Skocz do zawartości

Homologacja reflektorów do użycia LED a sprawa polska


drozda

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, drozda napisał:

diagnosta ma podkładkę od rzeczoznawcy o odstępstwie od warunków technicznych żeby się nie czepiać

Odstępstwa od warunków technicznych nie udziela rzeczoznawca tylko TDT. Po jego uzyskaniu stosowny wpis musi znaleźć się w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie przeglądam stronę tdt i widzę 

 

  • po trzecie – od dnia 1 stycznia 2022 roku, na podstawie art. 67 ust. 1 ustawy Prawo o ruchu drogowym zezwala, w drodze decyzji administracyjnej, w indywidualnym uzasadnionym przypadku, na odstępstwo od warunków technicznych jakim powinien odpowiadać pojazd.

Więc to chyba wystarczy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, drozda napisał:

 

Gdzie jest mowa o wpisie w dowodzie ? Robisz normalny przegląd po modyfikacji oświetlenia , diagnosta ma podkładkę od rzeczoznawcy o odstępstwie od warunków

Pan się już nie pogrąża bo to brnięcie w ślepą uliczkę. Żeby opowiadać takie teorie trzeba mieć podstawową wiedzę na temat badań technicznych, odstępstw, tego co to znaczy DOPUSZCZENIE JEDNOSTKOWE itd. Albo prowokacja albo podchody, no nic  innego nie przychodzi mi do głowy, tym bardziej że samo źródło to dementuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem diagnostą więc nie znam wszystkich szczegółów, wiem tylko że kilkanaście Dusterów przeszło tę ścieżkę i jeździ z LEDami. Jest to upierdliwe ale możliwe , sęk w tym że kilka krajów dopuściło homologację producenta do niektórych modeli samochodów z półki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, drozda napisał:

Nie jestem diagnostą

I wydaje  mi się, że to stwierdzenie  zamyka drogę dyskusji z Twoimi argumentami. Próbujesz  przekonać bzdurami wyczytanymi w Internecie czynnych diagnostów, lub ludzi którzy  są na szczeblu wyżej, ale nadal mają styczność z przepisami dotyczącymi badań technicznych.  Jesteś idealnym przykładem klienta z SKP który to mądrzejszy jest od diagnosty i przepisów które go obowiązują. 

  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że sugerujesz że firma Osram kłamie ogłaszając w komunikatach prasowych że zalegalizowała oświetlenie w Dusterach w Polsce ?

Jesteśmy w OSRAM świadomi, że taka droga nie jest ani prosta, ani wygodna, oraz powszechnie dostępna dla wszystkich. Ale jest to pierwszy krok, a fakt, że udało się uzyskać dopuszczenie retrofitów OSRAM Night Breaker LED jest dowodem na to, że te zamienniki tradycyjnych żarówek są bezpieczne i spełniają wszystkie wymagania stawiane przed źródłami światła. Naszym zdaniem niezbędne są jednak rozwiązania systemowe, które będą w stanie ułatwić właścicielom samochodów legalną modyfikację oświetlenia bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów. By tak się stało, niezbędne jest wprowadzenie stosownych przepisów na szczeblu ogólnokrajowym – mówi Andrzej Przybylski, dyrektor działu Automotive w OSRAM Polska – Dlatego firma OSRAM, wraz z innymi producentami oświetlenia, prowadzi działania w tej sprawie. O ich efektach oczywiście będziemy informować – dodaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, drozda napisał:

sugerujesz że firma Osram kłamie ogłaszając w komunikatach prasowych że zalegalizowała oświetlenie w Dusterach w Polsce ?

Nie rozumiesz tego co czytasz. A firma Osram póki co stara się o dopuszczenie tego typu oświetlenia.

58 minut temu, drozda napisał:

że udało się uzyskać dopuszczenie retrofitów OSRAM Night Breaker LED

Żeby miało się udać, to te źródło światła uzyskałoby homologację i nie potrzebowałoby żadnych kosmicznych kombinacji.

59 minut temu, drozda napisał:

jest dowodem na to, że te zamienniki tradycyjnych żarówek są bezpieczne i spełniają wszystkie wymagania stawiane przed źródłami światła.

Niczego nie spełniają, ponieważ nie uzyskały homologacji a tylko takowa może świadczyć, że wszystkie warunki bezpiecznego użytkowania zostały spełnione.

Godzinę temu, drozda napisał:

Naszym zdaniem niezbędne są jednak rozwiązania systemowe, które będą w stanie ułatwić właścicielom samochodów legalną modyfikację oświetlenia bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów.

Na dzień dzisiejszy nie trzeba żadnych zmian tylko doprowadzić proces produkcji do takiego stanu aby dane źródło światła było homologowane, a skoro trzeba robić zmiany systemowe to znaczy, że takowe źródło nie do końca jest bezpieczne.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara się załatwić to systemowo , czyli tak jak jest w DE, A , CZ ,HR i SLO - kupujesz komplet LED przebadany przez producenta z konkretnym pojazdem, montujesz , naklejasz naklejkę na reflektor z opisem że w środku są źródła LED danego typu, drukujesz homologację producenta (na konkretny typ reflektora) i wozisz wraz z dowodem.

U nas trzeba to robić "dookoła". Na razie zrobiono to w trybie kombinacji dla kilkunastu pojazdów.

One nie są niebezpieczne , po prostu dla części reflektorów homologowanych z H4 i H7 wiązka światła nie będzie prawidłowo uformowana z LED. Dlatego producent bada każdy reflektor osobno, dla bardzo starych pojazdów nie będzie się mu to opłacało.

Edytowane przez drozda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jasności!

Tak to Auto Świat widział w styczniu 2022 roku: https://www.auto-swiat.pl/porady/eksploatacja/retrofity-led-zamiast-zarowek-h7-i-h4-czy-retrofity-led-sa-legalne-problemy-przy/jkmwt5y#slajd-1 

- z taka wzmianką: "Prezentowany produkt i treść jest niezależnym wyborem redakcji. W powyższym tekście umieściliśmy linki promocyjne naszych partnerów. Jeśli w nie klikniesz wesprzesz naszą działalność."

 

Jak widział we rześniu ubiegłego roku już zostało przytoczone. 

- a taką wzmianką zakończone: Tymczasem Instytut Transportu Samochodowego daje nadzieję i przyznaje, że "aktualnie ITS jest na etapie analizy możliwej ścieżki legislacyjnej dotyczącej badań retrofitów LED".

 

Dla mnie po temacie! :zzz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Paprock napisał:

Tymczasem Instytut Transportu Samochodowego daje nadzieję i przyznaje, że "aktualnie ITS jest na etapie analizy możliwej ścieżki legislacyjnej dotyczącej badań retrofitów LED".

 

 

Dla mnie po temacie! :zzz:

No i ja tu piszę któryś raz że pytałem u nich i to nie prawda, a tu dalej piszą swoje że się da że zrobili....

Były przymiarki ale nie wyszło i się nie zanosi. Nie wiem jak można dalej sprzedawać teorię że ktoś coś zrobił. Ja wiem że producent chce sprzedawać więcej żarówek po 500zł ale są po prostu nielegalne. Fakt że w niektórych samochodach świecą bardzo dobrze, i na pewno pomagają na drodze w czasie jazdy, ale przepisy mówią nie

Edytowane przez Rafi90
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nooo... "analiza możliwej ścieżki" to wiele znaczący termin i na bank od "niezwłocznie" odleglejszy. A te sprzedawane teorie są deko przestarzałe.

Nie wiem z jakich powodów temat został rozwinięty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paprock napisał:

Nie wiem z jakich powodów temat został rozwinięty

No jak to z jakich, reklama retrofitów marki OSRAM rozbujała do niewiarygodnych poziomów. Ot co !!! :giggle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2020 o 12:35, drozda napisał:

No OK , ale dajmy na to że taki Niemiec przyjedzie do Polski i co wtedy ? Ma zamieniać żarówki na granicy ?

Nic nie musi zamieniać. Kraje europejskie, i nie tylko, podpisały Konwencje Wiedeńską. Pojazd ma spełniać warunki techniczne kraju rejestracji.

A reszta dyskusji, jak ktoś wspomniał, jest niepotrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, radekd2 napisał:

Pojazd ma spełniać warunki techniczne kraju rejestracji

Tali pojazd nie spełnia WT, ponieważ jest dopuszczony do ruchu na podstawie odstępstwa krajowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i? Odstępstwo jest krajowe a nie europejskie. Najlepiej Konwencję respektują różne kraje mandatując za brak żarówek, kamizelek, bezpieczników... itd. Od króla jak pojazd wjeżdża na teren europy, to ma mieć naklejki na reflektorze a przecież spełnia warunki europejskie... :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zezwolenie na odstępstwo od warunków technicznych może również zostać wydane dla pojazdów należących do członków obcych sił zbrojnych, personelu cywilnego i członków rodzin, oraz pojazdów ich wykonawców kontraktowych, przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na podstawie umów międzynarodowych. Zezwolenie na odstępstwo od warunków technicznych może zostać również wydane dla pojazdu należącego do przedstawicielstwa dyplomatycznego, urzędu konsularnego i misji specjalnej państw obcych lub organizacji międzynarodowej, a także ich personelu korzystającego z przywilejów i immunitetów dyplomatycznych lub konsularnych.

Ciekawe czy te wszystkie hamerykańskie ciężarówki które bujają się np w okolicach Rzeszowa mają odstępstwo? Bo z tego co tu pisze to powinny mieć :eek:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

mają odstępstwo?

Oczywiście, dlatego aby mogły się tego typu pojazdy się poruszać bez problemów powstały te zapisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, adam1501 napisał:

No i? Odstępstwo jest krajowe a nie europejskie

No i?
Jeżeli jest zarejestrowany w Niemczech i spełnia ich WT to zgodnie z Konwencją może legalnie poruszać się po polskich drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym z tymi warunkami technicznymi nie przesadzał. Co innego odstępstwo od warunków technicznych a co innego gościnna wizyta na dworze brytyjskim. Jadąc tam własnym samochodem nie mam żadnego obowiązku wymieniać reflektorów, żeby świeciły na angielską modłę. I vice versa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Paprock napisał:

Jadąc tam własnym samochodem nie mam żadnego obowiązku wymieniać reflektorów, żeby świeciły na angielską modłę. I vice versa.

O tym właśnie cały czas piszę. Po to jest wspomniana Konwencja, abym podczas zwiedzania autem Europy, nie musiał ciągnąć przyczepki z "lokalnymi wersjami wyposażenia".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.