Skocz do zawartości

Kategoria pojazdu N1 BB w osobowym


Piasek80

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się, czy w momencie produkcji tego pojazdu kategorie homo już istniały, bo jeśli nie to jak najbardziej można zakwestionować to N1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, aboz napisał:

Witki opadają.

Niby dlaczego? Czyżby w klasyfikacji nie było ?

O zaszłościach nie wspomnę.


 

image.png

Edytowane przez DARIO64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co...

Skoro Centrala MB twierdzi po weryfikacji VIN mojego auta iż opuścił on fabrykę z homologacją M1 czyli osobową

Auto fizycznie jest osobowe co potwierdził diagnosta SKP organoleptycznie

A w/w wskazuje że aj owszem są takie modele w ewidencji (nie wiem czemu mój diagnosta tego nie znalazł, być może przez tą klasyfikację pojazdu N1 która od razu szufladkuje pojazd do innej kategori)

że ktoś przy dokonywaniu wymeldowania pojazdu z NL nie dokonał należytej staranności i nie odznaczył/zaznaczył "właściwych" okienek ?

Klepnął VIN, na dzień dobry wyskoczyła linia modelowa Vito (czyli z automatu kategoria N1), zaznaczył tylko wersję V230TD ale już o zaznaczeniu liczby miejsc zapomniał i sajonara ? Przecież poza V-klasą była jeszcze Marco Polo (odpowiednik Californi) a to niemal Yeti.

Nadmienię że kwestią dokumentów eksportowych nie parają się tam urzędnicy a pracownicy komisów. Ichniejsze odpowiedniki naszych WK czy SKP nie obsługują cudzoziemców w tej materii. Wszędzie widnieją informacje NO EXPORT PAPERS. Cała ta działka została scedowana na podmioty zajmujące się handlem pojazdami. On dokonuje wymeldowania pojazdu oraz "przerejestrowania" na nowego nabywcę. Nie biegamy po żadnych urzędach: papiery, blachy i ubezpieczenie dostajesz w komisie.

Edytowane przez Piasek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Piasek80 napisał:

koro Centrala MB twierdzi po weryfikacji VIN mojego auta iż opuścił on fabrykę z homologacją M1 czyli osobową

Auto fizycznie jest osobowe co potwierdził diagnosta SKP organoleptycznie

I jak udowodnisz, że w międzyczasie nie było ciężarowym? A wynika to z urzędowego dokumentu jakim jest zagraniczny DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dlaczego ja mam to udowadniać skoro człowiek uprawniony do tego, posiadający stosowne kwalifikacje, w osobie diagnosty SKP już to stwierdził wystawiając na tę okoliczność dokument potwierdzający że to osobówka (a nie betoniarka). Potwierdził to również UC kwalifikując pojazd jako osobowy oraz Centrala Mercedes-Benz oznajmiając że w homologacji widnieje zapis M1 czyli osobowy.

Bo w tym momencie zaczyna to zakrawać na kpinę z powagi profesji diagnosty SKP który widział to na oczy stosownie orzekając czym potwierdził słuszność decyzji UC o nałożeniu akcyzy wobec "wszechmocy" urzędnika WK który nie widział ale "wie lepiej". Swoją drogą potwierdza to moją od lat teorię iż WK w Polsce to totalnie bezużyteczny organ bo wszelkie kweistie związane z rejestracją/dopuszczeniem do ruchu/zmianami w dokumentach winny leżeć w gestii diagnostów właśnie, czyli ludzi stojących na pierwszej linii pomiędzy pojazdem a papierem jego zaś jedyne nad czym "państwo" winno czuwać to PWPW która przysyła wydrukowany blankiet dokumentów zabezpieczonych przed podrabianiem.

Zatem może inaczej żeby znaleźć jakiś punkt zaczepienia za pewnik:

czy jeżeli w tym drugim dokumencie gdzie diagnosta stwierdza iż to samochód osobowy, nadwozie van, liczba miejsc 6 zmieniona zostanie kwalifikacja pojazdu z osobowy na ciężarowy - pojazd zostanie zarejestrowany bez problemu jako ciężarowy, liczba miejsc 6 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Piasek80 napisał:

czy jeżeli w tym drugim dokumencie gdzie diagnosta stwierdza iż to samochód osobowy, nadwozie van, liczba miejsc 6 zmieniona zostanie kwalifikacja pojazdu z osobowy na ciężarowy - pojazd zostanie zarejestrowany bez problemu jako ciężarowy, liczba miejsc 6

Literalnie nie powinien, ale w pewnych WK taki manewr przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja już nie wiem w jakim kraju my żyjemy. Samochód wyglądający jak samochód, poruszający się jak samochód i spełniający WSZYSTKIE warunki do tego aby być samochodem, pojazd mogący swobodnie poruszać się po całej Europie (dopóki był na NL blachach), w Polsce - może nie dostać takiego prawa i to bez względu na fakt iż dwa urzędy oraz producent stwierdzają że nie widzą żadnych przeciwwskazań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Piasek80 napisał:

człowiek uprawniony do tego, posiadający stosowne kwalifikacje, w osobie diagnosty SKP już to stwierdził wystawiając na tę okoliczność dokument potwierdzający że to osobówka

A czy wpisał oczywiste omyłki w DR?

52 minuty temu, Piasek80 napisał:

Potwierdził to również UC kwalifikując pojazd jako osobowy

To ma się nijak do klasyfikacji pojazdów zgodnej z ustawą Prawo o ruchu drogowym.

53 minuty temu, Piasek80 napisał:

Swoją drogą potwierdza to moją od lat teorię iż WK w Polsce to totalnie bezużyteczny organ

To zarejestruj sobie pojazd w Holandii i będziesz zadowolony. A najlepiej niech Ci zagraniczny komis zarejestruje.

 

Zasadniczą kwestią jest to, czy pojazd był ciężarowy (tak stanowi DR). Jeśli tak to wymagane są dodatkowe dokumenty na zmiany konstrukcyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, michal_k napisał:

Jeśli tak to wymagane są dodatkowe dokumenty na zmiany konstrukcyjne.

Nie inaczej. :smile:

Twój diagnosta, chyba za pochopnie " przelał swoją wiedzę na papier/dokument ". :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu pojawiają się tarcia co do klasyfikacji a przecież :

Załącznik nr 4  Dz. U.   Poz. 1088 z dnia 16 czerwca 2016 r.

Tabela nr 1 – Rodzaje i podrodzaje pojazdów

rozwiewa wszelkie wątpliwości w temacie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie: jaki dokument na jakie zmiany skoro żadnych nie ma ?

Z fabryki wyjechał jako osobowy, z VIN wynika że jest osobowy, z homologacji wynika że jest osobowy i z PPT wynika że jest osobowy.

Dotarliśmy do miejsca w którym muszę udowodnić że nie jestem wielbłądem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Piasek80 napisał:

Pytanie: jaki dokument na jakie zmiany skoro żadnych nie ma ?

No to w takim razie musi być błędnie wypełniony ZDR, trza go poprawić u źródła, nie ma rady. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest problem natury prawnej:

dla pojazdów wyrejestrowanych w NL nie ma linii kontaktu obecny właściciel - RDW.

Po wyrejestrowaniu pojazdu z sytemu holenderskie RDW udostępnia (wszelkie) dokumenty jedynie swoim odpowiednikom w kraju który dokonuje rejestracji pojazdu zatem w tej sprawie wystąpić może tylko i wyłącznie Wydział Komunikacji.

No i już to widzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Piasek80 napisał:

dla pojazdów wyrejestrowanych w NL nie ma linii kontaktu obecny właściciel - RDW.

Może tu coś więcej się znajdzie po wpisaniu ZTR :

1

2

3

:smile:

 

Edytowane przez leski66
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Piasek80 napisał:

Pytanie: jaki dokument na jakie zmiany skoro żadnych nie ma ?

Skąd ta pewność? Znasz całą historię pojazdu od nowości i wiesz, że zawsze był taki jaki jest? Skąd zatem wpis N1 w zagranicznym DR? Pomyłka, a może jednak nie?

 

Nie odpowiedziałeś jeszcze na pytanie - czy diagnosta wpisał, że w DR jest oczywista omyłka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zdolność przewozu ładunków nie powinna byc równa lub większa od zdolności przewozu pasażerów ?

2 godziny temu, Piasek80 napisał:

czy jeżeli w tym drugim dokumencie gdzie diagnosta stwierdza iż to samochód osobowy, nadwozie van, liczba miejsc 6 zmieniona zostanie kwalifikacja pojazdu z osobowy na ciężarowy - pojazd zostanie zarejestrowany bez problemu jako ciężarowy, liczba miejsc 6 ?

A tu co prawda tylko 5kg ale zawsze to różnica 825-415=410

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, leski66 napisał:

Może tu coś więcej się znajdzie po wpisaniu ZTR :

No i niestety

 
Voertuigcategorie Bedrijfsauto (N1)
 
Carrosserietype Bestelwagen (BB)
 
Ale widnieją tam też takie "smaczki" jak:
- liczba drzwi 0
- liczba siedzeń 0
- liczba miejsc stojących 0
oraz że nie został przystosowany do wózków inwalidzkich
Liczba właścicieli 2/1 (dwóch prywatnych, 3ci firma) i zapewne ten 3ci zrobił z niego ciężarowy (w dokumentach)
Zgadzają się dane dot. silnika, wymiarów i mas oraz rejestracji i przeglądów. APK stracił ważność w marcu tego roku.
 
Pytanie co teraz ? Jak to odkręcić aby było osobowe ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarejestruj jako ciężarowe,zrób po tygodniu zmiany na osobowy (fikcyjne) i po temacie.Sorry za wyjście przed szereg i  że to troszkę przegięcie i fikcja ale mamy prawo jakie mamy a poza tym   ile można słuchać.....

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Zacząłem temat zatem należy go zakończyć.

Pojazd zarejestrowany, ubezpieczony, trwało to trochę bo pandemia, elektroniczne kolejki w urzędach, trzeba się naczekać za swoją (i zapomniałem hasła do forum :) ). Ale wszystko się odbyło bez żadnych problemów, ceregieli i kombinacji jak tutaj część wróżyła a część sugerowała ;) (za które to sugestie bardzo dziękuję ;) )

W WK rozłożyłem dokumenty, pokazałem co jest i o co chodzi i nie zdążyłem skończyć zdania kiedy mi przerwano "nie ma problemu - będzie osobowy".

Słowo klucz: HOMOLOGACJA.

W przypadku takim jak mój gdzie ktoś tam sobie z osobówki zrobił ciężarówkę decydujące znaczenie ma homologacja. Jeżeli jest osobowa, o tym jak zostanie zarejestrowany pojazd u nas w Polsce decyduje diagnosta na podstawie pojazdu dostarczonego mu na Pierwszy Przegląd Techniczny. Jeżeli dostarczymy osobówkę - zrobi przegląd osobowego a WK zarejestruje jako osobowy. Jeżeli dostarczymy ciężarówkę - zrobi przegląd ciężarowego a WK zarejestruje jako ciężarowy. Taki plus. Warunek: rejestrując jako osobowy musimy dołączyć do kpl dokumentów potwierdzenie zapłacenia akcyzy.

W kwestiach nazewnictwa faktycznie potwierdzili że nie ma mojej wersji w spisie ale dla nich nie robi to różnicy bo jest to Vito. V-klasa to określenie wersji wyposażenia, tak jak Caravele czy Multivan to dalej Transporter. Mogliby wystąpić o dodanie wersji (jeżeli bym chciał) ale wiązałoby się to dla mnie z odprawieniem mnie "z kwitkiem". Po pojawieniu się wersji w spisie musiałbym ponownie udać się na SKP celem poprawienia dokumentów i od nowa rejestrować się w elektronicznych systemach kolejkowych. Warto kopie kruszyć jeżeli mamy jakiś unikatowy pojazd gdzie prawidłowe określenie wersji może mieć wpływ na wartość materialną pojazdu lub uniemożliwia wręcz zarejestrowanie, tematy typu Mustang vs. Mustang Shelby GT500.

Edytowane przez Piasek80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.