Skocz do zawartości

Zatrzymany DR


mirek.g

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , rok temu zatrzymany DR z brak badań,robi badanie po zatrzymaniu i nie ma zdjętej blokady, dziś przyjeżdża bo ma termin i co? można zrobić na zatrzymanym DR?

Czy musi jechać zdjąć blokadę i dopiero badanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam robię w takich sytuacjach normalnie BT. A to czy zdejmnie to cóż.....jego sprawa,ja mam DR i wykonuje BT..

Edytowane przez yogi1984
  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tak średnio. Raz się naciąłem, że w Cepiku stało brak badań technicznych, a faktycznie była taka sprawa, że gość brał udział w kolizji drogowej, uszkodził pojazd, a ponadto jeszcze nie miał badań. Policjant przy zatrzymaniu zaznaczył brak badań i "podobno" zagrożenie bezpieczeństwa. Generalnie po całej sprawie, doszedłem do wniosku, że to jest klienta sprawa, jemu ma zależeć. Dowód odblokowany, robimy badanie. Zablokowany - Twój interes. 

Edytowane przez sebeklca
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, mirek.g napisał:

, rok temu zatrzymany DR z brak badań,robi badanie po zatrzymaniu i nie ma zdjętej blokady, dziś przyjeżdża bo ma termin i co?

Jeśli przyjedzie z pokwitowaniem z tego zatrzymanie z przed roku - BT a jako dokument wpisuje  do systemu nr pokwitowania - ale jeśli bez niego mimo iż w CEP jest informacja o badaniu po terminie wystawienia pokwitowania - to gonię gościa - ale jak zawsze - brak wykładni i przychylam sie do tego co napisał sebeklca - może być OK ale jednocześnie można się wpakować na minę przy zdawkowych informacjach z CEP 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, mirek.g napisał:

Czy musi jechać zdjąć blokadę i dopiero badanie?

Odpowiedź twierdząca była by nielogiczna, bo co jeżeli przyjedzie po roku i jednym dniu? Wówczas badanie jest już nieważne i nikt blokady nie zdejmie a sytuacja prawna pojazdu dalej jest taka sama czyli DR ciągle jest zatrzymany.

W przypadku zatrzymanego DR ja wykonuje tylko OBT bez pokwitowania a badania dodatkowe tylko na podstawie pokwitowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, danielg539 napisał:

 

W przypadku zatrzymanego DR ja wykonuje tylko OBT bez pokwitowania a badania dodatkowe tylko na podstawie pokwitowania.

Robię dokładnie tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, danielg539 napisał:

badania dodatkowe tylko na podstawie pokwitowania.

Oczywiście skierowane przez OKRD. To tak dla uściślenia. Innej drogi nie ma, bo żeby wykonać badanie pojazdu skierowanego, trzeba to skierowanie mieć w ręku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aboz napisał:

Oczywiście skierowane przez OKRD

Oczywiście

1 minutę temu, Rafi90 napisał:

Są jeszcze badania na wniosek

Jakoś nigdy nikt nie wnioskował w przypadku pojazdu zarejestrowanego w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, danielg539 napisał:

 

Jakoś nigdy nikt nie wnioskował w przypadku pojazdu zarejestrowanego w PL.

A gdyby się taki zdarzył? Nigdzie nie jest napisane że chodzi o PIERWSZĄ REJESTRACJĘ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie dość często proszą by zrobić powypadkowe i dwa razy w kolejce w WK nie stać bo na umowie ma że uszkodzony.

Edytowane przez yogi1984
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, yogi1984 napisał:

bo na umowie ma że uszkodzony

Gdyby klienci mieli trochę oleju w głowie to nie pisali by na umowie takich bzdur a tak w skarbówce zapłacą 50 PLN mniej wzbogacenia a a na SKP dodatkowo 80.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.09.2020 o 11:44, danielg539 napisał:

Gdyby klienci mieli trochę oleju w głowie to nie pisali by na umowie takich bzdur a tak w skarbówce zapłacą 50 PLN mniej wzbogacenia a a na SKP dodatkowo 80.

uszkodzona skrzynia, uszkodzony silnik to nie że pokolizyjny lub ogólnie uszkodzony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem w WK widzą "uszkodzony" i dla nich to wystarczy żeby wysłać na badanie dodatkowe na stację, żeby diagnosta jasno napisał że uszkodzeń nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 months later...

Pytanie trochę inne. Dowód zatrzymany za brak badań technicznych. Robię okresowe z wynikiem negatywnym. Dowód odblokowujemy czy dalej zatrzymany bo negatyw? Wg mnie mimo N poprawnie byłoby odblokować dowód bo przegląd został zrobiony, a że wynik N to N. Ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniej jest nie odblokowywać. Jednak jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Jeden stwierdzi, że samo poddanie pojazdu OBT powoduje ustanie przyczyny zatrzymania DR. Drugi stwierdzi, że skoro pojazd nie jest sprawny to nie ustała.

Literalnie odblokowanie może nastąpić w przypadku wykonania badania odpowiadającego przyczynie zatrzymania, a bez względu na wynik, takie badanie zostało wykonane.

Edytowane przez aboz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jeszcze jakie usterki zostały stwierdzone, bo jeżeli SZ to nawet po wirtualnym zwrocie DR należy go zatrzymać i to fizycznie.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, aboz napisał:

Literalnie odblokowanie może nastąpić w przypadku wykonania badania odpowiadającego przyczynie zatrzymania, a bez względu na wynik, takie badanie zostało wykonane.

A  czy literalnie, jak zatrzymywali fizycznie DR i odsyłali je do WK, to czy z zaświadczeniem z wynikiem N-egatywnym DR zostałby zwrócony? 
Literalnie badanie okresowe zostało wykonane ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dominik_z a jak w badaniu stwierdzisz usterkę SZ i będziesz zmuszony zatrzymać DR to raczej trudno będzie Ci go zatrzymać bez wcześniejszego zwrotu. Raczej nie da się w tym samym okresie czasu dwa razy zatrzymać tego samego dokumentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Pytanie może będzie dla większości trywialne, ale we własnym zakresie nie znalazłem dobrej odpowiedzi.

Załóżmy, że na stację zgłasza się klient z zatrzymanym DR, samochodem z LPG lub innym poddozorowym ustrojstwem. Na pokwitowaniu: "uszkodzenia pokolizyjne - uszkodzony zderzak, lampa przednia prawa, błotnik prawy"

Widząc coś takiego w samochodzie bez urządzeń poddozorowych skasował bym klienta 20 zł od każdej usterki i wykonał BT "skierowany przez OKRD za WT", ale w przypadku samochodu pojazdu np. z LPG mam rozterkę czy ta droga była by słuszna? Konkretnie chodzi mi oto czy nie byłoby bezpieczniej wykonać normalnego powypadkowego z nowym dozorem, czy jednak można spokojnie robić "skierowany przez OKRD za WT" ze starymi dozorami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Czolgista napisał:

uszkodzenia pokolizyjne

Dla mnie ta informacja załatwia wszystko...

DBT po wypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.