Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w M1


adamos

Rekomendowane odpowiedzi

Pomimo tego, że nie znalazłem w paragrafach 9 rozporządzenia o warunkach technicznych żadnych obostrzeń w tym zakresie to mam wątpliwości czy w M1 w którym fabrycznie jest 7 miejsc, a w DR zagranicznym 5, można dokonać zmian bez żadnych zaświadczeń i ewentualnych negatywnych konsekwencji.

Dzięki za rozwianie wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, adamos napisał:

(...) w którym fabrycznie jest 7 miejsc

Podpytam, a skąd ta pewność ?

Przynajmniej zaznaczyłbym UD 0.2.e i opisał ładnie w uwagach.

Wrzuć jak masz dostęp do numeru homologacji - przynajmniej zorientujesz się co i jak. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e1*2007/46*0200*11

 

Niby wychodzi że 5 osobowy, ale ostatnie dwa fotele są tyłem do kierunku jazdy i pasy są w słupkach, kanapa chowa się w podłodze bagażnika, wygląda na robotę fabryki.

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Numer homologacji dotyczy Mercedes-Benz model E ( od 200 -350 ) trza więcej danych żeby konkretny dokument był : wersja, wariant , moc, silnik.

Powiem, że wszystkie otworzyłem a tam tylko 5 osobowe. :silent:

Edytowane przez leski66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Godzinę temu, danielg539 napisał:

co niektórzy mają co do tego wątpliwości

Bo podobnie ja Niemcy, Francuzi wymyślili sobie taką klasyfikację, która nie ma przełożenia na nasze przepisy. VASP na pewno nie jest osobowym, a to, że pozostawili M1, to ich wewnętrzne regulacje. Pozostaje kwestia ustalenia czym ten pojazd jest faktycznie, zanim podejmie się dalsze czynności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a sytułacja taka 

Audi q7 zarejestrowane w PL 5 miejsc. Wiec w honologacji też zapewne 5 miejsc.

Dołożenie 3 rzędu, wszystko oryginał są otwory technologiczne itd.

mamy 7 miejsc.

przegląd zmiany konstrukcyjne i tyle ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem podobny przypadek na VW Transporter, klient przedstawił oświadczenie dealera, że w/w model był przewidziany na 9 osób otwory  w podłodze do mocowania foteli to fabryczna robota, pasy bezpieczeństwa też fabryczne. Dodatkowo miał fakturę za nowe śruby mocowania foteli. Oczywiście kwit z warsztatu, który to wszystko mocował z odpowiednim PKD. Potem zmiany konstrukcyjne, foto, opis i wszyscy zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To było zaświadczenie na papierze firmowym, z logo VW i podpisane przez specjalistę ds. homologacji i certyfikacji VW Polska.  Robiłem to jak dobrze pamiętam w czerwcu, przeszło gładko bo jeszcze konsultowałem to z lokalnym WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Lisw napisał:

To było zaświadczenie na papierze firmowym, z logo VW i podpisane przez specjalistę ds. homologacji

Czyli było to oświadczenie producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.