Mcrae82 Napisano 16 Luty 2021 Share Napisano 16 Luty 2021 Jak chcesz na praktycznym zaglądać do aktów to się lepiej zastanów... 😢 czy chcesz być diagnostą, a po drugie to jest praktyczny i sprawdzają praktykę a nie teorie i umiejetność poruszania się po aktach prawnych. 😳 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 19 Luty 2021 Share Napisano 19 Luty 2021 W dniu 16.02.2021 o 19:36, Mcrae82 napisał: to jest praktyczny i sprawdzają praktykę a nie teorie jak chcesz zdać praktykę nie znając teorii ? robisz analizę spalin praktycznie ale teoretycznie musisz znać wartości tej analizy , badasz siłę hamowania praktycznie ale teoretycznie musisz znać wartość skuteczności itd itp . wylosujesz na praktycznym badanie dodatkowe autobusu tempo 100 i musisz znać choćby wys oparć siedzeń . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ocelot Napisano 20 Luty 2021 Share Napisano 20 Luty 2021 W sumie racja... Teoria poszła mi świetnie, ale ze szczegółami z tabelek mam problem. Po prostu wiedziałem gdzie szybko poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorat Napisano 5 Marzec 2021 Autor Share Napisano 5 Marzec 2021 Czy mógł by mi ktoś powiedzieć jakie dokumenty są potrzebne podczas BO pojazdu cysterny do przewozu materiałów niebezpiecznych wiem że w praktyce robi się razem badanie okresowe i dodatkowe adr ale zakładając że kierowca chce tylko okresowe ti czy trzeba zadać dokumenty na zwalniacz, ABS itd....? Szukalem i nie mogę tego znaleźć albo gdy przyjdzie ciągnik siodłowy np. FL na okresowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Marzec 2021 Share Napisano 6 Marzec 2021 12 godzin temu, Dorat napisał: Szukalem i nie mogę tego znaleźć albo gdy przyjdzie ciągnik siodłowy np. FL na okresowe To Cię może naprowadzi i pozwoli zrozumieć o co pytasz: - na badanie okresowe przyjechał samochód ciężarowy z urządzeniem dozorowym. - na badanie dodatkowe przyjechał pojazd typu FL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorat Napisano 6 Marzec 2021 Autor Share Napisano 6 Marzec 2021 Wiem że to pojazd z urządzeniem dozorowym i FL dlatego wydawało mi się że dokumenty na zwalniacz ABS, ogrzewacz, na zbiornik z tdt są wymagane również podczas badania okresowego ale ktoś tu na tym forum napisał że potrzebny tylko DR i decyzja z TDT dlatego teraz się zastanawiam jak to jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Marzec 2021 Share Napisano 6 Marzec 2021 Jeżeli będziesz wykonywał tylko badanie okresowe, to typ pojazdu FL będzie Cię interesował tylko w zakresie dozoru. Inne wymagania związane z ADR nie mają w tym przypadku zastosowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Detektor Napisano 6 Marzec 2021 Share Napisano 6 Marzec 2021 Czyli do badania okresowego dla ciągnika siodłowego zażądasz tylko dowodu rejestracyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorat Napisano 6 Marzec 2021 Autor Share Napisano 6 Marzec 2021 Czyli robimy badanie okresowe jak dla zwykłego pojazdu z urządzeniem dozorowym. A jak kierowca chce nadanie dodatkowe to dopiero wtedy zwalniacz, ABS itd. Dobrze rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Detektor Napisano 7 Marzec 2021 Share Napisano 7 Marzec 2021 13 godzin temu, Dorat napisał: Czyli robimy badanie okresowe jak dla zwykłego pojazdu z urządzeniem dozorowym. A jak kierowca chce nadanie dodatkowe to dopiero wtedy zwalniacz, ABS itd. Dobrze rozumiem? Tak. Ciągnik siodłowy nie ma urządzenia dozorowego chyba że jest zasilany gazem. Urządzenie dozorowe jest na zbiornik zamontowany do naczepy. Jeżeli robisz badanie okresowe dla naczepy to wymagasz dowód rejestracyjny i protokół TDT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorat Napisano 7 Marzec 2021 Autor Share Napisano 7 Marzec 2021 A co jeśli cysterna ma cisnienie mniejsze niż 0.5 bara? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mcrae82 Napisano 7 Marzec 2021 Share Napisano 7 Marzec 2021 38 minut temu, Dorat napisał: A co jeśli cysterna ma cisnienie mniejsze niż 0.5 bara? A co jeśli uda Ci się zdać egzamin? 😳 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorat Napisano 7 Marzec 2021 Autor Share Napisano 7 Marzec 2021 W sumie to bylo głupie pytanie 😀 ale już tyle się na czytałem tego wszystkiego że już sam czasem się zakręcę z tym wszystkim. Poprostu im więcej sie uczę tym więcej mam wątpliwości i pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mcrae82 Napisano 7 Marzec 2021 Share Napisano 7 Marzec 2021 Wyłącz się, nie czytaj forum, przez 4-5 wieczorów po pracy utrwal podstawowa wiedzę i idź na egzamin. Jak egzaminator zobaczy że jesteś z tej bajki to nie robi problemu. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorat Napisano 7 Marzec 2021 Autor Share Napisano 7 Marzec 2021 Masz rację sam mam wrażenie że już za dużo tego musze zrobić parę dni przerwy. Pozdrowionka dla wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 8 Marzec 2021 Share Napisano 8 Marzec 2021 20 godzin temu, Dorat napisał: A co jeśli cysterna ma cisnienie mniejsze niż 0.5 bara? w cysternach do przewozu materiałów niebezpiecznych nie ma to znaczenia . ADR ma mieć dozór , inne pojemniki ( cysterny cy silosy ) maja dozór jeśli ciśnienie przekracza 0,5 bara Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaldinho Napisano 20 Marzec 2021 Share Napisano 20 Marzec 2021 Witam, zdawałem egzamin 17marca. Moim zadaniem było sprawdzenie poprawności oznaczeń butli lpg oraz sprawdzenie dokumentów od gazu oraz wypełnienie dokumentów przyjmując, że reszta podzespołów jest sprawna. Do zagadnienia dołączone był dokument rejestracyjny pojazdu oraz protokół+ decyzja. Dostałem 15-20min na przygotowanie a że zdawałem jako ostatni (na każdą godzine 6 osob) byłem egzaminowany przez wszystkich 3 egzaminatorów. Odpowiedź: Na początku powiedziałem ze sprawdzilem czy na protokole wystepuje ten sam VIN co na aucie i w dokumentach. Nie bylo to chyba ważne bo od razu uslyszalem od egzaminatora: "co jesli nie ma na protokole numeru vin? ". Odpowiedzialem wtedy ze sprawdzam numer butli. Numer butli sie zgadzał z protokołem. Nastepnie dodałem ze numer protokolu ma sie zgadzac z numerem decyzji a takze decyzja musi byc pozytywna. Instalacja zalozona w 2020 wiec oznaczenia na butli wedlug ekg onz 67nr 1 poprawka (001 na butli za numerem 67). Nastepnie wytłoczony znak TDT. Oddałem jeszcze ze instalacja zgodnie z oznaczeniem butli zaprojektowana do 30barów. Nie pamietam czy mnie egzaminator spytal czy sam dodalem jak sprawdzic elektrozawór. Chodzi oczywiście o przełączenie auta na gaz, wypięcie przewodu eleketrycznego na elektrozaworze no i jezeli wszystko ok to silnik zatrzyma sie po wypaleniu gazu. Oczywiście nic nie odpinałem, jedynie opowiadałem. Potem spytano mnie o funkcje pokrywy zbiornika ( oddzielenie od przedziału samochodu, aby nie ulatniał się gaz) ). Jeszcze w miedzy czasie spytali jak sprawdzic szczelność instalacji i czym. Opowiedzialem również o sposobie sprawdzenia szczelnosci pokrywy (preparat pieniący na łączenia pokrywy a nastepnie uszczelnienie przewodu wpuszczonego przez otwór wentylacyjny zbiornika i wpuszczenie gazu pod ciśnieniem 0.1 bara. Tutaj pomyliłem się bo pierw powiedzialem 0.3 potem 0.2 i potem dopiero trafilem.). Nastepne pytanie bylo o przewody pod autem. Jak powinny byc montowane (0.1m od ukladu wydechowego jezeli nie ma oslony termicznej, ze przeswit pojazdu nie moze ulec zmianie, ze nie moga wystawac wiecej niz 0,xm ponad pojazd jezeli nie sa osloniete elementem pojazdu). Nastepnie dostalem pytanie jak powinny byc poprowadzone przewody (z tego co powiedzial egzaminator to tak aby nie zostały uszkodzone np. lewarkiem podczas podnoszenia pojazdu). Na koniec na przodzie pojazdu jak dalej płynie gaz. Chodzi oczywiście o parownik oraz spytano mnie jakim przewodem przychodzi gaz (miedziany sztywny, pod elektrozaworem). No i ogolnie zasada działania reduktora. Na koniec wypełnienie dokumentów w uwagach nr protokołu oraz data wystawienia i nr decyzji oraz data ważności decyzji oraz numer zbiornika. UWAGA!!! Seicento prócz gazu posiada również hak co należy uwzględnić w miejscu: pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla: pojazdów zasilanych gazem pojazdów ciągnących przyczepe. Komisja okej, jak widzą, że czaisz temat to bedą naprowadzać, ja np. nie do końca pamiętałem wszystkie zawory w wielozaworze więc w ogole tego tematu nie poruszałem. Udało się zdać, pozdrawiam i powodzenia. 1 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorat Napisano 20 Marzec 2021 Autor Share Napisano 20 Marzec 2021 Dzięki kolego. Za taki opis należy się duże zimne piwko😀🍺🍺🍺 napewno wielu zdającym pomogłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Detektor Napisano 21 Marzec 2021 Share Napisano 21 Marzec 2021 Nie wiem czy coś się zmieniło ale przy wypisywaniu dokumentów to w uwagach powinno zamieścić się skrót GAZ LPG oraz numer i datę wystawienia protokołu oraz decyzji. Ważność decyzji i numer zbiornika też trzeba teraz podawać? 31 minut temu, Detektor napisał: Nie wiem czy coś się zmieniło ale przy wypisywaniu dokumentów to w uwagach powinno zamieścić się skrót GAZ LPG oraz numer i datę wystawienia protokołu oraz decyzji. Ważność decyzji i numer zbiornika też trzeba teraz podawać? Już wiem. W przypadku badania technicznego pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym, o którym mowa w art. 81 ust. 12 ustawy, uprawniony diagnosta w rejestrze zamieszcza informację o dopuszczeniu urządzenia technicznego do eksploatacji, podając numer i datę wystawienia protokołu oraz decyzji dopuszczającej urządzenie do eksploatacji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego. Dla zbiorników gazu LPG, dla których nie określono numeru protokołu lub numeru decyzji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego, zamieszcza się numer zbiornika oraz datę ważności decyzji wydanej przez ten organ. Skoro miał numer protokołu i decyzji nie musiał podawać numeru zbiornika i jego ważności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tutuss110 Napisano 24 Marzec 2021 Share Napisano 24 Marzec 2021 (edytowane) Panowie z racji że w czasie kiedy na szkoleniu przerabiany był temat instalacji gazowej byłem na kwarantannie chciałem prosić o pomoc w dwóch sprawach. 1.Czy przewody od parowaniaka do np.wtryskiwaczy muszą być homologowane wg.Reg 67R 2.Czy podczas sprawdzania szczelności instalacji gazowej sprawdzamy przewód pod autem od wielozaworu do parowanika czy tylko w miejscach połączeń? Wiem że może komuś te pytania mogą wydać się proste ale nie mam styczności z instalacjami gazowymi a na kursie minęły mnie te zajęcia dlatego proszę was o pomoc. Edytowane 24 Marzec 2021 przez Tutuss110 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorat Napisano 29 Marzec 2021 Autor Share Napisano 29 Marzec 2021 Z tego co mi wiadomo przewody niskociśnieniowe też powinny być homologowane ale warsztaty montujące instalacje gazowe często montują przewody bez tych oznaczeń szukając oszczędności. Co do sprawdzenia szczelności to może wypowie się ktoś inny bo ja sam nie jestem pewien jak to powinno się robić 😁 sprawdzamy przewód pod autem czy nie.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 30 Marzec 2021 Share Napisano 30 Marzec 2021 W dniu 24.03.2021 o 19:49, Tutuss110 napisał: 1.Czy przewody od parowaniaka do np.wtryskiwaczy muszą być homologowane wg.Reg 67R Wszystkie przewody w których płynie gaz muszą być homologowane zgodnie z 67R.- częstą praktyką niestety jest wykorzystywanie zwykłego przewodu.... W dniu 24.03.2021 o 19:49, Tutuss110 napisał: 2.Czy podczas sprawdzania szczelności instalacji gazowej sprawdzamy przewód pod autem od wielozaworu do parowanika czy tylko w miejscach połączeń? Sprawdzasz szczelność przewodów oraz ich połączeń. Pytanie retoryczne. A jak przewód pod autem będzie czymś uderzony i się załamie? Czy nie wystąpi nieszczelność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dorat Napisano 30 Marzec 2021 Autor Share Napisano 30 Marzec 2021 Czyli podczas egzaminu trzeba włożyć detektor pod auto i przeciągnąć wzdłuż przewodu gazowego bo przed spr szczelności nie mozna wjechać na stację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 30 Marzec 2021 Share Napisano 30 Marzec 2021 Oględziny zewnętrzne instalacji na wolnym powietrzu. Kontrola szczelności za pomocą urządzeń lub roztworu wodnego mydła. Kontrolę instalacji zasilania gazem przeprowadza się zgodnie ze szczegółowym sposobem określonym w dziale V załącznika. Uwaga: Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione. Tak mówi przepis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Marzec 2021 Share Napisano 30 Marzec 2021 38 minut temu, Dorat napisał: trzeba włożyć detektor pod auto Z lewej, prawej na środku z boku...? Nie popadajmy w paranoję. Za warunkami technicznymi "...7. Przewody metalowe powinny być łączone za pomocą znormalizowanych złącz z kielichem lub pierścieniem samozaciskającym. Liczba złącz powinna być ograniczona do minimum. ..." Czyli teoretycznie pod pojazdem nie powinno być żadnych połączeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.