Skocz do zawartości

jakie dmc naczepy? czy odstepstwa?


klf1

Rekomendowane odpowiedzi

witam

proszę o podpowiedź jakie dmc naczepy 3 osiowej naciski wg tabliczki po 9000kg na oś, odległość między osiami 1-2 =1,35m, 2-3=2m, nacisku na siodło nie ma określonego, w dowodzie rejestracyjnym duńskim f1 ,f2=40000kg, długość w stanie złożonym 12m, po rozciągnięciu 20m, waga 9000kg, koła pojedyncze. Czy pisać odstępstwa na długość i dmc? proszę o pomoc, dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze co to za naczepa? Po drugie, dla naczep nie określa się DMC ani długości. Jaka wartość F1 jest na TZ?

6 minut temu, klf1 napisał:

nacisku na siodło nie ma określonego

Nawet na TZ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie cała. Nie ma przypadkiem drugiej, z "normalnymi" danymi? Bo ta mi wygląda na TZ od hamulców.

4 minuty temu, michal_k napisał:

Wynika z dopuszczalnych nacisków na osie i siodło.

Owszem, ale jak widać tu jest problem z ustaleniem parametrów. Poza tym nie określa się dopuszczalnego nacisku sworznia, więc de facto operujemy wartościami maksymalnymi. Dodatkowo powstaje problem z ustaleniem, czy ta naczepa ma oś potrójną czy podwójną i pojedynczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, michal_k napisał:

Określa się normalnie. Wynika z dopuszczalnych nacisków na osie i siodło.

na tabliczce znamionowej 40000kg, 1-9000kg 2-9000kg 3-9000kg i nic więcej nacisku na siodło brak, no właśnie jak potraktować os 1 i 2 i 1i2 do 3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2009-07-01

Godzinę temu, aboz napisał:

Po pierwsze co to za naczepa? Po drugie, dla naczep nie określa się DMC ani długości. Jaka wartość F1 jest na TZ?

Nawet na TZ?

nie określa się dmc? ani długości? to w dowodzie  f2 będzie pusto?

Edytowane przez klf1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masz oś wielokrotną podwójną i oś pojedynczą (>1,8 m). Czyli dopuszczalne naciski 1+2 to 18 t., a 3 to 10 t. Tu masz 18 i 9 t. Pozostaje kwestia ustalenia nacisku na siodło. Nie ma ma tabliczce innych parametrów (np. 0, T)?

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aboz napisał:

To masz oś wielokrotną podwójną i oś pojedynczą (>1,8 m). Czyli dopuszczalne naciski 1+2 to 18 t., a 3 to 10 t. Tu masz 18 i 9 t. Pozostaje kwestia ustalenia nacisku na siodło. Nie ma ma tabliczce innych parametrów (np. T)?

16000 kg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, klf1 napisał:

to w dowodzie  f2 będzie pusto?

Nie będzie pusto. Musisz określić DMC (które określane jest także dla nowych naczep). Nie ma przepisu określającego DMC naczepy wprost, więc wynika ono z dopuszczalnych nacisków na osie i siodło. Jeśli naciski maksymalne są większe od dopuszczalnych to określasz wartości dopuszczalne (a różnica między naciskami maksymalnymi a dopuszczalnymi będzie jednocześnie różnicą między MMC i DMC).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aboz napisał:

Po pierwsze co to za naczepa? Po drugie, dla naczep nie określa się DMC ani długości. Jaka wartość F1 jest na TZ?

Nawet na TZ?

??????????????????????????????

§2. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:

2) przyczepy, z wyjątkiem naczepy – 12,00 m;

5. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy nie może przekraczać 12,00 m

3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:

b) przyczepy trzyosiowe – 24 tony;z wyjątkiem naczepy

Edytowane przez evocatum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, klf1 napisał:

a na długość odstępstwo pisać

To nie twoja broszka, ustal dane.

Właściciel niech wnioskuje o odstępstwo, jak będzie chciał używać rozsuniętej, bo złożona spełnia warunki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, evocatum napisał:

§2. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:

2) przyczepy, z wyjątkiem naczepy – 12,00 m;

5. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a tylnym obrysem naczepy nie może przekraczać 12,00 m

3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:

b) przyczepy trzyosiowe – 24 tony;z wyjątkiem naczepy

I zabrakło Ci jeszcze

Cytat

10. Odległość między osią sworznia siodłowego urządzenia sprzęgającego a dowolnym punktem przedniej części naczepy nie może przekraczać 2,04 m.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to masz wszystko. I teraz kwestia odległości sworznia od tylnego obrysu naczepy. Za to dajesz N, bo jeśli przekroczy 12 m., to nie spełnia warunków technicznych. Z tym właściciel udaje się do MI po odstępstwo. Jak jeździ zsunięta, to nie musi wnosić o gabaryt. Proste?

T to dopuszczalny nacisk grupy osi, ale na badaniu Cię to nie interesuje, bo wpisujesz naciski dla poszczególnych osi osobno (88,20 kN).

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli f1=40000kg f2=40000kg ładowność 31000kg nacisk 88,20kN i negatyw za długośc i ok pozdrawiam i dzięki

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2020 o 10:26, michal_k napisał:

Określa się normalnie. Wynika z dopuszczalnych nacisków na osie i siodło.

Byłbyś łaskaw wskazać który paragraf rozporządzenia nakazuje na taki sposób "wyliczanki" DMC naczepy ,bo jakoś nie mogę go znaleść.

Edytowane przez traper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - jak w przepisach znajdziesz jakie jest DMC naczepy /Ustawowe/ - to napisz😎

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, michal_k napisał:

Naczepy dotyczą przepisy "ogólne", czyli par. 3 ust. 6. do tego dochodzą paragrafy dotyczące dopuszczalnych nacisków i mamy "przepis na DMC".

Przepis na który się powołujesz mówi tylko tyle i aż tyle że DMC (naciski osi pojazdu) nie mogą być większe od MMC określonych przez producenta.

 

15 godzin temu, IVVO napisał:

Kolego - jak w przepisach znajdziesz jakie jest DMC naczepy /Ustawowe/ - to napisz😎

 

O to właśnie chodzi. Rozporządzenie w spr. warunków technicznych nie przewiduje określenia, czy może raczej należy powiedzieć że:   nie określa DMC naczepy, a jedynie dopuszczalne naciski osi i nacisk na urządzenie sprzęgające. W tej sytuacji ja również nie określam w DIP DMC naczepy, a jedynie MMC i dopuszczalne naciski. Przyznam, że trafiały mi się rozmowy z zamiejscowymi WK w tej sprawie. Jeśli rozmowa się przeciągała, poprosiłem Panią/Pana o wskazanie odpowiedniego paragrafu z warunków techn. na podstawie którego mam to określić. Po tym zwykle dziękowaliśmy sobie za miłą rozmowę.

Edytowane przez traper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, traper napisał:

W tej sytuacji ja również nie określam w DIP DMC naczepy

To robisz błąd. DMC jest limitowane przez 2 wartości:

1. MMC

2. Dopuszczalne naciski na osie i sprzęg

Dlatego nie ma problemu z jego określenie.

Przyjmij do wiadomości, że producent również określa DMC naczepy (w świadectwie zgodności oraz oświadczeniu o danych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.