jea Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 Dzień dobry, może Koledzy doradzą jak wyprostować "papiery". Kupiłem motocykl, marki Sym, którego vin na ramie różni się jedną literką (w środku), od tego który jest w karcie i CEPIK. Motocykl z 1996r., sprowadzony z Niemiec w 2016r. zarejestrowany i przeszedł pierwsze badanie. Tak jeździł do maja 2019r., kiedy diagnosta zwrócił uwagę na literówkę i wystawił negatywną opinię. Dzwoniłem do wydziału komunikacji, gdzie był pierwszy raz zarejestrowany w kraju. Pani mi powiedziała, że oni wszystkie dokumenty z zagranicy mają w porządku i nie wie jak tą sprawę wyprostować. U mnie w wydziale komunikacji też nie wiedzą jak to sprostować. Może spotkaliście się z podobną sytuacją i poradzicie w tej sprawie. Wszystkim z góry dziękuję za pochylenie się nad problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 Nie będzie to łatwe. Może być potrzebna opinia rzeczoznawcy samochodowego lub zaświadczenie od przedstawiciela producenta. Gdyby producent stwierdził, że pojazd z tym błędnym numerem nigdy nie został wyprodukowany to była by jakiś punkt zaczepienia. Literalnie to chyba tylko korekta zagranicznego DR rozwiąże problem. 7 minut temu, jea napisał: . Pani mi powiedziała, że oni wszystkie dokumenty z zagranicy mają w porządku i nie wie jak tą sprawę wyprostować Trzeba porozmawiać z naczelnikiem WK jak on to widzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jea Napisano 18 Wrzesień 2020 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2020 Chyba rozmawiałem z naczelnikiem i nie wie jak to rozwiązać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 No to niech dojdą do etapu kto spisał do CEP błędne dane i problem rozwiązany. Jakoś archiwa z lat 80 da się odszukać w WK a błędu z przed kilku lat nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 (edytowane) Dane w CEP mogą być ok bo zapewne są zgodne z ZDR problem polega na tym, że to pojazd nie pasuje do dokumentów. Edytowane 18 Wrzesień 2020 przez danielg539 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 1 godzinę temu, jea napisał: diagnosta zwrócił uwagę na literówkę i wystawił negatywną opinię. Jaka ta literówka ? Tzn. co jest a co powinno być ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 1 godzinę temu, jea napisał: może Koledzy doradzą jak wyprostować "papiery". Należałoby uchylić decyzję o rejestracji pojazdu, a następnie wszystkie dokumenty skorygować (przede wszystkim zagraniczny DR i umowę). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 5 minut temu, michal_k napisał: a następnie wszystkie dokumenty skorygować (przede wszystkim zagraniczny DR i umowę). Ale nie wiadomo czy to ZDR miał błąd względem numeru na pojeździe , czy koleżka który robił badanie źle wpisał i tak poszło już do polskiego DR. 1 godzinę temu, jea napisał: . Pani mi powiedziała, że oni wszystkie dokumenty z zagranicy mają w porządku i nie wie jak tą sprawę wyprostować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 Numery w ZDR i w naszym DR są takie same. Inny jest numer w naturze. To wychodzi z postu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 11 minut temu, Rafi90 napisał: Ale nie wiadomo czy to ZDR miał błąd względem numeru na pojeździe Gdyby nie miał to odkręcenie wszystkiego było by banalnie proste, bo wystarczyła by korekta badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 (edytowane) Ale kolega napisał wyżej że Pani powiedziała że wszytskie dokumenty mają OK, więc rozumiem że zgodne z cechami na ramie motocykla. Korektę prerejestracji jeśli WK wydał już DR nie będzie chyba tak prosto zrobić. A jeszcze trzeba poszukać gościa który to robił .Często te migania to lenistwo urzędników, czego doświadczyłem w swojej niezbyt długiej karierze już nie raz. Edytowane 18 Wrzesień 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 4 minuty temu, Rafi90 napisał: Często te migania to lenistwo urzędników Obstawiam, że nie ma pomyłki urzędniczej. A lenistwo to przede wszystkim właściciela pojazdu, który tak prostej rzeczy nie sprawdzi przy kupnie, a potem jest lament jak to wyprostować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 1 minutę temu, michal_k napisał: Obstawiam, że nie ma pomyłki urzędniczej. Właściciel jest tu jak najbardziej winny i ludzie dopiero powoli zaczynają się uczyć sprawdzania nr VIN przy kupnie. Miałem przez 2 lata pracy co najmniej 5 pomyłek z numerem VIN w roli głównej które zauważyłem podczas BT. A z lenistwem też się spotkałem, bo np Pani mówiła mi że nie jest w stanie sprawdzić kto i kiedy zrobił błąd, a DR był jeszcze bez pieczątki. Może to nie lenistwo, może niewiedza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jea Napisano 18 Wrzesień 2020 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2020 50 minut temu, Mecher napisał: Jaka ta literówka ? Tzn. co jest a co powinno być ? Jest w papierach RFGN125A6SS100522 , na ramie jest T. Domyślam się, że błąd powstał w Niemczech (pewnie podczas sprowadzania z Tajwanu) i pewnie tak został zarejestrowany. Napisałem maila do Sym Polska czy mogą sprawdzić ale bez odpowiedzi. Chciałbym doprowadzić motocykl do świetności i jednocześnie wyprowadzić "papiery". Może sama adnotacja w dowodzie wystarczy na podstawie opinii diagnosty, rzeczoznawcy...? 33 minuty temu, Rafi90 napisał: Ale kolega napisał wyżej że Pani powiedziała że wszytskie dokumenty mają OK, więc rozumiem że zgodne z cechami na ramie motocykla. Korektę prerejestracji jeśli WK wydał już DR nie będzie chyba tak prosto zrobić. A jeszcze trzeba poszukać gościa który to robił .Często te migania to lenistwo urzędników, czego doświadczyłem w swojej niezbyt długiej karierze już nie raz. W pierwszym badaniu napisał diagnosta "numery odczytano z natury". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 22 minuty temu, jea napisał: Może sama adnotacja w dowodzie wystarczy na podstawie opinii diagnosty, rzeczoznawcy...? Jeden urząd poprawi, a drugi nie. Każdy ma inną praktykę i jeden będzie bardziej "dla ludzi", a drugi literalnie zażąda, że wszystkie dokumenty (DR, umowa, badanie) powinny być zgodne ze stanem faktycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jea Napisano 18 Wrzesień 2020 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2020 55 minut temu, Mecher napisał: Numery w ZDR i w naszym DR są takie same. Inny jest numer w naturze. To wychodzi z postu Na to wygląda, tylko on po Niemczech jeździł i przechodził badania. Gdzieś czytałem (nie mogę znaleźć), że do identyfikacji pojazdu używa się iluś pierwszych i ostatnich znaków. Reszta to tzw. wypełniacze. Godzinę temu, michal_k napisał: Należałoby uchylić decyzję o rejestracji pojazdu, a następnie wszystkie dokumenty skorygować (przede wszystkim zagraniczny DR i umowę). Zdaje sobie sprawę, że tak by trzeba było. Tylko pytanie, czy urząd się tym zajmie. Druga sprawa to diagnosta, który to "klepnął". Pani z WK macierzystego powiedziała, że za takie coś może stracić uprawnienia. Ja tego nie chcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 3 godziny temu, jea napisał: Chyba rozmawiałem z naczelnikiem i nie wie jak to rozwiązać. To pretensje do siebie miej, jak żeś kupował trzeba było sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 26 minut temu, jea napisał: Druga sprawa to diagnosta, który to "klepnął". To już inna bajka. Raz jeszcze zapytam ... Jaka ta literówka ? Tzn. co jest a co powinno być ? Nie chodzi o cały numer, tylko o tą część w której jest różnica ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 23 minuty temu, jea napisał: Zdaje sobie sprawę, że tak by trzeba było. Tylko pytanie, czy urząd się tym zajmie. Urząd może wznowić postępowanie jeśli wyjdą na jaw nowe okoliczności (czyli błąd w numerze VIN). Postępowanie wznawia się na wniosek strony albo z urzędu. Musisz tylko wiedzieć, że jeśli później nie skorygujesz dokumentów to zostaniesz z niezarejestrowanym pojazdem. 25 minut temu, jea napisał: Pani z WK macierzystego powiedziała, że za takie coś może stracić uprawnienia. Ja tego nie chcę. Jak najbardziej może stracić uprawnienia. Teoretycznie może sprostować swoją pomyłkę wystawiając zaświadczenie z wynikiem negatywnym. Jeśli prześle je do WK to może to być podstawą wznowienia postępowania, uchylenia decyzji i odmowy rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jea Napisano 18 Wrzesień 2020 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2020 9 minut temu, Mecher napisał: To już inna bajka. Raz jeszcze zapytam ... Jaka ta literówka ? Tzn. co jest a co powinno być ? Nie chodzi o cały numer, tylko o tą część w której jest różnica ... Napisałem wyżej, w dowodzie i CEPIK jest ....SS... a na ramie ...TS... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 1 minutę temu, jea napisał: a na ramie ...TS... A na TZ : ( tabliczce znamionowej ) też jest tak, jak na ramie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jea Napisano 18 Wrzesień 2020 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2020 (edytowane) A gdzie ona się znajduje, bo nic takiego nie odkryłem. Edytowane 18 Wrzesień 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 W motocyklu " zazwyczaj " na główce ramy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Wrzesień 2020 Share Napisano 18 Wrzesień 2020 56 minut temu, jea napisał: Pani z WK macierzystego powiedziała, że za takie coś może stracić uprawnienia. Ja tego nie chcę To możesz ten motocykl potraktować jako eksponat lub spróbować zwrócić go poprzedniemu właścicielowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jea Napisano 18 Wrzesień 2020 Autor Share Napisano 18 Wrzesień 2020 8 minut temu, danielg539 napisał: To możesz ten motocykl potraktować jako eksponat lub spróbować zwrócić go poprzedniemu właścicielowi. Staram się rozwiązać jakoś problem tym bardziej, że to oznaczenie, to rok produkcji. 20 minut temu, leski66 napisał: W motocyklu " zazwyczaj " na główce ramy . Sprawdzę po powrocie do domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.