Piasek80 Napisano 5 Listopad 2020 Share Napisano 5 Listopad 2020 (edytowane) Auto: Mercedes W638 V-klass 230TD zakupiony i sprowadzony z Holandii Model z wnętrzem widocznym na foto. Po rozkodowaniu VIN w bazie danych Mercedesa wyświetla go jako V230 (nie jako Vito 110) z pełną listą wyposażenia, skóry, klimy, tempomaty, grzane d*py, automaty, cuda-wianki i firanki. Suwane drzwi po obydwu stronach - co jest w ogóle ewenementem w tym aucie, elektrycznie sterowane szyby z tyłu i takie tam. Posiada nawet Wi-Fi. Generalnie 6-miejscowy w pełni osobowy luksusowy van dodatkowo z pneumatycznym zawieszeniem na tyle. Jest to oryginalna fabryczna zabudowa z jaką opuścił fabrykę. Wszelkie dokumenty robiła dla mnie zaprzyjaźniona Agencja Celna która po otrzymaniu tłumaczeń dokumentów wystąpiła z zapytaniem do UC czy w/w pojazd podlega pod akcyzę gdyż w dokumentach org. holenderskich jak i w ich polskich tłumaczeniach widnieje zapis N1 BB czyli ciężarowy auto zaś to osobówka. Po sprawdzeniu przez UC nr VIN odpowiedzieli że jak najbardziej jest to auto osobowe i podlega pod akcyzę którą zapłaciłem i mam potwierdzenie. Dzisiaj byłem na SKP na PPT i diagnosta się zdziwił czemu tak a potem wyszły kwiatki że wersji V230 nie chce przyjąć w programie, że wchodzi tylko jako Vito. I tak też widnieje w dokumentach z PPT bo inaczej nie szło. W polu uwagi wpisał V230TD - jak to widnieje w org. dokumentach oraz tłumaczeniach. W dokumencie identyfikacyjnym pojazdu wpisał zgodnie ze stanem faktycznym iż jest to samochód osobowy o nadwoziu typu van i liczbie miejsc 6. Pojazd ma nawet szersze opony na OE alufelgach podczas kiedy Vito miały 195... ten ma 215. Wszystko zgodne z rozkodowanym w Mercedesie VIN`em pojazdu. Ale... poinformował że nie wie jak zareagują na te dokumenty w WK i czy nie odeślą mnie z kwitkiem ot tak bo mogą. Albo wrypią mi Vito "samochód ciężarowy" w papiery i bujaj się bo taki wpis w dłuższej perspektywie użytkowania może być mocno problematyczny. Po pierwsze ze względu na ceny ubezpieczenia OC (dla ciężarowych sporo wyższe), po drugie przez kwestie techniczne - jakieś przejścia graniczne turystyczne, dla ruchu samochodów osobowych, po kontroli dokumentów mogę zostać odesłany na inne przejście lub w inną kolejkę (dot. przejść granicznych poza UE). Generalnie jest to punkt zaczepny dla każdego "urzędnika" drogowego. Jak ugryźć temat żeby WK wpisał w DR "samochód osobowy" czyli zgodnie ze stanem faktycznym ? Będę wdzięczny za jakieś porady. Edytowane 5 Listopad 2020 przez Piasek80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 5 Listopad 2020 Share Napisano 5 Listopad 2020 Godzinę temu, Piasek80 napisał: Po sprawdzeniu przez UC w większości przypadków po takim sprawdzeniu, obiekt jest zaliczany do zapłacenia jak najwyższej stawki np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 11 godzin temu, Piasek80 napisał: samochód osobowy o nadwoziu typu van Kolejny artysta. Witki opadają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 Ale co powinien wpisać widząc auto na przeglądzie. To nie jest jakieś "home made" camper-van z powstawianymi oknami. W dekoderze Merca znajdujemy m.in kod IB9 - luksusowe kombi V-klas. Przyjmując nawet żebym się uparł w Celnym podpierając zapisami w DR holenderskim i PPT polskim że jest to ciężarówka i mają mi zwrócić akcyzę - po podstawieniu auta na Celny celem weryfikacji no nie obronisz się - to jest pełną gębą osobowy samochód wyprodukowany przez fabrykę Mercedesa (w Hiszpanii). A rozkodowanie VIN`u tylko mnie pogrąży. Kit z celnym Chodzi o fakt co dalej z tym fantem w WK bo wyjdzie na to że albo mi pokażą drzwi z argumentacją "nie zarejestrujemy panu tego pojazdu i co nam pan zrobisz" albo wrypią ciężarowy i spadówa a ja będę się potem użerał (na jakichś bramkach autostradowych czy granicach) udowadniając że nie jestem wielbłądem. Kolejna kwestia: jeżeli będą mi chcieli zarejestrować to jako ciężarowy czy nie będzie obiekcji że to ma 6 miejsc siedzących ? Chociaż no są też takie ciężarówki - kabiny typu DOKA gdzie tam i 7 miejsc może być. Plus całej sytuacji: w obecnej formie i przejściu tego jako "samochód cieżarowy" można władować go na firmę i odliczać pełen VAT (od samochodu osobowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 A ile miejsc było w tych dokumentach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 Tyle widnieje w org. dowodzie i tyle samo w tłumaczeniach jego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 13 godzin temu, Piasek80 napisał: Jak ugryźć temat żeby WK wpisał w DR "samochód osobowy" czyli zgodnie ze stanem faktycznym ? Będę wdzięczny za jakieś porady. Gryźć po tak zwanych konstrukcyjnych zmianach. A zmiany konstrukcyjne wyglądają tak: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13824-zmiana-ilości-miejsc-w-samochodzie-ciezarowym/&do=findComment&comment=300088 Wątpię, by w przypadku Merca numer homo z tabliczki cokolwiek pomógł, ale może warto zapodać jego foto na forum. A co to, w Niderlandach sami święci. Może zakupili toto jako N1, a te luksusy dostali w gratisie. Przecież u nas więcej krat wala się po garażach niż samochodach. Tak, wiem że nie każda ciężarówka musi przegrodę posiadać, ale o tym zdaje się świadczy końcówka numeru homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 (edytowane) Tabliczka znamionowa wygląda tak: A dekoder VIN Merca podaje Sales name V 230VKLAS4X2 3000 Edytowane 6 Listopad 2020 przez Piasek80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 A BB nie weszło póżniej niż 11-12-1998 ? Chyba od 2005 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 Faktycznie dekodery rozkodowują to auto jako VITO, ale poprawnie wygląda to tak: MERCEDES-BENZ Model: V 230VKLAS4X2 3000 Fin VSA63827413183198 Data Produkcji: 11.12.1998 Jeżeli w CEPiK-u nie występuje model V 230 to WK powinien wystąpić do ITS-u o dodanie takiego modelu. Rejestrowanie tego pojazdu jako VITO jest błędem i proponuję poprawić pierwsze badanie techniczne jeszcze przed wizytą w WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebeklca Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 W.w pojazd był budowany na samochodzie VITO przez producenta Mercedes Benz i nazywany jako v klass, później Viano. To taki sam rodzaj jak t5 Multivan bussines. Polecam skontaktować się z Mercedes-Benz celem uzyskania odpisu z homologacji producenta i na tej podstawie rejestrować jako osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 No OK. Dekodery rozkodowują, ale przecież holenderski dowód jest nie od czapy. W końcu dokument! Przez dwadzieścia dwa lata to ten samochód mógł być i chłodnią i karawanem i nie wiadomo czym jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 (edytowane) 23 minuty temu, danielg539 napisał: Faktycznie dekodery rozkodowują to auto jako VITO no raczej nie: FIN VSA63827413183198 Model V 230VKLAS4X2 3000 Engine 601970 02 740122 Transmission 00 064882 Order Number 5 8 513 50331 Order Location BELGIUM Interior 301A Paint 1 PAINT COLOR, BRIL.SILVER METALLIC MB 9744 (9744) Release Date 1998-12-11 Delivery Date 1998-12-14 Type Value VIN VSA63827413183198 Model V 230 Turbo E2, V 230 Turbodiesel Colour Paint, brilliant silver metallic MB 9744 (9744) Upholstery (301A) Production Date 1998-12-14 Order Nr. 5851350331 Production Nr. 6878400 Edytowane 6 Listopad 2020 przez biker100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 Miałem na myśli ten z programu NORCOM, bo te do doboru części oparte na programie producenta pojazdu radzą sobie bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 (edytowane) Właśnie o to chodzi - to nie figuruje jako żadne Vito tylko V230 której jak piszecie i mówił diagnosta w ewidencji nie ma. A czym był przez minione 21 lat (bo data 1-szej rej za granicą to 20 stycznia 1999) ? Obstawiam ze osobowym jak widać bo we wnętrzu nie ma żadnych śladów przeróbek czy śladów po czymś co mogło być zamontowane a zostało zdemontowane czy też żadnych mocowań itp sugerujących że auto mogło mieć jakąś przegrodę czy kratkę oddzielającą. Być może była po prostu swoboda rejestracji pojazdu o takich możliwościach przestrzennych i ładunkowych jako cieżarówki bez zbędnych w/w i jako taki został zarejestrowany "na firmę". Posiadanie np campera (za 100 tyś euro) zarejestrowanego na firmę a służącego do urlopowych celów jest do dziś u nich czymś normalnym a wręcz w dobrym tonie Napisałem do MB Polska zapytanie o możliwość uzyskania tego odpisu z homologacji, opisałem sprawę - zobaczymy co odpiszą. Trzeba czekać. 52 minuty temu, danielg539 napisał: Rejestrowanie tego pojazdu jako VITO jest błędem i proponuję poprawić pierwsze badanie techniczne jeszcze przed wizytą w WK. W jaki sposób poprawić ? Edytowane 6 Listopad 2020 przez Piasek80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 1 godzinę temu, danielg539 napisał: Jeżeli w CEPiK-u nie występuje model V 230 Występuje - jako osobowy i ciężarowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 Tu należałoby wyjaśnień szukać w holenderskim RDW, a nie w MB. Odpis homo raczej nie pomoże, bo co by nie było w nim zawarte, to nadal jest konflikt między dowodem a samochodem. 1. Homo osobowe = niezgodność z dowodem 2. Homo ciężarowe = niezgodność z samochodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 To już nic nie wiem. Ale: centrala MB bardzo sprawnie reaguje, oto co otrzymałem: Cytat Dzień dobry, na tabliczce znamionowej tego pojazdu widnieje nr świadectwa homologacji na pojazd osobowy kategorii M1. Katalog ITS nie posiada informacji dotyczących pojazdów z tamtych lat. Zaświadczenia wydajemy zgodnie z procedurą opisaną na naszej stronie. https://www.mercedes-benz.pl/vans/pl/mercedes-benz-vans/homologation a na niej Cytat Obowiązują następujące opłaty (ceny z VAT): Wydanie zaświadczenia np. ustalenie danych technicznych pojazdu (dopuszczalna masa całkowita pojazdu, przyczepy), określenie podrodzaju nadwozia (van, wielozadaniowy), ilość miejsc (potwierdzamy jedynie ilość miejsc, z jaką pojazd opuścił fabrykę) itp: 206 zł Wydanie duplikatu świadectwa zgodności WE - CoC 525 zł. Uwaga - jest to możliwe tylko w przypadku, gdy pojazd był wyprodukowany zgodnie z europejskim świadectwem homologacji WE, w celu sprawdzenia należy przesłać e-mail z kopią dowodu rejestracyjnego Otwartym pozostaje pytanie z którym pewnie najpierw musiałbym się udać (co obecnie jest niemożliwe praktycznie) do kierownika mojego WK, wraz z posiadanymi dokumentami, co oni na to i jak widzą temat. Bo z jednej piszecie że nie ma takiego pojazdu w CEPIK, z drugiej że jednak występuje... 8 minut temu, michal_k napisał: Występuje - jako osobowy i ciężarowy. z posta na post robię się głupszy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebokru Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 Kratka w ciężarowym od 30.05.1999 więc ten mieć nie musi -- chyba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 Skłaniałbym się do zmian konstrukcyjnych na osobowy. W zagranicznym DR kategoria N1 wyraźnie wskazuje na ciężarowy. A skąd pewność, że nie był wybebeszony z foteli i służył za ciężarówkę, a potem ktoś go przywrócił do stanu fabrycznego? Nie znamy przepisów holenderskich i nie wiadomo, czy kratka była wymagana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 4 minuty temu, Piasek80 napisał: Otwartym pozostaje pytanie z którym pewnie najpierw musiałbym się udać (co obecnie jest niemożliwe praktycznie) do kierownika mojego WK, wraz z posiadanymi dokumentami, co oni na to i jak widzą temat. Wystarczy e-maila napisać i większość problemów się wyjaśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 Dlatego dokument z Mercedesa niewiele wniesie do sprawy, bo w międzyczasie pojazd mógł przechodzić zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 2 minuty temu, michal_k napisał: Dlatego dokument z Mercedesa niewiele wniesie do sprawy Trochę wniesie, bo pozwoli ustalić pewne parametry jak np. masy przyczep których w ZDR brak, ale fakt faktem, że decydującego znaczenia mieć on nie będzie w ustalaniu rodzaju pojazdu. Choć z drugiej strony patrząc to ten holenderski DR jest wystawiony trochę po macoszemu i z racji poważnych braków w danych pojazdu tę kategorię homologacyjną też bym potraktował z przymrużeniem oka. Może wystawiono go jak niektóre nasze PC, w których tylko VIN się zgadza a resztę parametrów to niech diagnosta ustali podczas badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 8 minut temu, danielg539 napisał: Wystarczy e-maila napisać i większość problemów się wyjaśni. nie sądzę https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=starostwo+powiatowe+radziej%C3%B3w+-+wydzia%C5%82+komunikacji wnioskując po opiniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 9 minut temu, danielg539 napisał: tę kategorię homologacyjną też bym potraktował z przymrużeniem oka. Czyli podpiszesz się pod tym, że to oczywista omyłka w DR? Odważnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.