Skocz do zawartości

Hydrolapa/ hydrauliczny reczny, a polskie prawo


Kotel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chcialbym omowic sprawe hydrolapy. Wiem, ze ingerowanie w seryjny uklad hamulcowy jest niezgodne z polskim prawem. Ale co gdyby dodac dodatkowe zaciski (dual brake mod) i pod jeden z nich podpiac hydrolape? Bo niby nie ingerowalem w uklad hamulcowy. Bo chcialbym dodac taka hydrolape ale tez przejsc przeglad i moc normalnie jezdzic do kosciola, lub na zakupy

Edytowane przez Kotel
Dodanie informacji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kotel napisał:

Wiem, ze ingerowanie w seryjny układ hamulcowy jest niezgodne z polskim prawem.

 

8 godzin temu, Kotel napisał:

gdyby dodać dodatkowe zaciski (dual brake mod)

 

8 godzin temu, Kotel napisał:

ingerowanie w seryjny uklad hamulcowy

 

8 godzin temu, Kotel napisał:

Wiem, ze ingerowanie.....

Dodatkowo - to dodatkowe urządzenie istotnie ingeruje w przestrzeń pasażera - stanowiąc dodatkowy (nadprogramowy), stały element do tej przestrzeni.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kotel napisał:

przejsc przeglad i moc normalnie jezdzic do kosciola, lub na zakupy

Czyli chciałbyś zrobić Sobie taki driftolot do kościoła 

zachęcam do tematu o pojeździe do sportu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wrc69 napisał:

Co to jest "hydrolapa"?

Hydrolapa to hydraulczny hamulec reczny wykorzystywany do driftu ale nie mozna go zablokowac jak normalnego recznego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"§ 14.
1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej "hamulcami":
1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła - przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością:
a) regulowania intensywności hamowania,
b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki;
2) hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością:
a) regulowania intensywności hamowania,
b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy z możliwością trzymania kierownicy przynajmniej jedną ręką;
3) hamulec postojowy, przeznaczony do unieruchamiania pojazdu na wzniesieniu i spadku, z możliwością:
a) działania podczas nieobecności kierowcy, przy czym robocze części hamulca powinny pozostawać w położeniu zahamowania za pomocą wyłącznie mechanicznego urządzenia,
b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy;
wyposażenie w hamulec postojowy nie jest wymagane, jeżeli hamulec awaryjny, o którym mowa w pkt 2, spełnia wymagane warunki określone dla hamulca postojowego."

To z 2022. Sam sobie odpowiedz na pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Kotel napisał:

ale nie mozna go zablokowac jak normalnego recznego

Można - w zależności od modelu - ale ogólnie służy do krótkiego przyblokowania w celu wprowadzenia pojazdu w "kontrolowany poślizg"

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, IVVO napisał:

Można - w zależności od modelu - ale ogólnie służy do krótkiego przyblokowania w celu wprowadzenia pojazdu w "kontrolowany poślizg" 

Przepraszam, nie wiedzialem, ze takie modele istnieja

35 minut temu, wrc69 napisał:

"§ 14.
1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej "hamulcami":
1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła - przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością:
a) regulowania intensywności hamowania,
b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki;
2) hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością:
a) regulowania intensywności hamowania,
b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy z możliwością trzymania kierownicy przynajmniej jedną ręką;
3) hamulec postojowy, przeznaczony do unieruchamiania pojazdu na wzniesieniu i spadku, z możliwością:
a) działania podczas nieobecności kierowcy, przy czym robocze części hamulca powinny pozostawać w położeniu zahamowania za pomocą wyłącznie mechanicznego urządzenia,
b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy;
wyposażenie w hamulec postojowy nie jest wymagane, jeżeli hamulec awaryjny, o którym mowa w pkt 2, spełnia wymagane warunki określone dla hamulca postojowego."

To z 2022. Sam sobie odpowiedz na pytanie.

Tak wlasciwie to nic tu nie ma o zamontowaniu dodatkowego recznego. Ale co jesli by zamontowac taki jako hamulec awaryjny, a seryjny reczny jako postojowy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kotel napisał:

Ale co jesli by zamontowac taki jako hamulec awaryjny, a seryjny reczny jako postojowy?

To, że nie wykonał tego producent i była by to nielegalna modyfikacja układu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.