szym1234 Napisano 14 Styczeń 2021 Share Napisano 14 Styczeń 2021 (edytowane) Witam, na wstępie dodam że okienko WK stwierdziło, że wszystko musi być jak w zagranicznym DR ( nikt ni czyta opisów "dla kraju rejestracji" ) inaczej nie zarejestruje Do rzeczy DE MMC 41 000 kg naciski max/adm. równo 9000 kg pierwsza oś tylna odsunięta od grupy 2-3 (1,310) i mamy jeden rozstaw 1,410 W PL wg mojej wiedzy są określane naciski dla grup osi, grup rozstawów 24/27t , więc w tym przypadku DMC 38 000 naciski max./adm. 9000/8000kg ? Żeby nie przekroczyć mniejszego rozstawu. Słuszne rozumowanie, czy wypada to rozbijać? tylko żeby oprócz tego że słuszne, było to zgodne. Pomijam, że reszta tonażu leci na siodło, to ogranicza ciągnik i zestaw też, więc to DMC i tak nie zostanie osiągnięte, główna sprawa naciski. Z ciekawostek zauważyłem ze ZDR podaje dł. całk, a dopiero TZ dł do DIP ( sworzeń- obrys naczepy ). Tylko w DR PL jest największy jednej osi, co wiadomo jak będzie odczytywane. Edytowane 14 Styczeń 2021 przez szym1234 poprawka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 14 Styczeń 2021 Share Napisano 14 Styczeń 2021 Jeżeli dobrze zrozumiałem to naczepa 3 osiowa i ma różne rozstawy między osiami 1,41m i 1,31m. Zrobił bym naciski 9t na jednej i dwie pozostałe po 8t. Napisz ile osi ma ta naczepa, rozstaw osi i dane z TZ. 26 minut temu, szym1234 napisał: pierwsza oś tylna odsunięta Pierwsza to pierwsza, liczymy od przodu pojazdu, napisz między pierwszą a drugą osią jest x , a między drugą a trzecią y. 45 minut temu, szym1234 napisał: Żeby nie przekroczyć mniejszego rozstawu. Rozstaw osi jest regulowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szym1234 Napisano 14 Styczeń 2021 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2021 3 osie x 1,410m y 1,310m, rozstaw stały TZ 40 000 / 41 000 9 000/ 9000 9 000/ 9000 9 000/ 9 000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 14 Styczeń 2021 Share Napisano 14 Styczeń 2021 Tam okołotematyczny problem częściowo powiązany z naciskami był przerabiany: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/16135-jakie-dmc-naczepy-czy-odstepstwa/&tab=comments#comment-302802, bo tego, to zaiste nie pojmuję: 2 godziny temu, szym1234 napisał: Tylko w DR PL jest największy jednej osi, co wiadomo jak będzie odczytywane. - czyli jak? Tego też nie kapuję: 2 godziny temu, szym1234 napisał: na wstępie dodam że okienko WK stwierdziło, że wszystko musi być jak w zagranicznym DR ( nikt ni czyta opisów "dla kraju rejestracji" ) inaczej nie zarejestruje - jak nikt nie czyta, to w zaświadczeniu wszystko opisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szym1234 Napisano 14 Styczeń 2021 Autor Share Napisano 14 Styczeń 2021 Tak, że największy nacisk osi 9000kg, wiec 3 osie po 9T, tak to by wyczytał np. kierowca Bo w sumie czemu nie, skoro nie jest rozpisane jak w ZDR na oś 1,2,3 , a TZ go w tym utwierdza. Tak, tak już wszystko opisałem, z doświadczeniem człowiek nabiera tych nawyków, odnośnie komunikacji z WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 18 Styczeń 2021 Share Napisano 18 Styczeń 2021 W dniu 14.01.2021 o 09:10, szym1234 napisał: okienko WK stwierdziło, że wszystko musi być jak w zagranicznym DR jeśli jest zgodne z naszymi przepisami. przeczytaj par5. pkt 3 . w grupie osi o nacisku decyduje najmniejszy rozstaw osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.