Skocz do zawartości

Auto z USA - brak F3, O1 i O2 w dowodzie


ma_ko

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem niedawno samochód - Outlandera 3.0 z 2007r.  sprowadzonego jakieś czas temu z USA. Samochód był zarejestrowany. Dwa dni temu przy okazji montażu haka zajrzałem do dowodu i zauważyłem pewne problemy. Brak wartości wpisanych w tytule - w ich miejscu są kreski: -----. Oprócz tego moc silnika jest wpisana jako 130kw a nie 162. I masa 2070kg też nie pasuje. Po poszukaniu w internecie okazało się że ktoś wpisał przy pierwszej rejestracji do dowodu dane Outlandera I generacji. Może dlatego że wersja II z moim silnikiem nie występowała w europie i nie wiedział, nie wiem...

Oprócz tego na TZ nie ma wpisanej masy zespołu pojazdów ale tu akurat czytałem że to norma w autach z USA. 

I teraz pytanie co zrobić żeby móc ciągnąć na tym haku? Diagnosta do którego zwykłe jeżdżę powiedział że zmiana danych jak moc i masa pojazdu to nie problem, ale jeśli chodzi o F3 i masy przyczep to jeżeli na TZ nie ma takich wartości to musiałbym mu przynieść jakieś zaświadczenie, potwierdzenie z Mitsubishi Polska np. Niestety odpisali mi:

"Niniejszym informuję, że przedmiotowy pojazd - JA4MT41X27U010182 - był dedykowany na rynek północnoamerykański i w związku z powyższym ani Mitsubishi Motors Europe ani MMC Car Poland nie dysponuje żadnymi dokumentami do tego konkretnego samochodu. Ponad to samochód ten – najprawdopodobniej - nie posiada homologacji europejskiej czyli nie są określone dla tego pojazdu parametry, o które Pan pyta."

I nie wiem co zrobić... Strona https://www.mitsubishi-motors-pr.ca/ca/en/models/outlander/2007/specifications pokazuje że ten model może pociągnąć ok.  1588kg

Screenshot_20200727-155304~2.png

Pokazać to mojemu diagnoscie? Czy może jechać do innego? 

Edytowane przez ma_ko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic Tobie nie da pokazanie tego wpisu że taką przyczepę może ciągnąć bo RAZ: pozycja wykreskowana na tabliczce sugeruje że nie może ciągnąć żadnej przyczepy, DWA: masz sensowną informację z Mitsubishi i nie podeprzesz się homologacją że może je ciągać bo jej nie uzyskałeś. Zostaje jedyne spróbowanie opinii rzeczoznawcy i może on coś wykombinuje ale diagnosta nie musi się do niej zastosować.

Pomijam załatwianie sprawy "na lewo" u jakiś "dziadkach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pojazdach produkowanych na rynki USA, Meksyk, Kanada dość często masy przyczep nie znajdują się na tabliczce znamionowej a na wklejce z rozmiarami opon i ciśnieniem w kołach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katalog zawiera takie dane, to nie wszystko stracoe i mozna próbować coś prostować pod warunkiem, że te dane pasują do tego konkretnego modelu.

Przechwytywanie.PNG

Sama klasyfikacja pojazdu jako VAN już świadczy o diagnoście, który wykonał pierwsze OBT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki to już coś. W zasadzie wszystkie dane się zgadzają tylko na TZ mam DMC 2350kg a ty jest 2300. Nie bardzo się na tym znam, ale czy jest to jakiś oficjalny katalog do którego mój diagnosta mógłby zajrzeć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To katalog COID i jest on oficjalnym źródłem informacji. Jest duża szansa, że Twój diagnosta ma do niego dostęp, gdyż jest on dość popularny, aczkolwiek nie jest obowiązkowym katalogiem, który stacja musi posiadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.