klf1 Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 witam proszę o podpowiedź jakie dmc naczepy 3 osiowej naciski wg tabliczki po 9000kg na oś, odległość między osiami 1-2 =1,35m, 2-3=2m, nacisku na siodło nie ma określonego, w dowodzie rejestracyjnym duńskim f1 ,f2=40000kg, długość w stanie złożonym 12m, po rozciągnięciu 20m, waga 9000kg, koła pojedyncze. Czy pisać odstępstwa na długość i dmc? proszę o pomoc, dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 Po pierwsze co to za naczepa? Po drugie, dla naczep nie określa się DMC ani długości. Jaka wartość F1 jest na TZ? 6 minut temu, klf1 napisał: nacisku na siodło nie ma określonego Nawet na TZ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klf1 Napisano 19 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2020 tabliczka w załączniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 20 minut temu, aboz napisał: dla naczep nie określa się DMC Określa się normalnie. Wynika z dopuszczalnych nacisków na osie i siodło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 Chyba nie cała. Nie ma przypadkiem drugiej, z "normalnymi" danymi? Bo ta mi wygląda na TZ od hamulców. 4 minuty temu, michal_k napisał: Wynika z dopuszczalnych nacisków na osie i siodło. Owszem, ale jak widać tu jest problem z ustaleniem parametrów. Poza tym nie określa się dopuszczalnego nacisku sworznia, więc de facto operujemy wartościami maksymalnymi. Dodatkowo powstaje problem z ustaleniem, czy ta naczepa ma oś potrójną czy podwójną i pojedynczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 28 minut temu, aboz napisał: Bo ta mi wygląda na TZ od hamulców. Bo się rzeczywiście tyczy układu hamulcowego. To nie TZ pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klf1 Napisano 19 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2020 34 minuty temu, michal_k napisał: Określa się normalnie. Wynika z dopuszczalnych nacisków na osie i siodło. na tabliczce znamionowej 40000kg, 1-9000kg 2-9000kg 3-9000kg i nic więcej nacisku na siodło brak, no właśnie jak potraktować os 1 i 2 i 1i2 do 3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 19 minut temu, klf1 napisał: no właśnie jak potraktować os 1 i 2 i 1i2 do 3? Data pierwszej rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klf1 Napisano 19 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2020 (edytowane) 2009-07-01 Godzinę temu, aboz napisał: Po pierwsze co to za naczepa? Po drugie, dla naczep nie określa się DMC ani długości. Jaka wartość F1 jest na TZ? Nawet na TZ? nie określa się dmc? ani długości? to w dowodzie f2 będzie pusto? Edytowane 19 Grudzień 2020 przez klf1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 (edytowane) To masz oś wielokrotną podwójną i oś pojedynczą (>1,8 m). Czyli dopuszczalne naciski 1+2 to 18 t., a 3 to 10 t. Tu masz 18 i 9 t. Pozostaje kwestia ustalenia nacisku na siodło. Nie ma ma tabliczce innych parametrów (np. 0, T)? Edytowane 19 Grudzień 2020 przez aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klf1 Napisano 19 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2020 3 minuty temu, aboz napisał: To masz oś wielokrotną podwójną i oś pojedynczą (>1,8 m). Czyli dopuszczalne naciski 1+2 to 18 t., a 3 to 10 t. Tu masz 18 i 9 t. Pozostaje kwestia ustalenia nacisku na siodło. Nie ma ma tabliczce innych parametrów (np. T)? 16000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 21 minut temu, klf1 napisał: to w dowodzie f2 będzie pusto? Nie będzie pusto. Musisz określić DMC (które określane jest także dla nowych naczep). Nie ma przepisu określającego DMC naczepy wprost, więc wynika ono z dopuszczalnych nacisków na osie i siodło. Jeśli naciski maksymalne są większe od dopuszczalnych to określasz wartości dopuszczalne (a różnica między naciskami maksymalnymi a dopuszczalnymi będzie jednocześnie różnicą między MMC i DMC). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evocatum Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, aboz napisał: Po pierwsze co to za naczepa? Po drugie, dla naczep nie określa się DMC ani długości. Jaka wartość F1 jest na TZ? Nawet na TZ? ?????????????????????????????? §2. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku: 2) przyczepy, z wyjątkiem naczepy – 12,00 m; 5. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy nie może przekraczać 12,00 m 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku: b) przyczepy trzyosiowe – 24 tony;z wyjątkiem naczepy Edytowane 19 Grudzień 2020 przez evocatum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klf1 Napisano 19 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2020 czyli f1 40000kg f2 40000kg ładowność 31000kg dop nacisk 88,20kN , a na długość odstępstwo pisać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evocatum Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 8 minut temu, klf1 napisał: a na długość odstępstwo pisać To nie twoja broszka, ustal dane. Właściciel niech wnioskuje o odstępstwo, jak będzie chciał używać rozsuniętej, bo złożona spełnia warunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 Jest TABLICZKA ZNAMIONOWA na tym pojeździe, czy ot tak sobie życzeniowo DiP się rzeźbi? Odległości między osiami da radę pomierzyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 26 minut temu, evocatum napisał: §2. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku: 2) przyczepy, z wyjątkiem naczepy – 12,00 m; 5. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy nie może przekraczać 12,00 m 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku: b) przyczepy trzyosiowe – 24 tony;z wyjątkiem naczepy I zabrakło Ci jeszcze Cytat 10. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a dowolnym punktem przedniej części naczepy nie może przekraczać 2,04 m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klf1 Napisano 19 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2020 jest 40000 kg 1.9000kg 2.9000kg 3.9000kg t-16000kg 1-2 =1,35m 2-3=2m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 19 Grudzień 2020 Share Napisano 19 Grudzień 2020 (edytowane) No to masz wszystko. I teraz kwestia odległości sworznia od tylnego obrysu naczepy. Za to dajesz N, bo jeśli przekroczy 12 m., to nie spełnia warunków technicznych. Z tym właściciel udaje się do MI po odstępstwo. Jak jeździ zsunięta, to nie musi wnosić o gabaryt. Proste? T to dopuszczalny nacisk grupy osi, ale na badaniu Cię to nie interesuje, bo wpisujesz naciski dla poszczególnych osi osobno (88,20 kN). Edytowane 19 Grudzień 2020 przez aboz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klf1 Napisano 19 Grudzień 2020 Autor Share Napisano 19 Grudzień 2020 (edytowane) czyli f1=40000kg f2=40000kg ładowność 31000kg nacisk 88,20kN i negatyw za długośc i ok pozdrawiam i dzięki Edytowane 21 Grudzień 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 21 Grudzień 2020 Share Napisano 21 Grudzień 2020 (edytowane) W dniu 19.12.2020 o 10:26, michal_k napisał: Określa się normalnie. Wynika z dopuszczalnych nacisków na osie i siodło. Byłbyś łaskaw wskazać który paragraf rozporządzenia nakazuje na taki sposób "wyliczanki" DMC naczepy ,bo jakoś nie mogę go znaleść. Edytowane 21 Grudzień 2020 przez traper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 21 Grudzień 2020 Share Napisano 21 Grudzień 2020 (edytowane) Kolego - jak w przepisach znajdziesz jakie jest DMC naczepy /Ustawowe/ - to napisz😎 Edytowane 21 Grudzień 2020 przez Jacdiag cytat całego poprzedniego posta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Grudzień 2020 Share Napisano 21 Grudzień 2020 Naczepy dotyczą przepisy "ogólne", czyli par. 3 ust. 6. do tego dochodzą paragrafy dotyczące dopuszczalnych nacisków i mamy "przepis na DMC". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 22 Grudzień 2020 Share Napisano 22 Grudzień 2020 (edytowane) 14 godzin temu, michal_k napisał: Naczepy dotyczą przepisy "ogólne", czyli par. 3 ust. 6. do tego dochodzą paragrafy dotyczące dopuszczalnych nacisków i mamy "przepis na DMC". Przepis na który się powołujesz mówi tylko tyle i aż tyle że DMC (naciski osi pojazdu) nie mogą być większe od MMC określonych przez producenta. 15 godzin temu, IVVO napisał: Kolego - jak w przepisach znajdziesz jakie jest DMC naczepy /Ustawowe/ - to napisz😎 O to właśnie chodzi. Rozporządzenie w spr. warunków technicznych nie przewiduje określenia, czy może raczej należy powiedzieć że: nie określa DMC naczepy, a jedynie dopuszczalne naciski osi i nacisk na urządzenie sprzęgające. W tej sytuacji ja również nie określam w DIP DMC naczepy, a jedynie MMC i dopuszczalne naciski. Przyznam, że trafiały mi się rozmowy z zamiejscowymi WK w tej sprawie. Jeśli rozmowa się przeciągała, poprosiłem Panią/Pana o wskazanie odpowiedniego paragrafu z warunków techn. na podstawie którego mam to określić. Po tym zwykle dziękowaliśmy sobie za miłą rozmowę. Edytowane 22 Grudzień 2020 przez traper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Grudzień 2020 Share Napisano 22 Grudzień 2020 5 minut temu, traper napisał: W tej sytuacji ja również nie określam w DIP DMC naczepy To robisz błąd. DMC jest limitowane przez 2 wartości: 1. MMC 2. Dopuszczalne naciski na osie i sprzęg Dlatego nie ma problemu z jego określenie. Przyjmij do wiadomości, że producent również określa DMC naczepy (w świadectwie zgodności oraz oświadczeniu o danych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.