Jurgen Napisano 28 Październik 2020 Share Napisano 28 Październik 2020 Witam Mam pytanie odnośnie zmian konstrukcyjnych samochodu ciężarowego z kontenerem na samochód specjalny - pogotowie techniczne. Ponieważ dopiero rozpocząłem pracę na Okręgówce. Jeśli możecie napisać co dokładnie mam się dopytać klienta. Wiem, że na pewno ilość miejsc nie jest zmieniana. Więc chyba homologacja nie będzie potrzebna ani faktura na demontaż pasów i siedzeń. Z tego co dobrze kojarzę to muszą być zamontowane koguty na dachu i chyba wymalowane pasy. I nie wiem czy jakieś zaświadczenie z ITS nie będzie potrzebne. Chodzi mi w szczególności co dopytać klienta. Wiem, że to ma być samochód pogotowie techniczne - torowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 28 Październik 2020 Share Napisano 28 Październik 2020 (edytowane) https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12621-zmiany-konstrukcyjne-z-ciężarowy-na-pogotowie-techniczne/ Edytowane 28 Październik 2020 przez wadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 30 Październik 2020 Share Napisano 30 Październik 2020 Witam jak ogarnąć temat p-pa 2008 rok faktycznie posiada dwie osie DMC 2700 a homo wpisane 1 oś i w DR 1 oś. Rozstaw osi ok 0,8 m. czy przypadkiem wg starej definicji jest to traktowane jako oś pojedyncza? ps. na TZ są naciski na dwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Październik 2020 Share Napisano 30 Październik 2020 Raz to ruszyć próbowałem (opis na forum za ścianą) ale póki homo nikt nie poprawi, to temat martwy. A homo nikt nie poprawi, bo producent zawinął się z rynku i po sprawie. Czyli dwie osie na pojeździe a dowodzie i w homo po jednej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Październik 2020 Share Napisano 30 Październik 2020 Podobno sporo jest takich przyczep homologowanych przez ITS i wcale to nie jest błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 30 Październik 2020 Share Napisano 30 Październik 2020 1 godzinę temu, danielg539 napisał: wcale to nie jest błąd. Jest błąd, bo przyjęto, że skoro pod kątem nacisków przyjmuje się te dwie osie za pojedynczą, to liczba osi wynosi 1. Zapomniano przy okazji, że przy liczbie osi podaje się ich faktyczną ilość. I tak to homologowano sobie wesoło przez kilka lat, dopóki ktoś się nie zorientował, że sadzą babole. Ale nawet TDT nie widzi w tej kwestii problemu, a WK nie chcą zmieniać danych, które są wprowadzone na podstawie homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 30 Październik 2020 Share Napisano 30 Październik 2020 Wszystko jasne dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Październik 2020 Share Napisano 30 Październik 2020 16 minut temu, aboz napisał: Ale nawet TDT nie widzi w tej kwestii problemu, a WK nie chcą zmieniać danych, które są wprowadzone na podstawie homologacji. Dokładnie tak jest, czyli ten zapis o licznie osi należy zaliczyć do przepisów, których stosowanie się nie przyjęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.