Skocz do zawartości

Obowiązki diagnostów samochodowych - identyfikacja pojazdu


Pik

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam taki temat, bo niestety jak się patrzy co robią w Polsce diagności to się czasem płakać chce. Często stawiają się za "Panów i Władców" dopuszczenia samochodów do ruchu a w wielu przypadkach robią klientom swojej stacji diagnostycznej problemy jakich nie ma.

Tutaj temat ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH.

Przyjeżdża klient na stację samochodem którym jeździł kilka lat a diagnosta dowala się, że ma tylko 7 foteli a w DR ma wpis w S.1=8....  

Klient przedstawia papiery źródłowe pojazdu, w tym homologację a ten diagnosta go uwala i wpisuje mu w przeglądzie niezgodności. Klient nie może nic z tym zrobić, przerejestrować dowodu itp bo urzędnicy muszą mieć zgodność. Klient nie ma innego rozwiązania: albo kupić niepotrzebne mu fotele albo... iść pod Sąd z diagnostą.

Niestety na domiar złego sprawdzałem w kilku stacjach diagnostycznych i wszędzie to samo. Diagnosta widząc wpis S.1 chce policzyć liczbę foteli i wpisuje niezgodność gdy ta liczba jest inna niż w polu S.1. w DR. To wg przepisów kompletna bzdura, bo żaden przepis nie nakazuje wyposażać auta osobowego w fotele. Nie ma takiego przepisu! 

W przepisach rozporządzenia jest mowa o fotelach w autobusach, pojazdach specjalnych, a nawet w ciężarowych ale nie ma mowy o nich w samochodach osobowych. 

Proszę sprawdzić: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/warunki-techniczne-pojazdow-oraz-zakres-ich-niezbednego-wyposazenia-17009712

Jak ktoś z Was znajdzie, to proszę o informację - bardzo chętnie podyskutuję. Jestem prawnikiem i niestety spotkałem się z takim problemem na jednej ze stacji. Sprawa jest w toku i prawodpodobnie diagnosta będzie miał z tego tytułu problemy.

A na forach pełno bzdur wyssanych z palca - zamiast sprawdzić przepisy, "eksperci" jeden przez drugiego wymyślają kolejne historie co klient ma zrobić gdy w DR ma niezgodną ilość miejsc z liczbą foteli. Bardzo częsty przypadek ale oczywiście za każdym razem to klienta się uwala zamiast sprawdzić przepisy!!!

CDN..

 

 

 

 

 

Pierwsza sprawa: 

Rozporządzenie Ministra transportu budownictwa i gospodarki morskiej w sprawie zakresu przeprowadzania badań  PARAGRAF 2.1ZAKRES OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU OBEJMUJE 1) identyfikację pojazdu w tym

a)sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi

w dowodzie rejestracyjnym ,ZAŁĄCZNIK NR 1 0,2 e) oczywiste omyłki niezgodność w dowodzie rejestracyjnym związane z danymi technicznymi pojazdu

 

- tym się podpierają ci diagności ubierając klienta w problem. Ale rozpracujmy temat na poszczególne słowa tego rozporządzenia:

Proszę zwrócić szczególną uwagę na każde słowo przytoczonego Rozporządzenia Ministra i zrozumieć to co jest napisane:

 

  1. identyfikacja pojazdu

identyfikacja pojazdu oznacza, że diagnosta ma stwierdzić że pojazd, który przyjechał do stacji diagnostycznej jest pojazdem, który właśnie bada. Do tego służy numer VIN oraz owe "cechy identyfikacyjne" które mogą umożliwić jego identyfikację. Jeśli jest niezgodność - to drążymy temat aby być pewnym że prawidłowo zidentyfikowany został pojazd (NIC WIĘCEJ). Tutaj (jeśli diagnosta ma problem z ustaleniem faktycznej ich liczby na podstawie ilości mocowań w pojeździe) możemy zwrócić się z prośbą do właściciela o pokazanie dowodu zgodności tego wpisu w DR (np homologacji pojazdu). Jeśli są jakieś rozbieżności pomiędzy dokumentami źródłowymi np. w homologacji mamy 8 miejsc a w DR mamy 7 miejsc to jest to pomyłka w dowodzie i wpisujemy w zaświadczeniu "1 0,2 e) oczywiste omyłki niezgodność". Ale jeśli DR jest zgodny z homologacją to diagnosta nie ma prawa niczego poprawiać. TO NIE SĄ JEGO KOMPETENCJE.

  1. oczywiste omyłki niezgodność w dowodzie rejestracyjnym

Diagnosta nie ma prawa poprawiać innych dokumentów niż błędy w dowodzie rejestracyjnym. Na dowód zgodności tych danych może poprosić właściciela np o Kartę Pojazdu, homologację, Oświadczenie producenta lub Świadectwo Zgodności WE. Gdy te są zgodne z DR, nie ma prawa niczego zmieniać i udowadniać że w samochodzie jest za mało foteli.

 

  1. danymi technicznymi pojazdu

Nie ma tutaj słowa o tym, że siedzenie równa się miejscu siedzącemu. Miejsce siedzące według prawa homologacyjnego określane jest na podstawie mocowania a nie ilości wyposażenia w fotele. 

 ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 678/2011 z dnia 14 lipca 2011 r. 

2.1.5. Kiedy w pojeździe znajdują się mocowania siedzenia demontowalnego, siedzenie demontowalne liczy się przy ustalaniu liczby miejsc siedzących

 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep2) (Dz. U. z dnia 6 grudnia 2005 r.)

Na podstawie art. 68 ust. 19 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje: 

- o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe,

- aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania, jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zaspawane lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi,

Dyrektywa rady (z dnia 6 lutego 1970 r.w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep (70/156/EWG) (Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1) )

 C. DEFINICJA TYPU NADWOZIA 

Definicje miejsc siedzących oraz P, M i N znajdują się w niniejszym

załączniku część C pkt 1. 

1.       Samochody osobowe (M1)

AF Pojazd wielozadaniowy a.       miejsce siedzące uznaje się za istniejące, jeżeli pojazd jest wyposażony w dostępne miejsca mocowania siedzenia. dostępne oznacza te miejsca mocowania, które mogą być wykorzystywane. Aby zapobiec wykorzystaniu miejsc mocowania jako dostępnych, producent powinien fizycznie utrudnić ich wykorzystanie, na przykład poprzez przyspawanie do nich płyt pokrywowych lub przytwierdzenie podobnych elementów stałych, których nie da się usunąć przy użyciu powszechnie dostępnych narzędzi;

 

Poza obowiązkiem identyfikacji pojazdu diagnosta ma stwierdzić czy pojazd jest bezpieczny (katalog czynności jest wskazany przez Ministra Transportu) i nic poza tym.

Edytowane przez Pik
literówki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Pik changed the title to Obowiązki diagnostów samochodowych - identyfikacja pojazdu
9 minut temu, Pik napisał:

Przyjeżdża klient na stację samochodem którym jeździł kilka lat a diagnosta dowala się, że ma tylko 7 foteli a w DR ma wpis w S.1=8....  

Tak w skrócie po naszym zakresie :

§ 2
1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

1)  identyfikację pojazdu, w tym:
a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w:
- dowodzie rejestracyjnym,

(...)

Można " śmiało wpisać z ręki usterkę "z punktu 11-stego :

- Niezgodność stanu faktycznego pojazdu z DR dotyczącą ilości miejsc siedzących. :smile:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I TO JUŻ SPROSTOWAŁEM. Przeczytaj jeszcze raz mojego posta. BŁĄD PODSTAWOWY DIAGNOSTÓW!!!

I w ogóle przeczytaj cały tekst posta ze zrozumieniem - każde zdanie:

W przepisach rozporządzenia jest mowa o fotelach w autobusach, pojazdach specjalnych, a nawet w ciężarowych ale nie ma mowy o nich w samochodach osobowych. 

Fotel nie równa się miejsce siedzące.

Proszę sprawdzić: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/warunki-techniczne-pojazdow-oraz-zakres-ich-niezbednego-wyposazenia-17009712

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Pik napisał:

Przeczytaj jeszcze raz mojego posta

A po co mam go jeszcze raz czytać, skoro już odpowiedziałem 8/

Czekam na :

30 minut temu, Pik napisał:

CDN..

P.s . Nie nadużywaj " krzyku " wielkimi literami !

Spadam bo rano jadę na ryby !:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miłego rybobrania :). To nie był krzyk, tylko włączył się capslok. Ale dzięki za uwagę. Przeczytaj jednak, bo się mylisz (łącznie z przepisami które podałem na tacy a ciebie dotyczą).

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowo przeciwko słowu. Wiele przepisów jest tak skonstruowanych. To klient kilka lat sam nie pomyślał, że w dowodzie ma 8, a w aucie 7? A wie chociaż czy tablice się zgadzają? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

co klient ma zrobić gdy w DR ma niezgodną ilość miejsc

posłuchać rady diagnosty 

Dostosować się do obowiązujących przepisów czyli 

23 godziny temu, leski66 napisał:

§ 2
1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

1)  identyfikację pojazdu, w tym:
a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w:
- dowodzie rejestracyjnym,

 

Edytowane przez Wacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4. Wnętrze kabiny kierowcy oraz pomieszczenia przeznaczonego do przewozu osób powinno odpowiadać
następującym warunkom:
1) powinno być szczelne, jeżeli jest pomieszczeniem zamkniętym;
2) siedzenia powinny być przymocowane do nadwozia, również gdy są przesuwane, w sposób uniemożliwiający
niezamierzone zmiany ich położenia;
2a) siedzenia nie mogą być skierowane bokiem do kierunku jazdy. Za siedzenia skierowane bokiem do kierunku jazdy
uważa się takie, których pionowa środkowa płaszczyzna wzdłużna tworzy kąt nie mniejszy niż 10° z pionową
środkową płaszczyzną wzdłużną pojazdu. Przepis nie dotyczy pojazdu zarejestrowanego przed dniem
20 października 2007 r., pojazdu pogotowia ratunkowego, motoroweru, motocykla, pojazdu czterokołowego oraz
samochodu ciężarowego, ciągnika samochodowego, samochodu specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej
większej niż 3,5 t, autobusu z miejscami dla pasażerów stojących, a także zarejestrowanego po raz pierwszy do dnia
20 października 2010 r. autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej większej niż 10 t, w którym siedzenia
skierowane bokiem do kierunku jazdy są skupione w tyle pojazdu w celu utworzenia zintegrowanej kanapy

o najwyżej 10 miejscach siedzących;
3) górna część oparcia przednich siedzeń samochodu osobowego powinna być miękko wyściełana; przepisu nie stosuje
się do samochodu terenowego;
3a) każde miejsce siedzące pasażera pojazdu samochodowego wyposażone w poduszkę powietrzną powinno mieć
ostrzeżenie przed montowaniem na tym miejscu fotelika bezpieczeństwa dla dziecka, tyłem do kierunku jazdy; takie
ostrzeżenie w formie piktogramu, któremu może towarzyszyć wyjaśnienie słowne, powinno być trwale zamocowane
i umieszczone w taki sposób, aby było widoczne dla osoby montującej fotelik; jeśli ostrzeżenie jest niewidoczne,
podczas gdy zamknięte są drzwi pojazdu, należy umieścić dodatkową, stale widoczną wewnątrz pojazdu informację;
dotyczy pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r.;
3b) warunków, o których mowa w pkt 3a, nie stosuje się w odniesieniu do miejsca siedzącego wyposażonego
w mechanizm, który automatycznie wykrywa obecność fotelika bezpieczeństwa dla dziecka, skierowanego tyłem do
kierunku jazdy, a następnie uniemożliwia zadziałanie poduszki powietrznej;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

Bardzo częsty przypadek ale oczywiście za każdym razem to klienta się uwala zamiast sprawdzić przepisy!!!

Niestety nie kolego. Raz w roku pojazd ma być kompletny, ponieważ mam sprawdzić mocowanie tego fotela, bardzo często klamra pasa jest przy fotelu i ją również muszę sprawdzić... itd.

Gdy dojdzie do dzwona, a będziesz po drugiej stronie barykady to zarzucisz diagnoście, że potwierdził na badaniu technicznym to, czego nie widział lub nie było możliwości tego sprawdzenia bo fizycznie tego czegoś nie było (np. uszkodzona wspomniana wcześniej klamra pasa bezpieczeństwa - pasażer ląduje na poprzedzającym go fotelu, milion obrażeń z tego tytułu i już widzę używanie prawnicze na diagnoście).

Roztrząsasz temat ze strony prawniczej łapiąc za słowa dzienniki ustaw, rozporządzenia... , nie patrzysz na to ze strony praktycznej (wykonywanie badań technicznych) i faktycznego bezpieczeństwa.

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

Klient nie ma innego rozwiązania: albo kupić niepotrzebne mu fotele albo... iść pod Sąd z diagnostą.

A ślepy był jak kupował taki pojazd? Teraz wszyscy winni tylko nie klient, który zdecydował się na zakup niekompletnego pojazdu i zaczyna się szukanie w jaki sposób ten stan rzeczy usankcjonować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle pisania i same brednie pana Pik-a. Podstawowy błąd jaki popełniłeś to traktowanie przepisów wybiórczo. Czytasz tylko to, co w danym momencie pasuje do twoich tez. Leski, Grzesiek i Adam szybko wyprostowali twój tok myślenia. Ciekawym, czy wyciągniesz z tego jakąś lekcję, czy dalej będziesz brnął w ślepy zaułek i próbował pouczać ludzi, którzy mają nie tylko wiedzę i doświadczenie w tej materii, ale stale poszerzają swoje wiadomości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

Tutaj temat ILOŚĆ MIEJSC SIEDZĄCYCH.

Przyjeżdża klient na stację samochodem którym jeździł kilka lat a diagnosta dowala się, że ma tylko 7 foteli a w DR ma wpis w S.1=8....  

Zostałem poproszony o przeczytanie tematu. Już na początku temat mi się podoba. Przyjęte założenia są dobre, podobnie jak nauczyciele akademiccy przy indukcji matematycznej chcą nauczyć studentów jak bardzo ważne są założenia, żeby nie udowodnić, że wszystkie krowy są na świecie czarne. Na szczęście studenci to wyłapują, choć profesorowie przez pewien czas sprawdzają czy na pewno dowód jest zły. Czy to taka metoda? Czy też wierzysz w to co napisałeś?

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

Klient nie ma innego rozwiązania: albo kupić niepotrzebne mu fotele

To ma te fotele czy nie ma, bo co innego jest pojazd z którego wymontowano fotel i właściciel moze go okazać do badania, a co innego jego brak. Mam nadzieję, że czujesz tą subtelną różnice. S jeżeli czujesz - to powiedz mi jak pojazd posiada TYLKO siedem foteli to ma osiem miejsc siedzących?

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

To wg przepisów kompletna bzdura, bo żaden przepis nie nakazuje wyposażać auta osobowego w fotele. Nie ma takiego przepisu! 

 

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

Jestem prawnikiem i niestety spotkałem się z takim problemem na jednej ze stacji.

I to napisał prawnik - fotele nie są potrzebne w pojeździe samochodowym - Czy tak?

 

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

"eksperci" jeden przez drugiego wymyślają kolejne historie

Tak mamy tutaj przykład "eksperta prawniczego od warunków technicznych, homologacji, badań technicznych" - gratuluję

PS. Przyszedłeś się doszkolić jak na sali sądowej uwalić diagnostę i jakich argumentów masz nie używać?

Jeszcze jedno jako do eksperta prawniczego się zwrócę - czy chodzi może pojazd grupy PSA: Peugeot 807, Citroen c8, Fiat ulisses ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

To wg przepisów kompletna bzdura, bo żaden przepis nie nakazuje wyposażać auta osobowego w fotele. Nie ma takiego przepisu! 

21)68) w rubryce przy kodzie S.1 – wpisuje się jednoznacznie określoną liczbę miejsc siedzących w pojeździe, włączając
siedzenie kierowcy; w przypadku motocykla, który może być użytkowany z wózkiem bocznym, wpisuje się liczbę
miejsc siedzących łącznie z miejscem siedzącym w wózku bocznym;

Prosiłbym o zinterpretowanie tego powyższego przepisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwoliłem sobie sprawdzić : https://forum.norcom.pl/index.php?/profile/9002-pik/content/

 

Widzę, że to "prawnik" specjalizujący się w montowaniu foteli https://forum.norcom.pl/index.php?/profile/9002-pik/content/

Szkolcie koledzy diagności - szkolcie......

I tak jak napisał "prawnik" - będzie mógł

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

iść pod Sąd z diagnostą.

Czy wy naprawdę koledzy diagności nie czujecie tego, że nikomu nie pomagacie, a tylko sobie szkodzicie?

Jak nie wiecie o czym piszę to zapraszam do pewnego miasta co ma z solą coś wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko zapytam, a to klient skoro jeździ kilka lat nie widział, że w pozycji s. 1 ma 8, a fizycznie 7? A tablice chociaż sobie sprawdził czy się zgadzają? 😅🤣 Słowo przeciwko słowu. Możecie się latami bić i toczyć spór, ale tak są zinterpretowane przepisy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

Jestem prawnikiem

i muszę się jeszcze wiele nauczyć...

Obawiam się, że Twoja wiedza prawnicza to wiedza pochodząca ze studiów i domniemuję, że nie jesteś radcą prawnym lub adwokatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, markes30 napisał:

Zauważ... Ciężarowym. Poproszę o to samo dla osobowego.

11 godzin temu, Grzegorz Łódź napisał:

powyższego przepisu.

Ale jakiego przepisu? Poproszę o pełne wskazanie Rozporządzenia

9 godzin temu, sebeklca napisał:

S.1 ma 8, a fizycznie 7

Tak, jeżdżą takie samochody po świecie które są 8 osobowe a mogą mieć fotele (7foteli) bądź fotele + kanape. Kanapa np 3 osobowa a fotele 5 pojedynczych. Na tej samej podłodze i tych samych uchwytach. Ciężko to zrozumieć?

11 godzin temu, Grzegorz Łódź napisał:

miejsc siedzących w pojeździe, włączając
siedzenie kierowcy

1+ ilość pozostałych uchwytów = ilość miejsc siedzących. Trzeba zwrócić uwagę czy w danym uchwycie producent danego samochodu przewidział montaż tylko 1 rodzaju fotela, czy może można zamocować tam np. kanapę 3 osobową.

Szczegóły jak liczyć miejsca siedzące są w 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

 

Załącznik nr 2

Dział II Szczegółowy sposób ustalania nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu

§ 1. Dział określa sposób ustalania danych technicznych pojazdu, zwłaszcza dopuszczalnej ładowności lub dopuszczalnej masy całkowitej oraz liczby miejsc.

9 godzin temu, ketiw38 napisał:

Szkolcie koledzy diagności - szkolcie......

Właśnie, a nie powielajcie tą samą mierną wiedzę. 

To że większość tak mówi, nie musi być prawdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pik starasz się być interpretatorem, czy chcesz stanowić zapisy prawa? na razie Twoje sformułowania są nieco nużące i nic nie wnoszące do naszej pracy, przydarzy Ci się taka sytuacja w której diagnosta da po wykonaniu BT wynik N, a w/g Ciebie będzie bezzasadny, to wtedy użyjesz całej wiedzy jaką posiadasz aby swoje racje przekuć na swoją korzyść. Na dziś żadnego konsensusu nie uzyskamy. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, cezary napisał:

taka sytuacja w której diagnosta da po wykonaniu BT wynik N,

Właśnie się przydarzyła i próbuję znaleźć rozwiązanie wspomagając się środowiskiem diagnostów czyli waszym. Chcę poznać czym się kierujecie licząc te fotele w samochodach osobowych. Wg prawa to co robicie jest bezzasadne. To tylko wasz wymysł. Chcę jednak wiedzieć czy to sobie wymyśliliście i to powielacie, czy was tak gdzieś uczą.

@Grzegorz Łódź w przytoczonym fragmencie z tabelki ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach załącznik 1 

nie wynika że masz policzyć fotele i że mają się zgadzać z ilością miejsc siedzących.

Mój problem jest taki, że Samochód z tyłu może mieć 2 fotele lub 3 osobową kanapę. Klient ma akurat na wyposażeniu 2 fotele a samochód homologację ma do 8 miejsc. To jest ten sam samochód, 2 różne wyposażenia. Nikt nie zmusi klienta do trzymania kanapy której nie potrzebuje. Dostał 2 fotele bo tak chciał. Homologację robi producent na pojazd o tych samych parametrach i z 2 różnymi możliwościami umocowania (2fotele, lub 1kanapa 3 osobową na tych samych uchwytach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Pik napisał:

Chcę poznać czym się kierujecie

Regulaminami, dyrektywami, ustawami, rozporządzeniami itp. dla nas z tego wynika, że mamy rację, Ty nie musisz się z tym zgadzać, Twoje niezbywalne prawo, odwołuj się do kolejnych instancji, być może uzyskasz potwierdzenie tego czego żądasz, na dziś jest tak jak jest. Na tym zakończyłem. Amen. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Pik napisał:

1+ ilość pozostałych uchwytów = ilość miejsc siedzących

A czy miejsce kierowcy może być tylko uchwytem skoro jak sam napisałeś siedzenia to nie fotele w które wyposaża się samochód?

W dniu 26.09.2020 o 19:38, Pik napisał:

żaden przepis nie nakazuje wyposażać auta osobowego w fotele. Nie ma takiego przepisu! 

W fotele może nie ale w siedzenia tak.

Czym wobec Ciebie jest fotel, a czym siedzenie. Dla mnie to to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, ketiw38 napisał:

Jeszcze jedno jako do eksperta prawniczego się zwrócę - czy chodzi może pojazd grupy PSA: Peugeot 807, Citroen c8, Fiat ulisses ?

@ketiw38 tak, chodzi o PSA. Masz jakąś wiedzę na ten temat? Mają kanapę z tyłu LUB 2 fotele. Samochód jest 8 miejscowy wg homologacji producenta

12 minut temu, Grzegorz Łódź napisał:

A czy miejsce kierowcy może być tylko uchwytem skoro jak sam napisałeś siedzenia to nie fotele w które wyposaża się samochód?

Teoretycznie może ale praktycznie nie, bo wjeżdżający do stacji diagnostycznej kierowca musi mieć zapięte pasy bezpieczeństwa. Dlatego ten 1 fotel/siedzenie musi diagnosta sprawdzić. Pozostałe tak, o ile są na pokładzie samochodu. 

 

 

18 minut temu, cezary napisał:

Regulaminami, dyrektywami, ustawami, rozporządzeniami itp. 

@cezary "Amen": 

To poproszę o nie, cały czas o nie proszę a dostaję tylko jakieś widzimisię. Konkrety Panowie, konkrety paragrafy mówiące o tym że w samochodzie osobowym liczba miejsc siedzących to liczba siedzeń/foteli. Ja mam przypadek 8 miejsc siedzących ale tylko 7 foteli/siedzeń. 

W instrukcji Peugeot 807 proszę sprawdzić jest opcja montażu 2 foteli lub kanapy 3 miejscowej w tych samych uchwytach w zależności od wyposażenia.

Jak się ustala ilość miejsc siedzących to mówi wyraźnie instrukcja rozporządzenia o diagnozowaniu pojazdu. "Załącznik nr 2" Panowie się kłania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Pik napisał:

bo wjeżdżający do stacji diagnostycznej kierowca musi mieć zapięte pasy bezpieczeństwa

A jak ten kierowca nie zapina pasów bezpieczeństwa bo ma orzeczenie lekarskie,to też musi mieć zapięte pasy?

19 minut temu, Pik napisał:

Dlatego ten 1 fotel/siedzenie musi diagnosta sprawdzić

A jak samochodem przyjechało troje ludzi to tylko sprawdza te trzy fotele/siedzenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Grzegorz Łódź napisał:

A jak ten kierowca nie zapina pasów bezpieczeństwa bo ma orzeczenie lekarskie,to też musi mieć zapięte pasy?

I tutaj cię zaskoczę,  może to być nawet specjalny wózek inwalidzki a nie musi być fotela. 

Samochód przystosowany do przewożenia osób niepełnosprawnych - inne przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.