andrzejwilk Napisano 23 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 23 Lipiec 2020 To co Panowie radzilibyście w takim przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 (edytowane) Jak by nie było - w/g naszych przepisów "niekompletny" U kompletować i w/g tego co wyżej zapodane - w obecnej chwili nie do zarejestrowania Niech klient weźmie PC na dojazd do zabudowy albo na niemieckich i wykupić OC Edytowane 23 Lipiec 2020 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Jak domniemuję, to BDF bez zamontowanego nadwozia wymiennego też spełnia przepisy ruchu drogowego a zatem w takiej formie też może zostać dopuszczony do ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Mogła być jakaś platforma. Zerwali podłogę i ściągnęli gołą ramę do PL. Co by nie było, to jest to sprzeczne z niemieckim dowodem więc zmiany konstrukcyjne, tablice rejestracyjne, nowe parametry techniczne, dozory techniczne są nieuniknione. BDF ma to do siebie, że specjalny system mocowań ma najczęściej. A tu mowa o gołej ramie jak dobrze zrozumiałem. Dałbym sobie z BeDeFem na luz w tej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 4 minuty temu, Paprock napisał: DF ma to do siebie, że specjalny system mocowań ma Ma, ,ale dla większości ludzi to nadal sama rama z kabiną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejwilk Napisano 23 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 23 Lipiec 2020 Jeżeli mój tok rozumowania jest błędny, to proszę poprawcie mnie bo muszę podjąć decyzję czy podejmuje temat czy odpuszczam. Nigdy nie robiłem takiego badania i nie chce umoczyć bo zrobiłem coś na szybko. Klienta wysyłam po pozwolenie czasowe, waga+ UDT, ZK+ DIP i powinno przejść? Jeżeli klient ma możliwość dostarczenia mi faktury za montaż, to chyba lepiej wziąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 Rodzaj pojazdu zmianie nie ulegnie. MAN był ciężarówką i po hakowcowej zabudowie nadal będzie ciężarowym samochodem. Zmianie ulegnie podrodzaj z tego niemieckiego "reklamowca" na nasz polski podrodzaj, czyli hakowca, a tego fakturami potwierdzać nie trzeba. Z drugiej strony mieć taki papier wcale nie zaszkodzi. Gorzej z nowymi parametrami, które mogły, choć nie musiały ulec zmianie. W każdym razie, co do parametrów technicznych związanych z masami, ciężarami, naciskami, to z poziomu właściciela zawinszowałbym opinię rzeczoznawcy. I na deser z Dozoru Technicznego potwierdzenie, czy urządzenie zamontowane na tym samochodzie wezmą lub nie pod swoją opiekę. Badanie zawsze można wykonać, a czy wyrejestrowany gdzieś tam pojazd zarejestrują na powrót, to już nie problem diagnosty. Niech się dopytuje użytkownik poprzez właściwy urząd. No i te niemiecki zagadki pisane skrótami należałoby rozszyfrować. Ja tylko przyjąłem opcję, że ten niemiecki sposób rejestracji "rama/podwozie", to coś jakby na podobieństwo podest/platforma/wystawa. Ale wiadomo, diabeł tkwi w szczegółach! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 17 minut temu, Paprock napisał: na nasz polski podrodzaj, czyli hakowca Rozumiem, że chodzi o podrodzaj inny z przeznaczeniem przewóz kontenerów. 49 minut temu, andrzejwilk napisał: waga+ Możesz zażądać opinii rzeczoznawcy - jest lepszym dupochronem niż kwit z wagi (chyba że masz wagę na SKP). 50 minut temu, andrzejwilk napisał: ZK+ DIP ZK + opis zmian, a zaraz po nim OBT + DIP. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejwilk Napisano 23 Lipiec 2020 Autor Share Napisano 23 Lipiec 2020 Dzięki bardzo za pomoc Panowie, chyba jednak będę posiłkował się opinią rzeczoznawcy odnośnie poprawności montażu mimo wszystko i od razu poproszę ustalenie nowych parametrów, wydaje mi się że nie jestem w stanie w 100 procentach określić czy urządzenie zostało zamontowane poprawnie, więc nie będę ryzykował. Jeżeli klient się zgodzi, zrobię potem badanie tak jak opisujecie. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 23 Lipiec 2020 Share Napisano 23 Lipiec 2020 35 minut temu, michal_k napisał: ZK + opis zmian, a zaraz po nim OBT + DIP. W/g tego co napisał @michal_k ( a w sprawach rejestracji jest specem) moje rozumowanie było błędne . Najpierw dodatkowe, później OBT z DIP-em. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.