danielg539 Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 21 minut temu, Oczko napisał: amochód dawniej skrzynia przyjechał jako najazd-przewóz pojazdów Ten najazd to nowy czy jakiś z odzysku? 22 minuty temu, Oczko napisał: samochód ma mieć wpisany hak w dowód. Bo tak klient sobie życzy? 22 minuty temu, Oczko napisał: a zaczep jest homologowany Co masz na myśli pisząc zaczep? Czy zaczep to sama kula przykręcona na 2 śruby do konstrukcji najazdu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 Który zaczep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 15 Grudzień 2020 Share Napisano 15 Grudzień 2020 28 minut temu, danielg539 napisał: Bo tak klient sobie życzy? Pod choinkę sobie taki wpis życzy. W końcu Święta tuż, tuż ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oczko Napisano 16 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 16 Grudzień 2020 16 godzin temu, Paprock napisał: Jak już miałoby być coś pokombinowane na powrót z tym [F.3], to tylko na podstawie opinii rzeczoznawcy. Wiadomo, że po numerze VIN producent coś tam opisze, ale to nie będzie stanowiło żadnego argumentu, żeby po kolejnych rzeźbach przywrócić parametry wynikające z homologacji. Bo kto ci tam wie, co, kiedy, jak i ile razy ze zmianami nakombinowali. no dobrze a co jeżeli przyjedzie do mnie inny pojazd przebudowany z skrzyni na najazd i tabliczka z dowodem będzie się zgadzała. masa przyczepy z hamulcem czarno na białym 2000kg. też wtedy rzeczoznawcę wzywać ? 16 godzin temu, danielg539 napisał: Ten najazd to nowy czy jakiś z odzysku? Bo tak klient sobie życzy? Co masz na myśli pisząc zaczep? Czy zaczep to sama kula przykręcona na 2 śruby do konstrukcji najazdu? 1. najazd jest nowy 2.klent sobie życzy, a ja chce wiedzieć jak to prawidłowo powinno się zrobić 3. zaczep to kula, przykręcona na 4 śruby. w zależności czy najazd jest cały aluminiowy to idzie dodatkowe stalowe wzmocnienie od haka do ramy. jeżeli najazd jest zbudowany z Aluminium i na dolę częściowo zbudowany z stali to już nie ma dodatkowego wzmocnienia. w ten sposób firma to robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 21 godzin temu, Oczko napisał: powiem tak firma zajmuje się takimi zabudowaniami od lat No to firma powinna już to mieć przećwiczone do perfekcji, skoro budują zabudowy nie jednostkowo - to już jakaś manufaktura. Pewnie mają dokumentacje, biuro projektowe i potrzebne Tobie parametry ustalą w formie papierowej. W przeciwnym wypadku minimum rzeczoznawca "ministerialny". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 Warto wiedzieć, że bardzo często tabliczki znamionowe drugiego etapu homologacji są przyklejane do ramy wsporczej zabudowy. Jeśli ktoś zdemontował skrzynie ładunkową to łącznie z ramą wsporczą i tabliczką znamionową. Tabliczka, która została to tabliczka z pierwszego etapu homologacji. Jest możliwy powrót do parametrów z I etapu ale trzeba dotrzeć do faktycznego homo i zgodnie z nim odbudować. Tak odbudowany pojazd, który będzie miał mocowany hak bezpośrednio do ramy zasadniczej ( bądź oryginalnej " przedłużki") ma szanse na F3 z tabliczki znamionowej. Inne kombinacje to już kilka godzin roboty rzeczoznawczej. Jeśli nie macie legalizowanej wagi na OSKP to zmiany konstrukcyjne, w których ulega zmianie masa własna bez rzeczoznawcy też są bardzo ryzykowne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 Na kempingach często kleją drugie tabliczki z poprawnymi masami. Z DE często jest tak że w DR zostają masy te z 1 etapu, a tym samym nie zgadzają się z tym co faktycznie jest na tej drugiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 8 minut temu, markes30 napisał: Jest możliwy powrót do parametrów z I etapu Ale na jakiej podstawie? Skoro mamy przed sobą pojazd po II etapie, dla którego producent nie określił mas przyczep, to na jakiej podstawie w wyniku zmian konstrukcyjnych miałyby się te dane pojawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 Drugi etap to jakby nowy pojazd dla mnie i pierwsze dane uległy "kasacji" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 11 minut temu, michal_k napisał: to na jakiej podstawie w wyniku zmian konstrukcyjnych miałyby się te dane pojawić? Właśnie w wyniku zmian konstrukcyjnych. Żebyśmy się dobrze zrozumieli. Po zmianach konstrukcyjnych powstaje pojazd który nie jest objęty ani I ani II etapem homologacji tylko jest po zmianach. Osobiście uważam, że zmiany powrotne są najbezpieczniejszymi zmianami bo mamy technologię w/g której sprawdzamy. Nie mniej jednak to jest już pojazd bez homologacji tylko po zmianach. Dz. U. 996 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. Z TZ I etapu wiemy jaka była wartość pierwotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 2 minuty temu, markes30 napisał: Po zmianach konstrukcyjnych powstaje pojazd który nie jest objęty ani I ani II etapem homologacji tylko jest po zmianach. Dla mnie jest pojazdem II etapu po zmianach, czyli obowiązują go masy przyczep z II etapu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 1 minutę temu, michal_k napisał: Dla mnie jest pojazdem II etapu po zmianach, czyli obowiązują go masy przyczep z II etapu. To już jest kwestia interpretacji przepisów. Dobrze jest tą kwestie uzgodnić z WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 7 minut temu, markes30 napisał: 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu, marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. Z TZ I etapu wiemy jaka była wartość pierwotna. Tyle że drugi etap według mnie kasuje pierwszy, i żadne dane z 1 nie obowiązują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 Równie, dobrze można zinterpretować to tak, że pierwszy etap zawiera pierwotne wartości a drugi etap homologacji wtórne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 3 minuty temu, markes30 napisał: pierwszy etap zawiera pierwotne wartości a drugi etap homologacji wtórne. Teoretycznie tak, ale zacytowany przez Ciebie przepis i tak nie dotyczy wartości maksymalnych, które zostały przez producenta II etapu "wyzerowane". Byłbym bardzo ostrożny przy "przywracaniu" możliwości ciągnięcia przyczep. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 Markesa cytata dotyczy tylko i wyłącznie obostrzenia nałożonego na d.m.c. Auto po zmianach, to auto po zmianach. Pierwsze zmiany mogły naruszyć pierwszy etap homologacji, a drugie drugi etap homologacji. Teraz mamy kolejną przebudowę, w której wszystko w łeb wziąć może, z wyjątkiem d.m.c. rzecz jasna. Do auta po zmianach żaden producent się nie przyzna. No taka prawda. Pozostaje tylko rzeczoznawca, który na klatę weźmie hak i z tą cała zmianą. Podmiot z PKD nic tu nie wskóra, bo nie zachodzi zmiana rodzaju pojazdu, także jest całkowicie zbędny. Pozostaje RZECZOZNAWCA, albo pseudo-stacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 (edytowane) Interpretacja jest taka sama jak powrót z ciężarowego 4 miejsca do osobowego 5 miejsc. Też 5 miejsc zostało wyzerowanych , i gdybym dostał pismo że pojazd nie był homologowany jako osobowy 5 miejsc to nigdy bym nie zrobił ZK. Mowa o sytuacji zanim dolepili kolejne paragrafy 9... Wcześniej też zawsze chciałem taki papier, bo jest na necie wyrok sądu, gdzie ktoś wiózł pasażerów jakimś fiatem, zginął ten na środku , a producent odpisał biegłym że pojazd nigdy nie był przystosowany do przewozu 5 osób... Edytowane 16 Grudzień 2020 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, Oczko napisał: no dobrze a co jeżeli przyjedzie do mnie inny pojazd przebudowany z skrzyni na najazd i tabliczka z dowodem będzie się zgadzała. masa przyczepy z hamulcem czarno na białym 2000kg. też wtedy rzeczoznawcę wzywać ? Jak wszystko gra, to wszystko gra i problemu nie ma. Nie ma potrzeby prosić forum o pomoc. A u Kolegi coś z danymi i tabliczkami chyba nie tak, więc... Edytowane 16 Grudzień 2020 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 16 Grudzień 2020 Share Napisano 16 Grudzień 2020 Godzinę temu, markes30 napisał: Równie, dobrze można zinterpretować to tak, że pierwszy etap zawiera pierwotne wartości a drugi etap homologacji wtórne. A teraz po zmianach, to jak III etap, więc na jakiej podstawie chcesz wrócić do tych pierwotnych ? Pierwszy etap dawno nie obowiązuje, teraz drugi etap traci "ważność". To tak jak po dwóch rozwodach, ślub z pierwszą byłą żoną. To nie będzie już to nie będą te same wartości co za pierwszym razem ... pomijając kwestie prawdopodobieństwa takiego zdarzenia. No dobra Elizabeth Taylor jest wyjątkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soraj Napisano 17 Grudzień 2020 Share Napisano 17 Grudzień 2020 (edytowane) Niektórzy tutaj piszą niestety bzdury, sam kiedyś tak myslałem, że jesteli f3 jest wykreskowane , to producent nie przewiduje ciągniecia przyeczepy. O ile taka logika ma sens w autach usportowionych , mialem tak w mondeo st 220, o tyle w autach typu master to bzdura. Wychodziło sporo golfów 3 z oryginalnymi tabliczkami z nr vin bez żadnych danych f2,f3 i naciskach, Lublinów, które miały fabryczny hak i też na tabliczce pozycja F3 była wykreskowana, czy w koncu mercedesów koniec lat 90tych poczatek 2000 podobnie z wykreskowanymi polami F3 co nie oznacza, że pojazd nie jest przeznaczony do ciągniecia przyczepy (E klasa kombi) Jeżeli ktoś chce miec zupelnie czyste sumienie to , wyciąg ze świadectwa homologacji po nr vin lub oświadczenie producenta, że dany model z nr nadwozia fabrycznie był przystosowany do ciągnięcia przyczepy. Edytowane 17 Grudzień 2020 przez soraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Grudzień 2020 Share Napisano 17 Grudzień 2020 Fabrycznie może i był, ale się zbył. Czego nie rozumiesz? Co ma napisać producent, jak ktoś ten samochód kilka razy przekombinował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Grudzień 2020 Share Napisano 17 Grudzień 2020 15 minut temu, soraj napisał: Niektórzy tutaj piszą niestety bzdury, sam kiedyś tak myslałem, że jesteli f3 jest wykreskowane , to producent nie przewiduje ciągniecia przyeczepy. To nie głupoty tylko prawo, które producenci maja w poważaniu, bo nie słyszałem aby którykolwiek z producentów dostał ognia za błędnie wydaną TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 17 Grudzień 2020 Share Napisano 17 Grudzień 2020 Jest samochód marki Volkswagen i marki Volkswagen/AMZ - bankowóz na dodatek? W dodatku ten bankowóz został przerobiony na ciężarowy, ale znudził się i następny użytkownik kampera z tego zrobił. To do kogo i o co pisać??? O co i do kogo mam pisma słać, jak tu rama uciachana, a tabliczka taka, jak w pierwszym poście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soraj Napisano 17 Grudzień 2020 Share Napisano 17 Grudzień 2020 10 minut temu, Paprock napisał: Fabrycznie może i był, ale się zbył. Czego nie rozumiesz? Co ma napisać producent, jak ktoś ten samochód kilka razy przekombinował. Super, kocham takie cytaty "Czego nie rozumiesz " Sprawa jak pisalem dotyczy starszych samochodów a nie nowych, kiedyś tabliczki znamionowe były inaczej opisywane w zależności od producenta, ale nie piszcie bzdur , że Deawoo Lublin 2 z fabrycznym hakiem z tabliczka wykresowaną nie był przystosoweany do ciągniecia przez producenta, czy mercedesy typu C klasa kombi lub E klasa kombi, chodziło o system cechowania tabliczek do poczatku 2000roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Grudzień 2020 Share Napisano 17 Grudzień 2020 12 minut temu, Paprock napisał: To do kogo i o co pisać??? Do @soraj pisać. On na podstawie 36 minut temu, soraj napisał: wyciąg ze świadectwa homologacji po nr vin lub oświadczenie producenta, że dany model z nr nadwozia fabrycznie był przystosowany do ciągnięcia przyczepy. Ustali co klient sobie życzy, mając w głębokim poważaniu wszystkie wykonane zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.