Skocz do zawartości

Passat z Niemiec taka sytuacja.


Dar-jusz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

VW passat sprowadzony z Niemiec stawia się na pierwszym badaniu. Wbijam vin i okazuje się że jest on już w naszym CEP i nawet ma numery DW coś tam cos tam. Klient stwierdził że to by tłumaczyło dlaczego pojazd ma wszystkie książki serwisowe instrukcje itp w j.polskim :) 

Ogólnie odmówiłem badania bo zgłupiałem czy mogę je zrobić bez tablic skoro to nie pre-rejestracja. Wysłałem klienta do WK po próbne tablice.

No i tu zaczął się cyrk gdyż załatwienie próbnych tablic zajęło 2 miesiące. Rzekomo jest jakiś błąd w CEP ii nie da się nic zrobić z istniejącym już tam pojazdem. 

Po dwumiesięcznych awanturach klienta z WK w końcu tablice próbne zostały wydane, ale nie został edytowany istniejący juz pojazd tylko dodany nowy. 

I teraz pod jednym numerem VIN w CEP figurują dwa pojazdy tylko mają inny nr rejestracyjny.

Klient po uzyskaniu próbnych tablic oczywiście stawił się na przeglądzie. 

I teraz pytanie powinienem zarobić badanie przed pierwsza rejestracją czy po prostu badanie okresowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Dar-jusz napisał:

Rzekomo jest jakiś błąd w CEP ii nie da się nic zrobić z istniejącym już tam pojazdem. 

Tak dokładnie jest. Można to "uratować" wyrejestrowaniem pojazdu z powodu rejestracji za granicą, ale literalnie właściciel nie ma takiego obowiązku (zwłaszcza, że trzeba przesyłać wniosek i dokumenty do urzędu, w którym pojazd jest zarejestrowany w Polsce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Dar-jusz napisał:

I teraz pytanie powinienem zarobić badanie przed pierwsza rejestracją czy po prostu badanie okresowe?

Co kraj to obyczaj...

Nie wiem pod jakie WK podlegasz, ale proponuje jak masz już blachy by dalej nie komplikować i sobie i klientowi:

wykonać okresowe badanie i w zaświadczeniu dla świętego spokoju wrzucić tę parę danych niezbędnych do rejestracji. Roku produkcji nowego nie musisz ustalać bo skoro był zarejestrowany i masz dane - stary nr rejestracyjny, to przy pomocy "historiapojazdu" sobie poradzisz.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki przypadek opisywałem go na forum robiłem pierwsza rejestracja  sprintera z Niemiec po wpisaniu w Cepik okazało się że auto o takim vinie już śmiga od paru lat po Polsce. Co dziwne nawet data pierwszej rejestracji za granicą była taka sama .Ja zrobiłem to badanie WK odmówił rejestracji bo zadzwonił do WK gdzie tamten był zarejestrowany i potwierdzili że sobie jeździ. Na razie się sprawa oparła o Policję mają sprawdzić o co chodzi czy ktoś klona nie zrobił .Ja do badania załączyłem zdjęcia nr vin i tabliczki znamionowej żeby nie było że coś źle odczytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że pojazd był zarejestrowany już kiedyś w PL, później pojechał do DE a następnie wraca do PL. Wysłać po PC później ewentualnie ustalenie brakujących danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Słowem wyjaśnienia. Passerati zarejestrowany. Tak w wielkim skrócie Pasek jako nowy był zarejestrowany w PL potem jako bodajże półroczne auto wyemigrował do DE.

A teraz powrócił. Ogólnie po załatwieniu tablic próbnych zrobiłem badanie z DIP-em tak żeby już klienta oszczędzić. I wszystko było by pięknie ładnie gdyby nie śmietnik w "papierach" czytaj w CEP. Auto tam dalej figuruje pod dwoma pozycjami, a z datami pierwszej rejestracji/rejestracji w kraju/ czy za granicą to już w ogóle czeski film.

Ułomność systemu inaczej tego nazwać nie można. Powodzenia dla tego co będzie kiedyś chciał sprawdzić historie tegoż pojazdu. Ale jak to na każdym kroku tej historii było... :TOJUŻNIENASZPROBLEM"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie nasz problem ? To kto będzie mu badania robił, cieśla, ogrodnik, czy może konserwator powierzchni płaskich ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Rafi90 napisał:

Ale czemu pod dwoma pozycjami?

Bo taki ułomny jest ten CEP, że jeśli pojazd nie został wyrejestrowany to będzie wisiał pod dwoma pozycjami (w poprzednim urzędzie oraz jako ponowna rejestracja z zagranicy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze. Nie został wyrejestrowany ostatnim razem więc był w CEP. Skąd teraz wziął się drugi raz? Bo prejestracji nie trzeba było już robić skoro był. Wystarczyło OBT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Rafi90 napisał:

Skąd teraz wziął się drugi raz?

Bo pewnie urząd go wprowadził jako nowy rekord.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pozycji stacji CEP chyba nie przyjmie pojazdu drugi raz pod takim samym numerem VIN. U was wchodzi bez problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, michal_k napisał:

Da się "oszukać" system.

Czyli za podwójny wpis odpowiada pracownik WK a nie jest to ułomność systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, danielg539 napisał:

odpowiada pracownik WK a nie jest to ułomność systemu.

Pracownik WK nieraz musi wykonać podwójny wpis, bo pobierając dane z poprzedniego urzędu "poświadczyłby nieprawdę" w CEP, że pojazd jest przerejestrowywany między urzędami w Polsce z pominięciem rejestracji za granicą w międzyczasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To najwyższa pora żeby wprowadzono opcję usuwania śmieci z CEP. Coś jest zdublowane, sposobem jak wyżej. Cyk, wyrzucamy. Podejrzewam że i pojazdów które już odeszły do wieczności jest sporo w CEP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Rafi90 napisał:

To najwyższa pora żeby wprowadzono opcję usuwania śmieci z CEP

Szybciej świat się skończy niż CEP będzie dobrze działał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, michal_k napisał:

CEP będzie dobrze działał

CEP działa tak, jakim uczynił go człowiek. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2021 o 08:41, michal_k napisał:

Da się "oszukać" system.

Kurde nie znam szczegółów ale tak jak pisałem wyżej załatwienie tablic próbnych zajęło 2 miesiące ponieważ z istniejącym zapisem w CEP nie dało się nic zrobić. TZN ponoć wszystkie dane były tylko  "nie podświetlone" i nie dało się nic edytować. Piszę tylko co mówiono właścicielowi w  WK, jak było naprawdę tego się nie dowiemy.

Ponoć WK kontaktował się z kim tylko się dało aby to jakoś ruszyć i za każdym razem było odpowiedz: nie da się bo system...

Dopiero jak naprawdę tam na "noże" poszło to stworzono drugi rekord z tym samy vinem żeby klienta uspokoić.

Nie chcę tu wklejać winu bo auto ma ciężka historię cepikową, a tak to jeszcze w googlach będzie słynne 😉 ale jak ktoś jest ciekawy jak to na dzień dzisiejszy wygląda w CEP to mogę podesłać w jakiejś wiadomości prywatnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz na forum zamieścić wygląd osi czasu tego pojazdu tak aby dane identyfikacyjne nie były widoczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, danielg539 napisał:

Możesz na forum zamieścić wygląd osi czasu tego pojazdu tak aby dane identyfikacyjne nie były widoczne?

Napisałem wiadomość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.01.2021 o 18:35, Dar-jusz napisał:

Witam. 

VW passat sprowadzony z Niemiec stawia się na pierwszym badaniu. Wbijam vin i okazuje się że jest on już w naszym CEP i nawet ma numery DW coś tam cos tam. Klient stwierdził że to by tłumaczyło dlaczego pojazd ma wszystkie książki serwisowe instrukcje itp w j.polskim :)

Ogólnie odmówiłem badania bo zgłupiałem czy mogę je zrobić bez tablic skoro to nie pre-rejestracja. Wysłałem klienta do WK po próbne tablice.

No i tu zaczął się cyrk gdyż załatwienie próbnych tablic zajęło 2 miesiące. Rzekomo jest jakiś błąd w CEP ii nie da się nic zrobić z istniejącym już tam pojazdem. 

Po dwumiesięcznych awanturach klienta z WK w końcu tablice próbne zostały wydane, ale nie został edytowany istniejący juz pojazd tylko dodany nowy. 

I teraz pod jednym numerem VIN w CEP figurują dwa pojazdy tylko mają inny nr rejestracyjny.

Klient po uzyskaniu próbnych tablic oczywiście stawił się na przeglądzie. 

I teraz pytanie powinienem zarobić badanie przed pierwsza rejestracją czy po prostu badanie okresowe?

samochód albo został sprzedany wcześniej do Niemiec lub poprzedni właściciel zarejestrował go w Niemczech,  bo np. tam mieszka i pracuje. Niestety nie zgłoszono sprzedaży w WK. Zgłoszenie sprzedaży w WK załatwia sprawę:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.