Skocz do zawartości

wynik badania TAXI


Lisw

Rekomendowane odpowiedzi

Czy diagnosta musi znać Ustawę o Dozorze Technicznym?? Bo to z Ustawy wynika konieczność zastosowania procedur jakie powinny zostać uruchomione w przypadku gdy urządzenie podlegające dozorowi spotka przekroczenie parametrów eksploatacyjnych. Odpowiada za to właściciel/użytkownik i o ile podlegające DT takie urządzenia jak dźwigi czy jakieś tam urządzenia transportu bliskiego mają swoje książki z w pisami i zakresami przeglądów i certyfikowanych serwisantów to zbiorniki gazu montowane w pojazdach niczego takiego nie mają bo mają tylko jeden ostemplowany papierek formatu A5 - najczęściej . W momencie, gdy nie ma skierowania na BT wydanego przez OKRD, który zatrzymał DR to z racji istnienia braku spójnej regulacji nie ma problemu. Ale gdyby użytkownik/właściciel notabene zobligowany do przestrzegania Ustawy o Dozorze Technicznym zawiadomił Dozór o fakcie uszkodzenia pojazdu z zamontowanym zbiornikiem (nawet jeśli będzie to urwane lusterko) i zwrócił się o potwierdzenie ważności decyzji dopuszczającej eksploatację, to po wzięciu przez Dozór pod uwagę tego zawiadomienia to jak sądzicie co Dozór da w odpowiedzi?? Obawiam się, że nakaże wykonanie badania doraźnego, bo Ustawa nie widzi innego rozwiązania i nie pozwala Dozorowi na delegowanie swoich uprawnień w tym zakresie - zwłaszcza na sierżanta na miejscu zdarzenia, a diagnoście tym bardziej. W przypadku podania mi informacji o szkodzie istotnej umieszczonej w CEPIKU przez ubezpieczyciela informuję właściciela o istnieniu Ustawy o Dozorze Technicznym i proszę o wypełnienie zawartego w niej obowiązku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Vercyngetoryks napisał:

Czy diagnosta musi znać Ustawę o Dozorze Technicznym

Z doświadczenia wiem, że musisz znać wszystkie przepisy, normy, akty prawne itp. które w jakiś sposób mają zastosowanie w pojazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do brzegu panowie, do brzegu. Auto z LPG zajechało na stację na badanie po szkodzie istotnej. Wymagamy doraźnego dokumentu na zbiornik czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak masz taki pojazd z gazem: szkoda istotna - uszkodzenie elementów ukł. nośnego to jakie papiery wymagasz?
Bo w tym rozumowaniu też może być jakaś logika
 
Wycena szkody, żeby zadośćuczynić zakresowi badania i oczywiście DR/PC.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Byłbym zapomniał o dokumencie na zbiornik, ale niekoniecznie nowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, cezary napisał:

Czytać i przyswajać wypada. :evil:

- a to znasz?

§ 4. 1. Zbiorniki powinny spełniać wymagania określone w warunkach technicznych dozoru technicznego. Zbiorniki powinny być zbadane i dopuszczone do eksploatacji przez Transportowy Dozór Techniczny.

A dalej to już umiesz, prawda:

 

9 godzin temu, cezary napisał:

O.k. Zapisałem w celu zapamiętania na przyszłość. Dzięki. :pada:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać we wcześniejszych wpisach stosowałem bezwzględnie wymóg posiadania "nowego" odbioru zbiornika gazu podczas badania po szkodzie, ale bieglejsi w przepisach uświadomili mi że nie jest to konieczne więc ja się do tego zastosuję, a inni co z tym poczną to ich problem. Amen. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że idea powtórnego badania zbiornika LPG jest błędna i zbędna.

1. Mam lekką stłuczkę czy potężny wypadek to gdy przyjeżdża policja, zatrzymuje DR i aby go odblokować muszę mieć nowy dozór na zbiornik lub go wymienić.
2. Zawijam się autem wokół drzewa, wyklepuje auto ze szwagrem w stodole i nic ze zbiornikiem nie musze robić.

Ponadto w pierwszym przypadku, jeżeli wymienię zbiornik to starego nikt go nie wpisuje na czarna listę i mogę go sprzedać aby ktoś go założył do auta jako dobry po zdarzeniu jak w przypadku pierwszym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie to wygląda jak sztywno trzyma się jakiegoś przepisu. Wystarczy w pokwitowaniu słowo : wypadek/ kolizja  i już portfel chudnie o 500-600zł. Jak by w pokwitowaniu było uszkodzony przód pojazdu, drzwi , próg  to jeśli nie będzie to odnotowane jako kolizja albo wypadek to zbiornik jest dobry. Taka to Polska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rafi90 napisał:

Jak by w pokwitowaniu było uszkodzony przód pojazdu

Patrol policji nie jest kompetentny do oceny uszkodzeń auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale co jest niejasne?

Zakres badania po szkodzie istotnej wymaga ważnego w dniu badania technicznego dokumentu stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego. A dozór techniczny mówi, że zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej, które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii, powinny być wymontowane i zgłoszone przez eksploatującego do badania doraźnego. Do dalszej eksploatacji mogą być dopuszczone zbiorniki, które nie wykazują śladów odkształceń lub innych uszkodzeń mechanicznych oraz przeszły z wynikiem pozytywnym badania przeprowadzone przez TDT.

- więc jaki dokument należy okazać?

Tak, wiem, że zbiornika wymienić nic nie zabrania, a nawet może być to konieczne, gdyby nie przeszedł pozytywnie badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie, tylko nie ma definicji prawnej wypadku, a definicje funkcjonalne rozróżniają zdarzenia drogowe na kolizje i wypadki. Próbuj dalej.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tylko w tabeli opłat funkcjonuje kolizja i/lub wypadek, a kwota i tak nie ulega zmianie.

################################################################

I na zakończenie do głównego wątku:

W dniu 23.01.2024 o 18:03, Krzysztof plus napisał:

Teraz zastanawiam się czy instalacja LPG musi być wpisana do dowodu rej. na badaniach dodatkowych?

10. Pojazd zasilany gazem może być używany po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym przewidzianej odrębnymi przepisami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Paprock napisał:

Chyba tylko w tabeli opłat funkcjonuje kolizja i/lub wypadek

Nie tylko. Jest w wielu przepisach, ale w żadnym nie ma definicji, więc sądy używają jedynie definicji słownikowych lub funkcjonalnych.

 

35 minut temu, Paprock napisał:

10. Pojazd zasilany gazem może być używany po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym przewidzianej odrębnymi przepisami.

Ale SKP nie sprawdza użytkowania pojazdu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, radekd2 napisał:

Patrol policji nie jest kompetentny

 Co do oceny stanu pojazdu to nie muszą się znać. Pisząc uszkodzenia w wyniku kolizji, potwierdzają że takie zdarzenie drogowe miało miejsce, i to już jest przesłanka do wymiany zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aboz napisał:

Ale SKP nie sprawdza użytkowania pojazdu...

 

1 godzinę temu, aboz napisał:

Nie tylko. Jest w wielu przepisach, ale w żadnym nie ma definicji, więc sądy używają jedynie definicji słownikowych lub funkcjonalnych.

Nie jesteśmy też w sądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Paprock napisał:

Nie jesteśmy też w sądzie.

Ale doskonale wiesz, że to się często tam kończy. A, że wyroki niekoniecznie są po myśli organów, to najlepiej, w razie niejasności polegać na orzeczeniach i wykładniach sądowych właśnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale dla pojazdu kolizja i wypadek to terminy tożsame. Dla samochodu to bez różnicy czy zdarzenie obfitowało w ofiary śmiertelne, czy skończyło się na L-4. A w naszej robocie oba zdarzenie sprowadzili do "zagrożenia bezpieczeństwa". I jak mi cepik wyświetla szkodę istotną lub zagrożenie bezpieczeństwa lub zatrzymanie dowodu, to na podstawie opisu szkody lub pokwitowania/skierowania wiem co robić. Sprawdzając przy tym wpisany do dowodu warunek używania pojazdu zasilanego gazem. Podobnie ma się sprawa z pojazdem który ma być używany jako taksówka, pojazd uprzywilejowany, pojazd do nauki jazdy, pojazd do przeprowadzania egzaminu państwowego lub pojazd odpowiednio przystosowany lub wyposażony zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych. Z naciskiem na używanie. Na takie samo używanie jak sprawdza się warunki dla autobusu używanego w komunikacji takiej a takiej.

I taką drogę przedstawię w sądzie, gdyby ktoś mi zarzucił przekroczenie kompetencji.

OK. Odpadam, bo już z taksówki autobus się robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Jacdiag locked this temat
3 godziny temu, Paprock napisał:

z taksówki autobus się robi.

To jak ktoś coś w zgodzie z tematem będzie chciał dopisać to niech zapuka o parapet ...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.