Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny warszawa


Dorat

Rekomendowane odpowiedzi

Jak chcesz na praktycznym zaglądać do aktów to się lepiej zastanów... 😢 czy chcesz być diagnostą, a po drugie to jest praktyczny i sprawdzają praktykę a nie teorie i umiejetność poruszania się po aktach prawnych. 😳

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.02.2021 o 19:36, Mcrae82 napisał:

to jest praktyczny i sprawdzają praktykę a nie teorie

jak chcesz zdać praktykę nie znając teorii ?  robisz analizę spalin praktycznie ale teoretycznie musisz znać wartości tej analizy , badasz siłę hamowania praktycznie ale teoretycznie musisz znać wartość skuteczności itd itp . wylosujesz na praktycznym badanie dodatkowe autobusu tempo 100 i musisz znać choćby wys oparć siedzeń .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie racja... 

Teoria poszła mi świetnie, ale ze szczegółami z tabelek mam problem.

Po prostu wiedziałem gdzie szybko poszukać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Czy mógł by mi ktoś powiedzieć jakie dokumenty są potrzebne podczas BO pojazdu cysterny do przewozu materiałów niebezpiecznych wiem że w praktyce robi się razem badanie okresowe i dodatkowe adr ale zakładając że kierowca chce tylko okresowe ti czy trzeba zadać dokumenty na zwalniacz, ABS itd....? Szukalem i nie mogę tego znaleźć albo gdy przyjdzie ciągnik siodłowy np. FL na okresowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Dorat napisał:

Szukalem i nie mogę tego znaleźć albo gdy przyjdzie ciągnik siodłowy np. FL na okresowe 

To Cię może naprowadzi i pozwoli zrozumieć o co pytasz:

- na badanie okresowe przyjechał samochód ciężarowy z urządzeniem dozorowym.

- na badanie dodatkowe przyjechał pojazd typu FL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to pojazd z urządzeniem dozorowym i FL dlatego wydawało mi się że dokumenty na zwalniacz ABS, ogrzewacz, na zbiornik z tdt są wymagane również podczas badania okresowego ale ktoś tu na tym forum napisał że potrzebny tylko DR i decyzja z TDT dlatego teraz się zastanawiam jak to jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz wykonywał tylko badanie okresowe, to typ pojazdu FL będzie Cię interesował tylko w zakresie dozoru. Inne wymagania związane z ADR nie mają w tym przypadku zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli  robimy badanie okresowe jak dla zwykłego pojazdu z urządzeniem dozorowym. A jak kierowca chce nadanie dodatkowe to dopiero wtedy zwalniacz, ABS itd. Dobrze rozumiem? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Dorat napisał:

Czyli  robimy badanie okresowe jak dla zwykłego pojazdu z urządzeniem dozorowym. A jak kierowca chce nadanie dodatkowe to dopiero wtedy zwalniacz, ABS itd. Dobrze rozumiem? 

Tak.

Ciągnik siodłowy nie ma urządzenia dozorowego chyba że jest zasilany gazem. Urządzenie dozorowe jest na zbiornik zamontowany do naczepy. Jeżeli robisz badanie okresowe dla naczepy to wymagasz dowód rejestracyjny i protokół TDT. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Dorat napisał:

A co jeśli cysterna ma cisnienie mniejsze niż 0.5 bara? 

A co jeśli uda Ci się zdać egzamin? 😳

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to bylo głupie pytanie 😀 ale już tyle się na czytałem tego wszystkiego że już sam czasem się zakręcę z tym wszystkim. Poprostu im więcej sie uczę tym więcej mam wątpliwości i pytań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz się, nie czytaj forum, przez 4-5 wieczorów po pracy utrwal podstawowa wiedzę  i idź na egzamin. Jak egzaminator zobaczy że jesteś z tej bajki to nie robi problemu. Powodzenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Dorat napisał:

A co jeśli cysterna ma cisnienie mniejsze niż 0.5 bara? 

w cysternach do przewozu materiałów niebezpiecznych nie ma to znaczenia . ADR ma mieć dozór , inne pojemniki ( cysterny cy silosy ) maja dozór jeśli ciśnienie przekracza 0,5 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam, zdawałem egzamin 17marca. Moim zadaniem było sprawdzenie poprawności oznaczeń butli lpg oraz sprawdzenie dokumentów od gazu oraz wypełnienie dokumentów przyjmując, że reszta podzespołów jest sprawna. Do zagadnienia dołączone był dokument rejestracyjny pojazdu oraz protokół+ decyzja. Dostałem 15-20min na przygotowanie a że zdawałem jako ostatni (na każdą godzine 6 osob) byłem egzaminowany przez wszystkich 3 egzaminatorów. Odpowiedź: Na początku powiedziałem ze sprawdzilem czy na protokole wystepuje ten sam VIN co na aucie i w dokumentach. Nie bylo to chyba ważne bo od razu uslyszalem od egzaminatora: "co jesli nie ma na protokole numeru vin? ". Odpowiedzialem wtedy ze sprawdzam numer butli. Numer butli sie zgadzał z protokołem. Nastepnie dodałem ze numer protokolu ma sie zgadzac z numerem decyzji a takze decyzja musi byc pozytywna. Instalacja zalozona w 2020 wiec oznaczenia na butli wedlug ekg onz 67nr 1 poprawka (001 na butli za numerem 67). Nastepnie wytłoczony znak TDT. Oddałem jeszcze ze instalacja zgodnie z oznaczeniem butli zaprojektowana do 30barów. Nie pamietam czy mnie egzaminator spytal czy sam dodalem jak sprawdzic elektrozawór. Chodzi oczywiście o przełączenie auta na gaz, wypięcie przewodu eleketrycznego na elektrozaworze no i jezeli wszystko ok to silnik zatrzyma sie po wypaleniu gazu. Oczywiście nic nie odpinałem, jedynie opowiadałem. Potem spytano mnie o funkcje pokrywy zbiornika ( oddzielenie od przedziału samochodu, aby nie ulatniał się gaz) ). Jeszcze w miedzy czasie spytali jak sprawdzic szczelność instalacji i czym. Opowiedzialem również o sposobie sprawdzenia szczelnosci pokrywy (preparat pieniący na łączenia pokrywy a nastepnie uszczelnienie przewodu wpuszczonego przez otwór wentylacyjny zbiornika i wpuszczenie gazu pod ciśnieniem 0.1 bara. Tutaj pomyliłem się bo pierw powiedzialem 0.3 potem 0.2 i potem dopiero trafilem.). Nastepne pytanie bylo o przewody pod autem. Jak powinny byc montowane (0.1m od ukladu wydechowego jezeli nie ma oslony termicznej, ze przeswit pojazdu nie moze ulec zmianie, ze nie moga wystawac wiecej niz 0,xm ponad pojazd jezeli nie sa osloniete elementem pojazdu). Nastepnie dostalem pytanie jak powinny byc poprowadzone przewody (z tego co powiedzial egzaminator to tak aby nie zostały uszkodzone np. lewarkiem podczas podnoszenia pojazdu). Na koniec na przodzie pojazdu jak dalej płynie gaz. Chodzi oczywiście o parownik oraz spytano mnie jakim przewodem przychodzi gaz (miedziany sztywny, pod elektrozaworem). No i ogolnie zasada działania reduktora. Na koniec wypełnienie dokumentów w uwagach nr protokołu oraz data wystawienia i nr decyzji oraz data ważności decyzji oraz numer zbiornika. UWAGA!!! Seicento prócz gazu posiada również hak co należy uwzględnić w miejscu: pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym przewidzianym dla:

pojazdów zasilanych gazem

pojazdów ciągnących przyczepe. 

Komisja okej, jak widzą, że czaisz temat to bedą naprowadzać, ja np. nie do końca pamiętałem wszystkie zawory w wielozaworze więc w ogole tego tematu nie poruszałem. Udało się zdać, pozdrawiam i powodzenia. 

  • Super 1
  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś się zmieniło ale przy wypisywaniu dokumentów to w uwagach powinno zamieścić się skrót GAZ LPG oraz numer i datę wystawienia protokołu oraz decyzji. Ważność decyzji i numer zbiornika też trzeba teraz podawać? 

31 minut temu, Detektor napisał:

Nie wiem czy coś się zmieniło ale przy wypisywaniu dokumentów to w uwagach powinno zamieścić się skrót GAZ LPG oraz numer i datę wystawienia protokołu oraz decyzji. Ważność decyzji i numer zbiornika też trzeba teraz podawać? 

Już wiem. 

W przypadku badania technicznego pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym, o którym mowa w art. 81 ust. 12 ustawy, uprawniony diagnosta w rejestrze zamieszcza informację o dopuszczeniu urządzenia technicznego do eksploatacji, podając numer i datę wystawienia protokołu oraz decyzji dopuszczającej urządzenie do eksploatacji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego. Dla zbiorników gazu LPG, dla których nie określono numeru protokołu lub numeru decyzji wydanej przez właściwy organ dozoru technicznego, zamieszcza się numer zbiornika oraz datę ważności decyzji wydanej przez ten organ.

Skoro miał numer protokołu i decyzji nie musiał podawać numeru zbiornika i jego ważności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie z racji że w czasie kiedy na szkoleniu przerabiany był temat instalacji gazowej byłem na kwarantannie  chciałem prosić o pomoc  w dwóch sprawach.

1.Czy przewody od parowaniaka do np.wtryskiwaczy muszą być homologowane wg.Reg 67R

2.Czy podczas sprawdzania szczelności instalacji gazowej sprawdzamy przewód pod autem od wielozaworu do parowanika czy tylko w miejscach połączeń? 

Wiem że może komuś te pytania mogą wydać się proste ale nie mam styczności z instalacjami gazowymi a na kursie minęły mnie te zajęcia dlatego proszę was o pomoc. 

Edytowane przez Tutuss110
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo przewody niskociśnieniowe też powinny być homologowane ale warsztaty montujące instalacje gazowe często montują przewody bez tych oznaczeń szukając oszczędności. 

Co do sprawdzenia szczelności to może wypowie się ktoś inny bo ja sam nie jestem pewien jak to powinno się robić 😁 sprawdzamy przewód pod autem czy nie.? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.03.2021 o 19:49, Tutuss110 napisał:

1.Czy przewody od parowaniaka do np.wtryskiwaczy muszą być homologowane wg.Reg 67R

Wszystkie przewody w których płynie gaz muszą być homologowane zgodnie z 67R.- częstą praktyką niestety jest wykorzystywanie zwykłego przewodu....
 

 

W dniu 24.03.2021 o 19:49, Tutuss110 napisał:

2.Czy podczas sprawdzania szczelności instalacji gazowej sprawdzamy przewód pod autem od wielozaworu do parowanika czy tylko w miejscach połączeń? 

Sprawdzasz szczelność przewodów oraz ich połączeń.

Pytanie retoryczne. A jak przewód pod autem będzie czymś uderzony i się załamie? Czy nie wystąpi nieszczelność? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podczas egzaminu trzeba włożyć detektor pod auto i przeciągnąć wzdłuż przewodu gazowego bo przed spr szczelności nie mozna wjechać na stację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oględziny zewnętrzne instalacji na wolnym powietrzu. Kontrola szczelności za pomocą urządzeń lub roztworu wodnego mydła. Kontrolę instalacji zasilania gazem przeprowadza się zgodnie ze szczegółowym sposobem określonym w dziale V załącznika.

Uwaga:

Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione.

Tak mówi przepis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Dorat napisał:

trzeba włożyć detektor pod auto

Z lewej, prawej na środku z boku...? Nie popadajmy w paranoję. Za warunkami technicznymi "...7. Przewody metalowe powinny być łączone za pomocą znormalizowanych złącz z kielichem lub pierścieniem samozaciskającym. Liczba złącz powinna być ograniczona do minimum. ..." Czyli teoretycznie pod pojazdem nie powinno być żadnych połączeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.