Skocz do zawartości

Zmiana liczby miejsc w samochodzie ciężarowym z kratką


SKP Kęty

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy można zmienić liczbe miejsc z 4 na 5 naprzykład w ciężarowym Fordzie Fokusie z kratką jeżeli wzór wedł.którego było to obliczane nie obowiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywisie za tak demontujesz kratke, montujesz pasy w miejscu oryginalnym , robisz badania okresowe + dodatkowe dajesz KRS jezeli ty robiles zmiane tzn montowales pasy i demontowales kratke i gosc ma 5 osobowy samochodzik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli zmieniasz tylko liczbe miejsc (nie zmieniasz rodzaju poj.) to nie potrzeba zaświadczenia z uprawinionego warsztatu a badanie zwykłe zmiany konstrukcyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "SKP Kęty" - mylisz się. Wzór do obliczenia proporcji: liczba miejsc/ładowność nadal obowiązuje i zmiana o której piszesz, w samochodzie ciężarowym nie jest możliwa. Dz.U. z 2003r., nr 32, poz. 232 z późniejszymi zmianami - paragraf 9a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.........a jak "paragraf 9" ma sie do samochodu cieżarowego kat. N1 o rodzaju nadwozia "ciezarowo-osobowy". Przecież może mieć od 4 do 8 miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzm. przeze mnie paragraf 9a rozp.MI o war.tech. pojazdów zawiera właśnie wzór na podstawie którego diagnosta może stwierdzić czy zmiana ilości miejsc w samochodzie ciężarowym jest zgodna z warunkiem zawartym w tym wzorze. Samochód ciężarowo-osobowy zaliczany jest do rodzaju :"ciężarowy", a więc ów wzór należy stosować również w jego przypadku.

 

[ Dodano: 17-03-2006, 19:22 ]

Poza tym, szanowny kolego "Andrzej 3" określenie "ciężarowo-osobowy" nie oznacza rodzaju nadwozia a oznacza rodzaj pojazdu.

 

[ Dodano: 17-03-2006, 19:24 ]

I jeszcze jedno - może mieć: "......od 4 do 9 miejsc łącznie z kierowcą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ciężarowo-osobowy" nie oznacza rodzaju nadwozia a oznacza rodzaj pojazdu.

Nie ma rodzaju pojazdu ciężarowo-osobowy. Jest albo osobowy albo ciężarowy. A ciężarowo-osobowy to podrodzaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego "Sebastian ZG", nie masz racji. Samochód ciężarowo-osobowy nie jest odrębnym rodzajem pojazdu, ale już napewno oreślenie "ciężarowo-osobowy" nie oznacza podrodzaju pojazdu. Z określenia ustawowego wynika jasno iż samochód ciężarowo-osobowy zaliczany jest do rodzaju samochodów cięzarowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód ciężarowo-osobowy nie jest odrębnym rodzajem pojazdu, ale już napewno oreślenie "ciężarowo-osobowy" nie oznacza podrodzaju pojazdu

Ja podpieram się załącznikiem nr 4 do Dz.U 192 poz. 1877 i 1878 (Tabela rodzaje i podrodzane pojazdów) z 23 września 2003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podpieram się załącznikiem nr 4 do Dz.U 192 poz. 1877 i 1878 (Tabela rodzaje i podrodzane pojazdów) z 23 września 2003

 

Obecnie obowiązującym jest Dz.U.2004.211.2147.

Kosmicznych różnic nie ma - ale jednak są ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ciężarowo-osobowy" nie oznacza rodzaju nadwozia a oznacza rodzaj pojazdu.

 

Samochód ciężarowo-osobowy nie jest odrębnym rodzajem pojazdu, ale już napewno oreślenie "ciężarowo-osobowy" nie oznacza podrodzaju pojazdu

To się zdecyduj, bo gadasz jak heru...

 

[ Dodano: 18-03-2006, 12:33 ]

Rodzaj pojazdu - KOD - 06 (samochód ciężarowy)

Podrodzaj pojazdu - KOD - 08 (ciężarowo-osobowy)

Kat. homologacji - N1, N2, N3

Dz. U. 2004.211.2147

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście "Psuj". Masz rację, a ja przyznaję się do błędu. Nie ma usprawiedliwienia dla mojego błędu - chyba tylko to, że nie mam przed sobą Dz.U.

Internet mam w domu, a Dz.U. w pracy. Nie mogę więc w dowolnej chwili do nich zaglądać. Swoją wypowiedź oparłem na swojej pamięci, a ta mnie zawiodła. Gdzieś w pokładach mojej pamięci miałem pojęcie o braku jednoznacznego powiązania definicji rodzaju pojazdu z jego nadwoziem. Zagubiłem gdzieś podrodzaj.

Zamotałem się po prostu. Serdecznie wszystkich przepraszam.

I jeszcze mała prośba do starszych "forumowiczów" - nie zniechęcajcie nas, "świeżaków" do uczestnictwa w dyskusji. Nawet jeśli nasze wypowiedzi są błędne. Po prostu - bądźmy sobie wsparciem i korygujmy błędne opinie ale logicznie i na spokojnie - bez pogardliwych epitetów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma usprawiedliwienia dla mojego błędu

Owszem jest, żaden z nas nie jest nieomylny. Po to mamy to forum żeby wymieniać się poglądami.

Oczywiście "Psuj". Masz rację

Dzisiaj ja jutro Ty będziesz miał rację.

Serdecznie wszystkich przepraszam.

Naprawdę nie masz za co. Bronienie swoich racji nie jest przestępstwem.

bez pogardliwych epitetów.

Jeżeli poczułeś się urażony za tego "heru", to ja przepraszam. Tak mi się głupio skojażyło ;) . Sorki. :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy którys kolega mógłby zamieścic ten wzór bo nie moge znależć tego dziennika ustaw

jest Dz.U z 2003r. Nr32 ale poz 262 i nie ma tego wzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Autko ciężarowe 4 osobowe (np. Yaris) -> zmiana na osobowe -> wg homologacji osobowy ma(musi?) mieć 5 miejsc. Klient nie 'domontował' piątego miejsca? Czy prawidłowym jest zrobić go osobowy 4 miejscowy? Czy może nie spełnia warunków na osobowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli następuje zmiana rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy

i oparciem "techniczno-prawnym" tej zmiany jest homologacja pojazdu tego typu - jako samochodu osobowego - to powinien mieć 5 miejsc, bo na tyle jest homologowany jako osobowy.

Jeśli natomiast chcemy zmniejszyć liczbę miejsc do 4-ch, to czym ma to być uzasadnione? A więc krótko - jako osobowy powinien mieć 5 miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czasami zmiana konstrukcvyjna na osobowy z ciężarowego polega na demontażu kratki i opisie zmian. Natomiast przy większych przeróbkach(dokładka foteli, pasów, itp) klient powinien mieć zaświadczenie od rzeczoznawcy o prawidłowości montaży w/w elementów. (np. jak będzie źle zamontowany pas bezp. i przechodził przez szyję tzn stwarzal zagrożenie dla pasażera). jak przejdzie pozytywnie a coś się stanie bieżeny odpowiedzialność na siebie. a tak bieże ja rzeczoznawca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.