Skocz do zawartości

Zmiana MMC DMC bez żadnych zmian


Jasiu24

Rekomendowane odpowiedzi

Przyjechał do mnie klient, na rozeznanie na razie, samochodem ciężarowym Iveco do tej pory 5,2T DMC.

Ma papier z Bosmal, że jako przedstawiciel Iveco stwierdzają, że homologowali (chyba 2 etap) ten pojazd na 5200, 3500 i 3490 kg. Teraz wymienili mu tabliczkę znamionową na 3490 oraz napisali, że konstrukcyjnie takie pojazdy (3490, 3500, 5200) są takie same, nie potrzebują żadnych zmian, by uznać, że pojazd ma MMC DMC i naciski jak pojazd z DMC 3490kg, po zmianie tabliczki znamionowej oczywiście.

 

Tabliczkę jak napisałem już mu nadali. 

Co o tym sądzić, można zmienić MMC i jednocześnie napisać, że pojazd konstrukcyjnie jest taki sam jak 5.2T. Czy w ogóle takie zmiany DMC są możliwe?

Edytowane przez Jasiu24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle, że w między czasie skończyło się BT, i z chłodni samochód stał się skrzynią lub wywrotką. 

 

Papier z Bosmal jest ze stycznia. Jeszcze na poprzedniego właściciela.

 

Poza tym, jak można napisać że maksymalna masa konstrukcyjna jest 3490, choć konstrukcja pojazdu jest zbudowana jak dla 5200?

Edytowane przez Jasiu24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Skoro dostał kwity od przedstawiciela producenta to do WK z tym uderzać, a tam powinien dostać odmowę bo w rozporządzeniu nie przewidziano zmniejszenia DMC na widzimisię właściciela pojazdu. Był na 5200 i nie przekraczał żadnego parametru administracyjnego więc uważam brak podstaw do obniżania DMC. Ale przykład idzie z góry, prezes TVP unieważnił ślub, można unieważnić głosowanie, to co tam takie 5200 unieważnić. Moim zdaniem zmniejszenie DMC może nastąpić po zmianach konstrukcyjnych a takich tu nie było.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie gubię. Napisałem, że klient był na rozeznaniu. Nie badałem jeszcze auta, przeglądałem tylko dokumenty, oraz przekazuję co mi powiedział klient. 

No dobrze, może źle zacząłem temat. Powinno być, bez zmian mających wpływ na MMC pojazdu.

Raczej demontaż chłodni, czy co on tam miał i montaż skrzyni nie wpływa na zmianę tych parametrów, a jedynie podrodzaju pojazdu i masy własnej. Poza tym, jak już pisałem tabliczkę zmienili w styczniu, a zabudowę, przynajmniej tak twierdzi klient stosunkowo niedawno.

Nie wiem co robić jak przyjedzie już na badanie. N za niezgodność tabliczki ze stanem faktycznym? Raczej pod UD, tj. oczywiste pomyłki danych technicznych w DR się też nie łapie.

Ewentualnie najpierw odesłać klienta po PC, jeżeli urząd zmieni mu masy i dopiero BT ze zmianami konstrukcyjnymi podrodzaju. Jeżeli odmówi, to powrót do "starych" parametrów i dopiero badanie. Dobrze myślę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wysłał klienta do WK po PC i tablice tymczasowe w celu dojechania na OBT. Jak WK będzie honorował kwit od Bosmala to nich te dane wpisze do PC a wówczas pozostanie wykonać tylko zwykła OBT.

Skoro kwit był wystawiony na poprzedniego właściciela to może oznaczać, że odbił się on już on od swego WK i postanowił sprzedać pojazd.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.