznego. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, IVVO napisał:

Tym bardziej iż prawdopodobnie ma dopuszczenie  czasowe - na przejazd pod zabudowę

I to jest clue sprawy. Mam w okolicy fabrykę MAN-a i często widuję "widelce" na próbnych niemieckich TR. One są wyłącznie na przejazd do firmy zabudowującej. Zresztą, o ile dobrze pamiętam, w dokumentach homologacyjnych jest zapis o dopuszczeniu do ruchu po dokonaniu zabudowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wygląda to na dokument wystawiony na pojazd niekompletny! Najwyraźniej gość kupił pojazd ze zdemontowana zabudową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.