Skocz do zawartości

Problem z rejestracją motocykla Sym Husky


jea

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, może Koledzy doradzą jak wyprostować "papiery".

Kupiłem motocykl, marki Sym, którego vin na ramie różni się jedną literką (w środku), od tego który jest w karcie i CEPIK. Motocykl z 1996r., sprowadzony z Niemiec w 2016r. zarejestrowany i przeszedł pierwsze badanie. Tak jeździł do maja 2019r., kiedy diagnosta zwrócił uwagę na literówkę i wystawił negatywną opinię. Dzwoniłem do wydziału komunikacji, gdzie był pierwszy raz zarejestrowany w kraju. Pani mi powiedziała, że oni wszystkie dokumenty z zagranicy mają w porządku i nie wie jak tą sprawę wyprostować. U mnie w wydziale komunikacji też nie wiedzą jak to sprostować. Może spotkaliście się z podobną sytuacją i poradzicie w tej sprawie. Wszystkim z góry dziękuję za pochylenie się nad problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie to łatwe. Może być potrzebna opinia rzeczoznawcy samochodowego lub zaświadczenie od przedstawiciela producenta. Gdyby producent stwierdził, że pojazd z tym błędnym numerem nigdy nie został wyprodukowany to była by jakiś punkt zaczepienia. Literalnie to chyba tylko korekta zagranicznego DR rozwiąże problem.

7 minut temu, jea napisał:

. Pani mi powiedziała, że oni wszystkie dokumenty z zagranicy mają w porządku i nie wie jak tą sprawę wyprostować

Trzeba porozmawiać z naczelnikiem WK jak on to widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to niech dojdą do etapu kto spisał do CEP błędne dane i problem rozwiązany. Jakoś archiwa z lat 80 da się odszukać w WK a błędu z przed kilku lat nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dane w CEP mogą być ok bo zapewne są zgodne z ZDR problem polega na tym, że to pojazd nie pasuje do dokumentów.

Edytowane przez danielg539
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, jea napisał:

 diagnosta zwrócił uwagę na literówkę i wystawił negatywną opinię.

Jaka ta literówka ? Tzn. co jest a co powinno być ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jea napisał:

może Koledzy doradzą jak wyprostować "papiery".

Należałoby uchylić decyzję o rejestracji pojazdu, a następnie wszystkie dokumenty skorygować (przede wszystkim zagraniczny DR i umowę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, michal_k napisał:

a następnie wszystkie dokumenty skorygować (przede wszystkim zagraniczny DR i umowę).

Ale nie wiadomo czy to ZDR miał błąd względem numeru na pojeździe , czy koleżka który robił badanie źle wpisał i tak poszło już do polskiego DR.

 

1 godzinę temu, jea napisał:

. Pani mi powiedziała, że oni wszystkie dokumenty z zagranicy mają w porządku i nie wie jak tą sprawę wyprostować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Rafi90 napisał:

Ale nie wiadomo czy to ZDR miał błąd względem numeru na pojeździe

Gdyby nie miał to odkręcenie wszystkiego było by banalnie proste, bo wystarczyła by korekta badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kolega napisał wyżej że Pani powiedziała że wszytskie dokumenty mają OK, więc rozumiem że zgodne z cechami na ramie motocykla. Korektę prerejestracji jeśli WK wydał już DR nie będzie chyba tak prosto zrobić. A jeszcze trzeba poszukać gościa który to robił .Często te migania to lenistwo urzędników, czego doświadczyłem w swojej niezbyt długiej karierze już nie raz.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rafi90 napisał:

Często te migania to lenistwo urzędników

Obstawiam, że nie ma pomyłki urzędniczej. A lenistwo to przede wszystkim właściciela pojazdu, który tak prostej rzeczy nie sprawdzi przy kupnie, a potem jest lament jak to wyprostować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, michal_k napisał:

Obstawiam, że nie ma pomyłki urzędniczej.

Właściciel jest tu jak najbardziej winny i ludzie dopiero powoli zaczynają się uczyć sprawdzania nr VIN przy kupnie. Miałem przez 2 lata pracy co najmniej 5 pomyłek z numerem VIN w roli głównej które zauważyłem podczas BT. A z lenistwem też się spotkałem, bo np Pani mówiła mi że nie jest w stanie sprawdzić kto i kiedy zrobił błąd, a DR był jeszcze bez pieczątki. Może to nie lenistwo, może niewiedza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Mecher napisał:

 

Jaka ta literówka ? Tzn. co jest a co powinno być ?

 

Jest w papierach RFGN125A6SS100522 , na ramie jest T.

Domyślam się, że błąd powstał w Niemczech (pewnie podczas sprowadzania z Tajwanu) i pewnie tak został zarejestrowany. Napisałem maila do Sym Polska czy mogą sprawdzić ale bez odpowiedzi. Chciałbym doprowadzić motocykl do świetności i jednocześnie wyprowadzić "papiery". Może sama adnotacja w dowodzie wystarczy na podstawie opinii diagnosty, rzeczoznawcy...?

33 minuty temu, Rafi90 napisał:

Ale kolega napisał wyżej że Pani powiedziała że wszytskie dokumenty mają OK, więc rozumiem że zgodne z cechami na ramie motocykla. Korektę prerejestracji jeśli WK wydał już DR nie będzie chyba tak prosto zrobić. A jeszcze trzeba poszukać gościa który to robił .Często te migania to lenistwo urzędników, czego doświadczyłem w swojej niezbyt długiej karierze już nie raz.

W pierwszym badaniu napisał diagnosta "numery odczytano z natury".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, jea napisał:

Może sama adnotacja w dowodzie wystarczy na podstawie opinii diagnosty, rzeczoznawcy...?

Jeden urząd poprawi, a drugi nie. Każdy ma inną praktykę i jeden będzie bardziej "dla ludzi", a drugi literalnie zażąda, że wszystkie dokumenty (DR, umowa, badanie) powinny być zgodne ze stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Mecher napisał:

Numery w ZDR i w naszym DR są takie same. Inny jest numer w naturze. To wychodzi z postu

Na to wygląda, tylko on po Niemczech jeździł i przechodził badania. 

Gdzieś czytałem (nie mogę znaleźć), że do identyfikacji pojazdu używa się iluś pierwszych i ostatnich znaków. Reszta to tzw. wypełniacze.

Godzinę temu, michal_k napisał:

Należałoby uchylić decyzję o rejestracji pojazdu, a następnie wszystkie dokumenty skorygować (przede wszystkim zagraniczny DR i umowę).

Zdaje sobie sprawę, że tak by trzeba było. Tylko pytanie, czy urząd się tym zajmie. 

Druga sprawa to diagnosta, który to "klepnął". Pani z WK macierzystego powiedziała, że za takie coś może stracić uprawnienia. Ja tego nie chcę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jea napisał:

Chyba rozmawiałem z naczelnikiem i nie wie jak to rozwiązać.

To pretensje do siebie miej, jak żeś kupował trzeba  było sprawdzić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, jea napisał:

Druga sprawa to diagnosta, który to "klepnął".

To już inna bajka.

Raz jeszcze zapytam ... Jaka ta literówka ? Tzn. co jest a co powinno być ? Nie chodzi o cały numer, tylko o tą część w której jest różnica ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, jea napisał:

Zdaje sobie sprawę, że tak by trzeba było. Tylko pytanie, czy urząd się tym zajmie. 

Urząd może wznowić postępowanie jeśli wyjdą na jaw nowe okoliczności (czyli błąd w numerze VIN). Postępowanie wznawia się na wniosek strony albo z urzędu. Musisz tylko wiedzieć, że jeśli później nie skorygujesz dokumentów to zostaniesz z niezarejestrowanym pojazdem.

25 minut temu, jea napisał:

Pani z WK macierzystego powiedziała, że za takie coś może stracić uprawnienia. Ja tego nie chcę.

Jak najbardziej może stracić uprawnienia. Teoretycznie może sprostować swoją pomyłkę wystawiając zaświadczenie z wynikiem negatywnym. Jeśli prześle je do WK to może to być podstawą wznowienia postępowania, uchylenia decyzji i odmowy rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mecher napisał:

To już inna bajka.

Raz jeszcze zapytam ... Jaka ta literówka ? Tzn. co jest a co powinno być ? Nie chodzi o cały numer, tylko o tą część w której jest różnica ...

 

Napisałem wyżej, w dowodzie i CEPIK jest ....SS... a na ramie ...TS...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, jea napisał:

Pani z WK macierzystego powiedziała, że za takie coś może stracić uprawnienia. Ja tego nie chcę

To możesz ten motocykl potraktować jako eksponat lub spróbować zwrócić go poprzedniemu właścicielowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, danielg539 napisał:

To możesz ten motocykl potraktować jako eksponat lub spróbować zwrócić go poprzedniemu właścicielowi.

Staram się rozwiązać jakoś problem tym bardziej, że to oznaczenie, to rok produkcji.

20 minut temu, leski66 napisał:

W motocyklu " zazwyczaj " na główce ramy . :smile:

Sprawdzę po powrocie do domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.