Skocz do zawartości

Microcal L6e-BP - badanie hamulców na stacji diagnostycznej


4kolka

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, 4kolka napisał:

leski66, zdradź coś więcej (jak masz chwilkę), bo będę musiał powiedzieć co i jak.

@IVVO już to za mnie zrobił.

 

8 minut temu, IVVO napisał:

Matki grawitacji jeszcze nikt nie oszukał

OK, tylko u mnie aura nie sprzyja, by użyć ten sprzęt.:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Minimalne wymagane opóźnienie hamowania oblicza się na podstawie wskaźnika skuteczności hamowania, dzieląc go przez 10, np. wskaźnik 50 oznacza, że wymagane opóźnienie hamowania wynosi minimum 5,0 m/s2.

-m/s2 taką jednostkę pokazuje opóźnieniomirz.:smile:

A schemat pomiaru opisał wcześniej @IVVO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.01.2021 o 15:19, 4kolka napisał:

A napiszcie bardzo ładnie proszę o jakim wzorze mówicie...

Rozchodzi się tak naprawdę o to:

obraz.png.5ae32f642909a00708a31e8fb2f10022.png

Jeżeli nie wychodzi klasyczny wzór na WSH, to należy zrobić obliczeniowy (dział II Dz.U. 776 z 2015 r.). Wówczas potrzebny jest nacisk na pedał hamulca aby dowiedzieć się jaka będzie faktyczna skuteczność gdybyśmy naciskali na pedał z dozwoloną siłą (opis poszczególnych składowych masz w dzienniku). W lekkich pojazdach bardzo szybko następuje blokada kół i zmierzone siły są bardzo małe. Wystarczy w trakcie pomiaru siły hamującej zmierzyć przy jakiej wartości siły nacisku blokują się kola. Następnie podstawić to do części równania pod Pd i Pz.

Otrzymasz obliczeniowy wskaźnik, który wynosi:

przód - siły: 1,29 i 1,16 kN, siła na pedale 15 daN (założona) przy której doszło do zablokowania kół na rolkach

T*=(1,29+1,16)*(40/16)=2,45*2,5=6,125 kN

tył - siły: 0,38 i 0,4, siła na pedale 35 daN

T*=(0,38+0,4)*(40/35)=0,78*1,14=0,89 kN

z tego wskaźnik:

z*=(6,125+0,89)/7,92*100=88,57% - czyli ponad dwukrotnie większy od wymaganego.

Muszę powiedzieć, że jestem zażenowany tym z czym się spotkałeś na odwiedzanych stacjach. Ludzie z odpowiednimi uprawnieniami nie potrafią człowiekowi wytłumaczyć czy jego pojazd jest sprawny czy nie. Tym bardziej, że ponowne zbadanie pojazdu z użyciem miernika nacisku trwa chwilkę dłużej i jak urządzenie samo nie wylicza trzeba kliknąć parę razy kalkulatorem. Jak koledzy wspominali powyżej opóźnieniomierzem również da się to wszystko zrobić tylko trzeba zachować szczególne środki ostrożności, bo to pomiar dynamiczny i nie zawsze aura zewnętrzna na to pozwoli, dlatego bezpieczniej jest na rolkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Pozwolę sobie zadać pytanie. Czy OBT microcary - L6e można bez problemu robić na PSKP? Jaka pozycja z cennika ich obowiązuje? 99 zł? Po raz pierwszy odwiedził mnie czterokołowiec.

Edytowane przez thefilinek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.