Skocz do zawartości

Rozp. ws warunków technicznych pojazdów Dz.U.2016.2022 v.22.12.2020


Bogusław Maćkowski

Rekomendowane odpowiedzi

chodzi mi o ten zapis , o ile jest wymagana ,bo zapis został, po co to zostało skoro nalepek na szybę nie będzie, dla kogo  jest wymagana ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No został w tabelce usterek archaiczny zapis i na dzisiaj nic z nim nie zrobisz. Nie ma o co bić piany. Równie dobrze można  traktować go przyszłościowo, bo kto wie czy nalepka nie powróci po dwudziestu latach.:D

Odpowiedz sobie sam na pytanie, czy nalepka jest wymagana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Paprock napisał:

Tak się wetnę i powiem, że dla mnie ta cała Karta Pojazdu na dzisiaj tyle samo znaczy, co zielony dowód osobisty!

Zielony dowód jest dokumentem poświadczającym np. zatrudnienie dla ZUS. To, że jakiś dokument stracił ważność, zmieniono jego wzór, nie znaczy że przestał on fizycznie istnieć. Oczywiście nie można się nim już posługiwać w sytuacjach, które wymagają jego aktualności, ale dalej pozostaje dokumentem.

Edytowane przez Jasiu24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie bawił się w filozofa. Nie ważne są stare paszporty, zdemobilizowane książeczki wojskowe i temu podobne dokumenty. Co do zusu, to można się podeprzeć zapiskami w historycznym dowodzi i tyle. O wiele przydatniejsze są jednak świadectwa pracy. A że w różnych latach nie było czym w piecu napalić, to i umowy o pracę, świadectwa pracy się nie zachowały, więc wykoncypowano, że zielony dowód może być pomocny. Kredytu na niego nie dostaniesz i tyle w temacie. 

Pół internetu jest na temat nieważności zielonego dowodu osobistego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak nieważne, ale jednak, jak sam piszesz, dokumenty :)

Jeżeli chodzi o paszporty to nawet ustawa wprost mówi: "Art. 35 Utrata ważności dokumentu paszportowego nie pozbawia posiadacza prawa wjazdu na podstawie tego dokumentu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej" .

Ale nie o tym... Wiadomo, że Karta Pojazdu od 4.09 straciła ważność, pytanie czy na podstawie nieważnych dokumentów (dowodów rejestracyjnych, PC, Kart Pojazdów) wolno nam wykonywać BT czy też nie. Większość z nas na nieważnych np. Niemieckich dowodach rejestracyjnych te badania wykonuje. Jeżeli w rozporządzeniu na dzień dzisiejszy jest zapis, że na podstawie Karty Pojazdu możemy wykonać badanie techniczne, a ważnych Kart Pojazdów już niema, to czego on wg Ciebie dotyczy?

Filozofowanie, to jest zastanawianie się, co minister miał na myśli. Czy zapomniał zmienić przez dwa lata rozporządzenie, czy celowo zostawił taki zapis, aby umożliwić  badanie na nieważnym dokumencie. Faktem jest, że póki co tego zapisu nie zmienił. Kropka.

Co do identyfikacji, to i tak tabela usterek dotyczyła tylko błędnych zapisów w dowodzie rejestracyjnym, a nie karcie pojazdu, więc i tak do tej pory, gdy robiliśmy badanie na podstawie KP, czy pokwitowania policyjnego robiliśmy to niejako na ślepo, pomagając sobie jedynie CEP-em.

Edytowane przez Jasiu24
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, wiesław napisał:

dla kogo  jest wymagana

Jeśli chcesz ją mieć na szybie to ma być zgodna z nr na tablicy - to jest ton akapit "jeśli wymagana" - nie może być różnicy między NL a TR - zakładamy iż nie będzie usunięta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten u góry ma oznaczenie PZL, a na dole PLN. Do 2010 mogłeś go wymienić w NBP stosunku 10000:1, pomimo, że nie był już obowiązującą w Polsce walutą od 1995 roku (nie były już ważne 😁). Dziś orginalny ma wartość kolekcjonerską, a jak zapytasz w NBP to potwierdzą, że nie jest to papier toaletowy, makulatura tylko Bilet Narodowego Banku Polskiego, będący środkiem płatniczym w PRL i RP do końca 1997 roku. Choć płacić nim już nie można dalej mowa o banknocie.

Od 1995 roku obowiązującą w Polsce walutą jest PLN (polski nowy złoty), ale jak widzisz, po tym okresie dalej PZL funkcjonował, dalej możesz potwierdzić jego autentyczność. 

Edytowane przez Jasiu24
  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiesz mimo że ta czerwona 100 była oficjalnym środkiem płatniczym to choćbyś miał ich 5 wagonów  to nie kupisz nawet pudełka zapałek. Nikt nie twierdzi że KP są jakieś fałszywe, podrobione czy coś w tym rodzaju. Skoro ustawa nie przewidziała żadnego okresu przejściowego np: że dla  pojazdów które miały wydaną KP  dalej ona obowiązuje, tylko dla nowo rejestrowanych w PL nie wydaje się jej to jest dylemat. Ja wydając zaświadczenie 5-09 wpisuję w uwagach że identyfikacji dokonałem na podstawie KP jeżeli tak było, a ustawa mówi że KP straciła z dniem 4-09 swoją ważność. No to jest oficjalnie funkcjonującym dokumentem czy nie? Badanie jest czynnością która wynika z ustawy ta sama ustawa twierdzi że KP traci ważność a zgodnie z  rozporządzeniem KP nadal jest ważnym dokumentem którym można się posługiwać. No ja widzę tu sprzeczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybaczcie Koledzy ale nie chcę mi się czytać tej przydługawej i chyba niepotrzebnej dyskusji.

Pytanie do Forumowiczów twierdzących, iż KP nadal może służyć np. do identyfikacji przed BT.
Przykładowa sytuacja: w dniu dzisiejszym zakładam w aucie instalacje gazową i hak. WK wpisuje mi odpowiednie adnotacje w DR ale NIE w Karcie Pojazdu. Czy za miesiąc KP może posłużyć do identyfikacji przed BT?

Jeżeli ktoś o tym już napisał to przepraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, radekd2 napisał:

Czy za miesiąc KP może posłużyć do identyfikacji przed BT?

Tak, bo masz dane z CEP :P Chyba że jaśnie panujący zmieni rozporządzenie.

Oczywiście nie namawiam do badań na KP, ale można się "wybronić".

 

56 minut temu, wojteczek napisał:

No ja widzę tu sprzeczność.

A wykonujesz badania na nieważnych DR zagranicznych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na przeterminowanym PC też czasami robię i znam diagnostów którzy na titlu robią i mają się świetnie, ich szef zadowolony i klient zadowolony bo nie musi krążyć po urzędzie, ale nie oto tu biega kto na na czym robi.  Kto chce może robić nawet na samej umowie jego sprawa. Idzie o to że jak zwykle przepis jest  napisany w taki sposób że można go interpretować jak komu pasuje. Przepisy powinny być spójne Skoro ustawa obowiązuje już, to powinna być już zmiana rozporządzenia że identyfikacji dokonujemy na podstawie DR,PC, lub KP jeżeli była wydana. Może będzie ta zmiana rozporządzenia ale puki co go brak, a taki interesant może zjawić się w każdej chwili. Mi osobiście nie bardzo się uśmiecha pisać referat bo ktoś tam w starostwie stwierdzi że wykonałem badanie niezgodnie z przepisami. Wszystko dobrze jak tylko sprawa kończy się na telefonicznej wymianie zdań, ale jak jest już pismo o złożenie wyjaśnienia to musi człowiek trochę czasu poświęcić. Tam gdzie rząd potrzebuje i widzi w tym własny interes to potrafi dopisać "lub czasopisma" a tam gdzie nie widzą to może zmienią dopiero jak środowisko zacznie podnosić alarm. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, michal_k napisał:

Nie wiem tylko jak widzą to stacje.

Haka nie widzimy w CEP.

A jak z odstępstwami? Są widoczne w CEP dla SKP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, a jak robicie na podstawie pokwitowania policyjnego, bez dowodu rejestracyjnego to widzicie więcej niż w przypadku nieważnej karty pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za brak Gaz/Hak w KP też N-ki nie było. Literalnie była za brak wpisu w DR i to niezależnie czy miałeś go w ręku czy nie. Rozbieżności pomiędzy KP, a dowodem może nie częste, ale kilkakrotnie widziałem.

Też nikogo nie namawiam, ale cały spór jest o to czy na nieważnych dokumentach badanie robić można czy nie. Karta pojazdu choć nieważna dalej jest w rozporządzeniu o badaniach technicznych, znikła natomiast z tych o rejestracji pojazdów. Co za tym idzie na jej podstawie nic w urzędzie nie załatwisz. U nas w rozporządzeniu nic się nie zmieniło. Jeżeli odmawiamy badania na podstawie nieważnej KP, to też powinniśmy na podstawie nieważnego DR, PC, a nawet pokwitowania policyjnego.

Edytowane przez Jasiu24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, michal_k napisał:

Tak, również jako adnotacja. Nie wiem tylko jak widzą to stacje.

Nie wiem jak Wy ale ja nie widzę adnotacji gaz, czy jakieś innej (dekra). Co najwyżej widzę,że pojazd ma taką instalację, a nie czy została taka adnotacja zawarta w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, radekd2 napisał:

jak ktoś auto przerejestruje i w KP zostaną numery ze starych tablic rejestracyjnych?

To się pobierze aktualne dane z CEP :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Jasiu24 napisał:

jak robicie na podstawie pokwitowania policyjnego

Obecnie klienci mają zatrzymany DR na badaniu bo fizycznie policja go nie zatrzymuje. Skoro OKRD w pokwitowaniu nie napisał nic o niezgodnościach ze stanem faktycznym to widocznie wszystko było zgodne z DR albo CEP, nie wiem co oni tam widzą. No i GAZ na badaniu miał być wpisany w DR, tak wynika z rozporządzenia, nie dopisali odpowiadającym mu dokumencie. Klient może zrobić nas w ch.. a tylko jak zrobią się kłopoty bo odepnie mu się przyczepa i kogoś trafi to diagnosta będzie jeździł na rozprawy tylko dlatego że adwokat będzie chciał zarobić i wybronić kierującego, udowodnić że gdyby diagnosta dał N to do zdarzenia by nie doszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykład z życia. Jakiś czas temu klient zgubił dowód i przyjeżdża na badanie z KP w której brak wpisu HAK. Kilka lat auto przechodziło u nas badanie z wynikiem P i z hakiem. Klient twierdzi, że wpisu dokonał. Krótki telefon do WK i potwierdzone. Ktoś zapomniał wpisać w KP i tyle. Wynik badania P. Sytuacji może być milion.

Pewnie, że jak mamy dokumenty które się mają nijak do stanu faktycznego lub nie jesteśmy w stanie ich zweryfikować to nikt się tego dotykał nie będzie, niezależnie czy błądy, braki będą w KP, zagranicznym dowodzie czy czymkolwiek innym. Ale są sytuacje jasne, w których wątpliwości nie ma. A jak minister zdecyduje to będziemy robili bez dokumentów na podstawie CEP, aplikacji czy umowy zakupu. Póki co przepis mówi wyraźnie: DR, pokwitowanie lub Karta Pojazdu i co tu dyskutować. Jak ktoś robi na nieważnym dowodzie, ale nie robi na nieważnej karcie pojazdu to traktuje ten przepis wybiórczo, co mu akurat pasuje.

P.S. W aplikacji mObywatel zapis HAK, gaz jest dostępny 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.