Skocz do zawartości

Inne czynności wykonywane na SKP


Sebastian ZG

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 161
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • JANUSZ60

    12

  • Psuj

    8

  • Qnick

    8

  • kowal

    6

Top Posters In This Topic

zawsze ustawiałem i ustawiam podczas badania :) jeśli ktoś przyjedzie żeby mu sprawdzić hamulce to też sprawdze , amortyzatory i luzy też

Jak Wy możecie tak łamać te doskonałe przepisy ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeśli przez jakiś Twój post jest niezgodny z zasadami - popraw, co masz do poprawienia - inaczej dostajesz ostrzeżenie ! ny przepis ma się ktoś zabić, to będę je łamał z premedytacją :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeśli przez jakiś Twój post jest niezgodny z zasadami - popraw, co masz do poprawienia - inaczej dostajesz ostrzeżenie ! ny przepis ma się ktoś zabić, to będę je łamał z premedytacją

A kiedy mówię, że 2/3 naszych przepisów należy wyrzucić do kosza, a 1/3 zmodyfikować, nikt się ze mną nie zgadza,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagle wszyscy się ruszyli do pisania

 

Polacy nie dbają o światła. Raport

Bezpieczna jazda z zawiązanymi oczyma? Wszyscy wiemy, że to zupełnie niemożliwe. Okazuje się jednak, że Polacy na co dzień jeżdżą w niewiele lepszych warunkach. Zaledwie jeden procent skontrolowanych samochodów ma prawidłowo ustawione i działające oświetlenie, a co dziesiąty w ogóle nie powinien być dopuszczony do ruchu.

 

Wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Transportu Samochodowego wskazują, że prawidłowe ustawienie reflektorów ma kilka procent pojazdów. Ten stan ma wpływ na zagrożenie na drogach po zapadnięciu zmroku, gdyż wtedy dochodzi do kilkakrotnie większej liczby wypadków w przeliczeniu na jeden pojazd w ruchu niż za dnia. Wypadki te są też znacznie poważniejsze w skutkach. Co prawda większość współczesnych samochodów oferuje dobre oświetlenie za niewygórowaną cenę, jednak trzeba o nie zadbać oraz dostosować technikę jazdy do możliwości świateł. Dla bezpieczeństwa ważny jest stan wszystkich trzech elementów oświetlenia: żarówek, lamp oraz ustawienia świateł.

 

Aby obiektywnie ocenić jakość oświetlenia pojazdów osobowych w połowie listopada 2013 r. Instytut Transportu Samochodowego wykonał na terenie Warszawy wyrywkowe badania reflektorów samochodów osobowych znajdujących się w ruchu. Badania przeprowadzono za pomocą komputerowego urządzenia diagnostycznego, które oprócz precyzyjnego pomiaru ustawienia świateł umożliwia analizę i ocenę całej wiązki świetlnej wysyłanej przez reflektor. Wyniki tych badań pokazały, że przeważająca większość badanych samochodów miała źle ustawione światła. Ponadto jakość wiązki świetlnej była nieodpowiednia - zbyt blisko oświetlała drogę lub oślepiała innych użytkowników dróg.

Wstępne dane wskazują, że dokładnie ustawionych było zaledwie 8 proc. lamp w przebadanych pojazdach, a tylko w jednym procencie pojazdów były prawidłowo ustawione obydwa światła. Ponad 10 proc. przebadanych świateł miała na tyle złą jakość, że nie powinny być w ogóle używane w pojazdach. Jak to więc możliwe, że samochody z takim oświetleniem zostały dopuszczone do ruchu? Co prawda podczas kontroli okresowej światła często są ustawiane, to precyzja tej regulacji budzi wiele wątpliwości. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że kilka lat temu zniesiono obowiązek certyfikacji przyrządów do ustawiania świateł. Poza tym do spełnienia minimalnych wymagań homologacyjnych wystarczy oświetlenie drogi na odległość ok. 20 m. Nowoczesne, dobrze wykonane światła mijania potrafią oświetlić drogę na odległość nawet ponad 150 m, ale pod warunkiem precyzyjnego ustawienia i odpowiedniego poziomowania przy zmianie obciążenia pojazdu.

 

Badania ITS-u pokazały również, że Polacy nie korzystają z ręcznego korektora pochylenia świateł. Urządzenie to jest obowiązkowym wyposażeniem w większości samochodów osobowych, ale kierowcy zdają się nie rozumieć potrzeby ich używania. Jeśli na kanapie jadą pasażerowie, strumień światła pada wyżej niż powinien i oślepia kierowców jadących z naprzeciwka.

http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Polacy-nie-dbaja-o-swiatla-Raport,wid,16257133,wiadomosc.html?ticaid=111d88

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

czy ustawiacie na SKP geometrię ? czy wg Was można ustawiać czy tylko sprawdzać ? chodzi mi o przepis prawny, nie żebym sie migał od tego, ale mam sporo innych zadań a jeszcze mi geometrie wsadzają, gdzie często nie można nawet końcówką ruszyć , sprawdzenie nie zabiera tyle czasu co regulacja , ale musze mieć jasno napisane , że nie można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wacek, przepis mówi o kontroli, więc jeśli chodzi o BT to tylko kontrola. Poza BT, to co właścicielowi przyjdzie do głowy, to może (byle przepisów nie łamać i jakiejś kontrabandy nie rozprowadzać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie ustawiania geometrii przyjedzie 3 samochody na badania

To grzecznie ustawią się w kolejkę ;) albo odjadą do konkurencji. 2-3 akcje z odjazdem do konkurencji i właściciel zrozumie do czego ma SKP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-3 akcje z odjazdem do konkurencji i właściciel zrozumie do czego ma SKP.
Nie byłbym taki pewien. Zawsze można zwalić na diagnostę-ustawiacza, że za wolno robi :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam stanowisko do tych celów

no właśnie mając osobne stanowisko to jest super , a zblokować sobie diagnostykę to nie problem , bo wg mnie SKP jest do sprawdzania a nie naprawiania czy regulacji np zbieżności.

Czytałem gdzieś na forum nie wiem czy na tym czy innym forum, że nawet niektórzy diagności nie ustawiają świateł to co dopiero powiedzą o zbieżności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie mając osobne stanowisko to jest super ,

no tak :)

bo wg mnie SKP jest do sprawdzania a nie naprawiania czy regulacji np zbieżności.

no niby tak jest w przepisach :?

Czytałem gdzieś na forum nie wiem czy na tym czy innym forum, że nawet niektórzy diagności nie ustawiają świateł

My mamy sprawdzić a nie regulować , za chwile :razz: okaże się że na stacji będziemy dokonywali naprawy silnika albo czyszczenia dpefa lub fapa :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektórzy diagności nie ustawiają świateł

już nie przeginajcie z tym tylko kontrolowaniem, rozumiem żeby nie ustawiać zbieżności (geometrii) bo pracochłonne i czasochłonne ale ustawienie świateł w 95% przypadków zajmuje 3 min, a przede wszystkim jak komuś wyreguluję ustawienie świateł to nie będzie mnie oślepiał, po prostu dbam o swój komfort podczas nocnych przejażdżek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OFICJALNIE pracujemy na stanowisku kontrolnym które służy TYLKO i wyłącznie do kontroli, z WYJĄTKIEM regulacji ciśnienia w kołach.

 

To oficjalnie, a nieoficjalnie jest tak, że to diagnosta ugaduje się z właścicielem stacji co i za jaką kasę robi. Na zasadzie umowy obustronnej a nie nakazu, bo to tak nie działa.

 

Wacek, daj szefowi numer do TDT, niech naskarży na Cienie, że nie chcesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a zblokować sobie diagnostykę to nie problem

- już dawno stwierdzili, że jak coś służy do wszystkiego, to wychodzi do niczego. I mam tu na myśli stanowisko kontrolno-pomiarowe, z którego próbuje zrobić się warsztatowe. Z doświadczenia wiem, że i inne operacje, niż tylko 'zbieżność,' są wykonywane na takim kanale.

Poza tym, tego nie idzie pogodzić w sensie oceny pracy diagnosty. Zawsze będzie mało 'przeglądów' i nikt z przełożonych nie przyzna się do błędu, sobie nie przypomni, nie wytłumaczy, że stracił klientów 'do rejestracji' z powodu zablokowania stacji. Owszem, można to robić w warunkach komfortowych, jak przedstawił Kolega darkdog, a w innych przypadkach to lepiej szukać nowego pracodawcy. Osobiście dałem sobie na luz z robotą, gdzie było więcej 'zbieżności' od 'przeglądów'. Tych ostatnich zawsze było mało, a o 'zbieżnościach' w ogólnym rozrachunku stacji jakoś tak się zapominało. Już nie będę pisał o stękaniu działu marketingu, bo z klienta 'na zbieżność' stacja nie pozyskiwała żadnych danych, na podstawie których mogłaby zrealizować zamysł zaproszenia 'na przegląd', ale... możnaby pisać i pisać... Na szczęście znalazłem normalną stację. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak 5 lat temu szukałem pracy to rezygnowałem w ogóle z jakiejkolwiek dalszej rozmowy jeśli zaczynała się od słów - Na jakim przyrządzie do geometrii pracowałem - odpowiedz była z mojej strony jedna- Szuka Pan diagnosty czy człowieka do ustawiania zbieżności i się żegnaliśmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.