Skocz do zawartości

Montaż urządzenia hakowego


andrzejwilk

Rekomendowane odpowiedzi

Jak by nie było - w/g naszych przepisów "niekompletny" 

U kompletować i w/g tego co wyżej zapodane - w obecnej chwili nie do zarejestrowania 

Niech klient weźmie PC na dojazd do zabudowy albo na niemieckich i wykupić OC 

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak domniemuję, to BDF bez zamontowanego nadwozia wymiennego też spełnia przepisy ruchu drogowego a zatem w takiej formie też może zostać dopuszczony do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogła być jakaś platforma. Zerwali podłogę i ściągnęli gołą ramę do PL.

Co by nie było, to jest to sprzeczne z niemieckim dowodem więc zmiany konstrukcyjne, tablice rejestracyjne, nowe parametry techniczne, dozory techniczne są nieuniknione.

BDF ma to do siebie, że specjalny system mocowań ma najczęściej. A tu mowa o gołej ramie jak dobrze zrozumiałem. Dałbym sobie z BeDeFem na luz w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Paprock napisał:

DF ma to do siebie, że specjalny system mocowań ma

Ma, ,ale dla większości ludzi to nadal sama rama z kabiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mój tok rozumowania jest błędny, to proszę poprawcie mnie bo muszę podjąć decyzję czy podejmuje temat czy odpuszczam. Nigdy nie robiłem takiego badania i nie chce umoczyć bo zrobiłem coś na szybko.

 Klienta wysyłam po pozwolenie czasowe,  waga+ UDT, ZK+ DIP i powinno przejść?  Jeżeli klient ma możliwość dostarczenia mi faktury za montaż, to chyba lepiej wziąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzaj pojazdu zmianie nie ulegnie. MAN był ciężarówką i po hakowcowej zabudowie nadal będzie ciężarowym samochodem. Zmianie ulegnie podrodzaj z tego niemieckiego "reklamowca" na nasz polski podrodzaj, czyli hakowca, a tego fakturami potwierdzać nie trzeba. Z drugiej strony mieć taki papier wcale nie zaszkodzi. Gorzej z nowymi parametrami, które mogły, choć nie musiały ulec zmianie. W każdym razie, co do parametrów technicznych związanych z masami, ciężarami, naciskami, to z poziomu właściciela zawinszowałbym opinię rzeczoznawcy. I na deser z Dozoru Technicznego potwierdzenie, czy urządzenie zamontowane na tym samochodzie wezmą lub nie pod swoją opiekę.

Badanie zawsze można wykonać, a czy wyrejestrowany gdzieś tam pojazd zarejestrują na powrót, to już nie problem diagnosty. Niech się dopytuje użytkownik poprzez właściwy urząd.

No i te niemiecki zagadki pisane skrótami należałoby rozszyfrować. Ja tylko przyjąłem opcję, że ten niemiecki sposób rejestracji "rama/podwozie", to coś jakby na podobieństwo podest/platforma/wystawa.

Ale wiadomo, diabeł tkwi w szczegółach!

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Paprock napisał:

na nasz polski podrodzaj, czyli hakowca

Rozumiem, że chodzi o podrodzaj inny z przeznaczeniem przewóz kontenerów.

49 minut temu, andrzejwilk napisał:

waga+

Możesz zażądać opinii rzeczoznawcy - jest lepszym dupochronem niż kwit z wagi (chyba że masz wagę na SKP).

50 minut temu, andrzejwilk napisał:

ZK+ DIP

ZK + opis zmian, a zaraz po nim OBT + DIP.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za pomoc Panowie, chyba jednak będę posiłkował się opinią rzeczoznawcy odnośnie poprawności montażu mimo wszystko i od razu poproszę ustalenie nowych parametrów, wydaje mi się że nie jestem w  stanie w 100 procentach określić czy urządzenie zostało zamontowane poprawnie, więc nie będę ryzykował. Jeżeli klient się zgodzi, zrobię potem badanie tak jak opisujecie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, michal_k napisał:

ZK + opis zmian, a zaraz po nim OBT + DIP.

W/g tego co napisał @michal_k ( a w sprawach rejestracji jest specem) moje rozumowanie było błędne :confused:. Najpierw dodatkowe, później OBT z DIP-em. :disagree:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.