Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc VW Transporter z 2 na 6


Sucre9

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, klienta posiada Transportera w Niemieckim DR jest S.1. 2 (możliwość rozbudowania do 3, w adnotacjach). Na badaniu pojazd posiada 6 miejsc siedzących. 

Kanapa  oraz pasy i miejsca fabryczne na 6 osób. Czy można zrobić to na zmiany konstrukcyjne ze zmiana miejsc ? Czy zrobić na 0.2.e UD ? 

I w uwagach opisać zmianę w stosunku do DR ? Dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać pasy są jeszcze dla trzeciego rzędu siedzeń,czyli ktoś zajumał fotele 

W ogóle, jak te fotele są zamontowane? Jakoś bardzo ciasno. Przecież ten ostani fotel powinien być w trzecim rzędzie siedzeń, a tu wygląda że są trzy i jeszcze miejsce na czwarty rzead siedzeń. 

Edytowane przez Bartek24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten ostatni nie jest zamontowany jeszcze, wstawiony tylko do zdjęć. To wydaje się trzeci fotel II rzędu. Nie posiada więcej foteli. 

Klient chciałby zrobić na 6 osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugim rzędzie też jest miejsce na 3 fotel. Wygląda to na wersje 9-cio osobową z brakującymi fotelami.

53 minuty temu, Sucre9 napisał:

VIN N1

Może VAN N1?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)
i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu
rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia
wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do
dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji
pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych
pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów
bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi
przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania
Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

 

§ 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie
produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru
Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu
podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapis LKW Geschl. Kasten oznacza, że pojazd w DE był przebudowany z osobowego ( zapewne 9 miejscowego ) na ciężarowy 2/3 miejsca. Nie można zmienić homo z M1 na N1 to wstawiają taki zapis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, lato8 napisał:

Zapis LKW Geschl. Kasten oznacza, że pojazd w DE był przebudowany

Cytat

na terytorium Niemiec zgodnie z przepisami StVZO (Federalna ustawa o dopuszczeniu pojazdów i osób do ruchu drogowego) i FZV (rozporządzeniu o rejestracji pojazdów) istnieje możliwość zmiany rodzaju pojazdu z samochodu osobowego na samochód ciężarowy. Wymaga to jednak zmian konstrukcji, które to powinny obejmować co najmniej:

  • Ograniczenie liczby miejsc siedzących do maksymalnie trzech;
  • Uzyskanie powierzchni ładunkowej, co skutkuje usunięciem tylnych miejsc siedzących razem z punktami kotwiczenia pasów bezpieczeństwa;
  • Tylne szyby boczne muszą być trwale zakryte („nie folią, lecz przez zaspawanie lub podobnie”),

które to zmiany powinny być opisane i zatwierdzone przez urzędowo uznanego rzeczoznawcę. Ekspertyza taka musi zawierać techniczny opis poddanego badaniu samochodu, który jest niezbędny do sporządzenia dowodu rejestracyjnego Teil I i karty pojazdu Teil II. Dane z ekspertyzy urząd zezwalający (urząd dokonujący rejestracji) przenosi do wydawanych, nowych dokumentów rejestracyjnych. Można zatem pokusić się nawet o postawienie tezy, iż niemiecki dokument urzędowy ze wpisem „LKW. GESCHL. KASTEN” tworzy domniemanie w zakresie stanu faktycznego samochodu, w ten sposób iż:

  • dokonano zmiany konstrukcyjnej pojazdu,
  • uzyskano powierzchnię ładunkową przez usuniecie tylnych miejsc, pasów, punktów kotwiczenia,
  • trwale zabudowano tylne szyby.

https://jaskowiak-nadra.pl/akcyzowe/index.php/2018/01/26/wpis-lkw-geschl-kasten-w-niemieckim-dowodzie-rejestracyjnym/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent pojazdu nie będzie wiedział o zmianach konstrukcyjnych jakie były dokonane, także może wydać dokument potwierdzający , że pojazd wyszedł z fabryki z 9 miejscami. Jak podejdzie do tego WK, czy znają znaczenie tego zapisu LKW...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, lato8 napisał:

Zapis LKW Geschl. Kasten oznacza, ...

Nie dorabiaj historii .Raz ze pojazd z 95 r a dwa normalny zapis w przypadku ciężarowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
W dniu 17.11.2020 o 13:45, Rafi90 napisał:

§ 9b. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)
i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu
rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia
wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do
dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji
pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych
pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów
bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi
przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania
Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.

 

§ 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie
produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru
Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu
podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.


Mam pytanie czy ktos sie orientuje czy producent VW zezwala na wstawienie dodatkowe rzędy siedzeń na szynach w samochodzie dostawczym vw transporter?

Z tego co się orientuj to każdy vw transporter ma taka sama płytę i nadaje się do rozbudowy. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W okolicach Kartuz krąży podobna sztuka, tyle że z 2006 r. W niemieckim DR pozycję S.1 przesłania jakaś pieczątka a na kategorii homologacyjnej "skapnęła kropla atramentu" jak to handlarzyna oświadczył :D. Dobry chłopak zrobił badanie z wynikiem P okraszone adnotacją "liczbę miejsc odczytano z natury". W adnotacjach oczywiście S.1: 3. Warto uważać, bo kombinują jak mogą. VINu nie zdążyłem uwiecznić bo klient uciekł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.