Skocz do zawartości

Przejście z OSKP na PSKP


bubson922

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów Diagnostów,

Opiszę w skrócie sytuację. Do tej pory byliśmy Okręgówką ( przy ASO ), kierownik odszedł na emeryturę, ja pracuję nie długo i powierzono mi funkcję pełniącego obowiązki kierownika. Otóż od nowego roku ASO rezygnuje z serwisu i sprzedaży pojazdów ciężarowych w miejsce czego powstanie blacharnia i lakiernia. Padła decyzja zarządu o przejściu ze stacji okręgowej na podstawową, zabiorą nam cały kanał przelotowy, przeniosą w inne miejsce serwisu i od nowa wyposażą gdyż dotychczasowe urządzenia mają już 16lat i pójdą na złom ( firma zewnętrzna zajmie się wszystkimi planami, wyposażeniem i nowym odbiorem przez TDT ) .

Czytałem trochę w DzU, ale mało szczegółowo i nie jasno jest tam opisane, a muszę w rozmowie z Dyrektorem konkretnie przedstawić jakie rodzaje badań utracimy przechodząc na podstawówkę. Najbardziej zależy nam na wykonywaniu badań :

1. Okresowych do 3,5t + LPG i sprowadzone z zagranicy.
2. Pokolizyjne do 3,5t
3. Badania Hak

Utracimy  na pewno badania Vatowskie, wszystkie powyżej 3,5t, Adry, Autobusy, Straż Graniczną i inne uprzywilejowane ?
Czy mógłby ktoś szczegółowo opisać jakie BT wykonuje podstawowa SKP, a OSKP ? Może komuś będzie pomocny też ten wątek.

Jakbym z czymś się pomylił lub nie jasno opisał to przepraszam.
Dziękuję i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bubson922 napisał:

Autobusy, Straż Graniczną i inne uprzywilejowane

Jeżeli DMC pow 3,5t.

Jeżeli nowa SKP nie będzie przelotowa to nie będzie można badać przyczep.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, bubson922 napisał:

Autobusy, Straż Graniczną i inne uprzywilejowane ?

Do 3,5 t. DMC nadal możecie robić.

 

30 minut temu, bubson922 napisał:

Czy mógłby ktoś szczegółowo opisać jakie BT wykonuje podstawowa SKP

Wszystkie dla pojazdów do 3,5 t. DMC poza VAT i zmianami konstrukcyjnymi. Jeśli stacja nie przelotowa, to odpadają również przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak stacja nie przelotowa czyli przyczepy, zabytki, vat, zmiany, autobusy i wszystkie powyżej 3,5t odpadają.
Dzięki bardzo Panowie za odpowiedzi, już teraz wiem co jest grane po przeczytaniu PORD i podsumowując Wasze wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, bubson922 napisał:

Dzięki bardzo Panowie za odpowiedzi, już teraz wiem co jest grane po przeczytaniu PORD i podsumowując Wasze wypowiedzi.

Zrób sobie zestawienie dla Dyrektora jaki procent aut miałeś pow. 3.5 t i innych badań na Okręgowej a ile do 3,5t. U mnie akurat aut pow. 3,5t ciężarowych i autbusów jest tak z 50 % lub może więcej  z wszystkich BT, więc to większość dochodu SKP.

Nie mnie osądzać politykę firmy ale moim zdaniem to zły pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to również głupota żeby zmieniać z OSKP na PSKP. Jeśli wasze miejsce było kojarzone z pojazdami ciężarowymi to nadal będą do was jeździć. ?Jak kolega wyżej napisał, zrób zestawienie i pokaż szefostwu bo jak przejdziecie na PSKP to wasze przychody spadną o połowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale coraz więcej jest takich przypadków - utrzymanie SKP kosztuje - w ubiegłym roku dwie SKP przestały istnieć w naszym regionie - jedna przy serwisowa OSKP i PSKP - z jednej powstała stacja diagnostyczna dla pojazdów serwisu a z drugiej powstał warsztat    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak jeden z drugim developer apartamentowców nawciskał, że nie ma jak ze stacji wyjechać, no to sorry - trza z podstawową kombinować. Z resztą w poście podniesiono, że stacja wylotu nie ma! Także biznesplany co do okręgowej stacji nie mają najmniejszej szansy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w naszym małym powiecie  gdzie jest ledwie 100tyś ludzi jest prawie 20 stacji to nie ma się co dziwić że niektóre nie mogą się utrzymać. To że powinien być jakiś limit jest moim zdaniem oczywiste...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję limitować benzynowe stacje. Po jednej na województwo. No, żeby się utrzymały po sprawiedliwości na rynku. A że klient będzie miał 120 kilometrów po benzynę, to całkiem insza inszość. No i wydziały komunikacji, też po jednej komórce na województwo. Jak limity to limity. Każdemu po równo. :evil: Z galeriami też bym zrobił porządek. Jedna na Polskę! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Paprock napisał:

nie ma jak ze stacji wyjechać, no to sorry - trza z podstawową kombinować.

Rozporządzenie ws wymagań dla skp określa tylko wymagania dla wjazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock nie bądź zabawny bo stację  benzynowe nie konkurują ze sobą w taki sposób jak SKP, które żeby się utrzymać to obniżają standard badań i dodają bonusy warte pół badania. I nie mów mi że dobra stacją się utrzyma bo właśnie rzetelne mają większe problemy z racji że w mniejszych miejscowościach ludzie jeżdzą i szukają pieczątki, a nie porządnego badania.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, bubson922 napisał:

Padła decyzja zarządu o przejściu ze stacji okręgowej na podstawową

Jeśli zarząd zadecydował  to nie ma zmiłuj i komentarze typu:
 

 

4 godziny temu, Qnick napisał:

Nie mnie osądzać politykę firmy ale moim zdaniem to zły pomysł.

nic już nie zmienią- tak działa zarząd.


Natomiast  jeśli rezygnują ze sprzedaży i serwisu pojazdów ciężarowych, to rezygnacja z OSKP i przekształcenie stanowiska kontrolnego w blacharnie i lakiernie to bardzo dobry pomysł, wszak urządzenia na OSKP są już leciwe
 

17 godzin temu, bubson922 napisał:

dotychczasowe urządzenia mają już 16lat

 

Natomiast jeśli zamierzają was przenosić to walczyłbym jak lew o stanowisko przelotowe, jesli tylko pozwolą na to warunki  :) 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, aboz napisał:

Jeśli stacja nie przelotowa, to odpadają również przyczepy.

Pracuję na PSKP, stacja nie jest przelotowa i normalnie zawsze wykonywaliśmy badania przyczep do 3,5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, sven napisał:

stacja nie jest przelotowa

Zatem ile metrów jest od rolek do ściany ograniczającej stanowisko od przodu?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, danielg539 napisał:

Jeżeli nowa SKP nie będzie przelotowa to nie będzie można badać przyczep.

O kiedy to jest ? Bo mam znajomka co na podstawowej nie przejazdowej i robi , tak jak kolega niżej

27 minut temu, sven napisał:

Pracuję na PSKP, stacja nie jest przelotowa i normalnie zawsze wykonywaliśmy badania przyczep do 3,5t.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sven napisał:

9-10 metrów.

Czyli bus o długości 7m + laweta i pomiaru sił hamowania nie da się wykonać, ale to pikuś bo zawsze można zajechać ursusem c 330 z przyczepą dwuosiową o DMC 3,5 t i życzę szczęścia zdrowia w wycofaniu tym zestawem zwłaszcza jak kanał o szerokości 90 cm.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Czyli bus o długości 7m + laweta i pomiaru sił hamowania nie da się wykonać
Co się nie da? Poczymaj to piwo. ;-)



Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, danielg539 napisał:

Jeżeli nowa SKP nie będzie przelotowa to nie będzie można badać przyczep.

To nie zależy od przelotowości tylko od długości stanowiska §9 ust 3 wymagań dla SKP:

"...3. Stanowisko kontrolne może znajdować się w pomieszczeniu nieprzelotowym wyłącznie na stacji kontroli pojazdów przeprowadzajàcej badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, przy czym na stacjach upoważnionych do przeprowadzania badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami długość stanowiska lub kanału przeglądowego powinna wynosić co najmniej 12 m. ..."

  • Piwo 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, adam1501 napisał:

co najmniej 12 m

To jakim prawem TDT wydało pozytywną decyzję warunków lokalowych, zezwalającą na wykonywanie badań przyczep, jeżeli jak w poście wyżej @sven napisał że jest ok 9-10 m. ? I ta instytucja ma mieć monopol na nadzorowanie, kontrolowanie, nauczanie, karanie, egzaminowanie, całokształt spraw związanych z skp ?

Karygodne !.

:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sven napisał:

Od rolek do ściany jest około 9-10 metrów.

 

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

długość stanowiska lub kanału przeglądowego powinna wynosić co najmniej 12 m

 

 

42 minuty temu, cezary napisał:

To jakim prawem TDT wydało pozytywną decyzję warunków lokalowych,

Jest chyba jakaś różnica między jednym a drugim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.