Oczko Napisano 26 Sierpień 2020 Share Napisano 26 Sierpień 2020 chciałbym się upewnić czy dobrze wypełnię Dip, chodzi o masy? Ciągnik fastrac sprowadzony z Szwajcarii. Są różnice w tym co jest w dowodzie szwajcarskim, tablice znamionowej a bazą danych Dip gdzie często i gęsto są powypisywane bezmyślnie głupoty. Jak wiadomo tabliczka znamiona jest najważniejsza a dowodem można się posiłkować. Według mnie do dipu powinienem wpisać F1/F2 -10596kg, nacisk oś-2 5598kg, O1-3500kg, O2-32845kg, dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów 40000kg maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów 43441kg (32845kg+10596kg) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 26 Sierpień 2020 Share Napisano 26 Sierpień 2020 (edytowane) Szukaj👉 TUTAJ 👈 Nacisk na oś tylną musisz sprawdzić nośność opon i wtedy będziesz miał nacisk osi tylnej Chociaż ja bym chyba napisał Max, no bo to chodzi o maxymalne naciski. a to jest tylko kwestia opon jakie będą założone Edytowane 26 Sierpień 2020 przez dominik_z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 26 Sierpień 2020 Share Napisano 26 Sierpień 2020 (edytowane) 51 minut temu, dominik_z napisał: Nacisk na oś tylną musisz sprawdzić nośność opon i wtedy będziesz miał nacisk osi tylnej ??? Podam ci z katalogu ITS: poj 6702; 164 kW; mw 7080-7354 kg; dmc 11000 kg ;zespół dop 12500-40000 kg (44000 maksymalny); przyczepa z ham 6000-33000 kg; bez 1500kg; najwiekszy nacisk 60.27-79.99 kg. Może pomoże. Wiarygodność ocen sam. Edytowane 26 Sierpień 2020 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 26 Sierpień 2020 Share Napisano 26 Sierpień 2020 Zakres nacisków na 2 osi masz 5598kg-6500kg. Jeśli będziesz miał opony które będą miały w sumie 6000kg nośności , to chyba nie możesz mieć max nacisku 6500kg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 26 Sierpień 2020 Share Napisano 26 Sierpień 2020 To wynik N za opony. Max nacisk osi ustala producent pojazdu, nie wulkanizator bo akurat miał takie opony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 26 Sierpień 2020 Share Napisano 26 Sierpień 2020 27 minut temu, dominik_z napisał: Jeśli będziesz miał opony które będą miały w sumie 6000kg nośności , to chyba nie możesz mieć max nacisku 6500kg? Ale jak już sobie kupie mocniejsze oponki to rozumiem ze mi podniesiesz ? Taki żarcik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 26 Sierpień 2020 Share Napisano 26 Sierpień 2020 Masę przyczepy bez hamulca: unbraked towable mass. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 27 Sierpień 2020 Share Napisano 27 Sierpień 2020 17 godzin temu, dominik_z napisał: Jeśli będziesz miał opony które będą miały w sumie 6000kg nośności , to chyba nie możesz mieć max nacisku 6500kg To kolejna luka w naszych przepisach, bo opony (koła) w ciągniku rolniczym zakładane są w zależności od wykonywanej pracy i jednego dnia może ciągnik pracować w uprawach międzyrzędowych na wąskich kołach o niskiej nośności a drugiego dnia na szerokich kołach jeżdżąc po grząskim gruncie. Uważam, że przepisy powinny umożliwiać wpisanie do DR takich wartości DMC czy obciążenia osi jakie są na TZ. W zagranicznych DR takie rozwiązania są normą a Polska chyba do jakiejś innej UE należy... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 27 Sierpień 2020 Autor Share Napisano 27 Sierpień 2020 17 godzin temu, duchu napisał: przyczepa z ham 6000-33000 kg; bez 1500kg; najwiekszy nacisk 60.27-79.99 kg. Może pomoże. Wiarygodność ocen sam. od czego zależy masa przyczepy z hamulcem, ze są takie widełki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 27 Sierpień 2020 Share Napisano 27 Sierpień 2020 1 minutę temu, Oczko napisał: (...) ze są takie widełki? W ciągnikach rolniczych są różne " sterowania " hamulców przyczep : - począwszy od najazdowego w przyczepie , " sterowania " dźwignia - linka z miejsca kierowcy, a skończywszy na hydraulicznych i pneumatycznych. Ps miałem już na SKP takie kwiatki : ciągnik rolniczy bez pneumatyki, hydrauliki a w DR przyczepa 30 tonowa wpisana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 27 Sierpień 2020 Autor Share Napisano 27 Sierpień 2020 9 minut temu, leski66 napisał: W ciągnikach rolniczych są różne " sterowania " hamulców przyczep : - począwszy od najazdowego w przyczepie , " sterowania " dźwignia - linka z miejsca kierowcy, a skończywszy na hydraulicznych i pneumatycznych. Ps miałem już na SKP takie kwiatki : ciągnik rolniczy bez pneumatyki, hydrauliki a w DR przyczepa 30 tonowa wpisana. czyli jakbym wpisał według dowodu masę przyczepy z hamulcem 26520kg będzie to prawidłowo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 27 Sierpień 2020 Share Napisano 27 Sierpień 2020 A pneumatyka/hydraulika w ciągniku jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 27 Sierpień 2020 Autor Share Napisano 27 Sierpień 2020 2 minuty temu, leski66 napisał: A pneumatyka/hydraulika w ciągniku jest ? załóżmy że jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 27 Sierpień 2020 Share Napisano 27 Sierpień 2020 A tak z tłumaczenia nieprofesjonalnego brzmi to co jest na TZ : unbraked towable mass - niehamowana masa ciągniona [380KG] independently braked towable mass - niezależnie hamowana masa ciągniona [ N/A KG] inertia braked towable mass - bezwładnościowa hamowana masa ciągniona [3500 KG] power braked towable mass - masa ciągniona z hamulcem mechanicznym [32845 KG] teraz trzeba mądrego z czym i jak to zjeść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 27 Sierpień 2020 Share Napisano 27 Sierpień 2020 37 minut temu, leski66 napisał: takie kwiatki : ciągnik rolniczy bez pneumatyki, hydrauliki a w DR przyczepa 30 tonowa wpisana. z tym kwiatkowaniem : w firmie mamy ciężaróweczkę niemieckiej firmy ,od nowości , pochodzenie krajowe , żadnych złączy , sprzęgu ale masa przyczepy i zespół ustalony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 27 Sierpień 2020 Share Napisano 27 Sierpień 2020 3 minuty temu, duchu napisał: ( ... )żadnych złączy , sprzęgu ale masa przyczepy i zespół ustalony. No...., ale " driver " tego sprzętu jak na razie ( śpi spokojnie ) bo żadna trasa tego zestawu go nie czeka. A ja wypowiedziałem się w kwestii ciągnika rolniczego ( bez pneumatyki/hydrauliki ) z podpiętymi dwoma przyczepami po 10 ton ze zbożem, bo trza do skupu gnać - oczywiście w DR przyczepa 30 tonowa Pytam się czy ktoś siadłby za sterem tego zestawu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 27 Sierpień 2020 Share Napisano 27 Sierpień 2020 Właściciel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 27 Sierpień 2020 Share Napisano 27 Sierpień 2020 22 minuty temu, leski66 napisał: No...., ale " driver " tego sprzętu jak na razie ( śpi spokojnie ) Śpi spokojnie bo nie ma sprzęgu ? bo tylko na tym polega różnica . 23 minuty temu, leski66 napisał: Pytam się czy ktoś siadłby za sterem tego zestawu ? Mądry nie, a oszołom ...nawet jak ma złącza to nie podepnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 27 Sierpień 2020 Autor Share Napisano 27 Sierpień 2020 Tu takie coś znalazłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.