danielg539 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 Zastanawiam się, czy w momencie produkcji tego pojazdu kategorie homo już istniały, bo jeśli nie to jak najbardziej można zakwestionować to N1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 A masz pewność, że dany kraj po zmianach konstrukcyjnych nie mógł sobie nadawać kategorii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 (edytowane) 5 godzin temu, aboz napisał: Witki opadają. Niby dlaczego? Czyżby w klasyfikacji nie było ? O zaszłościach nie wspomnę. Edytowane 6 Listopad 2020 przez DARIO64 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 (edytowane) Czyli co... Skoro Centrala MB twierdzi po weryfikacji VIN mojego auta iż opuścił on fabrykę z homologacją M1 czyli osobową Auto fizycznie jest osobowe co potwierdził diagnosta SKP organoleptycznie A w/w wskazuje że aj owszem są takie modele w ewidencji (nie wiem czemu mój diagnosta tego nie znalazł, być może przez tą klasyfikację pojazdu N1 która od razu szufladkuje pojazd do innej kategori) że ktoś przy dokonywaniu wymeldowania pojazdu z NL nie dokonał należytej staranności i nie odznaczył/zaznaczył "właściwych" okienek ? Klepnął VIN, na dzień dobry wyskoczyła linia modelowa Vito (czyli z automatu kategoria N1), zaznaczył tylko wersję V230TD ale już o zaznaczeniu liczby miejsc zapomniał i sajonara ? Przecież poza V-klasą była jeszcze Marco Polo (odpowiednik Californi) a to niemal Yeti. Nadmienię że kwestią dokumentów eksportowych nie parają się tam urzędnicy a pracownicy komisów. Ichniejsze odpowiedniki naszych WK czy SKP nie obsługują cudzoziemców w tej materii. Wszędzie widnieją informacje NO EXPORT PAPERS. Cała ta działka została scedowana na podmioty zajmujące się handlem pojazdami. On dokonuje wymeldowania pojazdu oraz "przerejestrowania" na nowego nabywcę. Nie biegamy po żadnych urzędach: papiery, blachy i ubezpieczenie dostajesz w komisie. Edytowane 6 Listopad 2020 przez Piasek80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 24 minuty temu, Piasek80 napisał: koro Centrala MB twierdzi po weryfikacji VIN mojego auta iż opuścił on fabrykę z homologacją M1 czyli osobową Auto fizycznie jest osobowe co potwierdził diagnosta SKP organoleptycznie I jak udowodnisz, że w międzyczasie nie było ciężarowym? A wynika to z urzędowego dokumentu jakim jest zagraniczny DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 Pytanie dlaczego ja mam to udowadniać skoro człowiek uprawniony do tego, posiadający stosowne kwalifikacje, w osobie diagnosty SKP już to stwierdził wystawiając na tę okoliczność dokument potwierdzający że to osobówka (a nie betoniarka). Potwierdził to również UC kwalifikując pojazd jako osobowy oraz Centrala Mercedes-Benz oznajmiając że w homologacji widnieje zapis M1 czyli osobowy. Bo w tym momencie zaczyna to zakrawać na kpinę z powagi profesji diagnosty SKP który widział to na oczy stosownie orzekając czym potwierdził słuszność decyzji UC o nałożeniu akcyzy wobec "wszechmocy" urzędnika WK który nie widział ale "wie lepiej". Swoją drogą potwierdza to moją od lat teorię iż WK w Polsce to totalnie bezużyteczny organ bo wszelkie kweistie związane z rejestracją/dopuszczeniem do ruchu/zmianami w dokumentach winny leżeć w gestii diagnostów właśnie, czyli ludzi stojących na pierwszej linii pomiędzy pojazdem a papierem jego zaś jedyne nad czym "państwo" winno czuwać to PWPW która przysyła wydrukowany blankiet dokumentów zabezpieczonych przed podrabianiem. Zatem może inaczej żeby znaleźć jakiś punkt zaczepienia za pewnik: czy jeżeli w tym drugim dokumencie gdzie diagnosta stwierdza iż to samochód osobowy, nadwozie van, liczba miejsc 6 zmieniona zostanie kwalifikacja pojazdu z osobowy na ciężarowy - pojazd zostanie zarejestrowany bez problemu jako ciężarowy, liczba miejsc 6 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 30 minut temu, Piasek80 napisał: czy jeżeli w tym drugim dokumencie gdzie diagnosta stwierdza iż to samochód osobowy, nadwozie van, liczba miejsc 6 zmieniona zostanie kwalifikacja pojazdu z osobowy na ciężarowy - pojazd zostanie zarejestrowany bez problemu jako ciężarowy, liczba miejsc 6 Literalnie nie powinien, ale w pewnych WK taki manewr przejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 To ja już nie wiem w jakim kraju my żyjemy. Samochód wyglądający jak samochód, poruszający się jak samochód i spełniający WSZYSTKIE warunki do tego aby być samochodem, pojazd mogący swobodnie poruszać się po całej Europie (dopóki był na NL blachach), w Polsce - może nie dostać takiego prawa i to bez względu na fakt iż dwa urzędy oraz producent stwierdzają że nie widzą żadnych przeciwwskazań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 51 minut temu, Piasek80 napisał: człowiek uprawniony do tego, posiadający stosowne kwalifikacje, w osobie diagnosty SKP już to stwierdził wystawiając na tę okoliczność dokument potwierdzający że to osobówka A czy wpisał oczywiste omyłki w DR? 52 minuty temu, Piasek80 napisał: Potwierdził to również UC kwalifikując pojazd jako osobowy To ma się nijak do klasyfikacji pojazdów zgodnej z ustawą Prawo o ruchu drogowym. 53 minuty temu, Piasek80 napisał: Swoją drogą potwierdza to moją od lat teorię iż WK w Polsce to totalnie bezużyteczny organ To zarejestruj sobie pojazd w Holandii i będziesz zadowolony. A najlepiej niech Ci zagraniczny komis zarejestruje. Zasadniczą kwestią jest to, czy pojazd był ciężarowy (tak stanowi DR). Jeśli tak to wymagane są dodatkowe dokumenty na zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 2 minuty temu, michal_k napisał: Jeśli tak to wymagane są dodatkowe dokumenty na zmiany konstrukcyjne. Nie inaczej. Twój diagnosta, chyba za pochopnie " przelał swoją wiedzę na papier/dokument ". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 I znowu pojawiają się tarcia co do klasyfikacji a przecież : Załącznik nr 4 Dz. U. Poz. 1088 z dnia 16 czerwca 2016 r. Tabela nr 1 – Rodzaje i podrodzaje pojazdów rozwiewa wszelkie wątpliwości w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 Pytanie: jaki dokument na jakie zmiany skoro żadnych nie ma ? Z fabryki wyjechał jako osobowy, z VIN wynika że jest osobowy, z homologacji wynika że jest osobowy i z PPT wynika że jest osobowy. Dotarliśmy do miejsca w którym muszę udowodnić że nie jestem wielbłądem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 2 minuty temu, Piasek80 napisał: Pytanie: jaki dokument na jakie zmiany skoro żadnych nie ma ? No to w takim razie musi być błędnie wypełniony ZDR, trza go poprawić u źródła, nie ma rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 Tutaj jest problem natury prawnej: dla pojazdów wyrejestrowanych w NL nie ma linii kontaktu obecny właściciel - RDW. Po wyrejestrowaniu pojazdu z sytemu holenderskie RDW udostępnia (wszelkie) dokumenty jedynie swoim odpowiednikom w kraju który dokonuje rejestracji pojazdu zatem w tej sprawie wystąpić może tylko i wyłącznie Wydział Komunikacji. No i już to widzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 (edytowane) 5 minut temu, Piasek80 napisał: dla pojazdów wyrejestrowanych w NL nie ma linii kontaktu obecny właściciel - RDW. Może tu coś więcej się znajdzie po wpisaniu ZTR : 1 2 3 Edytowane 6 Listopad 2020 przez leski66 literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 23 minuty temu, Piasek80 napisał: Pytanie: jaki dokument na jakie zmiany skoro żadnych nie ma ? Skąd ta pewność? Znasz całą historię pojazdu od nowości i wiesz, że zawsze był taki jaki jest? Skąd zatem wpis N1 w zagranicznym DR? Pomyłka, a może jednak nie? Nie odpowiedziałeś jeszcze na pytanie - czy diagnosta wpisał, że w DR jest oczywista omyłka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 w/g ( mojej wiedzy ) to w CEPiK jest " czysto " co do usterek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 A zdolność przewozu ładunków nie powinna byc równa lub większa od zdolności przewozu pasażerów ? 2 godziny temu, Piasek80 napisał: czy jeżeli w tym drugim dokumencie gdzie diagnosta stwierdza iż to samochód osobowy, nadwozie van, liczba miejsc 6 zmieniona zostanie kwalifikacja pojazdu z osobowy na ciężarowy - pojazd zostanie zarejestrowany bez problemu jako ciężarowy, liczba miejsc 6 ? A tu co prawda tylko 5kg ale zawsze to różnica 825-415=410 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 6 Listopad 2020 Autor Share Napisano 6 Listopad 2020 Godzinę temu, leski66 napisał: Może tu coś więcej się znajdzie po wpisaniu ZTR : No i niestety Voertuigcategorie Bedrijfsauto (N1) Carrosserietype Bestelwagen (BB) Ale widnieją tam też takie "smaczki" jak: - liczba drzwi 0 - liczba siedzeń 0 - liczba miejsc stojących 0 oraz że nie został przystosowany do wózków inwalidzkich Liczba właścicieli 2/1 (dwóch prywatnych, 3ci firma) i zapewne ten 3ci zrobił z niego ciężarowy (w dokumentach) Zgadzają się dane dot. silnika, wymiarów i mas oraz rejestracji i przeglądów. APK stracił ważność w marcu tego roku. Pytanie co teraz ? Jak to odkręcić aby było osobowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 6 Listopad 2020 Share Napisano 6 Listopad 2020 (edytowane) Zarejestruj jako ciężarowe,zrób po tygodniu zmiany na osobowy (fikcyjne) i po temacie.Sorry za wyjście przed szereg i że to troszkę przegięcie i fikcja ale mamy prawo jakie mamy a poza tym ile można słuchać..... Edytowane 6 Listopad 2020 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 7 Listopad 2020 Share Napisano 7 Listopad 2020 A moze coś ciekawego jest na holenderskiej stronie RDW - https://ovi.rdw.nl/default.aspx sprawdź, bo może coś wpisali dodatkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 7 Listopad 2020 Autor Share Napisano 7 Listopad 2020 Sprawdzałem wszystkie 3 linki z powyższych, wszędzie te same dane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 7 Listopad 2020 Share Napisano 7 Listopad 2020 @LimonQ patrz 6 ( sześć ) postów wyżej. --------------------- Oczywiście licząc od Twojego postu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piasek80 Napisano 28 Listopad 2020 Autor Share Napisano 28 Listopad 2020 (edytowane) Zacząłem temat zatem należy go zakończyć. Pojazd zarejestrowany, ubezpieczony, trwało to trochę bo pandemia, elektroniczne kolejki w urzędach, trzeba się naczekać za swoją (i zapomniałem hasła do forum ). Ale wszystko się odbyło bez żadnych problemów, ceregieli i kombinacji jak tutaj część wróżyła a część sugerowała (za które to sugestie bardzo dziękuję ) W WK rozłożyłem dokumenty, pokazałem co jest i o co chodzi i nie zdążyłem skończyć zdania kiedy mi przerwano "nie ma problemu - będzie osobowy". Słowo klucz: HOMOLOGACJA. W przypadku takim jak mój gdzie ktoś tam sobie z osobówki zrobił ciężarówkę decydujące znaczenie ma homologacja. Jeżeli jest osobowa, o tym jak zostanie zarejestrowany pojazd u nas w Polsce decyduje diagnosta na podstawie pojazdu dostarczonego mu na Pierwszy Przegląd Techniczny. Jeżeli dostarczymy osobówkę - zrobi przegląd osobowego a WK zarejestruje jako osobowy. Jeżeli dostarczymy ciężarówkę - zrobi przegląd ciężarowego a WK zarejestruje jako ciężarowy. Taki plus. Warunek: rejestrując jako osobowy musimy dołączyć do kpl dokumentów potwierdzenie zapłacenia akcyzy. W kwestiach nazewnictwa faktycznie potwierdzili że nie ma mojej wersji w spisie ale dla nich nie robi to różnicy bo jest to Vito. V-klasa to określenie wersji wyposażenia, tak jak Caravele czy Multivan to dalej Transporter. Mogliby wystąpić o dodanie wersji (jeżeli bym chciał) ale wiązałoby się to dla mnie z odprawieniem mnie "z kwitkiem". Po pojawieniu się wersji w spisie musiałbym ponownie udać się na SKP celem poprawienia dokumentów i od nowa rejestrować się w elektronicznych systemach kolejkowych. Warto kopie kruszyć jeżeli mamy jakiś unikatowy pojazd gdzie prawidłowe określenie wersji może mieć wpływ na wartość materialną pojazdu lub uniemożliwia wręcz zarejestrowanie, tematy typu Mustang vs. Mustang Shelby GT500. Edytowane 28 Listopad 2020 przez Piasek80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Listopad 2020 Share Napisano 30 Listopad 2020 Słowem trafiłeś na przychylny WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.