leski66 Napisano 27 Styczeń 2021 Share Napisano 27 Styczeń 2021 13 minut temu, 4kolka napisał: leski66, zdradź coś więcej (jak masz chwilkę), bo będę musiał powiedzieć co i jak. @IVVO już to za mnie zrobił. 8 minut temu, IVVO napisał: Matki grawitacji jeszcze nikt nie oszukał OK, tylko u mnie aura nie sprzyja, by użyć ten sprzęt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4kolka Napisano 27 Styczeń 2021 Autor Share Napisano 27 Styczeń 2021 A napiszcie bardzo ładnie proszę o jakim wzorze mówicie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 27 Styczeń 2021 Share Napisano 27 Styczeń 2021 5. Minimalne wymagane opóźnienie hamowania oblicza się na podstawie wskaźnika skuteczności hamowania, dzieląc go przez 10, np. wskaźnik 50 oznacza, że wymagane opóźnienie hamowania wynosi minimum 5,0 m/s2. -m/s2 taką jednostkę pokazuje opóźnieniomirz. A schemat pomiaru opisał wcześniej @IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Luty 2021 Share Napisano 1 Luty 2021 W dniu 27.01.2021 o 15:19, 4kolka napisał: A napiszcie bardzo ładnie proszę o jakim wzorze mówicie... Rozchodzi się tak naprawdę o to: Jeżeli nie wychodzi klasyczny wzór na WSH, to należy zrobić obliczeniowy (dział II Dz.U. 776 z 2015 r.). Wówczas potrzebny jest nacisk na pedał hamulca aby dowiedzieć się jaka będzie faktyczna skuteczność gdybyśmy naciskali na pedał z dozwoloną siłą (opis poszczególnych składowych masz w dzienniku). W lekkich pojazdach bardzo szybko następuje blokada kół i zmierzone siły są bardzo małe. Wystarczy w trakcie pomiaru siły hamującej zmierzyć przy jakiej wartości siły nacisku blokują się kola. Następnie podstawić to do części równania pod Pd i Pz. Otrzymasz obliczeniowy wskaźnik, który wynosi: przód - siły: 1,29 i 1,16 kN, siła na pedale 15 daN (założona) przy której doszło do zablokowania kół na rolkach T*=(1,29+1,16)*(40/16)=2,45*2,5=6,125 kN tył - siły: 0,38 i 0,4, siła na pedale 35 daN T*=(0,38+0,4)*(40/35)=0,78*1,14=0,89 kN z tego wskaźnik: z*=(6,125+0,89)/7,92*100=88,57% - czyli ponad dwukrotnie większy od wymaganego. Muszę powiedzieć, że jestem zażenowany tym z czym się spotkałeś na odwiedzanych stacjach. Ludzie z odpowiednimi uprawnieniami nie potrafią człowiekowi wytłumaczyć czy jego pojazd jest sprawny czy nie. Tym bardziej, że ponowne zbadanie pojazdu z użyciem miernika nacisku trwa chwilkę dłużej i jak urządzenie samo nie wylicza trzeba kliknąć parę razy kalkulatorem. Jak koledzy wspominali powyżej opóźnieniomierzem również da się to wszystko zrobić tylko trzeba zachować szczególne środki ostrożności, bo to pomiar dynamiczny i nie zawsze aura zewnętrzna na to pozwoli, dlatego bezpieczniej jest na rolkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thefilinek Napisano 6 Czerwiec 2022 Share Napisano 6 Czerwiec 2022 (edytowane) Pozwolę sobie zadać pytanie. Czy OBT microcary - L6e można bez problemu robić na PSKP? Jaka pozycja z cennika ich obowiązuje? 99 zł? Po raz pierwszy odwiedził mnie czterokołowiec. Edytowane 6 Czerwiec 2022 przez thefilinek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Czerwiec 2022 Share Napisano 6 Czerwiec 2022 jeśli się mieści na kanale to bez problemu - jak nie to opóźnieniomierzem - 99pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ango944S2 Napisano 6 Czerwiec 2022 Share Napisano 6 Czerwiec 2022 Micro dają radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.