rurek777 Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 zawsze ustawiałem i ustawiam podczas badania jeśli ktoś przyjedzie żeby mu sprawdzić hamulce to też sprawdze , amortyzatory i luzy też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 zawsze ustawiałem i ustawiam podczas badania jeśli ktoś przyjedzie żeby mu sprawdzić hamulce to też sprawdze , amortyzatory i luzy też Jak Wy możecie tak łamać te doskonałe przepisy ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 Jak Wy możecie tak łamać te doskonałe przepisy ??? z premedytacją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 no jeśli przez jakiś Twój post jest niezgodny z zasadami - popraw, co masz do poprawienia - inaczej dostajesz ostrzeżenie ! ny przepis ma się ktoś zabić, to będę je łamał z premedytacją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 no jeśli przez jakiś Twój post jest niezgodny z zasadami - popraw, co masz do poprawienia - inaczej dostajesz ostrzeżenie ! ny przepis ma się ktoś zabić, to będę je łamał z premedytacją A kiedy mówię, że 2/3 naszych przepisów należy wyrzucić do kosza, a 1/3 zmodyfikować, nikt się ze mną nie zgadza,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 ja się zgadzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 nikt się ze mną nie zgadza,,, zgadza Januszku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 Czyżby się szykował nowy przyrząd? Ten przyrząd nie jest taki nowy ,widocznie słabo się sprzedaje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 12 Grudzień 2013 Share Napisano 12 Grudzień 2013 widocznie słabo się sprzedaje . hmm, kolejny "chłit mtetingowy"?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 15 Grudzień 2013 Share Napisano 15 Grudzień 2013 Nagle wszyscy się ruszyli do pisania Polacy nie dbają o światła. Raport Bezpieczna jazda z zawiązanymi oczyma? Wszyscy wiemy, że to zupełnie niemożliwe. Okazuje się jednak, że Polacy na co dzień jeżdżą w niewiele lepszych warunkach. Zaledwie jeden procent skontrolowanych samochodów ma prawidłowo ustawione i działające oświetlenie, a co dziesiąty w ogóle nie powinien być dopuszczony do ruchu. Wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Transportu Samochodowego wskazują, że prawidłowe ustawienie reflektorów ma kilka procent pojazdów. Ten stan ma wpływ na zagrożenie na drogach po zapadnięciu zmroku, gdyż wtedy dochodzi do kilkakrotnie większej liczby wypadków w przeliczeniu na jeden pojazd w ruchu niż za dnia. Wypadki te są też znacznie poważniejsze w skutkach. Co prawda większość współczesnych samochodów oferuje dobre oświetlenie za niewygórowaną cenę, jednak trzeba o nie zadbać oraz dostosować technikę jazdy do możliwości świateł. Dla bezpieczeństwa ważny jest stan wszystkich trzech elementów oświetlenia: żarówek, lamp oraz ustawienia świateł. Aby obiektywnie ocenić jakość oświetlenia pojazdów osobowych w połowie listopada 2013 r. Instytut Transportu Samochodowego wykonał na terenie Warszawy wyrywkowe badania reflektorów samochodów osobowych znajdujących się w ruchu. Badania przeprowadzono za pomocą komputerowego urządzenia diagnostycznego, które oprócz precyzyjnego pomiaru ustawienia świateł umożliwia analizę i ocenę całej wiązki świetlnej wysyłanej przez reflektor. Wyniki tych badań pokazały, że przeważająca większość badanych samochodów miała źle ustawione światła. Ponadto jakość wiązki świetlnej była nieodpowiednia - zbyt blisko oświetlała drogę lub oślepiała innych użytkowników dróg. Wstępne dane wskazują, że dokładnie ustawionych było zaledwie 8 proc. lamp w przebadanych pojazdach, a tylko w jednym procencie pojazdów były prawidłowo ustawione obydwa światła. Ponad 10 proc. przebadanych świateł miała na tyle złą jakość, że nie powinny być w ogóle używane w pojazdach. Jak to więc możliwe, że samochody z takim oświetleniem zostały dopuszczone do ruchu? Co prawda podczas kontroli okresowej światła często są ustawiane, to precyzja tej regulacji budzi wiele wątpliwości. Nie bez znaczenia jest tu fakt, że kilka lat temu zniesiono obowiązek certyfikacji przyrządów do ustawiania świateł. Poza tym do spełnienia minimalnych wymagań homologacyjnych wystarczy oświetlenie drogi na odległość ok. 20 m. Nowoczesne, dobrze wykonane światła mijania potrafią oświetlić drogę na odległość nawet ponad 150 m, ale pod warunkiem precyzyjnego ustawienia i odpowiedniego poziomowania przy zmianie obciążenia pojazdu. Badania ITS-u pokazały również, że Polacy nie korzystają z ręcznego korektora pochylenia świateł. Urządzenie to jest obowiązkowym wyposażeniem w większości samochodów osobowych, ale kierowcy zdają się nie rozumieć potrzeby ich używania. Jeśli na kanapie jadą pasażerowie, strumień światła pada wyżej niż powinien i oślepia kierowców jadących z naprzeciwka. http://moto.wp.pl/kat,106078,title,Polacy-nie-dbaja-o-swiatla-Raport,wid,16257133,wiadomosc.html?ticaid=111d88 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 czy ustawiacie na SKP geometrię ? czy wg Was można ustawiać czy tylko sprawdzać ? chodzi mi o przepis prawny, nie żebym sie migał od tego, ale mam sporo innych zadań a jeszcze mi geometrie wsadzają, gdzie często nie można nawet końcówką ruszyć , sprawdzenie nie zabiera tyle czasu co regulacja , ale musze mieć jasno napisane , że nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 Wacek, przepis mówi o kontroli, więc jeśli chodzi o BT to tylko kontrola. Poza BT, to co właścicielowi przyjdzie do głowy, to może (byle przepisów nie łamać i jakiejś kontrabandy nie rozprowadzać). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
julian Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 W czasie ustawiania geometrii przyjedzie 3 samochody na badania , to będziesz ich sprawdzał przed bramą ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 W czasie ustawiania geometrii przyjedzie 3 samochody na badania To grzecznie ustawią się w kolejkę albo odjadą do konkurencji. 2-3 akcje z odjazdem do konkurencji i właściciel zrozumie do czego ma SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 2-3 akcje z odjazdem do konkurencji i właściciel zrozumie do czego ma SKP.Nie byłbym taki pewien. Zawsze można zwalić na diagnostę-ustawiacza, że za wolno robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 Na tak, jeszcze normy czasowe by się przydały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 Ja nie ustawiam, robią to chłopaki z serwisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 a ja ustawiam ale na serwisie mam stanowisko do tych celów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wacek Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 mam stanowisko do tych celów no właśnie mając osobne stanowisko to jest super , a zblokować sobie diagnostykę to nie problem , bo wg mnie SKP jest do sprawdzania a nie naprawiania czy regulacji np zbieżności. Czytałem gdzieś na forum nie wiem czy na tym czy innym forum, że nawet niektórzy diagności nie ustawiają świateł to co dopiero powiedzą o zbieżności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 no właśnie mając osobne stanowisko to jest super , no tak bo wg mnie SKP jest do sprawdzania a nie naprawiania czy regulacji np zbieżności. no niby tak jest w przepisach Czytałem gdzieś na forum nie wiem czy na tym czy innym forum, że nawet niektórzy diagności nie ustawiają świateł My mamy sprawdzić a nie regulować , za chwile okaże się że na stacji będziemy dokonywali naprawy silnika albo czyszczenia dpefa lub fapa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 niektórzy diagności nie ustawiają świateł już nie przeginajcie z tym tylko kontrolowaniem, rozumiem żeby nie ustawiać zbieżności (geometrii) bo pracochłonne i czasochłonne ale ustawienie świateł w 95% przypadków zajmuje 3 min, a przede wszystkim jak komuś wyreguluję ustawienie świateł to nie będzie mnie oślepiał, po prostu dbam o swój komfort podczas nocnych przejażdżek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 OFICJALNIE pracujemy na stanowisku kontrolnym które służy TYLKO i wyłącznie do kontroli, z WYJĄTKIEM regulacji ciśnienia w kołach. To oficjalnie, a nieoficjalnie jest tak, że to diagnosta ugaduje się z właścicielem stacji co i za jaką kasę robi. Na zasadzie umowy obustronnej a nie nakazu, bo to tak nie działa. Wacek, daj szefowi numer do TDT, niech naskarży na Cienie, że nie chcesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Styczeń 2018 Share Napisano 29 Styczeń 2018 a zblokować sobie diagnostykę to nie problem - już dawno stwierdzili, że jak coś służy do wszystkiego, to wychodzi do niczego. I mam tu na myśli stanowisko kontrolno-pomiarowe, z którego próbuje zrobić się warsztatowe. Z doświadczenia wiem, że i inne operacje, niż tylko 'zbieżność,' są wykonywane na takim kanale. Poza tym, tego nie idzie pogodzić w sensie oceny pracy diagnosty. Zawsze będzie mało 'przeglądów' i nikt z przełożonych nie przyzna się do błędu, sobie nie przypomni, nie wytłumaczy, że stracił klientów 'do rejestracji' z powodu zablokowania stacji. Owszem, można to robić w warunkach komfortowych, jak przedstawił Kolega darkdog, a w innych przypadkach to lepiej szukać nowego pracodawcy. Osobiście dałem sobie na luz z robotą, gdzie było więcej 'zbieżności' od 'przeglądów'. Tych ostatnich zawsze było mało, a o 'zbieżnościach' w ogólnym rozrachunku stacji jakoś tak się zapominało. Już nie będę pisał o stękaniu działu marketingu, bo z klienta 'na zbieżność' stacja nie pozyskiwała żadnych danych, na podstawie których mogłaby zrealizować zamysł zaproszenia 'na przegląd', ale... możnaby pisać i pisać... Na szczęście znalazłem normalną stację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 31 Styczeń 2018 Share Napisano 31 Styczeń 2018 Jak 5 lat temu szukałem pracy to rezygnowałem w ogóle z jakiejkolwiek dalszej rozmowy jeśli zaczynała się od słów - Na jakim przyrządzie do geometrii pracowałem - odpowiedz była z mojej strony jedna- Szuka Pan diagnosty czy człowieka do ustawiania zbieżności i się żegnaliśmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokiec3 Napisano 1 Luty 2018 Share Napisano 1 Luty 2018 Nadzór TDT wybije wszystkim z głowy ustawianie geometrii na stanowisku kontrolnym. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.