Skocz do zawartości

Wygasly MOT angielskiego auta, Da sie odnowic tutaj w Polsce ?


seb91

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Przyjechalem angielskim autem tutaj do polski.
Auto ubezpieczone oraz zarejestrowane w UK, przeglody/taxy itd zawsze byly robione w UK.

Sprawa ma sie tak, ze 10 Listopada wypad dzien, kiedy powinienem zrobic przeglad - MOT jednak z kilku powod nie uda mi sie wrocic na czas do UK aby zrobic przeglad/MOT

Chcialem sie was spytac:

- Czy da rade tutaj gdzies w polsce zrobic przeglad dla angielskiego auta, ktore jest zarejestrowane w UK?
- Jesli tak, to czy taki przeglad bedzie wazny (w systemie ) w Anglii ?
    Obecnie mozna sprawdzic czy auto posiada wazny TAX oraz MOT po wpisaniu nr rej. na stronie rzadowej https://www.check-mot.service.gov.uk/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, seb91 napisał:

- Czy da rade tutaj gdzies w polsce zrobic przeglad dla angielskiego auta, ktore jest zarejestrowane w UK?

- Da się gdziekolwiek w POLSCE. Prerejestracja i badanie z wynikiem negatywnym, No chyba, że spełnia nasze wymagania co do świateł mijania, przeciwmgielnych, pola widzenia kierowcy, oraz co do prędkościomierza. 

- Nie będzie widoczny w uk,nawet na podanej przez ciebie stronie rządowej, tak samo jak i badanie z każdego innego kraju. 

A co do

11 godzin temu, seb91 napisał:

 Obecnie mozna sprawdzic czy auto posiada wazny TAX oraz MOT po wpisaniu nr rej. na stronie rzadowej https://www.check-mot.service.gov.uk/

to można sobie sprawdzić czy auto posiada ważne OBT w POLSCE na stronie rządowej https://historiapojazdu.gov.pl 

Więc uk nie jest tu jakimś wyjątkiem w tym temacie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mecher napisał:

- Da się gdziekolwiek w POLSCE. Prerejestracja i badanie z wynikiem negatywnym, No chyba, że spełnia nasze wymagania co do świateł mijania, przeciwmgielnych, pola widzenia kierowcy, oraz co do prędkościomierza. 

- Nie będzie widoczny w uk,nawet na podanej przez ciebie stronie rządowej, tak samo jak i badanie z każdego innego kraju. 

A co do

to można sobie sprawdzić czy auto posiada ważne OBT w POLSCE na stronie rządowej https://historiapojazdu.gov.pl 

Więc uk nie jest tu jakimś wyjątkiem w tym temacie. 

Nie wiem czy sie wyrazilem dosc jasno.. ale chodzi mi o zrobienie przegladu Angielskiego auta w polsce, tak jakbym robil to w robil przeglad w UK.. tak aby wynik byl pozytywny ( zakladajac, ze wszystkie czesci i ogolnie auto jest sprawne )
Wiec nie satysfakcjonuje mnie wynik negatywny bo lampy i inne sa przystosowane do ruchu lewostronnego.. jaki jest sens robienia przegladu skoro i tak obleje?

Wiec czy sa w polsce gdzies punkty gdzie mozna zrobic przeglad angielskiego auta ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko skupy złomu.

A na poważnie. Chyba nie wyobrażasz sobie że jakiś kraj robi przeglądy pojazdu z innego kraju nie znając warunków technicznych tam obowiązujących ?

I jak niby miałby wprowadzić takie badanie do ichniego systemu badań, gołębiem pocztowym ?

I tak jeszcze po za systemem. Zapomniałeś już z jakiego kraju wyjechałeś? Skoro się go wstydzisz, pisząc jego nazwę z małej litery, to nie proś w nim teraz o pomoc. 

Gdyby nie Covid, pewnie nawet byś tu nie przyjechał i narzekał jaki to be kraj> 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

40 minut temu, seb91 napisał:

... Wiec nie satysfakcjonuje mnie wynik negatywny bo lampy i inne sa przystosowane do ruchu lewostronnego.. jaki jest sens robienia przegladu skoro i tak obleje?

Wiec czy sa w polsce gdzies punkty gdzie mozna zrobic przeglad angielskiego auta ?

nie ma podstawy prawnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Mecher napisał:

Tak, tylko skupy złomu.

A na poważnie. Chyba nie wyobrażasz sobie że jakiś kraj robi przeglądy pojazdu z innego kraju nie znając warunków technicznych tam obowiązujących ?

I jak niby miałby wprowadzić takie badanie do ichniego systemu badań, gołębiem pocztowym ?

I tak jeszcze po za systemem. Zapomniałeś już z jakiego kraju wyjechałeś? Skoro się go wstydzisz, pisząc jego nazwę z małej litery, to nie proś w nim teraz o pomoc. 

Gdyby nie Covid, pewnie nawet byś tu nie przyjechał i narzekał jaki to be kraj> 

jakie golebie pocztowe jaki wstyd? o czym Ty piszesz ?

dobra nvm widze, ze nie da zrobic sie przegladu tutaj w pl, temat mozna zamknac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, seb91 napisał:

Wiec nie satysfakcjonuje mnie wynik negatywny bo lampy i inne sa przystosowane do ruchu lewostronnego.. jaki jest sens robienia przegladu skoro i tak obleje?

Wynik negatywny z BT tzn. że pojazd posiada usterki istotne (np. światła, lusterka, itp. - nie spełnia przepisów obowiązujących w Polsce) ale umożliwia Ci legalne poruszanie się pojazdem przez 14-dni od daty badania. Jeśli te 14- dni są wystarczające to można wrócić do UK i tam zrobić OBT. A jeśli nie są wystarczające to po 14-dniach można ponownie zrobić BT i ponownie zyskać 14-dni. Tylko w ten sposób można legalnie na kołach wrócić do UK aby tam zrobić BT.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, GABIUSZ napisał:

ale umożliwia Ci legalne poruszanie się pojazdem przez 14-dni od daty badania.

Legalne poruszanie się pojazdem z UI? Pojazd jest dopuszczony do ruchu jeśli m.in. spełnia warunki techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, GABIUSZ napisał:

umożliwia Ci legalne poruszanie się pojazdem przez 14-dni od daty badania.

Wynik negatywny z automatu uniemożliwia legalne poruszanie się po drogach (brak informacji w CEP o ważność BT).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idąc Waszym tokiem rozumowania to Policja w całym kraju łamie prawo, jak podczas kontroli stwierdzi usterki istotne ale zezwala na dalsze poruszanie się do max. 7-dni na podstawie "Pokwitowania".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, GABIUSZ napisał:

Wynik negatywny z BT tzn. że pojazd posiada usterki istotne (np. światła, lusterka, itp. - nie spełnia przepisów obowiązujących w Polsce) ale umożliwia Ci legalne poruszanie się pojazdem przez 14-dni od daty badania. Jeśli te 14- dni są wystarczające to można wrócić do UK i tam zrobić OBT. A jeśli nie są wystarczające to po 14-dniach można ponownie zrobić BT i ponownie zyskać 14-dni. Tylko w ten sposób można legalnie na kołach wrócić do UK aby tam zrobić BT.

Koledzy w postach powyżej mają rację - wynik negatywny do brak dopuszczenia pojazdu do ruchu. I nie ma czegoś takiego jak warunkowe dopuszczenie na okres 14 dni. Często spotykamy się z takimi interpretacjami nie wiem skąd wynikającymi. Te słynne 14  dni oznacza  mniej więcej tylko tyle, że w ciągu 14 dni od dnia wykonania badania  można wykonać badanie poprawkowe na stacji , która stwierdziła usterkę płacąc tylko za usterkę lub usterki stwierdzone podczas badania.

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, GABIUSZ napisał:

Idąc Waszym tokiem rozumowania to Policja w całym kraju łamie prawo, jak podczas kontroli stwierdzi usterki istotne ale zezwala na dalsze poruszanie się do max. 7-dni na podstawie "Pokwitowania".

Takie prawo daje OKRD ustawa. SKP nie ma w tym względzie takich uprawnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, aboz napisał:

Takie prawo daje OKRD ustawa. SKP nie ma w tym względzie takich uprawnień.

Przydała by się tutaj podstawa prawna.

Policjant na drodze "na oko" stwierdza, że są usterki istotne i może pozwolić na dalszą eksploatację pojazdu, natomiast na SKP diagnosta dysponujący specjalistycznym sprzętem dając Negatywny wynik badania (co oznacza, że pojazd nie stwarza zagrożenia w ruchu, bo wówczas USZ) informuje użytkownika, że nie może poruszać się po drogach publicznych. Wyjaśniałem to z OKRD i oświadczyli, że jak pojazd nie stwarza zagrożenia (UI) to oni nie mają podstaw do interwencji. Aczkolwiek zgadzam się z przedmówcami, że formalnie Polskie przepisy nie są spójne, podobnie jak w wielu innych krajach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, GABIUSZ napisał:

Przydała by się tutaj podstawa prawna.

Art. 132 uPORD

Cytat

2.W razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej albo funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej wydaje kierowcy pokwitowanie.Może on zezwolić na używanie pojazdu przez czas nieprzekraczający 7dni, określając warunki tego używania w pokwitowaniu. Zezwolenie nie może być wydane w przypadkach, o których mowa w ust.1 pkt 1 lit.a i c, a także w ust.1a pkt1lit.a i c oraz pkt 6.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Macintosh napisał:

I nie ma czegoś takiego jak warunkowe dopuszczenie na okres 14 dni. Często spotykamy się z takimi interpretacjami nie wiem skąd wynikającymi.

Dopuszczenie warunkowe to stare zaszłości, bo funkcjonowało ono na początku lat '00 i umożliwiało dopuszczenie do ruchu pojazdu z pewnymi usterkami na okres do 14 dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że nie wszystkie usterki powinno eliminować pojazd z ruchu całkowicie. Np. skorodowany VIN czy braki w oświetleniu (przy pewnych ograniczeniach w poruszaniu się) nie mają zasadniczego wpływu na bezpieczeństwo, a jedynie na porządek ruchu.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się. Znane  są przypadki, kiedy klient przyjeżdża tym samym pojazdem na tą sama stację od kilku lub kilkunastu lat  a tu nagle podczas kolejnego badania okazuje się, że Vin częściowo skorodował bo producent go dosyć niefortunnie umieścił ( np. w Oplu ) .Pomimo tego, że klient posiada pojazd od nowości  i diagnosta zna ten pojazd i klienta  to niestety klient  musi ogarnąć temat nadania numeru zastępczego i tabliczki zastępczej. To czasami  kosztowo wychodzi 1/3 wartości samochodu ( opinia rzeczoznawcy plus badanie  dodatkowe).  A pojazd jest sprawny technicznie - zadbany . Żadnych odznak korozji, systematycznie serwisowany.  Nie spełnia jednak wymogów formalnych.

Oglądałem kiedyś jeden z angielskich programów motoryzacyjnych, w którym dwóch entuzjastów motoryzacji kupuje stare pojazdy i je naprawia żeby sprzedać z zyskiem a tym samym ratują pojazdy od złomowania. I nie wierzyłem własnym oczom. Akurat w tym odcinku przerabiano oldtimera na pojazd rajdowy ( chyba to był Ford Escort ) Zamontowano klatkę i przy okazji montażu rozpórek wzmacniających na kielichu amortyzatora w komorze silnika okazało się, że  będzie zasłonięty VIN. I  ?  Jeden z prowadzących zrobił zdjęcie VIN-u i powiedział, że dzwonił do wydziału komunikacji i przedstawił sprawę. Tam mu powiedziano, żeby wykonał zdjęcie Vin-u i zostanie nabity w innym miejscu !!! A dla celów rejestracji wystarczy zdjęcie VIN. Pomijam kontrowersyjną i  poruszaną nie raz na forum kwestię montażu klatki bezpieczeństwa. Tam w UK z tym nie ma  problemu. Po montażu klatki  i innych akcesoriów rajdowych ( min. systemu gaśniczego)  pojazd jedzie na stację i ponoć jest dopuszczany do ruchu.

Pozdrawiam

Edytowane przez Macintosh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

A jak na stacje przyjedzie pojazd zarejestrowany nadal w Anglii ale przystosowany do naszych przepisów to czy można mu wykonać przegląd? I czy nasza policja będzie respektować takie badanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.