Skocz do zawartości

Przejście z OSKP na PSKP


bubson922

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, BOY96 napisał:

Jest chyba jakaś różnica między jednym a drugim?

Pewnie tak, ale jednak

2 godziny temu, danielg539 napisał:

bus o długości 7m + laweta i pomiaru sił hamowania nie da się wykonać

Ale

2 godziny temu, danielg539 napisał:

to pikuś

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że pokombinuje i cofnie lawetą na rolki😉.A jak prawko nie za jajka to i raczej problemu  z tym nie będzie miał.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy wykonywaniu BT "pokombinowanie" nie zawsze wyjdzie na zdrowie (w większości przypadków diagnoście), który uprawnienia "za jajka" zapewne nie otrzymał

Cytat

Oś hamowana renomowanej niemieckiej firmy *****. Osie wyposażone są w mechanizm zapobiegający hamowaniu kół podczas cofania.

życzę sukcesów przy sprawdzaniu hamulca w takich osiach "tyłem"

 

I dziękuję za uwagę ... :)

  • Piwo 1
  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Jacdiag napisał:

Osie wyposażone są w mechanizm zapobiegający hamowaniu kół podczas cofania.

Ten mechanizm działa jak się koła obracają do tyłu. Jak kręcą się do przodu to wywierając nacisk na hamulec najazdowy samochodem koła normalnie hamują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra jeśli już raz na parę tysięcy badań trafi się 7 metrowy bus z lawetą która jeszcze na dodatek będzie posiadała niemieckie osie🙂. To jaka będzie procedura badania skoro teoretycznie PSKP takie badanie przeprowadzić może? Czy jest możliwość np. użycia opoznieniowierza???. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzę z założenia, że jeżeli nie ma warunków do wykonania badania zgodnie " z przepisami " nie przystępuje do niego -nic na siłę .:evil:

A o opóźnieniomierzu gdzieś tu na Forum czytałem ( nie mogę znaleźć ), że nie jest to urządzenie do zestawu - czyli przyczepy, ogólnie nie mam z tym problemu, bo pracuję na OSKP. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, yogi1984 napisał:

Czy jest możliwość np. użycia opoznieniowierza???

Tylko w jaki sposób sprawdzić hamulce przyczepy opóźnieniomierzem? 

11 godzin temu, yogi1984 napisał:

To jaka będzie procedura badania skoro teoretycznie PSKP takie badanie przeprowadzić może?

Tak samo jak badanie 3,5 t skrzyniowego busa z plandeką, który ma 4 m wysokości i nie mieści się w bramę wjazdową. Nie da się wjechać, to badania nie wykonujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 3,5t mieliśmy bardzo mało badań, duża konkurencja w okół z wielkimi placami manewrowymi ( nasz pozostawiał wiele do życzenia, ciągle zastawiony busami i ciężarówkami czekającymi na serwis ) . Tak naprawdę robiliśmy tylko te, które były na serwisie i przy przyjęciu okazało się ze nie ma BT + paru znajomych, którzy przyjeżdżali ciągnikami siodłowymi lub solówkami, o wjeździe z naczepą nie było mowy, cały plac zastawiony był i wieczna walka o wjazd na SKP, ale to już mniejsza o to wszytko. Dla nas to będzie lepiej, zarząd nie kieruje się zyskami z SKP bo to kropla w morzu ich dochodów związanymi ze sprzedażą i serwisem aut osobowych i dostawczych, stacja jest po prostu na własne potrzeby i kompleksową obsługę klienta. Rezygnując z działu ciężarowego spada ,, kamień z serca '' wszystkim. W to miejsce ma powstać nowoczesna blacharnia i lakiernia, a wiadomo że teraz każdy pojazd po drobnej obcierce czy kolizji ma zabrany dowód, więc stąd min. decyzja o przejsciu na PSKP i wyposażeniu od podstaw w nowy sprzęt ( dla nas bardzo dobrze ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2020 o 11:26, bubson922 napisał:

SKP bo to kropla w morzu ich dochodów związanymi ze sprzedażą i serwisem aut osobowych i dostawczych,

Coraz więcej SKP jest przekształcanych na warsztaty do szybkich napraw. Teraz koledze zmniejszą na PSKP a później w ogóle zamkną stacje i będzie wymieniał klocki i  oleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarne myśli możesz mieć, twoja wola. Ale na kazdy temat ?

To zlikwidują wszystkie stacje i będzie spokój. Nie będzie patologi, problemów czy tak czy inaczej badanie wykonać, nikt nie będzie diagnostami pomiatał, wyzywał. spokój, cisza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Mecher napisał:

nikt nie będzie diagnostami pomiatał, wyzywał. spokój, cisza :)

O żesz ! To gdzie wy pracujecie że takie rzeczy się dzieją ? :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, markes30 napisał:

a później w ogóle zamkną stacje

Pozamykają wszystkie stacje, wszystkim diagnostom TDT pozabiera uprawnienia nie będzie w tym kraju niczego... pieczątki ludzie będą robić z ziemniaków i stemplować DR. 

Nawet jeśli stacja nie zarobi w pełni na swoje koszty to i tak będzie się opłacało ją utrzymywać, bo klient jest wygodny a misją serwisu jest żeby klient był zadowolony. Po co ma stać przed inną SKP 2h w kolejce (chyba, że to poczta ;) )  jak odstawi auto na serwis i obsłużą go kompleksowo? 

A jak będzie na prawdę źle i obroty będą na tyle małe, to koledze zmienią stanowisko na doradcę serwisowego + diagnosta.

Obserwuję kolego markes30  Twoje wpisy od jakiegoś czasu i widzę, że lubisz pisać najczarniejsze scenariusze 😛 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rafi90 napisał:

O żesz ! To gdzie wy pracujecie że takie rzeczy się dzieją ? :ph34r:

To aluzja do czarnych mysli @markes30

Choć na pewno jest zależność, im więcej reksiów w okolicy, tym więcej takich zachowań klientów w mniejszym czy większym stopniu.

 

  • Super 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.12.2020 o 09:21, markes30 napisał:

Teraz koledze zmniejszą na PSKP a później w ogóle zamkną stacje i będzie wymieniał klocki i  oleje.

Przeczytaj dlaczego taka zmiana, jak podchodzą do nowej SKP itp. Żeby Ci ułatwić

 

W dniu 3.12.2020 o 11:26, bubson922 napisał:

Powyżej 3,5t mieliśmy bardzo mało badań, duża konkurencja w okół z wielkimi placami manewrowymi ( nasz pozostawiał wiele do życzenia, ciągle zastawiony busami i ciężarówkami czekającymi na serwis ) . Tak naprawdę robiliśmy tylko te, które były na serwisie i przy przyjęciu okazało się ze nie ma BT + paru znajomych, którzy przyjeżdżali ciągnikami siodłowymi lub solówkami, o wjeździe z naczepą nie było mowy, cały plac zastawiony był i wieczna walka o wjazd na SKP,

 

W dniu 3.12.2020 o 11:26, bubson922 napisał:

stacja jest po prostu na własne potrzeby i kompleksową obsługę klienta. Rezygnując z działu ciężarowego spada ,, kamień z serca '' wszystkim. W to miejsce ma powstać nowoczesna blacharnia i lakiernia, a wiadomo że teraz każdy pojazd po drobnej obcierce czy kolizji ma zabrany dowód, więc stąd min. decyzja o przejsciu na PSKP i wyposażeniu od podstaw w nowy sprzęt ( dla nas bardzo dobrze ) .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.